• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015 - 55320000-9 Послуги з організації харчування (послуги з організації харчування в закладах загальної середньої освіти Солом’янського району міста Києва)

Завершена

16 680 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 83 400.00 UAH
Номер: 03219381627c4e18964926b85412ce5f
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-07-11-000050
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 11.07.2022 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 11.07.2022 14:01 - 02.08.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 11.07.2022 № 136 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Галина ВАШЕКА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 24 UA-2021-02-01-013292-a 01.02.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, marchukm.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами розгляду тендерних пропозицій учасників КП «Школяр» та КП «Промінь» установлено порушення вимог абзацу першого пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерних документацій вимогам Закону, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» (окрім питань, які були предметом розгляду Колегії АМКУ), стану виконання рішень Колегії АМКУ, своєчасності укладання договору про закупівлю, внесення змін до договору та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 29 липня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерних документацій вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозиції, стану виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, як органу оскарження (далі – Колегія АМКУ), своєчасності укладання договору про закупівлю, внесення змін до договору та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (зі змінами), затверджену протоколом від 22.01.2021 № 11, тендерну пропозицію комунального підприємства «Школяр» Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації (далі – КП «Школяр»), тендерну пропозицію комунального підприємства «Промінь в Святошинському районі м. Києва» (далі – КП «Промінь»), товариства з обмеженою відповідальністю «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» (далі – ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5»), повідомлення про намір укласти договір від 12.05.2021, договір про закупівлю послуг від 24.05.2021 № 115 (далі – договір), додаткова угода від 14.07.2021 № 1 до договору, додаткова угода від 24.12.2021 № 2 до договору, додаткова угода від 24.12.2021 № 3 до договору, додаткова угода від 13.01.2022 № 4 до договору, додаткова угода від 21.01.2022 № 5 до договору, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія АМКУ) від 09.04.2021 № 7478-р/пк-пз, пояснення та документи Замовника на запит Держаудитслужби, отримані через електронну систему закупівель 20.07.2022 та 21.07.2022. Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Колегії АМКУ, не здійснювався. За результатами моніторингу установлено, що Замовник відповідно до пункту 5.1 розділу ІІІ тендерної документації, пункту 1.2 додатку 2 тендерної документації установив вимогу щодо надання довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, з урахуванням наказу МОН України № 1205 від 06.12.2010 «Про затвердження Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти» (посилання на даний документ є рекомендаційним), а саме :по кожному закладу окремо, який зазначено в переліку Додатку 1 до проекту договору, Додаток 4 до Тендерної документації надають наступну інформацію, зокрема завідуючий виробництвом не менше одного; кухарі не нижче 2 розряду в кількості не менше двох; кухонні працівники – не менше одного. Отже необхідна загальна кількість працівників з урахуванням 35-ти закладів освіти, які наведені Замовником у Додатку 1 до проекту договору, Додатку 4 до тендерної документації становить 140 осіб, в тому числі: завідуючий виробництвом – 35 осіб кухарі не нижче 2 розряду – 70 осіб кухонні працівники – 35 осіб Учасник КП «Промінь» у складі своєї тендерної пропозиції надав довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 26.02.2021 № 110 в загальній кількості 84 особи без інформації по кожному закладу окремо, в тому числі завідуючий виробництвом – 27 осіб кухарі не нижче 2 розряду – 37 осіб кухонні працівники – 20 осіб При цьому КП «Промінь» надав гарантійний лист про збільшення штатної чисельності підприємства у разі перемоги. Однак, про можливість подання гарантійного листа у тендерній документації Замовника не зазначається. Таким чином, учасник КП «Промінь» не підтвердив наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, чим не дотримано вимоги пункту 5.1 розділу ІІІ та пункту 1.2 додатку 2 до тендерної документації. Учасник КП «Школяр» у складі своє тендерної пропозиції надав довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 01.03.2021 № 29, в переліку якої відсутня інформація щодо закладу ЗЗСО № 324 (за адресою вул. Лебедєва - Кумача, 8), чим не дотримано пункт 5.1 розділу ІІІ тендерної документації та пункту 1.2 додатку 2 до тендерної документації. Отже Замовник на порушення абзацу першого пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерні пропозиції учасників КП «Школяр» та КП «Промінь», як таких, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону, допустив їх до аукціону, та з КП «Школяр» уклав договір. Відповідно до пункту 2 частини другої статті 32 Закону тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону. Також, у пункті 1.1 Договору чітко визначено, що виконавець зобов’язується організувати безперервне гаряче харчування здобувачів освіти закладів загальної середньої освіти Солом’янського району міста Києва (ДК 021:2015 - 55320000-9 «Послуги з організації харчування» (послуги з організації гарячого харчування в закладах загальної середньої освіти Солом’янського району міста Києва) за рахунок бюджетних коштів, в т.ч. учнів 1-4 класів, учнів 5-11 класів із числа дітей дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в спеціальних та інклюзивних класах, учнів із числа дітей-інвалідів, дітей із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну допомогу малозабезпеченим сім’ям», учнів із числа дітей із сімей учасників антитерористичної операції та дітей із сімей загиблих (померлих) учасників антитерористичної операції; учнів із числа дітей із сімей киян, які загинули або померли внаслідок поранень, каліцтва, контузії чи інших ушкоджень здоров’я, одержаних під час участі в Революції Гідності (далі – «Послуги»), а Замовник зобов’язується прийняти і оплатити надані Послуги у розмірі, порядку та строки, передбачені цим Договором. У ході проведення моніторингу Замовником на запит Держаудитслужби від 19.02.2022 було надано пояснення від 21.07.2022 №101/31-1512 , у тому числі акти виконання наданих послуг (акт від 04.06.2021 №1; акт від 15.09.2021 №1/1, акт від 30.09.2021 № 1, акт від 28.10.2021 № 1, акт від 01.12.2021 № 1, акт від 17.12.2021 № 1, акт від 28.12.2021 № 12, акт від 17.01.2022 № 1, акт від 22.01.2022 № 2 акт від 07.02.2022 № 1) у яких зазначено, що послуги з гарячого харчування загальноосвітніх шкіл Солом’янського району в м. Києві було надано: харчування для учнів 1-4 класів, харчування для учнів 5-11 класів (без підтвердження умов договору щодо харчування відповідних категорій учнів 5-11 класів: із числа дітей дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в спеціальних та інклюзивних класах, учнів із числа дітей-інвалідів, дітей із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну допомогу малозабезпеченим сім’ям», учнів із числа дітей із сімей учасників антитерористичної операції та дітей із сімей загиблих (померлих) учасників антитерористичної операції; учнів із числа дітей із сімей киян, які загинули або померли внаслідок поранень, каліцтва, контузії чи інших ушкоджень здоров’я, одержаних під час участі в Революції Гідності), що порушує вимоги п. 1.1 Договору та не відповідає специфікації додатку 3 до Договору.
Період усунення порушень: 03.08.2022 18:16 - 18.08.2022 00:00
Дата публікації висновку: 03.08.2022 18:16

