Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Задорожньої І.М. встановлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, відповідності тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону у встановленому законодавством порядку, а саме вжити заходи щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ФОП Задорожньої І. М. щодо розірвання договору, а також дотримуватись норм пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082 при розміщенні інформації про закупівлю. Крім цього, не допускати аналогічних порушень у подальшому. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 травня 2021 року
Предметом аналізу дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ліцею №66 Львівської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-01-26-002051-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію фізичної особи - підприємця Задорожньої Ірини Михайлівни (далі – ФОП Задорожня І.М.), повідомлення про намір укласти договір; опубліковані переможцем торгів документи на підтвердження відсутності підстав, визначених у статті 17 Закону, договір від 23.02.2021 №4.
Відповідно до вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893 (далі – Наказ Мінекономрозвитку №1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника, після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного Закону кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису).
Однак, проведеним моніторингом встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, оголошення про проведення закупівлі, повідомлення про намір укласти договір, укладення договору тощо), на них накладено удосконалений електронний підпис посадової особи Замовника Блонського Михайла Андрійовича (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису – удосконалений, сертифікат – кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим порушено вимоги пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082.
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно з частиною третьою статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Умовами тендерної документації Замовника (пункт 1.2 частини 1 розділу 3) визначено, що тендерна пропозиція подається учасником закупівлі з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис (КЕП) керівника або особи уповноваженої учасником на підписання тендерної пропозиції, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів.
Отже, Замовником у тендерній документації встановлено вимогу щодо накладення саме кваліфікованого електронного підпису керівника або особи уповноваженої учасником на підписання тендерної пропозиції.
Однак, учасником не накладено електронного підпису, зокрема кваліфікованого електронного підпису на тендерну пропозицію особою уповноваженою учасником на підписання тендерної пропозиції.
Також відповідно до пункту 1.2 частини 1 розділу 3 тендерної документації у разі, якщо тендерна пропозиція не містить накладеного КЕП керівника або особи уповноваженої учасником на підписання тендерної пропозиції, учасник вважається таким, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та його пропозицію буде відхилено на підставі абзацу 2 пункту 1 частини1 статті 31 Закону.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі якщо, зокрема, учасник не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Однак, на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП Задорожня І. М., а визначено її переможцем та укладено з нею договір від 23.02.2021 №4 на суму на суму 1 027 588,8 грн без ПДВ.
Період усунення порушень:
28.05.2021 11:42 - 12.06.2021 00:00
Дата публікації висновку:
28.05.2021 11:42
Опис звіту:
На виконання зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель викладених у висновку Західного офісу Державної аудиторської служби України від 28.05.2021 року за результатами моніторингу процедури закупівлі номер UA-P-2021-01-26-002051-c «Послуги з організації шкільного харчування (ДК 021:2015: (CPV) Кейтерингові послуги (55520000-1)»: 1) Ліцеєм №66 Львівської міської ради видано наказ №01-23/92 "Про вжиття заходів, щодо недопущення порушень у сфері публічних закупівель" (КОПІЯ ДОДАЄТЬСЯ), в якому, зокрема: особу, уповноважену за організацію та проведення закупівель, секретаря тендерного комітету попереджено про необхідність суворого дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі», дотримання вимог закону в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій) та вимог норм пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082, вказано на забезпечення виконання уповноваженою особою з організації та проведення закупівель, секретаря тендерного комітету дотримання вимог норм пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082 при розміщенні інформації про закупівлю.
2) 31.05.2021 року підготовлено проект Додаткової угоди про розірвання Договору №4 про закупівлю послуг за державні кошти від 23.02.2021 р., відповідно до вимог Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України. (КОПІЯ ДОДАЄТЬСЯ ДО ЛИСТА ПРО РОЗІРВАННЯ ДОГОВОРУ)
3) 31.05.2021 року підготовлено та скеровано лист № 01-28/89 (КОПІЯ ДОДАЄТЬСЯ) щодо: - розірвання Договору №4 про закупівлю послуг за державні кошти, укладеного від 23.02.2021 р. Вищевказаний лист 01.06.2021 р. особисто отримано ФОП Задорожня І.М.
Дата публікації звіту:
03.06.2021 12:09