-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Бензин А-92, Дизельне паливо
Завершена
2 330 100.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 650.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 650.50 UAH
Номер:
c4c8bc24ff37479a8ebf67fa538c9084
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-06-11-000114
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.06.2021 00:00
Період моніторингу:
14.06.2021 16:13 - 08.07.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
11.06.2021 № 382
Хмельницький
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02 липня 2018 року № 189
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник начальника
Західного офісу Держаудитслужби Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток
до наказу
11.06.2021 № 382
Витяг із переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу;
унікальний номер; дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу.
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі.
Особа, відповідальна за здійснення моніторингу.
7. UA-2021-01-19-002828-c; 19.01.2021
Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Микола Волинець.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору встановлено порушення пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель під час визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, оприлюднення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, зокрема, привести істотні умови договору у відповідність до вимог Закону та оприлюднити їх у встановлені законом строки, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 червня 2021.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Комунального підприємства «Волочиський комбінат комунальних підприємств» (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника протоколом № 1 від 18.01.2021, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 08.02.2021, тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «БІОЕТАНОЛ» (далі – ТзОВ «БІОЕТАНОЛ»), протокол розгляду тендерних пропозицій від 08.02.2021, повідомлення про намір укласти договір від 08.02.2021, договір про закупівлю від 19.02.2021 № 1902/1 (далі – Договір), додаткова угода від 02.03.2021 № 1 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору від 04.03.2021, додаткова угода від 23.03.2021 № 2 до Договору, повідомлення про внесення змін до Договору від 24.03.2021, пояснення та документи, отримані від Замовника через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель від 16.06.2021.
Моніторингом процедури закупівлі встановлено, що за результатами проведення процедури відкритих торгів між Замовником та ТзОВ «БІОЕТАНОЛ» 19.02.2021 укладено Договір. На дату укладання Договору сторони узгодили істотні умови договору, в тому числі ціну за одиницю товару яка згідно специфікації становила: бензину А-92 - 23,94 грн./л з ПДВ; дизельного палива - 24,96 грн./л з ПДВ.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в частині внесення змін до істотних умов договору встановлено, що між Замовником та ТзОВ «БІОЕТАНОЛ» укладені додаткові угоди від 03.03.2021 № 1 та від 23.03.2021 № 2 до Договору, якими внесено зміни до істотних умов Договору в частині збільшення ціни за одиницю товару.
Відповідно до наданих Замовником пояснень та копій документів, зміни до істотних умов Договору внесені згідно додаткової угоди від 02.03.2021 № 1 на підставі висновку Хмельницької торгово-промислової палати про рівень цін на ринку нафтопродуктів від 02.03.2021 № 22-05/154 (далі – висновок від 02.03.2021) станом на 02.03.2021 (далі – експертний висновок від 02.03.2021).
Відповідно до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії.
Згідно роз’яснення Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24.11.2020 № 3304-04/69987-06 внесення змін до договору про закупівлю у випадках, які передбачені Законом та умовами такого договору, має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі.
Так, Додатковою угодою від 02.03.2021 № 1 сторонами збільшено ціну вартості бензину А-92 за одиницю товару на 8,4 % (25,95 грн./л з ПДВ) , та дизельного пального за одиницю товару на 8,2% (27,00 грн./л з ПДВ) на підставі експертного висновку від 02.03.2021. Загальна сума Договору склала 2 205568,95 гривень.
У відповідності до експертного висновку від 02.03.2021 коливання пального ціни на ринку в період з 19.02.2021 по 02.03.2021 склало: бензину А-92 за одиницю товару на 5,9 %, та дизельного пального за одиницю товару на 5,5%.
Аналогічно, Додатковою угодою від 23.03.2021 № 2 сторонами збільшено ціну вартості бензину А-92 за одиницю товару на 2,4 % (26,58 грн./л з ПДВ) , та дизельного пального за одиницю товару на 1,9 % (27,50 грн./л з ПДВ) на підставі експертного висновку від 22.03.2021 №22-05/223. Загальна сума Договору склала 2205550,0 гривень.
У відповідності до експертного висновку від 22.03.2021 коливання ціни пального на ринку в період з 02.03.2021 по 22.03.2021 за одиницю товару склало: бензину А-92 на 2,4 %, дизельного пального на 1,9 %.
