• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП
  • 2

ДК 021:2015 код 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (послуги з організації шкільного харчування у закладах загальної середньої освіти).

Завершена

51 825 120.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 259 125.60 UAH
Номер: 76e90097ffea42f2b45aeba84cb519dc
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-04-08-000078
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 07.04.2021 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 08.04.2021 11:11 - 30.04.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 07.04.2021 № 97 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 15 UA-2021-01-30-000467-a 30.01.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, pashkova.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо надання відповіді на вимогу учасника щодо усунення порушення встановлено порушення вимог частини третьої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Контракт продрезерв 5» та допущення її до аукціону встановлено порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питань дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та внесення змін до неї, надання роз’яснень щодо тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій ФОП Баластрик О.С., ТОВ «Понтем.уа», КП «Шкільне харчування» та допущення їх до аукціону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – в порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом дотримання принципів публічних закупівель через забезпечення неупередженого розгляду і відхилення тендерних пропозицій у відповідності до вимог статті 31 Закону та недопущення таких порушень у подальшому і протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи щодо вжиття заходів, направлених на виконання зобов'язань.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 22 квітня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та внесення змін до неї, надання роз’яснень щодо тендерної документації та надання відповіді на вимогу учасника щодо усунення порушення, розгляду тендерних пропозицій та допущення їх до аукціону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 22.01.2021 № 73 зі змінами, запитання до процедури закупівлі від 02.02.2021 та відповідь Замовника від 04.02.2021, вимогу про усунення порушень подану учасником товариство з обмеженою відповідальністю «Контракт продрезерв 5» (далі – ТОВ «Контракт продрезерв 5») від 22.03.2021, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ТОВ «Контракт продрезерв 5», фізичної особи-підприємця Баластрик Ольга Сергіївна (далі – ФОП Баластрик О.С.), товариства з обмеженою відповідальністю «Понтем.уа» (далі – ТОВ «Понтем.уа»), комунального підприємства «Шкільне харчування» (далі – КП «Шкільне харчування»), протокол розгляду тендерних пропозицій від 18.03.2021, вимога про усунення невідповідностей учасникам ТОВ «Контракт продрезерв 5» до 18:06 17.03.2021 та КП «Шкільне харчування» до 18:14 17.03.2021, протокол розкриття тендерних пропозицій від 24.03.2021, протокол розгляду тендерних пропозицій від 24.03.2021 № 489, повідомлення про намір укласти договір від 24.03.2021, договір про закупівлю від 05.04.2021№ 298, пояснення Замовника, надане через електронну систему закупівель 16.04.2021. За результатами моніторингу встановлено, що учасник ТОВ «Контракт продрезерв 5», тендерна пропозиція якого відхилена, 22.03.2021 звернувся до Замовника з вимогою про надання додаткової інформації про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації. Проте, Замовником відповідь у п’ятиденний термін не надана, чим порушено вимоги частини третьої статті 31 Закону. Також за результатами моніторингу установлено, що Замовник відповідно до підпункту 4.1 пункту 4 додатку № 1 до тендерної документації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю» у розмірі обсягу річного доходу (виручки) не менше 40% очікуваної вартості закупівлі, установив вимогу щодо надання учасниками копії балансу, копії звіту про фінансові результати та копію звіту про рух грошових коштів за 2020 рік. Фінансова звітність надається з відмітками про прийняття органом Держкомстату або з копіями документів, що підтверджують передачу та прийняття електронної звітності. Відповідно до протоколу розгляду тендерних пропозицій від 18.03.2021 Замовник відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Контракт продрезерв 5» як таку, що не відповідає вимогам підпункту 4.1 пункту 4 додатку № 1 до тендерної документації, а саме: дані про фінансові результати в поданій в тендерній пропозиції фінансовій звітності за 2019 рік (відмітка про прийняття відповідним органом 28.02.2020) не відповідають даним в фінансової звітності за 2019 рік (відмітка про прийняття відповідним органом 27.11.2020) поданої ТОВ «Контракт продрезерв 5» по іншим процедурам закупівель в яких він приймав участь. Проте, ТОВ «Контракт Продрезерв 5» у складі тендерної пропозиції надані копії балансу, звіту про фінансові результати звіту про рух грошових коштів за 2020 рік, в яких розмір обсягу річного доходу (виручки) становить не менше 40% очікуваної вартості закупівлі, що повністю відповідає вимогам Замовника, встановленим у підпункту 4.1 пункту 4 додатку № 1 до тендерної документації. Отже, Замовник на порушення абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону неправомірно відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Контракт Продрезерв 5».
Період усунення порушень: 22.04.2021 18:03 - 12.05.2021 00:00
Дата публікації висновку: 22.04.2021 18:03

