-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
М’ясо свинини – без кістки, шкіри та сала охолоджене, м’ясо яловиче, філе куряче охолоджене, тушки курей охолоджені
Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) - засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.
Завершена
1 803 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 18 030.00 UAH
мін. крок: 1% або 18 030.00 UAH
Номер:
fc51072766d0489f865b0efc6a2d6cad
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-09-10-000049
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.09.2021 00:00
Період моніторингу:
10.09.2021 14:26 - 02.10.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
10.09.2021
№ 523
Житомир
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу,
В.о.начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Сергій ДАВИДЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 10.09.2021 № 523.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі,присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
12. UA-2021-01-21-000518-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам Закону установлено порушення вимог пункту 19 частини 2 та абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій учасників установлено порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в частині внесення змін до Договору про закупівлю установлено порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону та пункту 3.5 розділу ІІІ Договору.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору про закупівлю від 22.02.2021 року № 53 з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 вересня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2021 рік Відділу освіти Баранівської міської ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація, тендерна пропозиція учасника-переможця ФОП Кравчук Г.В., протокол засідання тендерного комітету від 09.02.2021 року № 45, повідомлення про намір укласти договір від 09.02.2021 року, договір про закупівлю від 22.02.2021 року № 53, додаткові угоди від 25.02.2021 року № 1, від 20.04.2021 року № 1, від 30.08.2021 року № 2, повідомлення про внесення змін до договору та пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 14.09.2021 року.
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам Закону установлено, що на порушення вимог пункту 19 частини 2 статті 22 та абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, визначений Замовником у пункті 2 розділу V тендерної документації перелік формальних помилок не відповідає «Переліку формальних помилок», затвердженому Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за № 715/34998, зокрема, Замовником до формальних помилок віднесено відсутність визначеної Замовником інформації (її окремих фрагментів) у змісті певного документу, подання якого вимагається згідно тендерної документації, та за умови наявності такої інформації в повному об’ємі у змісті іншого документу, наданого у складі тендерної пропозиції, тощо.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція учасника-переможця процедури закупівлі ФОП Кравчук Г.В. не відповідає умовам тендерної документації Замовника.
Так, відповідно пункту 1 розділу ІІІ та пункту 5 «Інші документи, які мають бути надані учасником у складі тендерної пропозиції» Додатку № 1 тендерної документації, від учасників у складі тендерних пропозицій імперативно вимагалось надання документів, які посвідчують особу, а саме: копію паспорта (всіх сторінок) або іншого документу, передбаченого статтею 13 Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» від 20.11.2012 № 5492-VI, зі змінами.
Проте, моніторингом установлено, що на порушення вимог пункту 1 розділу ІІІ та пункту 5 «Інші документи, які мають бути надані учасником у складі тендерної пропозиції» Додатку № 1, у складі тендерної пропозиції ФОП Кравчук Г.В. надано копії окремих сторінок паспорту (копії 1-3 та 12-13 сторінок), а не в цілому документ (відсутні копії 4-11 та 14-16 сторінок).
Отже, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця ФОП Кравчук Г.В., як таку, що не відповідала встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 частини 1 статті 32 Закону встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути, замовник відміняє тендер.
Аналізом питання дотримання Замовником законодавства в частині укладання та внесення змін до договору встановлено, що за результатом проведення вказаної процедури закупівлі Замовником укладено договір про закупівлю з учасником-переможцем торгів ФОП Кравчук Г.В. від 22.02.2021 року за № 53 (далі - Договір), на загальну суму 1 480 990,00 гривень.
Поряд з тим, між Замовником та ФОП Кравчук Г.В. до Договору укладено додаткову угоду від 20.04.2021 року № 1 (далі – додаткова угода № 1), якою внесено зміни до істотних умов вказаного Договору в частині збільшення ціни за одиницю предмету закупівель.
Пунктом 2 частини 5 статті 41 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Відповідно до наданих Замовником копій документів та пояснення, підстави внесення змін до істотних умов відповідно до додаткової угоди № 1 до Договору Замовником обґрунтовуються листом ФОП Кравчук Г.В., щодо необхідності підняття ціни за одиницю товару до Договору та листом Головного управлянні статистики у Житомирській області від 14.04.2021 року № 03.2-16/1-119.
Однак, аналізом встановлено, що вказаний лист Головного управляння статистики у Житомирській області не підтверджує коливання ціни товарів, що є предметом закупівель на ринку в сторону їх збільшення в період між укладанням Договору та додатковою угодою № 1 до Договору (з 22.02.2021 року по 20.04.2021 року), оскільки лише несе інформацію про середні споживчі ціни на продовольчі товари (в тому числі м’яса свинини, яловичини та курятини, сала), які склалися на споживчому ринку Житомирської області в березні 2021 року.
Крім того, у вказаному листі Головним управлянням статистики у Житомирській області зазначені застереження, а саме: «Наведені середні ціни є первинною базою для розрахунків індексів споживчих цін і відповідно до мети спостереження не призначені для інших цілей, зокрема, для оцінки тендерних пропозицій та визначення переможців під час проведення торгів згідно з процедурами, встановленими Законом України «Про публічні закупівлі».