Отже, за результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до істотних умов договору про закупівлю встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону укладено додаткову угоду № 1 від 02.03.2021 до Договору на зміну ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку за одиницю товару на 8,4 % та 8,2%.
Період усунення порушень:
22.06.2021 16:45 - 08.07.2021 00:00
Дата публікації висновку:
22.06.2021 16:45
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Пояснення на висновок про результати моніторингу закупівлі
Уповноважена особа Волочиського комбінату комунальних підприємств ознайомилась з висновком про результати моніторингу закупівлі «код ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (Бензин А-92, Дизельне паливо)» та повідомляє наступне:
Відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі», зокрема ч.5 ст.41 встановлено, що Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: «збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії».
Укладеним договором 1902/1 від 19.02.2021 року на закупівлю «код ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (Бензин А-92, Дизельне паливо)», передбачена вищевказана норма, щодо внесення змін до істотних умов договору «зміни ціни за одиницю товару в бік збільшення».
Тому враховуючи вищенаведені норми Закону України «Про публічні закупівлі», Договору 1902/1 від 19.02.2021 року, Замовник Волочиський комбінат комунальних підприємств та постачальник ТОВ «БІОЕТАЛОН» за згодою сторін, уклали Додаткову угоду ДУ № 1 від 02.03.2021р стосовно зміни ціни за одиницю товару в бік збільшення.
Тобто, Замовник та постачальник заключили додаткову угоду, що не суперечить жодним чином умовам чинного законодавства та укладеного договору № 1902/1 від 19.02.2021 року, стосовно зміни істотних умов договору.
Так, справді, під час підписання додаткової угоди №1 від 02 березня 2021 року постачальником та замовником допущено помилку та не вірно визначено відсоток зміни ціни відносно інформації наданої Інформаційно-ціновою довідкою Хмельницької торгово-промислової палати №22-05/154 від 02.03.2021р.
Відповідно до Додаткової угоди №3 від 30.06.2021 року усунуто дану невідповідність стосовно невірного визначення зміни ціни за одиницю товару та приведено ціни у відповідності до інформації наданої Інформаційно-цінова довідка Хмельницької торгово-промислової палати №22-05/154 від 02.03.2021р та інформаційно-цінова довідка Хмельницької торгово-промислової палати №22-05/223 від 22.03.2021р, а також внесено зміни до істотних умов договору з врахуванням інформаційно-цінової довідки Хмельницької торгово-промислової палати №22-05/608 від 30.06.2021р.
Також з метою усунення виявленого порушення додаткової угоди №1 від 02 березня 2021 року, а відповідно і ДУ № 2 від 23.03.2021р. замовником було направлено лист вих. №80 від 30.06.2021 року (копія листа додається) до постачальника ТОВ «БІОЕТАЛОН» щодо підписання акту звірки з врахуванням інформації згідно довідок Хмельницької торгово-промислової палати №22-05/154 від 02.03.2021р та №22-05/223 від 22.03.2021р, а також з вимогою повернення надлишково оплачених коштів на рахунок замовника.
У відповідь на лист, листом №1736 від 30.06.2021 року (копія листа додається) ТОВ «БІОЕТАЛОН» повідомив, що здійснив перерахунок вартості товару та сплатив на розрахунковий рахунок замовника надмірно сплачені кошти відповідно до акту-звірки та інформації викладеному в висновку.
Тобто Замовником та Постачальником здійснено заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, приведено у відповідність до Закону істотні умови договору та усунуто вказане порушення відповідно до листа ТОВ «БІОЕТАЛОН» №1736 від 30.06.2021 року та додатків до нього Платіжного доручення та Акту звірку (копія додатків додаються).
Зауваження до підписаної додаткової угоди, які не враховані уповноваженою особою та були виявленні працівниками Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області під час аналізу інформації, яка розміщена у інформаційно – телекомунікаційній системі PROZORRO, у майбутньому будуть враховані.
Додатки:
1. Лист Волочиський комбінат комунальних підприємств №80 від 30.06.2021 року;
2. Лист «БІОЕТАЛОН» №1736 від 30.06.2021 року.
