-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Школа в смт. Гніздичів Жидачівського району Львівської області. Будівництво (коригування) (Код за ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт)
Завершена
51 354 982.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 256 774.91 UAH
мін. крок: 0.5% або 256 774.91 UAH
Номер:
49624d496bd84332b8ce3973d289fa90
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-06-08-000033
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.06.2021 00:00
Період моніторингу:
08.06.2021 15:32 - 02.07.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
08.06.2021 № 371
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 08.06.2021 № 371.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2021-01-25-002509-a, 25.01.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082.
За результатами аналізу питання заповнення форм документів, що оприлюднюються відповідно до Закону встановлено порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону, внесення змін до неї та їх опублікування встановлено порушення вимог пункту 17 та пункту 19 частини другої статті 22 Закону, а також частини другої статті 23 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання Замовником прийнятого за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження рішення Органу оскарження; своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення у встановленому законодавством порядку порушення вимог пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082 при розміщенні інформації про закупівлю, а також дотримуватись у подальшому вимог пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082, пункту 9 частини другої статті 21 Закону при заповненні документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, пунктів 17 та 19 частини другої статті 22 та частини другої статті 23 Закону при складанні тендерної документації, внесення до неї змін та їх опублікуванні. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 червня 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону та внесення змін до неї; виконання замовником прийнятого за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження рішення Антимонопольного комітету України як органу оскарження; розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Гніздичівської селищної ради Жидачівського району Львівської області (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-01-25-002652-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені до неї зміни; опубліковану в електронній системі закупівель інформацію щодо оскарження тендерної документації Замовника та винесення Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України рішення (далі – Орган оскарження) №4285-р/пк-пз від 05.03.2021 за результатами розгляду скарги; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; опубліковані повідомлення про продовження строку розгляду тендерних пропозицій; тендерні пропозиції ПП «РОМБ +» та ФОП Козубенка Дмитра Валентиновича (щодо правомірності їх відхилення Замовником), тендерну пропозицію ТОВ «Золочівагробуд»; опубліковану вимогу до ТОВ «Золочівагробуд» про усунення невідповідностей до 17.04.2021 та опубліковані ТОВ «Золочівагробуд» документи на виконання вказаної вимоги; протоколи розгляду тендерних пропозицій від 02.04.2021, від 09.04.2021 та від 19.04.2021; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТОВ «Золочівагробуд», як переможцем тендеру, документи після аукціону; договір від 07.05.2021 №07/05/21 та додаткову угоду №1 від 24.05.2021 до вказаного договору.
Моніторинг щодо питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Органом оскарження (рішення №4285-р/пк-пз від 05.03.2021), не проводився.
Відповідно до вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893 (далі – Наказ Мінекономрозвитку №1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника, після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
Поняття кваліфікованого електронного підпису ви значено у пункті 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги», а поняття засобу кваліфікованого електронного підпису - у пункті 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного Закону кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису).
Однак, проведеним моніторингом встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, оголошення про проведення закупівлі, тендерна документація та внесені до неї зміни, повідомлення тощо), на них накладено удосконалений електронний підпис посадової особи Замовника (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису – удосконалений, сертифікат – кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим порушено вимоги пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082.
Відповідно до вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
Проведеним моніторингом встановлено, що відповідно до умов частини 2 розділу 3 тендерної документації Замовником вимагалося надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії у вигляді електронного документа, розмір забезпечення – 250 000,00 грн із зазначенням у вказаній частині розділу 3 тендерної документації умов надання такого забезпечення..
Однак, на порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону в оприлюдненому Замовником оголошенні про проведення відкритих торгів відсутня інформація про вид та умови забезпечення тендерних пропозицій (наведено лише інформацію про розмір забезпечення тендерної пропозиції).
Проведеним моніторингом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що тендерна документація Замовника не містить відомостей щодо електронної адреси посадової особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками, чим порушено вимоги пункту 17 частини другої статті 22 Закону.
Відповідно до вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Проведеним моніторингом встановлено, що в пункті 1.3 частини 1 розділу 3 тендерної документації Замовника зазначено, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки, а також наведено перелік (опис) таких формальних (несуттєвих) помилок.
Проте, на порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону тендерна документація Замовника не містить прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Згідно з частиною другою статті 23 Закону зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться.
Водночас проведеним моніторингом встановлено, що при внесенні змін до тендерної документації (відповідна редакція тендерної документації опублікована 08.02.2021), Замовником разом із змінами до тендерної документації в окремому документі не оприлюднено перелік змін, що вносилися.
Період усунення порушень:
22.06.2021 15:31 - 08.07.2021 00:00
Дата публікації висновку:
22.06.2021 15:31
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація про усунення порушень міститься в прикріпленому файлі.
Дата публікації звіту:
30.06.2021 17:54