• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 15220000-6 Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (Хек суха заморозка)

Завершена

247 350.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 473.50 UAH
Номер: cdedf6950e9340df93a25b2e65804db7
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-06-30-000046
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 30.06.2021 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 30.06.2021 18:36 - 22.07.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 30.06.2021 286 (дата) Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Курган Г. від 30.06.2021 року. В. о. начальника Владислав КАЛІННІКОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 30.06.2021 № 286 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 1 UA-2021-01-26-012901-b 26.01.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Ганна КУРГАН
Адреса: Ukraine, Харківська, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Харківська обл.), +38 (0 99) 663-68-36, olgagrebenik@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону. За результатами моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами моніторингу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог частини четвертої статті 41 Закону. За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, своєчасності надання відповіді на запитання до процедури, своєчасності розгляду вимог про усунення порушення, правомірності відхилення тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом розірвання договору про закупівлю товару від 30.03.2021 № 32, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 21 липня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності надання відповіді на запитання до процедури, своєчасності розгляду вимог про усунення порушення, розгляду тендерних пропозицій, правомірності відхилення тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Безлюдівської селищної ради (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 26.01.2021 року зі змінами, роз’яснення до процедури, відповіді на вимоги про усунення порушення, скаргу до процедури від ФОП Морозов Вадим Олегович, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 18.02.2021 №3007-р/пк-пз, тендерні пропозиції ФОП Томенко Ігор Олегович та ФОП Бриков Ігор Петрович (далі – ФОП Бриков І.П.), протокол засідання тендерного комітету від 16.03.2021 № 60, повідомлення про намір укласти договір від 17.03.2021 року, договір про закупівлю товару від 30.03.2021 № 32, додаткові угоди від 30.03.2021 № 1 та від 02.04.2021 № 2, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 30.03.2021 року. Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що пункт 1 розділу IV тендерної документації не містить інформації щодо кінцевого строку подання тендерних пропозицій, що є порушенням вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону. Моніторингом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Так, пункт 1 розділу ІІІ тендерної документації містить вимогу щодо накладення на тендерну пропозицію учасника кваліфікованого електронного підпису уповноваженої особи учасника закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються згідно п. 6. цього розділу. Файл накладеного кваліфікованого електронного підпису повинен бути придатний для перевірки на сайті Центрального засвідчуваного органу за посиланням –http://czo.gov.ua/verify. Крім того, тендерна пропозиція подається учасником закупівлі з урахуванням вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги» № 2155-VIII від 05 жовтня 2017 р. (далі – Закон № 2155-VIII), тобто згідно п.2 ст.17 Закону № 2155-VIII «Електронна взаємодія фізичних та юридичних осіб, яка потребує відправлення, отримання, використання та постійного зберігання за участю третіх осіб електронних даних, аналоги яких на паперових носіях повинні містити власноручний підпис відповідно до законодавства, а також автентифікація в складових частинах інформаційних систем, в яких здійснюється обробка таких електронних даних та володільцями інформації в яких є органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації державної форми власності, повинні здійснюватися з використанням кваліфікованих електронних довірчих послуг». Відповідно до норм пункту 23 частини першої статті 1 Закону № 2155-VIII кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Також, відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 Закону № 2155-VIII, засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону. Згідно з нормою частини другої статті 18 Закону № 2155-VIII, кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис. Відповідно до норм пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного Закону, кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису). Під час моніторингу встановлено, що згідно з інформацією, розміщеною в електронній системі закупівель, у складі пропозиції ФОП Бриков І.П. було розміщено файл «sign.p7s» (10.02.2021 року). За результатами перевірки вищевказаного файлу «sign.p7s» на веб-порталі центрального засвідчувального органу (за посиланняим https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що на пропозицію учасника ФОП Бриков І.П. не накладено саме кваліфікованого електронного підпису учасника закупівлі, а накладено удосконалений електронний підпис Брикова Ігоря Петровича, який з урахуванням норм Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом (сертифікат – кваліфікований, тип підпису – удосконалений, тип носія особистого ключа – незахищений, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня). Отже, пропозиція учасника ФОП Бриков І.П. не відповідає встановленим у тендерній документації вимогам до учасника, відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Таким чином, Замовником порушено вимоги абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону, в частині не відхилення учасника ФОП Бриков І.П., який не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Однак, на порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію ФОП Бриков І.П., визначив його переможцем та уклав з ним договір про закупівлю товару від 30.03.2021 № 32 на загальну суму 237 000,00 гривень. Моніторингом питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено, що пункт 1 розділу ІІІ тендерної документації містить вимогу щодо подання у складі тендерної пропозиції учасника проекту договору, викладеного у Додатку 3 до тендерної документації. На виконання зазначеної вимоги у складі тендерної пропозиції ФОП Бриков І.П. надано проект договору файлом «Проект договору.pdf». Проте в ході моніторингу зазначеного питання встановлено, що умови укладеного за результатом проведення закупівлі договору про закупівлю товару від 30.03.2021 № 32 відрізняються від проекту договору, наданого учасником у складі тендерної пропозиції. Так, до укладеного договору Замовником додано пункт 2.6 «Якщо Постачальник не здійснює забій, а лише розбирає та фасує сире м’ясо на порції, він обов’язково повинен мати експлуатаційний дозвіл та укладений договір з державною установою ветеринарної медицини для забезпечення державного контролю за дотриманням необхідних гігієнічних вимог.», який проектом договору не передбачений, що є порушенням вимоги частини четвертої статті 41 Закону.
Період усунення порушень: 21.07.2021 17:05 - 05.08.2021 00:00
Дата публікації висновку: 21.07.2021 17:05