Оскарження висновку в суді

Опис: Висновок оскаржується в суді, копіїї документів додано.
Дата публікації: 04.04.2025 15:08

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Управління освіти Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Замовник) уважно проаналізовало моніторинг Державної аудиторської служби України та в межах своєї компетенції повідомляємо наступне. Враховуючи, що послуги з організації харчування учнів у закладах загальної середньої освіти відносяться до соціально значущих та враховуючи відповідальність сторін за порушення умов договору у частині зобов’язань організувати безперервне харчування здобувачів освіти в закладах освіти відповідно та на підставі Законів України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми», «Про охорону дитинства», «Про державну допомогу малозабезпеченим сім’ям», «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Постанов Кабінету Міністрів України від 02.02.2011 № 116, «Про затвердження Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість», від 19.06.2006 № 856 «Про організацію харчування окремих категорій учнів у загальноосвітніх навчальних закладах», від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» та інших діючих актів законодавства у сфері харчування надаємо наступні заперечення. 1. У складі пропозиції Учасника КП «Школяр» надано гарантійний лист № 111 від 26.02.2021 року, в якому Учасник гарантує у разі визначення переможцем збільшити штатну чисельність підприємства для укомплектування усіх закладів освіти Солом’янського району міста Києва. Гарантійний лист — це офіційний лист підприємства, установи, організації, що є юридичним гарантом виконання підприємством викладених у ньому зобов'язань. Гарантійний лист надається суб’єктом господарювання конкретній установі (особі) із зазначенням конкретного обов’язку. Одночасно, статті 19 Конституції України, яка зазначає, що «органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їхні посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачено Конституцією та законами України»; ст. 6 ГК України, яка прописує такий загальний принцип господарювання як «заборона незаконного втручання органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб у господарські відносини». Також, відповідно до частини 3 статті 64 Господарського кодексу України підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис. Примітка: Аналогічне питання розглядалося Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі - Колегія) № 3158-р/пк-пз від 23.05.2017 року. 2. У складі пропозиції переможця КП «Школяр» міститься довідка від 01.03.2021 року № 29 про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи, де відображена загальна кількість працівників по їдальнях, а саме: 140 (по 4 працівника на кожен окремий заклад освіти), що в свою чергу, відповідає вимогам наказу МОН України № 1205 від 06.12.2010 «Про затвердження Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти» (посилання на даний документ є рекомендаційним) та підтверджено штатним розкладом (копія штатного розкладу Додається). Відповідно до пункту 2 підпункту 2.1. Розділу V вказано: «Оцінка тендерної пропозиції» Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Наприклад: орфографічні помилки та технічні описки в словах та словосполученнях, що зазначені в документах, які надані учасником; зазначення назви документу, необхідність у наданні якого передбачена цією документацією, у спосіб що відрізняється від вказаного в цій документації, та який підготований безпосередньо учасником, у разі якщо такий документ за своїм змістом відповідає вимогам цієї документації, відсутність визначеної замовником інформації (її окремих фрагментів) у змісті певного документу, подання якого вимагається згідно тендерної документації, та за умови наявності такої інформації в повному об’ємі у змісті іншого документу, наданого у складі тендерної пропозиції, тощо. 3. У ході наданого пояснення від 21.07.2022 №101/31-1512 , у тому числі акти виконання наданих послуг (акт від 04.06.2021 №1; акт від 15.09.2021 №1/1, акт від 30.09.2021 № 1, акт від 28.10.2021 № 1, акт від 01.12.2021 № 1, акт від 17.12.2021 № 1, акт від 28.12.2021 № 12, акт від 17.01.2022 № 1, акт від 22.01.2022 № 2 акт від 07.02.2022 № 1) інформуємо, що акти наданих послуг надаються відповідно до специфікації (Додаток №3 до Договору про закупівлю №115 від 24.04.2021 року. Жодним пунктом договору не передбачено форму надання актів.
Дата публікації звіту: 11.08.2022 09:39

Запити/Пояснення