-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
«Риба свіжоморожена» (ДК 021:2015: (CPV) Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (15220000-6))
Відповідно до п.1 ч.4 ст.2 категорія замовника «органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у пункті 1 частини першої цієї статті (органи державної влади (орган законодавчої, органи виконавчої, судової влади), та правоохоронні органи держави, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, об’єднання територіальних громад).
Завершена
1 922 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 2 024.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 2 024.00 UAH
Номер:
718e37937c4e4253bbf7c64717812404
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-06-08-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.06.2021 00:00
Період моніторингу:
08.06.2021 15:19 - 02.07.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
08.06.2021 № 371
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 08.06.2021 № 371.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2021-01-25-008216-b, 25.01.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозиції ТзОВ «Укр-Галич» (Лот 1) та ТзОВ «Ярко» (Лот 2) встановлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону у встановленому законодавством порядку, зокрема, але не виключно, письмово звернутися до ТзОВ «Укр-Галич» (Лот 1) та ТзОВ «Ярко» (Лот 2) щодо розірвання укладених за результатами тендеру договорів з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, а також щодо врахування вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації. Крім цього, не допускати аналогічних порушень у подальшому. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення встановлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 червня 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти Галицького та Франківського районів управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-01-25-005280-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію; реєстри отриманих тендерних пропозицій по Лотах 1 та 2, протоколи розкриття тендерних пропозицій по Лотах 1 та 2, повідомлення про намір укласти договір по Лотах 1 та 2; по Лоту 1: тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальність «Укр-Галич» (далі – ТзОВ «Укр-Галич»), протокол засідання тендерного комітету №80 від 15.02.2021, оприлюднені ТзОВ «Укр-Галич», як переможцем тендеру, документи та інформацію після аукціону, договір про закупівлю товару від 01.03.2021 №18-21 та додаткову угоду від 23.03.2021 №1 до вказаного договору; по Лоту 2 – тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю ТзОВ «Ярко» (далі – ТзОВ «Ярко»), протокол засідання тендерного комітету №78 від 12.02.2021, оприлюднені ТзОВ «Ярко», як переможцем тендеру, документи та інформацію після аукціону, договір про закупівлю товару від 24.02.2021 №14-21 та додаткову угоду від 23.03.2021 №1 до вказаного договору.
Відповідно до вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Проведеним моніторингом встановлено, що в частині 1.3 розділу 3 тендерної документації Замовника наведено опис формальних (несуттєвих) помилок, який відповідає переліку таких помилок, наведеному у наказі Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710.
Проте, на порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону тендерна документація (пункт 1.3 розділу 3) не містить прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно з частиною третьою статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Умовами тендерної документації Замовника (пункт 1.2 частини 1 розділу 3) визначено, що з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис (КЕП) керівника або особи уповноваженої учасником на підписання тендерної пропозиції, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються згідно підпункту 2.1 пункту 2 розділу 5 тендерної документації на цю закупівлю.
Також у тендерній документації (пункт 1.2 частини 1 розділу 3) зазначено, що файл накладеного кваліфікованого електронного підпису повинен бути придатний для перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням –http://czo.gov.ua/verify. Під час перевірки КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify повинні відображатися прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа). У випадку відсутності даної інформації або у разі, якщо тендерна пропозиція не містить накладеного КЕП керівника або особи уповноваженої учасником на підписання тендерної пропозиції, учасник вважається таким, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та його пропозицію буде відхилено на підставі абзацу 2 пункту 1 частини1 статті 31 Закону.
Отже, Замовником у тендерній документації встановлено вимогу щодо накладення саме кваліфікованого електронного підпису учасника закупівлі, який підписав/подав документи тендерної пропозиції/тендерну пропозицію.
За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратнопрограмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного Закону кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису).
Під час проведення моніторингу встановлено, що згідно з інформацією, розміщеною в електронній системі закупівель, ТзОВ «Укр-Галич» (Лот 1) у складі пропозиції було розміщено файл «sign.p7s» (13.02.2021). За результатами перевірки файлу «sign.p7s» на веб-порталі центрального засвідчувального органу (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що на пропозицію учасника ТзОВ «Укр-Галич» не накладено саме кваліфікованого електронного підпису учасника закупівлі, а накладено удосконалений електронний підпис, який з врахуванням норм Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом (сертифікат – кваліфікований, тип підпису – удосконалений, тип носія особистого ключа – незахищений, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня).
Враховуючи вищенаведене, учасник ТзОВ «Укр-Галич» (Лот 1) не відповідав встановленим у тендерній документації вимогам до учасника відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Також встановлено, що згідно з інформацією, розміщеною в електронній системі закупівель, ТзОВ «Ярко» (Лот 2) у складі пропозиції було розміщено файл «sign.p7s» (10.02.2021). За результатами перевірки файлу «sign.p7s» на веб-порталі центрального засвідчувального органу (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що на пропозицію учасника ТзОВ «Ярко» не накладено саме кваліфікованого електронного підпису учасника закупівлі, а накладено удосконалений електронний підпис, який з врахуванням норм Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом (сертифікат – кваліфікований, тип підпису – удосконалений, тип носія особистого ключа – незахищений, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня).
Враховуючи вищенаведене, учасник ТзОВ «Ярко» (Лот 2) не відповідав встановленим у тендерній документації вимогам до учасника відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
За вимогою пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі якщо, зокрема, учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Таким чином, на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТзОВ «Укр-Галич» по Лоту 1 та тендерну пропозицію учасника ТзОВ «Ярко» по Лоту 2, які не відповідали встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, а визначено вказаних учасників переможцями та укладено з ними договори на закупівлю товару (договір від 01.03.2021 №18-21 на 401 280,00 грн з ПДВ з ТзОВ «Укр-Галич» по Лоту 1 та договір від 24.02.2021 №14-21 на 1 460 250,00 грн з ПДВ з ТзОВ «Ярко» по Лоту 2).
