-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Розподіл газу
Річний план закупівель на 2021р.
Завершена
282 264.19
UAH з ПДВ
Номер:
a83ba3c2a4d34fcc8e06aaf28f85bf49
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-15-000107
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.11.2022 00:00
Період моніторингу:
16.11.2022 09:45 - 08.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
15.11.2022 № 256
(дата)
м.Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 15.11.2022 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 15.11.2022 № 256
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
51 UA-2021-02-01-012940-a 01.02.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
В.о. заступника начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання вимог Постанови № 710 встановлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 12 частини першої статті 10 Закону, частини дев’ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання повноти надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правомірності обрання та застосування переговорної процедури закупівлі на умовах передбачених законом, повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладення договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 грудня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, визначення процедури закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації та своєчасність оприлюднення оголошення про намір укласти договір, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам переговорної процедури, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), повноти надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель UA-P-2021-02-01-006334-c на 2021 рік Відділу освіти Романівської селищої ради (далі – Замовник), протокол від 01.02.2021 № 11 засідання тендерного комітету, повідомлення про намір укласти договір від 01.02.2021, договір від 12.02.2021 № 1/17, укладений з Акціонерним товариством «Оператор газорозподільної системи «Житомиргаз» за результатом переговорної процедури, пояснення Замовника, надані на запити Держаудитслужби через електрону систему закупівель 17 листопада 2022 року.
Моніторингом питання дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель, встановлено.
Відповідно до Open Budget - Державний веб-портал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/04058634/profile) Замовник є головним розпорядником бюджетних коштів місцевого бюджету.
З метою з’ясування наявності ознак порушень органом державного фінансового контролю в ході моніторингу через електронну систему закупівель було надано запит замовнику від 25.10.2022 року щодо документального обґрунтування виконання вимог Постанови № 710.
У своїй відповіді Замовник зазначив наступне: «Відповідно до п. 4 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» Інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування, так як чітких вимог у Законі «Про публічні закупівлі» немає, тому, ані Постанова № 710 ані Постанова № 1266 не належать до законодавства про закупівлі, згідно до частини 4 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон про публічні закупівлі, Закон) відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюються виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, установлених цим Законом».
Натомість, пунктом 4-1 Постанови № 710 чітко визначено обов'язок «головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель».
Таким чином, моніторингом питання дотримання вимог Постанови № 710 встановлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710.
Проведеним моніторингом укладеного договору від 01.02.2021 № 1/17 встановлено, що в п. 3.1 зазначено, що договір набирає чинності з моменту підписання, поширює свою дію до правовідносин, що склалися між Сторонами з 05.01.2021 і діє до 31 грудня 2021 року.
Згідно із інформацією, розміщеною в електронній системі закупівель, та даних з єдиного веб-порталу використання публічних коштів (https://spending.gov.ua/), Замовник з лютого по листопад 2021 року здійснив перерахування коштів АТ «Оператор газорозподільчої системи «Житомиргаз» у сумі 282 264,19 грн за надані послуги, передбачені договором, що в повному обсязі відповідає сумі на яку укладено договір про закупівлю.
Таким чином, зобов’язання за договором від 01.02.2021 № 1/17 обома сторонами станом на 31.12.2021 року виконані в повному обсязі.
Відповідно до частини дев’ятої статті 41 Закону у разі закінчення строку дії договору про закупівлю, виконання договору про закупівлю або його розірвання замовник обов’язково оприлюднює звіт про виконання договору про закупівлю.
Відповідно до пункту 12 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме звіт про виконання договору про закупівлю - протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами, або його розірвання.
Отже, в порушення вимог пункту 12 частини першої статті 10 та частини дев’ятої статті 41 Закону Замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель звіт про виконання договору про закупівлю.
