-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Роботизований комплекс для локомоторної терапії дітей (НК 024:2019 - 58873 - Ортез роботизований для реабілітаційної системи з біговим тренажером з автоматичним управлінням, код ДК 021:2015 -33158400-6), роботизований комплекс для локомоторної терапії дорослих (НК 024:2019 - 58873 - Ортез роботизований для реабілітаційної системи з біговим тренажером з автоматичним управлінням, код ДК 021:2015 -33158400-6), роботизований стіл-вертикалізатор (НК 024:2019 - 42577 - Стіл для фізіотерапії, з живленням від мережі, код ДК 021:2015 -33158400-6), апарат для активно-пасивної механотерапії верхніх і нижніх кінцівок (НК 024:2019 - 35977 - Тренажер для створення безперервного пасивного руху, для ніг, код ДК 021:2015 -33158000-2), приліжковий пристрій для реабілітації для ніг та рук (НК 024:2019 - 38064 – Тренажер для тривалої пасивної розробки гомілковостопного суглоба, код ДК 021:2015 -33158000-2)
Завершена
70 497 300.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 352 486.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 352 486.50 UAH
Номер:
2a5df8e28b7f45859a357a4cc366b3df
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-05-21-000070
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.05.2021 00:00
Період моніторингу:
21.05.2021 15:24 - 12.06.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
21.05.2021 № 147
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
8 UA-2021-01-22-012700-b 22.01.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог статті пункту 2 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в протоколі розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог частини дванадцятої статті 29 та частини другої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції
ТОВ «ОПТА СІД ТРЕЙД» установлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «КЛІНІКАЛ ТРАЙЛ ЛОДЖИСТІК УКРАЇНА», ТОВ «ЛІРТОН ГРУП», ТОВ «МТ-КАРС», ТОВ «БРОМАКС», ТОВ «СПІЛЬНЕ ЛИТОВСЬКО-УКРАЇНСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «БІОСОЛА УКРАЇНА» (окрім питань, що були предметом розгляду колегії АМКУ), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 травня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надання роз’яснень до тендерної документації та внесення змін до неї, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель державної реабілітаційної установи «Всеукраїнський центр комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю» (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 19.03.2021 (зі змінами), протокол розгляду тендерних пропозицій, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «КЛІНІКАЛ ТРАЙЛ ЛОДЖИСТІК УКРАЇНА» (далі – ТОВ «КЛІНІКАЛ ТРАЙЛ ЛОДЖИСТІК УКРАЇНА»), товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІРТОН ГРУП» (далі – ТОВ «ЛІРТОН ГРУП»), товариства з обмеженою відповідальністю «МТ-КАРС» (далі – ТОВ «МТ-КАРС»), товариства з обмеженою відповідальністю «БРОМАКС» (далі – ТОВ «БРОМАКС»), товариства з обмеженою відповідальністю «ОПТА СІД ТРЕЙД» (далі – ТОВ «ОПТА СІД ТРЕЙД»), товариства з обмеженою відповідальністю «СПІЛЬНЕ ЛИТОВСЬКО-УКРАЇНСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "БІОСОЛА УКРАЇНА» (далі – ТОВ «СПІЛЬНЕ ЛИТОВСЬКО-УКРАЇНСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «БІОСОЛА УКРАЇНА»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою, повідомлення про намір укласти договір, рішення колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ) від 26.02.2021 № 3645-р/пк-пз, рішення колегії АМКУ від 19.02.2021 № №3060-р/пк-пз, від 16.03.2021 № 5194-р/пк-пз, від 20.04.2021 № 8514-р/пк-пз та від 29.04.2021№9506-р/пк-пз, договір про закупівлю від 24.05.2021 № 2405.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що відповідно до частини дванадцятої статті 29 Закону, якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації до проведення оцінки тендерних пропозицій, за результатами якого складає та оприлюднює протокол розгляду всіх тендерних пропозицій, який повинен містити, зокрема, інформацію про підстави відхилення тендерної пропозиції згідно зі статтею 31 цього Закону.
Поряд з цим, частиною другою статті 31 Закону визначено, що інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Проте, протокол розгляду тендерних пропозицій не містить інформацію та посилань на умови тендерної документації, яким не відповідають тендерній пропозиції ТОВ «КЛІНІКАЛ ТРАЙЛ ЛОДЖИСТІК УКРАЇНА», ТОВ «ЛІРТОН ГРУП», ТОВ «МТ-КАРС», ТОВ «СПІЛЬНЕ ЛИТОВСЬКО-УКРАЇНСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «БІОСОЛА УКРАЇНА», які були відхилені Замовником, чим порушено вимоги частини дванадцятої статті 29 та частини другої статті 31 Закону.