Крім того, між Замовником та ФОП Кравчук Г.В. до Договору укладено додаткову угоду від 30.08.2021 року № 2 (далі – додаткова угода № 2), якою внесено зміни до істотних умов вказаного Договору в частині збільшення ціни за одиницю предмету закупівель.
Аналогічно, моніторингом встановлено, що відповідно до наданих Замовником копій документів та пояснення, підстави внесення змін до істотних умов відповідно до додаткової угоди № 2 до Договору Замовником обґрунтовуються листом ФОП Кравчук Г.В., щодо необхідності підняття ціни за одиницю товару до Договору та листом Головного управляння статистики у Житомирській області від 13.08.2021 року № 03.2-16/1-260.
Однак, аналізом встановлено, що вказаний лист Головного управляння статистики у Житомирській області не підтверджує коливання ціни товарів, що є предметом закупівель на ринку в сторону їх збільшення в період між укладанням Договору та додатковою угодою № 2 до Договору (з 22.02.2021 року по 30.08.2021 року), оскільки лише несе інформацію, про середні споживчі ціни на продовольчі товари (в тому числі м’яса свинини, яловичини та курятини, сала), які склалися на споживчому ринку Житомирської області в липні 2021 року.
Крім того, у вказаному листі Головним управлянням статистики у Житомирській області зазначені застереження, а саме: «Наведені середні ціни є первинною базою для розрахунків індексів споживчих цін і відповідно до мети спостереження не призначені для інших цілей, зокрема, для оцінки тендерних пропозицій та визначення переможців під час проведення торгів згідно з процедурами, встановленими Законом України «Про публічні закупівлі».
Отже, враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником на порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону та пункту 3.5 розділу ІІІ Договору, до Договору укладено додаткові угоди № 1 та № 2 на збільшення ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення його ціни.
Разом з тим, такі дії можуть призвести до недоотримання Замовником активів.
Період усунення порушень:
20.09.2021 17:48 - 05.10.2021 00:00
Дата публікації висновку:
20.09.2021 17:48
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Порушення усунуто шляхом розірвання договору №53 від 22.02.2021 року
Дата публікації звіту:
28.09.2021 16:54
Запити/Пояснення
Номер:
3694406f492e4ac78dca64e5b7be96d3
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
13.09.2021 16:40
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.09.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «М’ясо» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель) за номером ID: UA-2021-01-21-000518-а) та відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні інформації та копії документів.
Відповідно до ч. 5 ст. 41 Закону, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Таким чином, однією з підстав внесення змін до істотних умов договору в частині збільшення ціни товару за одиницю до 10 відсотків є саме підтвердження сторонами договору коливання ціни товару в бік збільшення.
В ході проведення моніторингу встановлено, що відповідно до інформації розміщеної в електронній системі закупівель Відділом освіти Баранівської міської ради, додатковими угодами від 20.04.2021 року №1, від 30.08.2021 року №2 до договору від 22.02.2021 року № 53, укладеного з ФОП Кравчук Г.В., сторонами внесено зміни до істотних умов договору в частині збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати інформацію та обґрунтування щодо законодавчих підстав укладання зазначених додаткових угод до вказаного договору, з наданням відповідного документального підтвердження коливання ціни м’яса на ринку в сторону збільшення (листи, довідки та інше) (внесення змін до істотних умов договору у відповідності до вимог п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону).
Пояснення та копії документів необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
ca4bb37be36143559c71a84e979f74c8
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
14.09.2021 15:48
Опис:
Відділ освіти Баранівської міської ради надає пояснення щодо моніторингу закупівлі по предмету «М’ясо» (Код ДК 021-2015 (CPV) 15110000-2 – М'ясо) за номером ID: UA-2021-01-21-000518a.
З ФОП Кравчук Г.В. за результатами відкритих торгів було укладено договір № 53 від 22.02.2021 року. У специфікації до договору зазначено ціни на одиницю товару: м'ясо свинини – без кістки, шкіри та сала охолоджене – 96,02 грн/кг., м'ясо яловичини – 129,01 грн/кг., філе куряче охолоджене – 86,50 грн/кг., тушки курей охолоджені – 50,00 грн/кг. Підставою для збільшення ціни стало звернення ФОП Кравчук Г.В. від 19.04.2021 року з додатками довідок Головного управління статистики у Житомирській області № 03.2-16/1/119 від 14.04.2021 року з обгрунтованими підставами для такого збільшення, внаслідок чого було укладено додаткову угоду № 1 про збільшення ціни на одиницю товару до 10%.
30.08.2021 року, на підставі звернення ФОП Кравчук Г.В. та з урахуванням довідки Головного управління статистики у Житомирській області № 03.02-16/1-260 від 13.08.2021 року було укладено додаткову угоду, внаслідок чого встановлено наступні ціни на одиницю товару: м'ясо яловичини – 154,50 грн/кг., філе куряче охолоджене – 103,50 грн/кг., тушки курей охолоджені – 59,80 грн/кг.
Зауважуємо, що збільшення ціни на одиницю товару було обгрунтованим та документально підтвердженим, адже кон’юктура ринку постійно змінювалася у бік збільшення ціни на предмет закупівлі.