-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з висвітлення діяльності виконавчого комітету Червоноградської міської ради друкованим засобом масової інформації(ДК 021:2015 – 79820000-8 – Послуги, пов’язані з друком )
Торги не відбулися
400 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 000.00 UAH
Номер:
421439226fb5459e9eb9bc1899b0f9fb
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-09-24-000024
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.09.2021 00:00
Період моніторингу:
24.09.2021 14:13 - 20.10.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
24.09.2021 № 591
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 24.09.2021 № 591.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-01-20-001583-b, 20.01.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пунктів 2, 17 та 19 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ПП «Редакція газети «Новини Прибужжя», визначення вказаного учасника переможцем тендеру встановлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 та частини сьомої статті 33 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, виконання Замовником рішень органу оскарження – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень Закону у встановленому законодавством порядку, зокрема, щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ПП «Редакція газети «Новини Прибужжя», яка не відповідає вимогам пункту 1 частини першої статті 31 та частини сьомої статті 33 Закону/
Крім того, вжити заходи щодо недопущення в подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) порушень вимог пунктів 2, 17 та 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 18 жовтня 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, виконання Замовником рішення органу оскарження.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель виконавчого комітету Червоноградської міської ради на 2021 рік (UA-P-2021-01-20-000203-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТзОВ «ЮЕКС» (щодо правомірності її відхилення Замовником); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №21 від 15.02.2021; тендерну пропозицію ПП «Редакція газети «Новини Прибужжя»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №28 від 19.02.2021; наявну в електронній системі закупівель інформацію щодо оскарження учасником ТзОВ «ЮЕКС» порядку проведення Замовником процедури закупівлі та винесене Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження) рішення від 10.03.2021 №4581-р/пк-пз за результатами розгляду скарги; оприлюднені переможцем тендеру після аукціону документи та інформацію на виконання вимог статті 17 Закону; опубліковані Замовником під час моніторингу (29.09.2021) пояснення та документи на відповідний запит органу державного фінансового контролю.
З врахуванням розгляду Органом оскарження ТзОВ «ЮЕКС» та прийняття відповідного рішення за результатами такого розгляду, моніторинг щодо питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Органом оскарження, не проводився.
Проведеним моніторингом встановлено, що відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника №21 від 15.02.2021 тендерну пропозицію ТзОВ «ЮЕКС», яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, відхилено.
Учасником ТзОВ «ЮЕКС» 24.02.2021 подано скаргу до Органу оскарження щодо скасування рішень Замовника про відхилення та про визначення переможця процедури закупівлі.
За результатами розгляду вищевказаної скарги Органом оскарження винесено рішення від 10.03.2021 №4581-р/пк-пз, яким зобов'язано Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТзОВ «ЮЕКС» та рішення про визначення ПП «Редакція газети «Новини Прибужжя» переможцем за процедурою закупівлі.
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
У наданій під час моніторингу (29.09.2021) відповіді на запит Західного офісу Держаудитслужби Замовником зазначено, що рішення від 10.03.2021 №4581-р/пк-пз оскаржується в Окружному адміністративному суді міста Києва (ухвала про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі №640/10343/21 від 21.04.2021), станом на момент написання пояснення рішення суду у цій справі не прийнято, процедура закупівлі призупинена і Замовнику заборонено укладення договору про закупівлю.
Проведеним під час моніторингу аналізом наявної у вільному публічному доступі інформації щодо оскарження в судовому порядку рішення Органу оскарження від 10.03.2021 №4581-р/пк-пз (джерело інформації: Єдиний державний реєстр судових рішень, https://reyestr.court.gov.ua) встановлено, що Окружним адміністративним судом міста Києва відкрито провадження в адміністративній справі №640/10343/21 (ухвала від 21.04.2021) за позовом Замовника до Антимонопольного комітету України щодо визнання протиправним та скасування рішення №4581-р/пк-пз від 10.03.2021.
На час завершення моніторингу відповідне кінцеве рішення судового органу за результатами розгляду вказаного позову не винесене (не опубліковане). Інформація щодо стану розгляду судом адміністративної справи №640/10343/21 на офіційному веб-порталі «Судова влада України» (https://court.gov.ua/fair/sud2670/) відсутня.
Проведеним моніторингом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації не зазначено посади посадової особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками.
Також, в пункті 1.6. частини 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника вказано, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, та наведено перелік (опис) формальних (несуттєвих) помилок згідно з наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710.
Проте, на порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону тендерна документація Замовника не містить опису та прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити, зокрема, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим вимогам згідно із законодавством.
Водночас, на порушення пункту 2 частини другої статті 22 у тендерній документації (пункт 5.4. частини 5 розділу ІІІ) перелік відповідних підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі та відхилення тендерної пропозиції учасника, визначених у статті 17 Закону, містить окремі з них (пункти 5 та 6 частини першої статті 17 Закону), наведені у нечинній на момент затвердження тендерної документації редакції Закону.
