-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Зернові культури та картопля(картопля)
Завершена
729 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 645.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 645.00 UAH
Номер:
a9e7184ac96648d68f79f0d8d7f659ce
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-04-27-000017
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.04.2021 00:00
Період моніторингу:
27.04.2021 14:48 - 22.05.2021 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
27.04.2021 № 288
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 27.04.2021 № 288.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2021-01-27-013438-b, 27.01.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
В.о. начальника відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення пункту 17 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Собенка Н.Б. встановлено порушення вимог пунктів 1, 2 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень вимог пунктів 1, 2 частини першої статті 31 Закону у встановленому законодавством порядку, зокрема, але не виключно, письмово звернутися до ФОП Собенка Н.Б. щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Крім цього, не допускати виявлених порушень у подальшому, зокрема, дотримуватись норм пункту 17 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 11 травня 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-01-25-008772-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 25.01.2021 (протокол №1); реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Буждиган Галини Миколаївни (щодо правомірності її відхилення Замовником); тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Собенка Назара Богдановича (далі – ФОП Собенко Н.Б.); оприлюднені ФОП Собенком Н.Б. після аукціону документи та інформацію на виконання вимог статті 17 Закону; протоколи засідання тендерного комітету №2 від 18.02.2021 та №3 від 22.02.2021, повідомлення про намір укласти договір від 22.02.2021; договір від 15.03.2021 №322-В.
Проведеним моніторингом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації не зазначено прізвище, ім’я та по батькові, посаду та електронну адресу однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками.
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Умовами тендерної документації Замовника (пункт 1 розділу ІІІ) визначено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються замовником в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Проведеним моніторингом встановлено, що тендерна пропозиція учасника ФОП Собенка Н.Б. подана від фізичної особи-підприємця. У складі тендерної пропозиції учасника ФОП Собенка Н.Б. містяться скан-копії документів, які підписані саме фізичною особою – підприємцем Собенком Назаром Богдановичем
Слід зазначити, що згідно з частиною першою статті 128 Господарського кодексу України громадянин визнається суб'єктом господарювання у разі здійснення ним підприємницької діяльності за умови державної реєстрації його як підприємця без статусу юридичної особи відповідно до статті 58 цього Кодексу. У господарських відносинах фізичні особи - підприємці приймають участь перш за все як підприємці, а не як фізичні особи, та лише на підставі їх реєстрації і внесення відомостей про них до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб - підприємців.
Статтею 51 Цивільного кодексу України передбачено, що до підприємницької діяльності фізичних осіб застосовуються нормативно-правові акти, що регулюють підприємницьку діяльність юридичних осіб, якщо інше не встановлено законом або не випливає із суті відносин.
Під час здійснення господарської діяльності фізичні особи - підприємці реалізують свою господарську компетенцію, тобто сукупність господарських прав та обов'язків. При цьому решта прав та обов'язків фізичної особи, що становлять її правоздатність як людини, набуваються та виконуються нею поза межами здійснення господарської діяльності, в порядку реалізації нею її цивільної дієздатності, передбаченої Цивільним кодексом України та регулюються ним.
Згідно з пунктом 38 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» сертифікат відкритого ключа – електронний документ, який засвідчує належність відкритого ключа фізичній або юридичній особі, підтверджує її ідентифікаційні дані та/або надає можливість здійснити автентифікацію веб-сайту.
Водночас, під час моніторингу встановлено, що згідно з інформацією, розміщеною в електронній системі закупівель, ФОП Собенком Н.Б. у складі пропозиції було розміщено файл «sign.p7s» (13.02.2021).
За результатами перевірки файлу «sign.p7s» на веб-порталі центрального засвідчувального органу (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено наступне:
«Файл успішно перевірено. Усі дані цілі.
