-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Мультилотова
-
КЕП
-
Без аукціону
електрична енергія
Завершена
503 700.00
UAH з ПДВ
Номер:
49c21f69a0e34f03934ce908012763e5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-02-25-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.02.2021 00:00
Період моніторингу:
25.02.2021 11:36 - 20.03.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
25.02.2021 № 135
Чернівці
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 190, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Західного офісу Держаудитслужби
в Чернівецькій області Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку до наказу Західного офісу Держаудитслужби
від 25 лютого 2021 року № 135
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
1. UA-2021-01-26-013114-b від 26.01.2021 – Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Чернівецькій області Катерина СКУТАР
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Застосування конкурентного діалогу або торгів з обмеженою участю, або переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу встановлено порушення вимог частини другої статті 40 Закону.
За результатами розгляду питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до істотних умов договору, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення вимог частини другої статті 40 Закону шляхом розірвання договорів від 01.02.2021 № 0676/4 та № 0676/3 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 березня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до істотних умов договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Педагогічного фахового коледжу ЧНУ ім. Ю. Федьковича (далі – Замовник); протокол засідання тендерного комітету Замовника від 26.01.2021 № 191; повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 26.01.2021 (далі – Повідомлення); договори від 01.02.2021 № 0676/4 та № 0676/3; додаткові угоди від 03.02.2021 №1; повідомлення про внесення змін до договору від 03.02.2021; пояснення Замовника, надане через електронну систему закупівель від 02.03.2021.
За результатами моніторингу закупівлі електричної енергії установлено, що Замовник у Повідомленні для застосування переговорної процедури визначив умову, передбачену частиною другою статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме: двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом.
При цьому, Замовник у Повідомленні обґрунтував застосування переговорної процедури закупівлі наступним чином: відповідно до статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом.
За результатом аналізу інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, встановлено, що Замовник двічі оголошував відкриті торги на закупівлю за предметом «Електрична енергія»: ID: UA-2020-12-17-014662-c та ID: UA-2020-11-30-008095-b, які були відмінені у зв’язку з поданням для участі у торгах менше двох тендерних пропозицій.
У зв'язку з відміною двох процедур відкритих торгів та відповідно до пункту 1 частини другої статті 40 Закону Замовник провів переговорну процедуру закупівлі за номером ID: UA-2021-01-05-003463-с, за результатами якої 05.01.2021 опублікував повідомлення про намір укласти договір з Акціонерним товариством «Чернівціобленерго» на суму 555 200,00 грн (лот №1) та 233 700,00 грн (лот №2), чим використав своє право на закупівлю електричної енергії за переговорною процедурою закупівлі на підставі пункту 1 частини другої статті 40 Закону.
За результатами даної переговорної процедури закупівлі Замовником укладено договори від 18.01.2021 №0676/1 і №0676/2 із ТОВ «Чернівецька обласна енергопостачальна компанія», які в подальшому відповідно до додаткових угод від 26.01.2021 №2 розірвані у зв'язку із усуненням та недопущенням порушень законодавства унаслідок виявлених (як самостійно так і контролюючими та керівними органами) порушень.
В подальшому Замовник з тих же підстав провів ще одну переговорну процедуру закупівлі за номером ID: UA-2021-01-26-013114-b, що наразі є предметом моніторингу закупівлі, за результатами якої уклав договори з ТОВ «Чернівецька обласна енергопостачальна компанія» від 01.02.2021 № 0676/4 на суму 270 000,00 грн. (лот №1) та № 0676/3 на суму 233 700,00 грн. (лот №2).
Разом з тим, Законом не передбачено можливості повторного застосування переговорної процедури закупівлі на підставі пункту 1 частини другої статті 40 Закону у разі розірвання договору про закупівлю, укладеного за результатами проведеної переговорної процедури закупівлі.
Отже, на порушення вимог частини другої статті 40 Закону Замовник застосував переговорну процедуру закупівлі електричної енергії без наявних підстав, передбачених частиною другою статті 40 Закону.
Період усунення порушень:
11.03.2021 15:18 - 26.03.2021 00:00
Дата публікації висновку:
11.03.2021 15:18
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionProcurementMethodType: Так
- useProceduresNotByLaw: Так
Опис:
-
Дата публікації:
15.04.2021 08:53
Запити/Пояснення
Номер:
7393d3a3962d4e19864e6ab704b14e00
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
25.02.2021 16:13
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.03.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Електрична енергія» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-01-26-013114-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23 із змінами, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) із такого питання:
1) На підставі відміни яких двох процедур відкритих торгів Вами застосовано дану переговорну процедуру закупівлі електричної енергії? Зазначте ID номери закупівель.
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
416e2e7b908b47af94d71d4c291265cc
Назва:
Про застосування переговорної процедури закупівлі за номером ID: UA-2021-01-26-013114-b
Дата опублікування:
02.03.2021 23:35
Опис:
30.11.2020 року педагогічним фаховим коледжем ЧНУ ім.Ю.Федьковича було розпочато процедуру закупівлі електричної енергії шляхом проведення відкритих торгів з учасниками процедури (ідентифікатор закупівлі UA-2020-11-30-008095-b), яка не відбулась через подання для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій.
17.12.2020 року педагогічним фаховим коледжем ЧНУ ім.Ю.Федьковича було повторно розпочато процедуру закупівлі електричної енергії шляхом проведення відкритих торгів з учасниками процедури (ідентифікатор закупівлі UA-2020-12-17-014662-c), яка теж не відбулась по причині подання для участі у торгах менше двох тендерних пропозицій.
На цій підставі замовником 05.01.2021 року було застосовано переговорну процедуру, так як так як було двічі відмінено процедуру відкритих торгів через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій. В рамках даної процедури закупівлі (UA-2021-01-05-003463-c) замовником помилково було визнано переможцем АТ "Чернівціобленерго" через невірно вказаний код ЄДРПОУ. При цьому замовник мав на меті укласти договір саме з ТОВ "Чернівецька обласна енергопостачальна компанія" (з якою були проведені переговори), про що свідчать розміщені на майданчику в рамках даної процедури закупівлі Протокол тендерного комітету замовника за №177 та договір на постачання електричної енергії, укладений саме з ТОВ "Чернівецька обласна енергопостачальна компанія".
Виявивши вказану технічну помилку та з метою недопущення порушень законодавства було прийнято рішення про закриття даної процедури закупівлі шляхом розірвання вищезгаданого договору на постачання електричної енергії.
Зважаючи на нестандартність ситуації (причиною якої стала технічна помилка, а не намір порушити вимоги законодавства), відсутність чіткого законодавчо закріпленого алгоритму дій в ситуації, що склалася, враховуючи форсмажорні обставини у вигляді низьких температурних режимів, а також в обгрунтування наміру замовника в попередньо застосованій переговорній процедурі укласти договір саме з постачальником електричної енергії ТОВ "Чернівецька обласна енергопостачальна компанія" (доказом цього, як зазначалось, є розміщені на майданчику Протокол та Договір) тендерний комітет замовника прийняв рішення про можливість застосування переговорної процедури закупівлі з постачальником електроенергії ТОВ "Чернівецька обласна енергопостачальна компанія" (ідентифікатор закупівлі UA-2021-01-26-013114-b) саме грунтуючись на тому, що відповідно до ст.40 ЗУ "Про публічні закупівлі" переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом (Протокол ТК №191).