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Заступнику Голови Державної аудиторської служби України О. ШКУРОПАТУ Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації на Ваш результат моніторингу UA-M-2021-04-08-000078 від 08.04.2021 р. щодо закупівлі ДК 021:2015 код 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (послуги з організації шкільного харчування у закладах загальної середньої освіти), надаємо пояснення: За результатами моніторингу встановлено, що учасник ТОВ «Контракт продрезерв 5», тендерна пропозиція якого відхилена, 22.03.2021 звернувся до Замовника з вимогою про надання додаткової інформації про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації. Проте, Замовником відповідь у п’ятиденний термін не надана, чим порушено вимоги частини третьої статті 31 Закону. Заперечення щодо порушення вимоги частини третьої статті 31 Закону. - Частиною третьою статті 31 Закону зазначено що, у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель. Учасник ТОВ «Контракт продрезерв 5», тендерна пропозиція якого відхилена, 22.03.2021 звернувся до Замовника з вимогою про надання додаткової інформації про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації. Засіданням тендерного комітету Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації було розглянуто вимогу ТОВ «Контракт продрезерв 5», що надійшла 22.03.2021р на закупівлю ДК 021:2015 код 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (послуги з організації шкільного харчування у закладах загальної середньої освіти), сформовано відповідь з інформацією про причини невідповідності учасника умовам тендерної документації, затверджено та зареєстровано протокол від 24.03.2021 року № 488 щодо розгляду даної вимоги. Проте, виникла технічна неможливість надати управлінням освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації (оприлюднити рішення тендерного комітету) Учаснику відповідь на вимогу з інформацією про причини невідповідності його пропозиції не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення(вимоги) через електронну систему закупівель. З метою виконання вимог частини третьої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник звернувся з офіційним запитом від 25.03.2021 року № 282 до авторизованого електронного майданчика e-tender з проханням оприлюднити рішення «Протокол засідання тендерного комітету управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації від 24.03.2021р № 488» в електронній системі закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу www.prozorro.gov.ua на сторінці закупівлі ДК 021:2015 код 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (послуги з організації шкільного харчування у закладах загальної середньої освіти), згідно ідентифікатора оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-01-30-000467-a або надати офіційне роз’яснення щодо причин технічної неможливості реалізації законного права оприлюднення протягом п’яти днів з дня надходження звернення(вимоги) через електронну систему закупівель такого рішення (інформації). У відповідь на звернення листом № 214 від 25.03.2021 від ТОВ «Е-ТЕНДЕР» повідомляється що, Замовник має технічну можливість надати відповідь вищезазначену вимогу протягом 5 календарних днів, але до закінчення періоду «Прекваліфікація (період оскаржень)» 24.03.2021 року о 00:00 закінчився період оскарження (менше ніж 2 дні з дня надходження вимоги) по прекваліфікації перед аукціоном та закупівля перейшла у статус «Період аукціону», у якому можливість надати відповідь на вимогу замовника відсутня. Крім того, листом від 26.03.2021 року № 286 управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації додатково звернулось до ДП «ПРОЗОРРО» із проханням оприлюднити рішення «Протокол засідання тендерного комітету управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації від 24.03.2021р № 488» (Додаток 1 до запиту) в електронній системі закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу www.prozorro.gov.ua на сторінці закупівлі ДК 021:2015 код 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (послуги з організації шкільного харчування у закладах загальної середньої освіти), згідно ідентифікатора оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-01-30-000467-a або надати офіційне роз’яснення щодо причин технічної неможливості реалізації законного права оприлюднення протягом п’яти днів з дня надходження звернення(вимоги) через електронну систему закупівель такого рішення (інформації). При цьому у відповідь на запит УО ДРДА ДП «ПРОЗОРРО» зазначає, що технічна можливість надати відповідь в електронній системі закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу www.prozorro.gov.ua на вимогу зникає, коли