• Переговорна процедура (скорочена)
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Електрична енергія (електрична енергія активна (універсальна посуга))

Завершена

771 678.40 UAH з ПДВ
Номер: 492a033c643d4e0e8e149e90d919a8f5
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-07-07-000049
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 07.07.2021 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41168685
Період моніторингу: 07.07.2021 16:48 - 29.07.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ Одеса 07.07.2021 № 367 Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівлі ID: UA-2021-01-22-000826-a. 2. Підставою для здійснення моніторингу закупівлі є: - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. 3. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеної у пункті 1 цього наказу. В.о.начальника управління Владислав ЩЕРБЕНОК
Адреса: Ukraine, Херсон
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 55) 222-60-07, olegkoroteev@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питання наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі установлено порушення абзацу другого пункту 3 частини другої статті 40 Закону. За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо припинення зобов’язання за договором про закупівлю від 28.01.2021 № 37000022 відповідно до норм частини 2 статті 202 Господарського кодексу України, з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 13.07.2021. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації щодо закупівлі; наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі; своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; своєчасності оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті; своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом; повнота відображення інформації про закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік; протокол переговорів від 21.01.2021 №9; повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 22.01.2021; договір про закупівлю від 28.01.2021 № 37000022. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовником проведено переговори щодо закупівлі електричної енергії з постачальником ТОВ «Херсонська обласна енергопостачальна компанія» та 22.01.2021 оприлюднено повідомлення про намір укласти договір. При цьому, підставою застосування переговорної процедури закупівлі є абзац другий пункту 3 частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме, нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендера. З метою аргументованого підтвердження наявності підстав проведення переговорної процедури закупівлі, Замовником оприлюднено протокол засідання тендерного комітету від 21.01.2021 №9 за змістом якого визначено, що відключення електричної енергії може призвести до надзвичайної ситуації. Факт того, що надзвичайна ситуація відбулась та відбулись її негативні наслідки, які необхідно негайно ліквідувати, вищевказаним протоколом не доводиться та не підтверджується. Таким чином, Замовником не підтверджено наявність підстави проведення переговорної процедури закупівлі та застосувавши переговорну процедуру закупівлі без наявності передбачених законодавством підстав, чим порушено вимоги абзацу другого пункту 3 частини другої статті 40 Закону. Питання додержання Замовником вимог пункту 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), а саме оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення інформації на власному веб-сайті не досліджено у зв’язку з ненаданням Замовником інформації на запит Управління з цього питання, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень: 13.07.2021 17:20 - 28.07.2021 00:00
Дата публікації висновку: 13.07.2021 17:20

Оскарження висновку в суді

Опис: № 540/3840/21 від 29.07.2021 року
Дата публікації: 30.07.2021 10:23
Дата відкриття провадження: 29.07.2021 00:00
Номер відкриття провадження: 540/3840/21

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Аргументовані заперечення щодо Висновку Центр з обслуговування закладів та установ освіти Новотроїцької селищної ради (далі – Замовник), ознайомившись з висновком про результати моніторингу закупівлі UA-2021-01-22-000826-a Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області щодо закупівлі електричної енергії за кодом ДК 021:2015 – 0931 «Електрична енергія». Законом України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 р. № 2019-VIII була передбачена можливість, що тимчасово, на період з 1 січня 2019 року по 31 грудня 2020 року, універсальні послуги, окрім побутових та малих непобутових споживачів, надавались постачальником таких послуг також бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності. В рамках продовження реформи ринку електричної енергії України, зокрема з урахуванням відкриття з 01.01.2019 року роздрібного ринку електричної енергії України з 01.01.2021 року бюджетні організації втратили своє гарантоване право на отримання універсальної послуги та продовження дії договору відповідно до ч. 6 ст. 40 ЗУ «Про публічні закупівлі». Споживач – бюджетна установа, яка може сплатити за фактично отриманий товар. Згідно п. 4.3 розділу 4 договору про закупівлю електричної енергії у постачальника універсальних послуг № 31-Т від 12.02.2020 р. - оплата за фактично спожиту електричну енергію здійснюється Споживачем протягом 15-ти календарних днів, з моменту надання Постачальником акту приймання - передачі електроенергії. Акт приймання передачі фактично спожитої електричної енергії за календарний місяць формується до 7-го числа наступного місяця. Жодним законом не врегульовано порядок оплати постачальнику універсальних послуг за фактично поставлену електроенергію у грудні 2020 року. Відповідно до вищезазначеного у споживача виникла заборгованість за фактично спожиту електроенергію у грудні 2020 року перед ТОВ «Херсонська обласна Енергопостачальна компанія» в сумі 771678,40 грн., несвоєчасна оплата якої передбачає відключення закладів та установ освіти від електромережі. Припинення подачі електроенергії призвело б до фактичного припинення життєдіяльності 5-ти закладів позашкільної освіти, 27-ми закладів загальної середньої освіти, які знаходяться на балансі та в оперативному управлінні Замовника. Акцентуємо увагу на тому, що на базі семи закладів освіти функціонують дошкільні відділення, в яких діти повинні забезпечуватись триразовим гарячим харчуванням, та на базі Новотроїцького ліцею №2 Новотроїцької селищної ради здійснює свою діяльність комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Новотроїцької селищної ради, який проводить обстеження та корекційно-розвиткові заняття з дітьми з особливими освітніми потребами закладів та установ освіти. Електрична енергія також задіяна в багатьох процесах життєдіяльності закладів та установ, а саме: опалення (тривав опалювальний період), освітлення, приготування їжі, вентиляція, припинення діяльності електричних мереж, що задіяні в робочих процесах персоналу. Не укладення або несвоєчасне укладення договору поставило б під загрозу здоров’я та життя громадян України. На підставі вищезазначеного і відповідно до протоколу селищної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Новотроїцької селищної ради від 15.01.2021 року №1 (додається) у Замовника виникла нагальна потреба у проведенні переговорної процедури закупівлі електроенергії, з метою недопущення заборгованості за грудень 2020 року та відключення електроенергії у закладах та установах освіти, з постачальником універсальних послуг з підстав, визначених абзацом 2 п. 3 ч. 2 ст. 40 ЗУ «Про публічні закупівлі». Тому, порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі відсутні. Зобов’язання за договором про закупівлю від 28.01.2021 № 37000022 виконано. Оплата за договором здійснена 03.02.2021 року в сумі 771678,40 грн. Щодо звіту про виконання договору, Закон України «Про публічні закупівлі» не встановлює обов’язку обирати для звітування подію, що сталася першою. Тому, після завершення строку дії договору (31.12.2021 р.) буде опубліковано звіт про виконання договору, у строки, встановлені Законом.
Дата публікації звіту: 19.07.2021 16:00

Запити/Пояснення