-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021-2015 (CPV) 15220000-6 - Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (тушки хека)
Завершена
342 581.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 713.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 713.00 UAH
Номер:
63e4fe62e2be46ffb3151af9f3445bbc
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-04-14-000060
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.04.2021 00:00
Період моніторингу:
14.04.2021 16:55 - 08.05.2021 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
14.04.2021 № 252
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 14.04.2021 № 252.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2021-01-25-004516-c, 25.01.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення пункту 17 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Голобутовська Г.М. встановлено порушення вимог пункту 1 та пункту 2 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
Під час моніторингу Замовником розірвано договір №312-В від 02.03.2021 за взаємною згодою сторін.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 квітня 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-01-25-001231-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням тендерного комітету від 25.01.2021 (протокол №1); реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Голобутовської Галини Миколаївни (далі - ФОП Голобутовська Г.М.); оприлюднені ФОП Голобутовською Г.М. після аукціону документи та інформацію на виконання вимог статті 17 Закону; повідомлення про намір укласти договір від 19.02.2021; договір від 02.03.2021 №312-В, додаткову угоду від 15.04.2021 №1 до вказаного договору.
Проведеним моніторингом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації не зазначено прізвище, ім’я та по батькові, посаду та електронну адресу однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками.
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Умовами тендерної документації Замовника (пункт 1 Розділу ІІІ) визначено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються замовником в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Проведеним моніторингом встановлено, що тендерна пропозиція учасника ФОП Голобутовської Г.М. подана від фізичної особи-підприємця. У складі тендерної пропозиції учасника ФОП Голобутовської Г.М. містяться скан-копії документів, які підписані саме фізичною особою – підприємцем Голобутовською Г.М. та містять відбиток печатки ФОП Голобутовської Г.М.
У складі тендерної пропозиції ФОП Голобутовської Г.М. також міститься, зокрема, довідка (файл «Право підпису.PDF»), якій зазначено, що саме фізична особа – підприємець Голуботовська Г.М. являється керівником підприємства без наказу, виписки з протоколу чи засновницького договору, оскільки призначення на посаду керівника фізичної особи-підприємця не передбачено законодавством України, тому сама укладає та підписує від свого імені тендерні пропозиції та договори на закупівлю.
Слід зазначити, що згідно з частиною першою статті 128 Господарського кодексу України громадянин визнається суб'єктом господарювання у разі здійснення ним підприємницької діяльності за умови державної реєстрації його як підприємця без статусу юридичної особи відповідно до статті 58 цього Кодексу. У господарських відносинах фізичні особи - підприємці приймають участь перш за все як підприємці, а не як фізичні особи, та лише на підставі їх реєстрації і внесення відомостей про них до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб - підприємців.
Статтею 51 Цивільного кодексу України передбачено, що до підприємницької діяльності фізичних осіб застосовуються нормативно-правові акти, що регулюють підприємницьку діяльність юридичних осіб, якщо інше не встановлено законом або не випливає із суті відносин.
Під час здійснення господарської діяльності фізичні особи - підприємці реалізують свою господарську компетенцію, тобто сукупність господарських прав та обов'язків. При цьому решта прав та обов'язків фізичної особи, що становлять її правоздатність як людини, набуваються та виконуються нею поза межами здійснення господарської діяльності, в порядку реалізації нею її цивільної дієздатності, передбаченої Цивільним кодексом України та регулюються ним.
Згідно з пунктом 38 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» сертифікат відкритого ключа – електронний документ, який засвідчує належність відкритого ключа фізичній або юридичній особі, підтверджує її ідентифікаційні дані та/або надає можливість здійснити автентифікацію веб-сайту.
Водночас, під час моніторингу встановлено, що згідно з інформацією, розміщеною в електронній системі закупівель, ФОП Голобутовською Г.М. у складі пропозиції було розміщено файл «sign.p7s» (04.02.2021).
За результатами перевірки файлу «sign.p7s» на веб-порталі центрального засвідчувального органу (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено наступне:
«Файл успішно перевірено. Усі дані цілі.
Підписувач Голобутовська Галина Миколаївна
П.І.Б. Голобутовська Галина Миколаївна
РНОКПП 2769112221
Час підпису (підтверджено кваліфікованою позначкою часу для підпису від Надавача) 17:32:27 04.02.2021
Сертифікат виданий АЦСК ТОВ "Центр сертифікації ключів "Україна"
Серійний номер 13FA4D0700000000000000000000000000000001
Тип носія особистого ключа Захищений ( ЗНКІ смарт-карта чи е.ключ Автор 337)
Серійний номер носія особистого ключа Не визначено
Алгоритм підпису ДСТУ-4145
Тип підпису Кваліфікований
Сертифікат Кваліфікований»
Враховуючи викладене, на пропозицію учасника ФОП Голобутовської Г.М. не накладено саме кваліфікованого електронного підпису учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, а накладено кваліфікований електронний підпис фізичної особи - Голобутовська Галина Миколаївна.