процедура закупівлі переходить на наступний етап. Слід зазначити, що вищевказані обмеження унеможливлюють реалізацію надання інформації (відповіді на вимогу) протягом повноцінних 5 днів та суперечать ч.3 ст.31 закону України «Про публічні закупівлі». Таким чином, Замовник не порушив вимоги частини третьої Статті 31 Закону. Заперечення щодо порушення абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31, щодо неправомірності відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Контракт Продрезерв 5» Причина відхилення пропозиції ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» була зазначена в протоколі розгляду тендерних пропозицій UA-2021-01-30-000467-a що доступний на веб-порталі уповноваженого органу, а саме через зазначення у тендерній пропозиції недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі. Відповідно до пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п'ятнадцятою статті 29 цього Закону. Учасником не надано достовірну інформацію на виконання вимог п.п 4.1 п. 4 Додатку 1 до Тендерної документації «фінансова спроможність підтверджується фінансовою звітністю у розмірі обсягу річного доходу (виручки) не менше 40% очікуваної вартості закупівлі» В свою чергу учасник ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» свідомо надав копію балансу, копію звіту про фінансові результати та копію звіту про рух грошових коштів за 2020 рік, а також баланс, копію звіту про фінансові результати та копію звіту про рух грошових коштів за 2019 рік (дата прийняття Держстатом згідно з квитанцією 28.02.2020 р.) які містять недостовірні дані. При аналізі наданих документів було виявлено невідповідність деяких показників (зокрема код рядка 2050 фінансових результатів). У Замовника виникла потреба перевірити надані документи учасника ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5», в результаті чого було виявлено наступне. ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» приймав участь в закупівлях за ідентифікаторами: UA-2020-11-16-014442-c та UA-2020-11-16-014480-c. При цьому ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» надавало в складі тендерної пропозиції баланс та звіт про фінансові результати за 2019 рік, дата надання на яких згідно з квитанцією 27.11.2020 р. При аналізі фінансового звіту, який вимагався Замовником за 2020 рік та фінансового звіту, який надавався учасником ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» після корегування від 27.11.2020 р. згідно з наданими документами ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» в закупівлях UA-2020-11-16-014442-c та UA-2020-11-16-014480-c, Замовником виявлено невідповідність коду рядка 2000, та 2020 фінансових результатів, а саме: В фінансових результатах в коді рядку 2000 в графі «З аналогічний період попереднього року» зазначено показник 455 827, а в фінансових результатах, наданих ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» від 27.11.2020 р. – 520 827. В фінансових результатах в коді рядку 2050 в графі «З аналогічний період попереднього року» зазначено показник 280 406, а в фінансових результатах, наданих ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» від 27.11.2020 р. – 345 406. Враховуючи вищезазначене, Управлінням освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації отримано достовірну інформацію про факт зазначення у тендерній пропозиції Учасника недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, та сумнівності на відповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, замовник відхилив тендерну пропозицію такого учасника. Саме тому тендерна пропозиція ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» була відхилена, аукціон відбувся, переможця було визначено і опубліковано повідомлення про намір укласти договір, оскарження у відповідності до ст. 18 Закону не було, процедура закупівлі була завершена у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вищезазначене, Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації , повідомляє що, процедуру відкритих торгів на закупівлю ДК 021:2015 код 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (послуги з організації шкільного харчування у закладах загальної середньої освіти), було проведено відповідно до Вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Підстави для усунення порушень відсутні. Додатки, що додаються: 1 «Протокол засідання тендерного комітету управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації від 24.03.2021р № 488» 2. Запит щодо оприлюднення відповіді на вимогу ТОВ «Е-ТЕНДЕР» 3.Лист-роз’яснення № 214 від 25.03.2021 від ТОВ «Е-ТЕНДЕР» 4. Запит щодо оприлюднення відповіді на вимогу ДП «ПРОЗОРРО»
Дата публікації звіту: 28.04.2021 17:19

Запити/Пояснення