Період усунення порушень:
18.06.2021 15:39 - 07.07.2021 00:00
Дата публікації висновку:
18.06.2021 15:39
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Заперечення щодо висновку.
Розглянувши висновок моніторингу від 18.06.2021 року щодо закупівлі: «Риба свіжоморожена» (ДК 021:2015: (CPV) Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (15220000-6))», у якому зазначається, що учасники: ТОВ «УКР-ГАЛИЧ» (Лот 1) та ТОВ «Ярко» (Лот 2) не відповідають встановленим у тендерній документації вимогам до учасника відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, оскільки на пропозицію учасника ТОВ «УКР-ГАЛИЧ» та на пропозицію учасника ТОВ «Ярко» не накладено кваліфікованого електронного підпису учасника закупівлі, який підписав тендерну пропозицію, а накладено удосконалений електронний підпис фізичної особи – Барнич Марія Йосипівна (ТОВ «УКР-ГАЛИЧ») та фізичної особи – Кулай Роман Іванович (ТОВ «Ярко»).
Щодо даного висновку заперечуємо, оскільки відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги», кваліфікований електронний підпис - це удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. У той час, коли, сертифікат відкритого ключа - це електронний документ, який засвідчує належність відкритого ключа фізичній або юридичній особі, підтверджує її ідентифікаційні дані та/або надає можливість здійснити автентифікацію веб-сайту.
Умовами тендерної документації Замовника (пункт 1 розділу 3) визначено, що тендерна пропозиція подається учасником закупівлі з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», а також Закону України «Про електронні довірчі послуги», тобто повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис учасника закупівлі, який підписав/подав документи тендерної пропозиції/тендерну пропозицію. Файл накладеного кваліфікованого електронного підпису повинен бути придатний для перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням –http://czo.gov.ua/verify. Під час перевірки КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify повинні відображатися прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа).
Під час перевірки щодо накладення кваліфікованого електронного підпису ТОВ «УКР-ГАЛИЧ» на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням –http://czo.gov.ua/verify зазначається, що сертифікат ключа «кваліфікований», тип підпису «удосконалений». Підписувач БАРНИЧ МАРІЯ ЙОСИПІВНА, П.І.Б. БАРНИЧ МАРІЯ ЙОСИПІВНА .
Під час перевірки щодо накладення кваліфікованого електронного підпису ТОВ «Ярко» на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням –http://czo.gov.ua/verify зазначається, що сертифікат ключа «кваліфікований», тип підпису «удосконалений». Підписувач КУЛАЙ РОМАН ІВАНОВИЧ, П.І.Б. КУЛАЙ РОМАН ІВАНОВИЧ.
Законом України «Про електронні документи та електронний документообіг» №851-IV від 22 травня 2003 року (надалі – Закон №851-IV), а саме ст. 1 Розділу І, визначено автором електронного документу фізичну або юридичну особу, яка створила електронний документ. Для ідентифікації автора електронного документа згідно ст. 6 Закону №851-IV може використовуватися електронний підпис. Накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа. Відносини, пов’язані з використанням удосконалених та кваліфікованих електронних підписів, регулюються Законом України «Про електронні довірчі послуги» №2155-VIII від 05 жовтня 2017 року (надалі – Закон №2155-VIII).
Згідно Закону №2155-VIII, яким визначаються в тому числі правові та організаційні засади надання електронних довірчих послуг та здійснення електронної ідентифікації, передбачений п.2 ст.23 Закону №2155-VIII вичерпний перелік обов’язкових даних, що повинні містити кваліфіковані сертифікати відкритих ключів. Серед таких даних пп.4 п.2 ст.23 Закону №2155-VIII визначено, що кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити ідентифікаційні дані, які однозначно визначають користувача електронних довірчих послуг, у тому числі обов’язково: прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) підписувача та унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі або реєстраційний номер облікової картки платника податків, або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний податковий орган та мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта).
На підставі п.3 ст. 23 Закону №2155-VIII кваліфіковані сертифікати відкритих ключів можуть містити інші ідентифікаційні дані фізичних або юридичних осіб, необов’язкові додаткові спеціальні атрибути, визначені у стандартах для кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів. Ці атрибути не повинні впливати на інтероперабельність і визнання кваліфікованих електронних підписів.
Окрім цього, вимогами тендерної документації не було передбачено, що тип носія особистого ключа повинен бути захищений чи містити іншу необхідну інформацію. Натомість тендерною документацією було передбачено, що під час перевірки КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify повинні відображатися прізвище та ініціали особи. Відтак, при перевірці накладення КЕП учасником ТОВ «УКР-ГАЛИЧ» (Лот 1) та учасником ТОВ «Ярко» (Лот 2) на тендерні пропозиції, Замовником було встановлено: прізвище та ініціали особи підписувача, що у свою чергу відповідає вимогам тендерної документації.
Таким чином, згідно Закону «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – це удосконалений електронний підпис та відповідно до тендерної документації учасник закупівлі ТОВ «УКР-ГАЛИЧ» (Лот 1) та учасник закупівлі ТОВ «Ярко» (Лот 2) відповідає вимогам встановлених абзацом першим частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» .
Уповноважена особа відділу освіти Шупер О.Б.
Дата публікації звіту:
25.06.2021 20:42