В ході моніторингу встановлено, що відповідно до вимог підпункту 1.1 пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, учасник надає інформацію, щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону (подається довідка в довільній формі про підтвердження відсутності підстав для відхилення з переліком усіх пунктів відповідно до ч. 1 по п. 5, 6, 12, 13 та ч. 2 ст. 17 Закону).
ТОВ «ОПТА СІД ТРЕЙД» у складі своєї пропозиції надав довідку від 29.03.2021 № 3ВТ «Інформаційна довідка-підтвердження відсутності підстав для відмови участі у торгах відповідно до ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі»» (далі – Довідка) в якій зазначено, про підтвердження відсутності підстав для відхилення відповідно до ч. 1 по п. 6, 10, 13 та ч. 2 статті 17 Закону, інформація щодо ч.1 по п. 5 та 12 ст. 17 Закону в складі тендерної пропозиції відсутня, чим не дотримано вимоги підпункту 1.1 пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Слід зазначити, що відповідно до вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону, Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до абзацу 13 підпункту 5.2 пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, Замовник зазначив, що відповідно до статті 17 Закону, приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо: юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом).
Слід зазначити, що згідно з оголошенням про проведення відкритих торгів UA-2021-01-22-012700-b, оприлюдненим в електронній системі закупівель очікувана вартість становить 70 497 300,00 гривень.
Вимоги, щодо документального підтвердження даної інформації про відповідність підстав, встановлених статтею 17 Закону в тендерній документації відсутні, чим порушено вимоги статті пункту 2 частини другої статті 22 Закону, так як інформація щодо антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми не є публічною та не міститься у відкритих джерелах.
Учасник ТОВ «ОПТА СІД ТРЕЙД» у складі тендерної пропозиції надав Довідку в якій зазначив, що має антикорупційну програму та уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, оскільки вартість закупівлі товару (товарів) перевищує 20 мільйонів гривень.
Проте в складі тендерної пропозиції ТОВ «ОПТА СІД ТРЕЙД» не надано копій антикорупційної програми та наказу про призначення уповноважених з антикорупційних програм юридичних осіб, у відкритих джерелах дана інформація відсутня.
Отже, в ході моніторингу встановлено, що учасник ТОВ «ОПТА СІД ТРЕЙД» не підтвердив фактичну наявність антикорупційної програми та наказу про призначення уповноважених з антикорупційних програм юридичних осіб, відповідно до абзацу 13 підпункту 5.2 пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Однак на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ОПТА СІД ТРЕЙД» та допустив до оцінки.
Період усунення порушень:
26.05.2021 18:39 - 10.06.2021 00:00
Дата публікації висновку:
26.05.2021 18:39
Запити/Пояснення
Номер:
9dbf108837404724b7184bb86336d432
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
02.06.2021 13:46
Опис:
Ознайомившись з висновком про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-01-22-012700-b Державної аудиторської служби України щодо закупівлі Роботизований комплекс для локомоторної терапії дітей (НК 024:2019 - 58873 - Ортез роботизований для реабілітаційної системи з біговим тренажером з автоматичним управлінням, код ДК 021:2015 -33158400-6), роботизований комплекс для локомоторної терапії дорослих (НК 024:2019 - 58873 - Ортез роботизований для реабілітаційної системи з біговим тренажером з автоматичним управлінням, код ДК 021:2015 -33158400-6), роботизований стіл-вертикалізатор (НК 024:2019 - 42577 - Стіл для фізіотерапії, з живленням від мережі, код ДК 021:2015 -33158400-6), апарат для активно-пасивної механотерапії верхніх і нижніх кінцівок (НК 024:2019 - 35977 - Тренажер для створення безперервного пасивного руху, для ніг, код ДК 021:2015 -33158000-2), приліжковий пристрій для реабілітації для ніг та рук (НК 024:2019 - 38064 – Тренажер для тривалої пасивної розробки гомілковостопного суглоба, код ДК 021:2015 -33158000-2) Державна реабілітаційна установа "Всеукраїнський центр комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю" (надалі - Замовник) надає аргументовані заперечення (пояснення) до висновку відповідно до частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон).
