-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
ГБН Г.1-218-182:2011 "Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт". Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-21-22 Ізюм – Барвінкове на ділянках км 0+000-км 2+600, км 5+900 – км 12+000, км 13+000 - км 17+640, км 17+940 - км 29+237 у Харківській області (з розробкою проектної документації) (45233142-6 Ремонт доріг)
Завершена
638 530 300.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 193 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 193 000.00 UAH
Номер:
320be384840c444c86b4da48de196f73
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-24-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.11.2022 00:00
Період моніторингу:
24.11.2022 14:09 - 16.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
23.11.2022 № 275
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
2 UA-2021-01-28-003107-a 28.01.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій ТОВ «ЄВРОБУД ПЛЮС», ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ», ТОВ «Автомагістраль-Південь» установлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерної пропозиції консорціуму «ЗА МАЙБУТНЄ», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця торгів із застосуванням електронної системи закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 грудня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Служби автомобільних доріг у Харківській області (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 28.01.2021 (протокол № 1), тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ЄВРОБУД ПЛЮС» (далі - ТОВ «ЄВРОБУД ПЛЮС»), товариства з обмеженою відповідальністю «СЛАВДОРСТРОЙ» (далі – ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ»), товариства з обмеженою відповідальністю «Автомагістраль-Південь» (далі – ТОВ «Автомагістраль-Південь»), консорціуму «ЗА МАЙБУТНЄ», протокол розгляду тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокольне рішення уповноваженої особи від 18.05.2021 № 9, повідомлення про намір укласти договір 18.05.2021, договір про закупівлю від 03.06.2021 № Т76-ІБ/21 (далі – Договір), додаткові угоди до договору від 04.06.2021 № 1 та від 03.08.2021 № 2.
За результатами моніторингу встановлено наступне.
1. Вимогами Додатку 2 тендерної документації, встановлено, що Технічним завданням по закупівлі передбачено надання послуг в 2 етапи: І етап - Розробка проектної документації, ІІ етап – виконання ремонтно-будівельних робіт.
Відповідно до вимог Додатку 2 тендерної документації встановлено, що учасник повинен надати документи, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям по І етапу (далі разом – кваліфікаційні документи по І етапу):
«Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій»
Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати довідку в довільній формі, зокрема: щодо наявності комп'ютерів, необхідної обчислювальної, розмножувальної, організаційної техніки та іншого технічного обладнання, власного або орендованого, необхідного для здійснення процесу розроблення проектної документації, яка відповідає вимогам державних будівельних норм ДБНА.2.2-3.
Для підтвердження наявності власного технічного обладнання учасник у складі пропозиції надає інвентарну картку обліку об'єкта основних засобів;
Для підтвердження наявності технічного обладнання, що не є власним, учасник у складі пропозиції надає копію відповідного договору (договору оренди, договору лізингу тощо) (частина 1 Додатку 2 тендерної документації).
«Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)»
Документально підтвердженим досвідом виконання аналогічного договору вважаються документи, що підтверджують обсяги виконаних робіт на інших об’єктах, які є аналогічними предмету закупівлі по І етапу і виконані відповідно до вимог державних та галузевих будівельних норм та технічних стандартів. Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати довідку, яка містить інформацію про виконання аналогічного договору, яка обов’язково повинна містити інформацію встановлену Таблицею 6.
Аналогічним буде вважатися договір з виготовлення (розроблення) (та/або коригування) проектної документації з будівництва, реконструкції, капітального або поточного ремонтів автомобільних доріг загального користування державного значення.
Довідка має містити інформацію не менш ніж про один вказаний аналогічний договір, із зазначенням контрагента (Замовника) за договором, та його реквізитів, дати укладення та номеру договору, предмета договору, місцезнаходження об'єкта, категорію автомобільної дороги та інші дані згідно Таблиці № 6.