3. Довідка Хмельницької торгово-промислової палати №22-05/608 від 30.06.2021р;
4. ДУ № 3 від 30.06.2021 року до договору 1902/1 від 19.02.2021 року
Пояснення щодо усунення виявленого порушення більш детально в прикрілених файлах
Дата публікації звіту:
30.06.2021 18:49
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionChanges: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом приведення у відповідність істотних умов договору до вимог Закону (додаткова угода №3 від 30.06.2021) та перерахуванням зайво сплачених коштів Замовнику
Дата публікації:
01.07.2021 09:51
Запити/Пояснення
Номер:
d4670e0abe264e4497b317d7eb5177f6
Назва:
Про надання інформації (пояснень)
Дата опублікування:
14.06.2021 16:18
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.06.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-01-19-002828-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. №43, постала потреба в отриманні пояснення.
Відповідно до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Водночас внесення змін до договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим. Для прийняття такого рішення у замовника повинні бути обґрунтовані підстави, зокрема надані постачальником підтвердження (довідка, експертний висновок) компетентних органів (установ, організацій) щодо коливання цін на ринку відповідної продукції.
Враховуючи викладене, для уточнення питань, що виникли в ході моніторингу, прошу надати відповідну інформацію (пояснення):
- які документи були використані для обґрунтування коливання ціни товару на ринку під час укладання додаткових угод від 02.03.2021 № 1, від 23.03.2021 № 2 до договору від 19.02.2021 № 1902/1 про закупівлю бензину А-92 та дизельного палива?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення необхідно долучити його документальне підтвердження.
Номер:
8b26a2a2f1b3442eae76b6b5146ef414
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
16.06.2021 15:05
Опис:
У відповідь на Ваш запит стосовно надання пояснень, Волочиський комбінат комунальних підприємств повідомляє наступне:
Умовами укладеного договору № 1902/1 від 19 лютого 2021 року, зокрема п. 3.4 розділу III (Сума договору), передбачені умови для внесення змін до істотних умов договору, які передбачені ЗУ «Про публічні закупівлі», зокрема:
2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії (п.1 ч.5 ст.41 ЗУ «Про публічні закупівлі»). Тобто застосування вказаного пункту, стосовно закупівлі бензину та дизельного пального може застосовуватися замовником більше чим один раз на 90 днів у випадку наявності документально підтверджених підстав зміни ціни за одиницю товару.
Відповідно до листа № 3304-04_69987-06 від 24.11.2020 року Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (Мінекономіки) визначено, що зміна істотних умов договору, здійснюється шляхом укладення додаткової угоди, а також повинна бути обгрунтована та документально підтверджена. Крім того до вказаного листа надано додаток із прикладами застосування тих чи інших підстав для внесення змін до договору. Стосовно застосування п.2 ч.5 ст.41 ЗУ «Про публічні закупівлі» вказано наступне: Норма пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону поширюється на договори про закупівлю, у разі якщо предметом закупівлі є товар. Під пропорційністю розуміється збільшення ціни саме на такий відсоток, на який відбулося коливання на ринку, але не більше ніж на 10 відсотків. У разі збільшення ціни має зменшуватися кількість товару. Розрахунок відсотків зміни ціни і кількості здійснюється у додатковій угоді від ціни підписаного договору, а у наступних додаткових угодах за потреби - від останньої зміни ціни та кількості.
Інформацію щодо коливання ціни товару на ринку можуть надавати уповноважені на те згідно з законодавством органи, установи, організації. Перелік таких організацій не є вичерпним.
Причиною укладення додаткових угод є:
1. ДУ № 1 від 02.03.2021р.,Лист-звернення ТОВ «Біоеталон» №737 від 02.03.2021р.та Інформаційно-цінова довідка Хмельницької торгово-промислової палати №22-05/154 від 02.03.2021р.
2. ДУ № 2 від 23.03.2021р. Лист-звернення ТОВ «Біоеталон» №868 від 22.03.2021р.та Інформаційно-цінова довідка Хмельницької торгово-промислової палати №22-05/223 від 22.03.2021р.
Тому, за згодою сторін відповідно до п.11.6 Договору № 1902/1від 19 лютого 2021року та п. 2.ч.5 ст.41 ЗУ «Про публічні закупівлі» між Замовником та ТОВ «Біоеталон», було укладено додаткову угоду, щодо зміни ціни в бік збільшення не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі (копія додаткових угод додаються).
У відповідності до ст.10 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник самостійно та безоплатно оприлюднює через авторизовані електронні майданчики в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом повідомлення про внесення змін до договору – протягом трьох робочих днів з дня внесення змін, замовник дотримався вказаної норми та опублікував відповідні додаткові угоди.