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно з вимогами пункту 5.6. частини 5 розділу ІІІ тендерної документації учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, у вигляді довідок (узагальненої (зведеної) довідки), складених (складеної) учасником у довільній формі, зміст яких (якої) підтверджує відсутність відповідних підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі.
Учасником тендеру ПП «Редакція газети «Новини Прибужжя» у складі тендерної пропозиції надано «Довідку про підтвердження відсутності підстав передбачених п. 5, 6, 12 і 13 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» від 03.02.2021 №14 ( файл «Відсутність_підстав_відмови.pdf»).
Однак, довідки складеної у довільній формі щодо відсутності підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбаченої частиною другою статті 17 Закону у складі тендерної пропозиції ПП «Редакція газети «Новини Прибужжя» не надано.
Також, умовами тендерної документації Замовника (пункт 7.1. частини 7 розділу ІІІ) визначено, що у випадку, якщо учасник планує залучати до надання послуг як субпідрядника/співвиконавця до виконання послуг, в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, його тендерна пропозиція повинна містити довідку, складену за наведеною формою. Якщо учасник не планує залучати до надання послуг субпідрядну(-і) організацію(-ї)/співвиконавця(-ів), учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати лист у довільній формі, в якому потрібно зазначити: субпідрядна(-і) організація(-ї)/співвиконавець(-вці) залучатися не будуть.
Моніторингом встановлено, що учасником тендеру ПП «Редакція газети «Новини Прибужжя» у складі тендерної пропозиції документів на підтвердження згаданих вище вимог тендерної документації (довідки, складеної за наведеною формою або листа у довільній формі) не надано.
Проте, на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію ПП «Редакція газети «Новини Прибужжя», як такого, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, а визначено його переможцем тендеру.
Відповідно до вимог частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Проведеним моніторингом встановлено, що в недотримання вимог частини шостої статті 17 Закону переможцем тендеру ПП «Редакція газети «Новини Прибужжя» у визначений Законом термін не надано Замовнику, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 8 частини першої статті 17 Закону.
За нормами частини сьомої статті 33 Закону, у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув.
З врахуванням вищенаведеного, на порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію переможця тендеру ПП «Редакція газети «Новини Прибужжя», яким не надано документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону (пункти 2, 3, 8 частини першої).
Згідно з пунктом 2 частини першої статті 32 Закону замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Слід зазначити, за нормами частини шостої статті 33 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції.
Моніторингом встановлено, що згідно з пунктом 4.1. частини 4 розділу ІІІ тендерної документації тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій за процедурою - 05.02.2021.
Отже, станом на час прийняття рішення про проведення моніторингу та опублікування повідомлення про початок проведення моніторингу, а також на час завершення моніторингу (18.10.2021) строк дії тендерних пропозицій учасників закінчився.
Період усунення порушень:
18.10.2021 14:14 - 01.11.2021 23:00
Дата публікації висновку:
18.10.2021 14:14
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-01-20-001583-b Західного офісу Держаудитслужби від 18 жовтня 2021 здійснено заходи щодо усунення виявлених порушень Закону у встановленому законодавством порядку:
1. Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою виконавчого комітету
Червноноградської міської ради відхилено тендерну пропозицію учасника ПП «Редакція газети «Новини Прибужжя», як таку що не відповідає вимогам пункту 1 частини першої статті 31 та частини сьомої статті 33 Закону.
2. Взято до уваги та вжито заходи щодо недопущення в подальшому (економічних навчань тощо) порушень вимог пунктів 2, 17 та 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації.
3. Оприлюднено через електронну систему закупівель протокол, що свідчить про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.
Дата публікації звіту:
19.10.2021 11:51
Запити/Пояснення
Номер:
017f446e8a954b69a343fdd0b2b8ce05
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
27.09.2021 15:07
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.10.2021 00:00
Опис:
Дата: 27.09.2021
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2021-01-20-001583-b, яка проводилась виконавчим комітетом Червоноградської міської ради (далі – Замовник) за процедурою відкритих торгів, виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідно до частини 6 статті 33 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозицій, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обгрунтованої необхідності строк для укладання договору може буди продовжено до 60 днів.
3. Чи укладався Замовником договір за результатами процедури закупівлі UA-2021-01-20-001583-b? У разі укладання – пояснити причини його не опублікування.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
c74db09b6fa9430790e48aee7b698569
Назва:
додатки до пояснення
Дата опублікування:
29.09.2021 14:31
Опис:
На Ваш Запит замовнику на пояснення, який оприлюднений електронною системою закупівель 2021-09-27 о 15:07:58 в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2021-01-20-001583-b, надаємо пояснення.