• Переговорна процедура
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Розподіл газу

Річний план закупівель на 2021р.

Завершена

282 264.19 UAH з ПДВ
Номер: a83ba3c2a4d34fcc8e06aaf28f85bf49
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-11-15-000107
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 15.11.2022 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 16.11.2022 09:45 - 08.12.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 15.11.2022 № 256 (дата) м.Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 15.11.2022 року. Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 15.11.2022 № 256 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 51 UA-2021-02-01-012940-a 01.02.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель В.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Адреса: Ukraine, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 67) 706-52-34, merkulenkoo@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання вимог Постанови № 710 встановлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 12 частини першої статті 10 Закону, частини дев’ятої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання повноти надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правомірності обрання та застосування переговорної процедури закупівлі на умовах передбачених законом, повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладення договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 06 грудня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, визначення процедури закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації та своєчасність оприлюднення оголошення про намір укласти договір, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам переговорної процедури, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), повноти надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель UA-P-2021-02-01-006334-c на 2021 рік Відділу освіти Романівської селищої ради (далі – Замовник), протокол від 01.02.2021 № 11 засідання тендерного комітету, повідомлення про намір укласти договір від 01.02.2021, договір від 12.02.2021 № 1/17, укладений з Акціонерним товариством «Оператор газорозподільної системи «Житомиргаз» за результатом переговорної процедури, пояснення Замовника, надані на запити Держаудитслужби через електрону систему закупівель 17 листопада 2022 року. Моніторингом питання дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель, встановлено. Відповідно до Open Budget - Державний веб-портал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/04058634/profile) Замовник є головним розпорядником бюджетних коштів місцевого бюджету. З метою з’ясування наявності ознак порушень органом державного фінансового контролю в ході моніторингу через електронну систему закупівель було надано запит замовнику від 25.10.2022 року щодо документального обґрунтування виконання вимог Постанови № 710. У своїй відповіді Замовник зазначив наступне: «Відповідно до п. 4 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» Інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування, так як чітких вимог у Законі «Про публічні закупівлі» немає, тому, ані Постанова № 710 ані Постанова № 1266 не належать до законодавства про закупівлі, згідно до частини 4 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон про публічні закупівлі, Закон) відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюються виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, установлених цим Законом». Натомість, пунктом 4-1 Постанови № 710 чітко визначено обов'язок «головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель». Таким чином, моніторингом питання дотримання вимог Постанови № 710 встановлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710. Проведеним моніторингом укладеного договору від 01.02.2021 № 1/17 встановлено, що в п. 3.1 зазначено, що договір набирає чинності з моменту підписання, поширює свою дію до правовідносин, що склалися між Сторонами з 05.01.2021 і діє до 31 грудня 2021 року. Згідно із інформацією, розміщеною в електронній системі закупівель, та даних з єдиного веб-порталу використання публічних коштів (https://spending.gov.ua/), Замовник з лютого по листопад 2021 року здійснив перерахування коштів АТ «Оператор газорозподільчої системи «Житомиргаз» у сумі 282 264,19 грн за надані послуги, передбачені договором, що в повному обсязі відповідає сумі на яку укладено договір про закупівлю. Таким чином, зобов’язання за договором від 01.02.2021 № 1/17 обома сторонами станом на 31.12.2021 року виконані в повному обсязі. Відповідно до частини дев’ятої статті 41 Закону у разі закінчення строку дії договору про закупівлю, виконання договору про закупівлю або його розірвання замовник обов’язково оприлюднює звіт про виконання договору про закупівлю. Відповідно до пункту 12 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме звіт про виконання договору про закупівлю - протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами, або його розірвання. Отже, в порушення вимог пункту 12 частини першої статті 10 та частини дев’ятої статті 41 Закону Замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель звіт про виконання договору про закупівлю. На запит Держаудитслужби від 17.11.2022 щодо стану виконання сторонами даного договору Замовником оприлюднені одинадцять актів на оплату за цим договором на загальну суму 282 264,18 гривень. Інші документи, які б документально підтверджували стан виконання сторонами договірних зобов’язань та, зокрема, оплати Замовником наданих послуг по цьому договору, а саме: акти приймання-передачі наданих послуг, платіжні доручення, банківські виписки, інші документи, які підтверджують проведення оплати, Замовником не надані. Таким чином, моніторингом своєчасності та повноти надання інформації та документів на запит Держаудитслужби встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону в частині не надання документів, що підтверджують факт виконання договірних зобов’язань Замовником щодо проведення оплати.
Період усунення порушень: 06.12.2022 19:29 - 21.12.2022 00:00
Дата публікації висновку: 06.12.2022 19:29

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Замовником, Відділом освіти Романівської селищної ради Житомирського району, Житомирської області, здійснено заходи щодо недопущення у подальшому порушень вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710) та частини шостої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон). Повідомляємо, що Тендерному комітету не вдалося оприлюднити звіт про виконання договору від 12.02.2021 № 1/17, в зв’язку з тим, що за рахунок заокруглення ціни за 1 м3 система майданчика ДЗО не пустила завершити процедуру закупівлі, а саме: здійснити виконання договору, на якому працював в 2021 році, тендерний комітет (на даний час тендерний комітет ліквідовано).
Дата публікації звіту: 13.12.2022 17:05

Запити/Пояснення