Накладений електронний підпис фізичної особи Голобутовської Галини Миколаївни не ідентифікує її як особу уповноваженого представника ФОП Голобутовської Г.М., у складі пропозиції учасника відсутній накладений кваліфікований електронний підпис саме учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі.
Враховуючи вище викладене, учасник ФОП Голобутовська Г.М. не відповідала встановленим у тендерній документації вимогам до учасника відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі якщо, зокрема, учасник не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Однак, на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію ФОП Голобутовської Г.М., а визначено її переможцем та укладено з нею договір.
За умовами тендерної документації Замовника (пункт 3 таблиці 1.1. Додатку 2) вимагалося надати документи для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям, встановленим Замовником відповідно до ст. 16 Закону, зокрема, на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів (договору) учасник мав надати: довідку у довільній формі, що містить інформацію про виконання аналогічного (-них), раніше укладеного (-них), договору (-ів) та копію договору, зазначеного в довідці, у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору).
Моніторингом встановлено, що ФОП Голобутовською Г.М. у складі тендерної пропозиції надано довідку про виконання аналогічного договору (файл «Довідка аналогічні договори.PDF»), а також копію аналогічного договору від 01.04.2020 №76/30 (файл «Аналогічний договір .pdf»), укладеного ФОП Голобутовська Г.М. з Медичним реабілітаційним центром МВС України «Перлина Прикарпаття».
Відповідно до інформації, розміщеної в електронній системі закупівель (ІТС «ProZorro»), договір від 01.04.2020 №76/30, який укладено за процедурою відкритих торгів (ідентифікатор закупівлі UA-2020-03-03-004465-a) містить дві додаткові угоди від 02.09.2020 №1 та від 30.12.2020 №2.
Однак, зазначені додаткові угоди до договору від 01.04.2020 №76/30 у складі тендерної пропозиції ФОП Голобутовською Г.М. не надані, чим недотримано вимог пункту 3 таблиці 1.1. Додатку 2 до тендерної документації Замовника.
Пунктом 12 Додатку 3 (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) до тендерної документації передбачено, що на виконання вимог статей 23, 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» учасник, який є виробником запропонованого товару повинен надати у складі тендерної пропозиції експлуатаційний дозвіл на здійснення діяльності, пов’язаної з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів або лист пояснення з зазначенням законодавчих підстав ненадання відповідного документу. Учасник, який провадить діяльність, що не вимагає отримання експлуатаційного дозволу, повинен надати у складі тендерної пропозиції підтвердження реєстрації потужностей, які використовуються на будь-якій стадії виробництва та/або обігу харчових продуктів з посиланням на особистий реєстраційний номер у Державному реєстрі потужностей операторів ринку (надається у довільній формі) або лист пояснення з зазначенням законодавчих підстав ненадання відповідного документу.
Проведеним моніторингом встановлено, що ФОП Голобутовською Г.М. у складі тендерної пропозиції надано копію листа Управління Держпродспоживслужби в м. Дрогобич (вих. №563 від 19.09.2016, файл «Довідк реєстру потужностей.pdf»). Однак, відповідно до інформації, викладеної у вказаному вище листі державний реєстраційний номер потужності присвоєний підприємству - ПП Голобутовська Г.М., а не ФОП Голобутовська Г.М.
Таким чином, на порушення вимог пункту 1 та пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП Голобутовської Г.М., яка не відповідала кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та тендерна пропозиція якої не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а визначено вказаного учасника переможцем та укладено договір від 02.03.2021 №312-В на суму 300 312,00 грн з ПДВ.
Слід зазначити, що під час моніторингу відповідно до опублікованої 16.04.2021 в електронній системі закупівель інформації Замовником розірвано договір №312-В від 02.03.2021 за взаємною згодою сторін.
Період усунення порушень:
20.04.2021 13:43 - 07.05.2021 00:00
Дата публікації висновку:
20.04.2021 13:43
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Сторони домовились розірвати договір №312-В від 02.03.2021р. за взаємною згодою сторін ,сторони не вважають себе пов'язаними будь-якими правами та зобов'язаннями.
Дата публікації звіту:
23.04.2021 14:38
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
Опис:
Договір розірвано
Дата публікації:
11.11.2021 17:42