Для підтвердження інформації, що зазначена у довідці, учасник надає наступні документи:
- копію аналогічного договору з усіма додатками та невід'ємними частинами до договору;
- копії акту приймання-передачі виконаних робіт;
- копію позитивного відгуку Замовника за наданим аналогічним договором, у якому має бути зазначено дату його видачі, вихідний помер, посилання на номер, дату та предмет укладеного договору, категорію автомобільної дроги, ціну, а також інформацію про якість виконаних робіт, дотримання термінів виконання, щодо відсутності з боку Замовника претензій або судових позовів щодо невиконання або неналежного виконання умов договору (частина 3 Додатку 2 тендерної документації).
Проте учасниками ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ» та ТОВ «Автомагістраль-Південь» вищезазначені кваліфікаційні документи по І етапу у складі тендерних пропозиції не надані.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «ЄВРОБУД ПЛЮС» міститься «Довідка щодо наявності комп'ютерів, необхідної обчислювальної, розмножувальної, організаційної техніки та іншого технічного обладнання, власного або орендованого, необхідного для здійснення процесу розроблення проектної документації» від 01.03.2021 № 690т та довідка «Інформація про виконання аналогічного договору» від 01.03.2021 № 693т. Проте відомості, що зазначені у Довідках від 01.03.2021 № 690Т та № 693т не підтверджені документами, які вимагались тендерною документацією до цих довідок.
Слід зазначити, що пунктом 8 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено, що при виконанні І етапу Технічного завдання учасник має право залучати до розробки проектної документації субпідрядні організації у порядку встановленому чинним законодавством. У цьому випадку Учасник надає інформацію про субпідрядника у будь-якому випадку, незалежно від вартості робіт/послуг за формою, наведеною у Додатку № 7 тендерної документації.
У разі залучення для виконання І етапу іншої організації, як субпідрядника, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям учасник надає кваліфікаційні документи по організації, яку планує залучити та лист погодження від даної організації про згоду надати послуги по предмету закупівлі відповідно до Технічного завдання (Додаток 2 тендерної документації).
В складі тендерних пропозицій зазначених учасників міститься інформаційні довідки з відомостями про залучення до І етапу субпідрядників для виконання робіт з розробки проектної документації:
- ТОВ «Автомагістраль-Південь»: довідка від 09.03.2021 № 0309/6.1-Х/1, субпідрядник - ТОВ «НВО «Трансінжиніринг», орієнтовна вартість робіт субпідрядника у відсотках до ціни тендерної пропозиції складе 0,6 %;
- ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ»: довідка від 09.03.2021 №317, субпідрядник – Харківська філія Державного підприємства «Український державний інститут з проектування об’єктів дорожнього господарства «Укрдіпродор» - Харківдіпродоршлях», орієнтовна вартість робіт субпідрядника у відсотках до ціни тендерної пропозиції складе 1 %;
- ТОВ «ЄВРОБУД ПЛЮС»: довідка від 02.03.2021 №695т, субпідрядник – Харківська філія Державного підприємства «Український державний інститут з проектування об’єктів дорожнього господарства «Укрдіпродор» - Харківдіпродоршлях», орієнтовна вартість робіт субпідрядника у відсотках до ціни тендерної пропозиції складе 0,9 %.
В складі тендерних пропозицій вказаних учасників відсутні будь-які документи/інформація, які підтверджують, що вказані роботи по І етапу будуть виконувати лише субпідрядні організації, що зазначені у Довідках.
Крім цього, в складі тендерних пропозицій зазначених учасників містяться листи-погодження від зазначених субпідрядних організацій про згоду надати послуги з розробки проєктної документації (ТОВ «Автомагістраль-Південь»: лист від 09.03.2021 № 188, ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ»: лист від 09.03.2021 №59/02-1 ТОВ «ЄВРОБУД ПЛЮС»: лист від 02.03.2021 №54/02). Слід зазначити, що вказані довідки не містять інформацію про обсяг робіт, які будуть виконувати субпідрядники.
Слід відмітити, що тендерна документація та оголошення про проведення відкритих торгів не містить відомостей окремо про очікувану вартість робіт по І етапу та ІІ етапу.