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На підставі ч. 8 ст. 7-1 Закону України "Про публічні закупівлі" Відділ освіти Безлюдівської селищної ради (надалі - Замовник) відповідно до моніторингу процедури відкриті торги за предметом закупівлі:«ДК 021:2015 15220000-6 Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (Хек суха заморозка)» (оголошення про проведення процедури закупівлі: UA-2021-01-26-012901-b) надає наступні заперечення на висновок ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ від 21 липня 2021 року. У своєму висновку ДЕРЖАУДИТСЛУЖБА зазначає, що за результатами моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону. Щодо викладення у тендерній документації кінцевого строку подання тендерних пропозицій відповідно до п.п. 14 п.2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» повідомляємо, що у тендерній документації була зазначена наступна інформація: «Кінцевий строк подання тендерних пропозицій – відповідно до оголошення». В оголошенні про проведення відкритих торгів була зазначена наступна інформація: Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 08 березня 2021 00:00 Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачено, яким саме чином повинна бути зазначена вищенаведена інформація. Отже, керуючись нормами Закону у тендерній документації було зазначено, що цей строк встановлений «відповідно до оголошення». Щодо порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначаємо, а саме: в частині накладення на тендерну пропозицію учасника ФОП "БРИКОВ ІГОР ПЕТРОВИЧ" електронного підпису, який не може вважатися кваліфікованим, повідомляємо наступне: Закон України «Про електронні довірчі послуги» (далі - Закон № 2155) вимагає від суб’єктів господарювання використовувати лише кваліфіковані електронні довірчі послуги при здійсненні електронної взаємодії, яка потребує відправлення, отримання, використання та постійного зберігання за участю третіх осіб електронних даних, аналоги яких на паперових носіях повинні містити власноручний підпис (ч.2. ст.17). Такі послуги повинні надаватися кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг, унесених до Довірчого списку, який Центральний засвідчувальний орган публікує на своєму офіційному веб-сайті (czo.gov.ua/tmstedlist). Виходячи з протоколу створення і перевірки кваліфікованого електронного підпису посадової особи учасника – переможця Брикова Ігоря Петровича, сертифікат виданий акредитованим центром сертифікації ключів КНЕДП - ІДД ДПС. Отже, учасник – переможець отримав свій ключ на підставі договору про надання кваліфікованих електронних довірчих послуг та уклав договір з кваліфікованим постачальником електронних довірчих послуг, що свідчить про виконання обов’язку щодо використання при підписанні електронних документів кваліфікованих електронних довірчих послуг. Слід зауважити, що згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 року № 193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» до 31.12.2021 року забезпечено можливість використання удосконалених електронних підписів чи печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім випадків встановлених законодавством. Виходячи з протоколу створення і перевірки кваліфікованого електронного підпису посадової особи учасника - переможця, тип підпису «удосконалений», сертифікат - «кваліфікований», отже, даний електронний підпис є удосконаленим електронним підписом, якій базується на кваліфікованому сертифікаті. Таким чином, він може використовуватися для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, а відтак, даний електронний підпис може бути використаний для підписання тендерної пропозиції. Кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Кваліфікований електронний підпис призначений для використання в ситуаціях, які потребують підвищеного захисту. Головна його відмінність від удосконаленого електронного підпису - зберігання на захищеному носії-токені чи у хмарі. Звертаємо вашу увагу не те, що тендерною документацією не встановлювалися конкретні вимоги до типу носія особистого ключа або будь-які інші додаткові вимоги до кваліфікованого електронного підпису. Відтак, обов’язкове накладання на пропозицію кваліфікованого електронного підпису (КЕП) службової (посадової) особи або уповноваженої особи Учасника, що підписала тендерну пропозицію, відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги» відбувається за загальним правилом встановленим законодавством. На разі Постанова КМУ від 03.03.2020 року № 193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» забезпечує можливість використовувати удосконалені електронні підписи та печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, з дотриманням вимог, встановлених цією постановою. Таким чином, керуючись спеціально-дозвільним типом правового регулювання, що ґрунтується на загальній забороні «заборонено все, окрім прямо дозволеного законом або іншим джерелом права», у межах якого закон або інше джерело права встановлює конкретні дозволи, удосконалений електронний підпис, який базуються на кваліфікованому сертифікаті може бути накладений на тендерну пропозицію замість кваліфікованого електронного підпису. Щодо порушення вимог відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог частини четвертої статті 41 Закону, інформуємо, що Додатковою угодою № 3 від 26.07. 2021 року до договору про закупівлю товару № 32 від 30.03.2021 року було внесено зміни у частині приведення до відповідності пунктів договору до змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі, які були внесенні до договору на підставі технічної помилки. З огляду на те, що додаткова угода є невід’ємною частиною договору згідно п. 14.3 Договору №32 від 30.03.2021 року, договір про закупівлю жодним чином не відрізняється від проекту договору, наведеному у тендерній документації, а отже і у тендерній пропозиції переможця. На підставі вищенаведеного, просимо вас прийняти пояснення Відділу освіти Безлюдівської селищної ради до розгляду. При цьому, наголошуємо про відсутність підстав здійснювати заходи про усунення порушень про що керуючись ч.8 ст.8 Закону надано аргументовані заперечення.
Дата публікації звіту: 27.07.2021 10:07