-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Газове паливо
Завершена
743 357.93
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 7 433.58 UAH
мін. крок: 1% або 7 433.58 UAH
Номер:
f28b172f169841c891c4d5901bfce666
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-05-26-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.05.2021 00:00
Період моніторингу:
26.05.2021 14:29 - 17.06.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
26.05.2021 №342
Чернівці
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 190, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління
Західного офісу Держаудитслужби
в Чернівецькій області Лілія БОЙЧУК
Витяг з Додатку до наказу Західного офісу Держаудитслужби
від 26 травня 2021 року № 342
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
2. UA-2021-01-20-000069-b від 20.01.2021 – Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Чернівецькій області Катерина СКУТАР
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель установлено порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
За результатами розгляду питання відповідності тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами розгляду питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо
недопущення в подальшому виявлених порушень вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону, пункту 17 частини другої статті 22 Закону;
усунення порушень вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону шляхом відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» з дотриманням вимог законодавства про публічні закупівлі
та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 червня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Вашковецької сільської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням уповноваженої особи (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» (далі – ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ»); рішення уповноваженої особи від 25.02.2021 №2, від 21.05.2021 №1; повідомлення про намір укласти договір від 21.05.2021; рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 19.03.2021 №5502-р/пк-пз.
Моніторинг щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався.
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель установлено, що на порушення пункту 9 частини другої статті 21 Закону Замовник в оголошенні про проведення відкритих торгів не зазначив інформацію про вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій, яке Замовник вимагає надати згідно з пунктом 2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що Замовник у пункті 2.3 розділу «Загальні положення» тендерної документації не зазначив відомості про посаду та електронну адресу особи, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками, чим порушив вимоги пункту 17 частини другої статті 22 Закону.
Крім того, моніторингом установлено окремі розбіжності в окремих розділах тендерній документації та додатках до неї.
Так, згідно з підпунктом 5.4 пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» учасники повинні надати довідку в довільній формі, що підтверджує відсутність підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі передбачених пунктом 10 частини першої статті 17 Закону.
Водночас, у Таблиці 2 Додатку до тендерної документації стосовно пункту 10 частини першої статті 17 Закону зазначено, що Замовник не вимагає від учасника такого підтвердження.
Також, встановлено розбіжності щодо строку протягом якого переможець повинен надати документи, а саме: у підпункті 5.5 пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» визначено строк, що не перевищує п’яти днів (не пізніше ніж до 23:59 останнього п’ятого календарного дня) з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір; у пункті 1 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» та у Таблиці 4 Додатку до тендерної документації зазначено строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Крім того, у пункті 4 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації та в пункті 11.5 Проекту договору Замовник зазначив посилання на норми Закону України «Про публічні закупівлі», що втратили дію до оприлюднення Замовником оголошення про проведення закупівлі, у зв’язку з набранням чинності з 19.04.2020 нової редакції Закону, а саме: статтю 36 Закону (в редакції чинній до 19.04.2020) щодо випадків зміни істотних умов договору.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації установлено, що Замовник визнав переможцем торгів учасника ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ», пропозиція якого не відповідала умовам тендерної документації.
Так, відповідно до пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, встановлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, з накладенням кваліфікованого електронного підпису (КЕП) уповноваженої особи учасника та шляхом завантаження необхідних документів/інформації/файла(-ів), перелік яких визначено в Додатку 1 до цієї тендерної документації.
Також, згідно з «Вимогами до інформації, що відноситься до складу тендерної пропозиції та підлягає завантаженню в ЕСЗ у вигляді файлів» Додатку до тендерної документації, під час подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції якої підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються згідно розділу ІІІ Додатку 3 цієї тендерної документації.
Поряд з цим, закупівельник перевіряє дійсність КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify.
Так, за результатами моніторингу встановлено, що тендерна пропозиція учасника містить накладений на пропозицію та кожен її документ електронний підпис, який не вважається кваліфікованим виходячи з наступного.
Частиною 2 статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII визначено, що КЕП чи печатка вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису чи печатки отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу чи створювачу електронної печатки, зберігається в засобі КЕП чи печатки (тип носія «Захищений»).
На відміну від КЕП, під час перевірки удосконаленого електронного підпису (далі – УЕП) чи печатки за допомогою кваліфікованого сертифіката відкритого ключа надається підтвердження того, що особистий ключ не зберігається в засобі КЕП чи печатки (тип носія «Незахищений»), що передбачено пунктом 3 Вимог до удосконалених електронних підписів та печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, і до надання електронних довірчих послуг, пов’язаних з їх створенням, перевіркою, підтвердженням та зберіганням, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 №193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів».
Однак, тендерна пропозиція учасника ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» не містить накладений кваліфікований електронний підпис уповноваженої особи учасника закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів,
оскільки під час перевірки електронного підпису учасника ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ», завантаженого останнім 04.02.2021 (файли з розширенням «.p7s»), на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify отримано такі дані щодо електронного підпису: тип носія особистого ключа – «Незахищений», тип підпису – «Удосконалений», сертифікат – «Кваліфікований», що не відповідає пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та «Вимог до інформації, що відноситься до складу тендерної пропозиції та підлягає завантаженню в ЕСЗ у вигляді файлів» Додатку до тендерної документації.
Отже, на порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив пропозицію учасника ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ», як такого, що не відповідає вимогам тендерної документації.
Ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель, щодо яких під час моніторингу спрацювали автоматичні індикатори ризику (RISK-1-16) не підтверджено.
Період усунення порушень:
10.06.2021 16:20 - 26.06.2021 00:00
Дата публікації висновку:
10.06.2021 16:20
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Згідно висновку Західного офісу ДАСУ порушення усунуто. Пропозицію учасника ТОВ ЕКОТЕХНОІНВЕСТ відхилено.
Порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону, а також вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону більше допускатися не буде.
Дата публікації звіту:
16.06.2021 22:39
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- documentsForm: Так
- corruptionAwarded: Так
Опис:
.
Дата публікації:
18.06.2021 11:52