Підписувач СОБЕНКО НАЗАР БОГДАНОВИЧ
П.І.Б. СОБЕНКО НАЗАР БОГДАНОВИЧ
РНОКПП 3073606757
Час підпису (підтверджено кваліфікованою позначкою часу для підпису від Надавача) 20:17:48 13.02.2021
Сертифікат виданий АЦСК ТОВ "Центр сертифікації ключів "Україна"
Серійний номер 3C09520700000000000000000000000000000001
Тип носія особистого ключа Захищений ( ЗНКІ смарт-карта чи е.ключ Автор 337)
Серійний номер носія особистого ключа Не визначено
Алгоритм підпису ДСТУ-4145
Тип підпису Кваліфікований
Сертифікат Кваліфікований»
Враховуючи викладене, на пропозицію учасника ФОП Собенка Н.Б. не накладено саме кваліфікованого електронного підпису учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, а накладено кваліфікований електронний підпис фізичної особи – Собенка Назара Богдановича. Накладений електронний підпис фізичної особи Собенка Назара Богдановича не ідентифікує його як особу уповноваженого представника ФОП Собенка Н.Б., у складі пропозиції учасника відсутній накладений кваліфікований електронний підпис саме учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі.
Враховуючи вище викладене, учасник ФОП Собенко Н.Б. не відповідав встановленим у тендерній документації вимогам до учасника відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Крім того, за умовами тендерної документації Замовника (пункт 11 Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі: «ДК 021:2015 03212100-1 Картопля»), вимагалося надати документи які підтверджують якість та безпечність харчових продуктів, зокрема, якість товару повинна відповідати вимогам, що встановлені чинними нормативно-правовими актами (ДСТУ тощо) та підтверджуватися відповідними документами, зокрема: Сертифікатом на систему управління якістю (ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) та Сертифікатом на систему управління безпечністю харчових продуктів (ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2019).
Моніторингом встановлено, що учасником ФОП Собенком Н.Б. у складі тендерної пропозиції надано Сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів ISO 22000:2018 №UA.FS.201228.01-21 (файл «сертифікат ISO 22000.pdf»), а не ISO 22000:2019 (ISO 22000:2019), що не відповідає вимогам пункту 11 Додатку 3 тендерної документації Замовника.
Враховуючи вище викладене, тендерна пропозиція учасника ФОП Собенка Н.Б. не відповідала визначеним тендерною документацією вимогам до якісних характеристик предмета закупівлі.
Таким чином, на порушення вимог пунктів 1, 2 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП Собенка Н.Б., який не відповідав встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, а також тендерна пропозиція якого не відповідала вимогам до якісних характеристик предмета закупівлі, що встановлені Замовником у тендерній документації, а визначено вказаного учасника переможцем та укладено договір від 15.03.2021 №322-В на суму 485 460,00 грн без ПДВ.
Період усунення порушень:
11.05.2021 16:07 - 26.05.2021 00:00
Дата публікації висновку:
11.05.2021 16:07
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до абз. 2 ст 8 ЗУ " Про публічні закупівлі " замовник протягом 5 робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Стосовно зобов'язань щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель покладених на Замовника закупівлі, які оприлюднені у висновку Західного офісу Держаудитслужби від 11.05.2021 року повідомляємо наступне : 1. Замовник звернувся з листом до переможця процедури закупівлі Фізичної особи-підприємця Собенка Н.Б. з приводу розірвання договору № 322-В від 15.03.2021 року. Лист разом з чеком про відправлення рекомендованого листа до ФОП Собенка Н.Б. доданий до цієї відповіді і з ним можна ознайомитись 2. Стосовно не виконання Замовником вимог пункту 17 частини 2 статті 22 ЗУ " Про публічні закупівлі " при складанні тендерної документації, повідомляємо що нами помилково в тендерній документації не зазначено прізвище, ім'я та по-батькові, посаду чи електронну адресу однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками.Гарантуємо що при публікації наступних закупівель не будемо допускати порушень вимог частини 2 статті 22 ЗУ " Про публічні закупівлі " і зокрема пункту 17
Дата публікації звіту:
14.05.2021 14:47
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
Опис:
Договір розірвано
Дата публікації:
11.11.2021 17:50
Запити/Пояснення
Номер:
a5e567d0de64474a83b2e7c7b9f72597
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
28.05.2021 15:43
Опис:
На підставі висновку ДАСУ Покупець та Продавець прийшли до згоди припинити дію Договору про закупівлю товарів за державні кошти № 322-В від 15 березня 2021р.