Таким чином, Замовником допущено до оцінки тендерні пропозиції ТОВ «Автомагістраль-Південь», ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ» та ТОВ «ЄВРОБУД ПЛЮС», які не відповідали вимогам тендерної документації, в частині не надання підтверджуючих кваліфікаційних документів по І етапу виконання робіт, чим порушено вимоги частин 1 та 3 Додатку 2 тендерної документації.
2. За результатами моніторингу тендерної пропозиції ТОВ «ЄВРОБУД ПЛЮС» встановлено наступне.
Частиною 3 Додатку 2 тендерної документації встановлено, що учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати довідку про виконання аналогічного договору (по ІІ етапу).
Крім цього, зазначеними вимогами тендерної документації встановлено, що аналогічним буде вважатись договір на виконання робіт із будівництва, реконструкції, капітального ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення (міжнародних, національних, регіональних чи територіальних) I, II чи III категорії або магістральних доріг (в населених пунктах) укладений протягом останніх 5-ти років від дати, що передує даті оголошення закупівлі, або поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення (міжнародних, національних, регіональних чи територіальних) I, II чи III категорії або магістральних доріг (в населених пунктах), укладений протягом останніх 3-ох років від дати, що передує даті оголошення закупівлі. Учасник має надати документальне підтвердження досвіду виконання робіт/надання послуг на автомобільних дорогах загального користування державного значення будь-якої категорії одним договором або сумарно в обсязі 100 % від об'ємів послуг, визначених замовником в тендерній документації в натуральних величинах, зокрема «холодне фрезерування та/або розпушення асфальтобетонного покриття» - 30 000 м2.
На виконання зазначених вимог учасник ТОВ «ЄВРОБУД ПЛЮС» надав довідку «Інформації про виконання аналогічного(них) договору(рів)» від 01.03.2021 № 678т, в якій зазначив інформацію про три аналогічні договори.
Проте аналогічний договір (№ Т35-КБ/17), який наведений у позиції № 2 довідки від 01.03.2021 № 678т з «Поточного ремонту автомобільної дороги загального користування державного значення Т-17-0/Н-12/-Краснокутськ-Богодухів на ділянці км 7+460-км 52+288 Харківської області» укладений 13.07.2017.
З огляду на те, що процедура закупівлі UA-2021-01-28-003107-a розпочата Замовником 28.01.2021 аналогічні договори «з поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення» повинні бути укладені не раніше 2018 року, а отже договір, який зазначений у позиції № 2 довідки від 01.03.2021 № 678т не відповідає вимогам тендерної документації (в частині терміну його укладання).
Таким чином, учасник ТОВ «ЄВРОБУД ПЛЮС» підтвердив вимоги тендерної документації про аналогічні договорів лише стосовно договорів, які зазначені у позиціях №№ 1 та 3 довідки 01.03.2021
№ 678т. Проте вказані договори підтверджують виконання робіт з холодного фрезерування та/або розпушення асфальтобетонного покриття в обсязі 14 309 м2, що є меншим за визначений в тендерній документації необхідний обсяг (30 000 м2), чим недотримано вимог частини 3 Додатку 2 тендерної документації.
На порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерні пропозиції учасників ТОВ «ЄВРОБУД ПЛЮС», ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ» та ТОВ «Автомагістраль-Південь», як такі, що не відповідають кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону та уклав договір про закупівлю з ТОВ «ЄВРОБУД ПЛЮС».
Період усунення порушень:
19.12.2022 17:54 - 03.01.2023 00:00
Дата публікації висновку:
19.12.2022 17:54
Оскарження висновку в суді
Опис:
Згідно з частиною 10 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", у зв'язку з незгодою Замовника з інформацією, викладеною у Висновку Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-01-28-003107-a, Замовником була подана позовна заява до Харківського окружного адміністративного суду.
Дата публікації:
03.01.2023 15:25
Дата відкриття провадження:
31.01.2023 00:00
Номер відкриття провадження:
520/146/23
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]