Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ПВХ «Школярик» встановлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця– порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону, у встановленому законодавством порядку, а саме вжити заходи щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ПВХ «Школярик» щодо розірвання договору. Крім цього, не допускати аналогічних порушень у подальшому. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 травня 2021 року
Предметом аналізу дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ліцею № 75 імені Лесі Українки Львівської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-01-22-003820-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та зміни до неї; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію підприємства громадського харчування «Школярик» (далі – ПГХ «Школярик»), повідомлення про намір укласти договір; опубліковані переможцем торгів документи на підтвердження відсутності підстав, визначених у статті 17 Закону, договір від 01.03.2021 №2 та додаткову угоду від 01.03.2021 №1.
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно з частиною третьою статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Умовами тендерної документації Замовника (пункт 1.2 частини 1 розділу 3) визначено, що тендерна пропозиція подається учасником закупівлі з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис (КЕП) керівника або особи уповноваженої учасником на підписання тендерної пропозиції, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів.
Отже, Замовником у тендерній документації встановлено вимогу щодо накладення саме кваліфікованого електронного підпису учасника закупівлі, який підписав/подав документи тендерної пропозиції/тендерну пропозицію.
Також відповідно до пункту 1.2 частини 1 розділу 3 тендерної документації у разі, якщо тендерна пропозиція не містить накладеного КЕП керівника або особи уповноваженої учасником на підписання тендерної пропозиції, учасник вважається таким, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та його пропозицію буде відхилено на підставі абзацу 2 пункту 1 частини1 статті 31 Закону.
За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного Закону кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису).
Під час моніторингу встановлено, що згідно з інформацією, розміщеною в електронній системі закупівель, ПГХ «Школярик» у складі пропозиції було розміщено файл електронний підпис (05.02.2021).
За результатами перевірки файлу кваліфікований електронний підпис на веб-порталі центрального засвідчувального органу (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено наступне:
«Файл успішно перевірено. Усі дані цілі.
Підписувач Яремчук Ганна Василівна
П.І.Б. Яремчук Ганна Василівна
РНОКПП 2043902326
Організація (установа)
ПГХ «Школярик»
Код ЄДРПОУ
13837840
Посада Директор
Час підпису (підтверджено кваліфікованою позначкою часу для підпису від Надавача)
21:07:10 05.02.2021
Сертифікат виданий
АЦСК ТОВ "Центр сертифікації ключів "Україна"
Серійний номер
01774E0700000000000000000000000000000001
Тип носія особистого ключа «Незахищений»
Алгоритм підпису ДСТУ-4145
Тип підпису «Удосконалений»
Сертифікат «Кваліфікований»
Враховуючи викладене, на тендерну пропозицію ПВХ «Школярик» накладено удосконалений електронний підпис, який з врахуванням норм Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом (сертифікат – кваліфікований, тип носія особистого ключа – незахищений, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня).
Таким чином, учасником ПВХ «Школярик» при поданні тендерної пропозиції не дотримано вимог частини 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника. Вказаний учасник не відповідав встановленим абз.1 частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі якщо, зокрема, учасник не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.Однак, на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ПВХ «Школярик», а визначено його переможцем та укладено з ним договір від 01.03.2021 №2 на суму на суму 1 067 152,50 грн.
Період усунення порушень:
27.05.2021 16:56 - 11.06.2021 00:00
Дата публікації висновку:
27.05.2021 16:56
Опис звіту:
Розглянувши висновок моніторингу Західного офісу Держаудитслужби від 27.05.2021 року щодо закупівлі за ДК 021:2015: 55520000-1 - Кейтерингові послуги «Послуги з організації шкільного харчування» (ідентифікатор закупівлі UA-2021-01-22-008382-b) про невідповідність встановленим у тендерній документації вимогам до учасника відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, оскільки на пропозицію учасника КП Підприємство громадського харчування «Школярик» не накладено кваліфікованого електронного підпису учасника закупівлі, який підписав тендерну пропозицію, а накладено удосконалений електронний підпис фізичної особи Яремчук Ганни Василівни, уповноважена особа Замовника повідомляє наступне:
КП Підприємству громадського харчування «Школярик» було повідомлено про намір розірвати договір № 2 від 01.03.2021р. шляхом надсилання звернення, яке додається.
Вважаємо за доцільне, звернути увагу на те, що відповідно до ст. 651 Цивільного кодексу України, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Згідно з ст. 188 Господарського кодексу України, зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Окрім цього, відповідно до п. 10.2 Договору №2 від 01.03.2021р., дострокове розірвання договору допускається в разі: неналежного виконання зобов’язань за даним договором; порушення терміну надання послуги; за взаємною згодою сторін.
Враховуючи ч.3 ст. 188 Господарського кодексу України, звертаємо увагу на те, що сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. Отже, зі сторони ліцею №75 імені Лесі Українки Львівської міської ради вжито всі можливі заходи щодо усунення порушення. Окрім цього, уповноважена особа Замовника зобов’язується не допускати аналогічних порушень у подальшому.
Дата публікації звіту:
02.06.2021 16:47