• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Газове паливо (природний газ)

Завершена

268 715.70 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 343.58 UAH
Номер: e97b4358bad24dc0bf1311d39d277be1
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-04-29-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 28.04.2021 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 30.04.2021 11:14 - 27.05.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ Н А К А З 28.04.2021 № 288 Житомир Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 28.04.2021 № 288. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі,присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 3. UA-2021-01-26-012348-b Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Житомирська, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби (Житомирська обл.), +38 (0 98) 977-36-09, galunijyasinska@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог частини 3 статті 17, пункту 2 частини 2 статті 22 Закону та неврахування вимог пункту 3 Порядку № 1082. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель в частині внесення змін до Договору встановлено порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни за 1000 м.куб. природного газу до рівня, визначеного сторонами на дату підписання Договору), а також вжиття заходів з не допущення в подальшому виявлених порушень, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 17 травня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляд тендерних пропозицій, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Обласний медичний центр вертебрології і реабілітації» Житомирської обласної ради (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація Замовника від 26.01.2021 року, тендерна пропозиція учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ЖИТОМИРГАЗ ЗБУТ» (далі - ТОВ «ЖИТОМИРГАЗ ЗБУТ»), протокол засідання тендерного комітету від 15.02.2021 року № 7, повідомлення про намір укласти договір від 15.02.2021 року, договір про закупівлю від 05.03.2021 року № 22, додаткові угоди від 23.03.2021 року № 1 та від 25.03.2021 року № 2, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 06.05.2021 року. За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам Закону установлено ряд порушень, а саме: - на порушення вимог пункту 2 частини 2 статті 22 Закону, тендерна документація Замовника не містить підстав, встановлених пунктами 11-13 частини 1 та частиною 2 статті 17 Закону та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників кваліфікаційним критеріям, установленим Замовником в пункті 5 розділу ІІІ тендерної документації («наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)»; - на порушення вимог частини 3 статті 17 Закону, Замовник в тендерній документації не зазначив спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12, 13 частини 1 та частиною 2 статті 17 Закону, переможцем процедури закупівлі. Відповідно до пункту 1 частини 2 статті 22 Закону, тендерна документація Замовника повинна містити інструкцію з підготовки тендерних пропозицій. Поряд з цим, пунктом 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року № 1082, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), визначено, що розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється, зокрема, учасником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце учасника. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Проте, моніторингом встановлено, що тендерна документація Замовника не містить вимоги щодо накладення електронного підпису посадовими особами учасників під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій, чим не враховано вимоги пункту 3 Порядку № 1082. Аналізом питання дотримання Замовником законодавства в частині внесення змін до договору встановлено, що між Замовником та переможцем торгів ТОВ «ЖИТОМИРГАЗ ЗБУТ» до договору про закупівлю від 05.03.2021 року за № 22 (далі - Договір) укладено додаткові угоди від 23.03.2021 року № 1 та від 25.03.2021 року № 2, якими внесено зміни до істотних умов вказаного Договору в частині збільшення ціни за одиницю предмету закупівель на підставі пункту 2 частини 5 статті 41 Закону. Разом з тим, пунктом 2 частини 5 статті 41 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Відповідно до зазначених вище додаткових угод, до істотних умов Договору внесено зміни в частині збільшення ціни за одиницю предмету закупівель, а саме: ціна за 1000 куб. м. природного газу, що підлягає постачанню, з 7 150,00 грн. з ПДВ (відповідно до умов Договору) зросла до 8 329,321 грн. з ПДВ (відповідно до умов додаткової угоди від 25.03.2021 року № 2). Відповідно до наданих Замовником копій документів та пояснення, підстави внесення змін до істотних умов Договору відповідно до додаткових угод № 1 та № 2 до Договору Замовником обґрунтовуються експертними висновками Житомирської торгово-промислової палати від 23.03.2021 року № В-1038 та від 24.03.2021 року № В-1039. Однак, за результатами моніторингу установлено, що експертний висновок Житомирської торгово-промислової палати від 23.03.2021 року № В-1038 не підтверджує коливання ціни товару, що є предметом закупівель на ринку в сторону її збільшення в період між укладанням Договору та укладанням додаткової угоди № 1 (з 05.03.2021 року по 23.03.2021 року), оскільки лише несе інформацію про вартість природного газу на європейському хабі CEGH до кордону України станом на 09.03.2021 року. Враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до Договору встановлено, що Замовником на порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону, до Договору укладено додаткову угоду від 23.03.2021 року № 1 на збільшення ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення його ціни.
Період усунення порушень: 18.05.2021 15:34 - 02.06.2021 00:00
Дата публікації висновку: 18.05.2021 15:34

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Замовником було надіслано лист-звернення до ТОВ "ЖИТОМИРГАЗ ЗБУТ" щодо усунення виявленого порушення. Наразі чекаємо на відповідь від ТОВ "ЖИТОМИРГАЗ ЗБУТ".
Дата публікації звіту: 25.05.2021 14:01

Запити/Пояснення