В інформації про результати моніторингу зазначено, що протокол розгляду тендерних пропозицій не містить інформацію та посилань на умови тендерної документації, яким не відповідають тендерні пропозиції відхилених учасників.
По-перше, вказане питання розглядалося у Скаргі UA-2021-01-22-012700-b.b6 (при цьому у моніторингу зазначено, що питання, які розглядалися Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у скаргах не досліджуються), по–друге, Замовник здійснює оприлюднення інформації в системі електронних закупівель через авторизований електронний майданчик www.dzo.com.ua. Під час проведення нами процедур відкритих торгів з публікацією англійською мовою на етапі прекваліфікації під час складання системою автоматично протоколу розгляду тендерних пропозицій у Замовника відсутня технічна можливість зазначити будь-яку іншу інформацію у відповідному протоколі, окрім тієї, що міститься у ч.1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі». Вищезазначене підтверджується офіційною відповіддю Товариства з обмеженою відповідальністю «ДЕРЖЗАКУПІВЛІ.ОНЛАЙН» (вих. № 200421-1 від 20.04.2021 року), а саме: «згідно технічного завдання від ДП «Прозорро», в закупівлі з типом «Відкриті торги з англійською мовою», на періоді Ппекваліфікація, у замовника не має можливості завантажувати документи.
Крім того, відповідно до ч.12 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду замовником в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону складається та оприлюднюється протокол розгляду всіх тендерних пропозицій.
Протокол розгляду тендерних пропозицій повинен містити інформацію про:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорію;
2) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель;
3) перелік тендерних пропозицій;
4) найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи) учасників;
5) результат розгляду кожної тендерної пропозиції (відхилення тендерної пропозиції/допущення до аукціону);
6) підстави відхилення тендерної пропозиції (у разі відхилення) згідно зі статтею 31 цього Закону.
Вся вищезазначена інформація у Протоколі розгляду пропозицій міститься.
Крім того, будь-який учасник, пропозиція якого відхилена на етапі прекваліфікації має право скористатися можливістю звернення до Замовника з Вимогою у порядку, встановленому ч.3 ст. 31 Закону щодо отримання додаткової інформації про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель. Таких звернень та/або Вимог від учасників не надходило.
Відповідно до п.5.4 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Учасник надає у складі тендерної пропозиції інформацію довідку в довільній формі про підтвердження відсутності підстав для відхилення з переліком відповідно до ч. 1 по п. 5, 6, 12, 13 та ч. 2 ст. 17 Закону).
Щодо ненадання учасником торгів ТОВ «ОПТА СІД ТРЕЙД» довідки по п.5 ч.1 ст.17 Закону – то вона стосується непритягнення до кримінальної відповідальності учасників-фізичних осіб, а вказаний учасник є юридичною особою. Відповідне пояснення про ненадання вказаної довідки міститься у пропозиції ТОВ «ОПТА СІД ТРЕЙД» у довідці № 17ВТ від 29.03.2021 року, що міститься у файлі «частина_1.pdf». Щодо ненадання інформації за п.12 ч.1 ст. 17 Закону, Замовник зазначає, що учасником надано вказану інформацію у довідці № 30ВТ від 29.03.2021 року щодо відсутності підстав для відмови участі у торгах за п.6 та п.12 ч.1 ст. 17 Закону та ДОДАТКОВО НАДАНО сам оригінал довідки Міністерства внутрішніх справ серія ІІА № 2249519 – 21089391560670936176, що станом на 30.03.2021 року службова (посадова) особа учасника на території України до кримінальної відповідальності не притягується, незнятої чи непогашеної судимості не має та в розшуку не перебуває (зазначимо, що довідка дана на дату розкриття пропозицій та є абсолютно дійсною).
У відношенні надання антикорупційної програми, то Замовником вимагалося надання її тільки від учасника-переможця торгів. При цьому у складі пропозиції Учасником ТОВ «ОПТА СІД ТРЕЙД» у довідці № 3ВТ від 29.03.2021 року документально підтверджено про наявність як самої антикорупційної програми, так і уповноваженого з реалізації антикорпційної програми, що відповідає вимогам ч.1 ст. 17 Закону та п.5.2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції».
Враховуючи вищенаведене, підстав для відхилення пропозиції учасника ТОВ «ОПТА СІД ТРЕЙД», який був допущений до аукціону, не має.
Таким чином, Замовник вважає, що відсутні підстави для розірвання договору, укладеного за результатами торгів.