На запит Держаудитслужби від 17.11.2022 щодо стану виконання сторонами даного договору Замовником оприлюднені одинадцять актів на оплату за цим договором на загальну суму 282 264,18 гривень. Інші документи, які б документально підтверджували стан виконання сторонами договірних зобов’язань та, зокрема, оплати Замовником наданих послуг по цьому договору, а саме: акти приймання-передачі наданих послуг, платіжні доручення, банківські виписки, інші документи, які підтверджують проведення оплати, Замовником не надані.
Таким чином, моніторингом своєчасності та повноти надання інформації та документів на запит Держаудитслужби встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону в частині не надання документів, що підтверджують факт виконання договірних зобов’язань Замовником щодо проведення оплати.
Період усунення порушень:
06.12.2022 19:29 - 21.12.2022 00:00
Дата публікації висновку:
06.12.2022 19:29
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовником, Відділом освіти Романівської селищної ради Житомирського району, Житомирської області, здійснено заходи щодо недопущення у подальшому порушень вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710) та частини шостої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон). Повідомляємо, що Тендерному комітету не вдалося оприлюднити звіт про виконання договору від 12.02.2021 № 1/17, в зв’язку з тим, що за рахунок заокруглення ціни за 1 м3 система майданчика ДЗО не пустила завершити процедуру закупівлі, а саме: здійснити виконання договору, на якому працював в 2021 році, тендерний комітет (на даний час тендерний комітет ліквідовано).
Дата публікації звіту:
13.12.2022 17:05
Запити/Пояснення
Номер:
3e8214575d714eaf8860467271d3599b
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
17.11.2022 08:57
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.11.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Розподіл газу» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2021-02-01-012940-а) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також, надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами);
2. чому в електронній системі не оприлюднений звіт про виконання договору від 12.02.2021 № 1/17, укладеного за результатом переговорної процедури з АТ «Оператор газорозподільної системи «Житомиргаз», та надати інформацію та документальне підтвердження стану виконання сторонами договірних зобов’язань по цьому договору (зокрема: рахунки-фактури, видаткові накладні, акти приймання-передачі, платіжні доручення, банківські виписки тощо)?
Пояснення з приводу вищевикладеного необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
0ad46e1669574d9097dc3dc32ba925ec
Назва:
Пояснення, щодо ID моніторингу UA-M-2022-11-15-000107
Дата опублікування:
21.11.2022 18:23
Опис:
На Ваш запит, щодо ID моніторингу UA-M-2022-11-15-000107 процедури закупівлі, згідно коду ДК 021:2015 : 65210000-8 Розподіл газу (розподіл газу), Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-02-01-012940-a, Відділ освіти Романівської селищної ради повідомляє, що закупівля розподілу природного газу на 2021 рік є необхідною умовою функціонування закладів освіти Романівської селищної ради Житомирського району Житомирської області.
Правові та організаційні засади функціонування ринку природного газу визначені Законом України «Про ринок природного газу» №329-VIII від 09.04.2015p. (далі-Закон України «Про ринок природного газу»), що вступив в дію 01.10.2015 року. Даний закон розмежовує закупівлю розподілу газу (як послуги) та природного газу (як товару). Відповідно ч.1 cт.1 Закону України «Про ринок природного газу»: «розподіл природного газу-господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і пов’язана з переміщенням природного газу газорозподільною системою з метою його фізичної доставки споживачам, але що не включає постачання природного газу». Послуги з розподілу природного газу надає оператор газорозподільної системи – суб’єкт господарювання, який на підставі ліцензії здійснює діяльність із розподілу природного газу газорозподільною системою на користь третіх осіб (замовників).
Відповідно ч.1 cт.5 Закону України «Про природні монополії» №1682-III від 20.04.2000p. діяльність з розподілу природного газу належить до сфери діяльності суб’єктів природних монополій.
Оператором розподільної системи, який може надавати послуги з розподілу природного газу є Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «Житомиргаз»
Це підтверджується наступним: Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «Житомиргаз» є суб’єктом господарювання, яке здійснює господарську діяльність на ринку послуг з розподілу природного газу за регульованим тарифом та відповідно до ст.12 Закону України «Про захист економічної конкуренції» займає монопольне (домінуюче) становище на ринку у територіальних межах м. Житомира та Житомирської області (в межах власних діючих мереж).
На офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України розміщено зведений перелік суб’єктів природних монополій станом на 31.12.2020p. п.45 згідно якого Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «Житомиргаз» є суб’єктом природної монополії в сфері розподілу природного газу на території м. Житомира та Житомирської області. Відповідна інформація міститься також у реєстрі суб’єктів природних монополій які провадять господарську діяльність у сфері енергетики станом на 31.01.2021p. (пункт 45), відповідно якого Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «Житомиргаз» має чинну ліцензію на розподіл природного газу, згідно Постанови від 29.06.2017 № 847. Технічна можливість отримання послуг розподілу природного газу від інших постачальників відсутня.
Вищевказане фактично підтверджує можливість застосування переговорної процедури відповідно до пункту 2 частини 2 статті 40 Закону. Документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі: 1) Закон України «Про ринок природного газу» №329-VIII від 09.04.2015 p.; 2) Закон України «Про природні монополії» №1682-III від 20.04.2000p.; 3) Зведений перелік природних монополій станом на 31.12.2020p. 4) Реєстр суб’єктів природних монополій які провадять господарську діяльність у сфері енергетики станом на 31.01.2021p.; 5) Ліцензійний реєстр Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, станом на 13.01.2022p.
На виконання вимог Закону, для застосування переговорної процедури закупівлі, згідно коду ДК 021:2015 : 65210000-8 Розподіл газу (розподіл газу), Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-02-01-012940-a, Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «Житомиргаз» надали наступні документи:
1. Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
2. Документи, що підтверджують повноваження відповідальної особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису договору про закупівлю-повноваження щодо підпису договору про закупівлю уповноваженої особи учасника процедури закупівлі підтверджується: для посадових (службових) осіб учасника, які уповноважені підписувати документи та вчиняти інші юридично значущі дії від імені учасника на підставі положень установчих документів-розпорядчий документ про призначення (обрання) на посаду відповідної особи (наказ про призначення та/або протокол зборів засновників, тощо); для осіб, що уповноважені представляти інтереси учасника під час проведення процедури закупівлі, та які не входять до кола осіб, які представляють інтереси учасника без довіреності-довіреність, оформлена у відповідності до вимог чинного законодавства, із зазначенням повноважень повіреного, разом з документами, що у відповідності до цього пункту підтверджують повноваження посадової (службової) особи учасника, що підписала від імені учасника вказану довіреність.
Щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/ або вартості та/або розміру бюджетного призначення відповідно до вимог п. 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 року № 710, повідомляємо, що відповідно до п.4 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» Інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування, так як чітких вимог у Законі «Про публічні закупівлі» немає, тому, ані Постанова № 710 ані Постанова № 1266 не належать до законодавства про закупівлі, згідно до частини 4 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон про публічні закупівлі, Закон) відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюються виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, установлених цим Законом
Також, надаємо інформацію, щодо не оприлюднення звіту про виконання договору від 12.02.2021 № 1/17, укладеного за результатом переговорної процедури з АТ «Оператор газорозподільної системи «Житомиргаз», та документальне підтвердження стану виконання сторонами договірних зобов’язань по цьому договору, а саме: акти приймання-передачі, (Додається) та повідомляємо, що Тендерному комітету не вдалося оприлюднити звіт про виконання договору від 12.02.2021 № 1/17, в зв’язку з тим, що за рахунок заокруглення ціни за 1 м3 система майданчика ДЗО не пустила завершити процедуру закупівлі, а саме: здійснити виконання договору, на якому працював в 2021 році, тендерний комітет (на даний час тендерний комітет ліквідовано).
Лопоха Надія Янківна
+380962460231