-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Сік фруктовий
Завершена
469 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 345.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 345.00 UAH
Номер:
9afa4947f460449d87e4be5f2d37fab9
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-03-24-000016
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.03.2021 00:00
Період моніторингу:
25.03.2021 08:56 - 16.04.2021 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
24.03.2021 № 207
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 24.03.2021 № 207.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2021-01-19-002829-a, 19.01.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пунктів 11 та 17 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог пункту 3 частини першої статті 31 і частини сьомої статті 33 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, своєчасності укладання договору про закупівлю та оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця- порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує:
здійснити заходи щодо недопущення в подальшому виявлених порушень вимог пунктів 11 та 17 частини другої статті 22 Закону;
здійснити заходи щодо усунення порушень вимог частини першої статті 31 та частини сьомої статті 33 Закону у встановленому законодавством порядку, зокрема, письмово звернутися до назв обєкту щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Крім цього, недопускати виявлених порушень у подальшому. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 березня 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів відповідно до вимог Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), що оприлюднюються, відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Комунальної установи Сокальської районної ради Львівської області «Центр з обслуговування закладів Сокальського району» (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-01-19-005929-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, затверджено рішенням уповноваженої особи протоколом від 19.01.2021 р. №22/21, реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерні пропозиції ФОП Кукла Ольга Анатоліївна (в частині правомірного відхилення), ФОП Микита Іван Степанович, повідомлення про намір укласти договір; договір від 24.02.2021 №03-12/9.
Проведеним моніторингом відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення пункту 17 частини другої статті 22 Закону в тендерній документації Замовника не вказано електронної адреси однієї чи кількох посадових осіб, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками.
Пунктом 11 частини другої статті 22 Закону встановлено, що у тендерній документації, серед інших, зазначаються такі відомості, зокрема, строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
На порушення пункту 11 частини другої статті 22 Закону в тендерній документації Замовника (пункт 4 розділу 3) та у додатку №1 до тендерної документації, зазначено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 календарних днів з дати розкриття тендерних пропозицій.
Відповідно до тендерної документації Замовника (Додатку №2) зазначено, що переможець торгів на підтвердження відсутності підстав, зазначених в частині 2 статті 17 Закону (щодо невиконання своїх зобов’язань за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків-протягом трьох років з дати дострокового розірвання договору) повинен надати документ в довільній формі про виконання укладеного договору з цим самим замовником.
Відповідно до пункту 3 частини першої статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Однак, в недотримання вимог Додатку №2 до тендерної документації Замовника (щодо підтвердження відсутності підстав, вказаних в частині першій статті 17 Закону) переможцем торгів ФОП Микита Іван Степанович не надано Замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених частиною другою статті 17 Закону.
Відповідно до частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Також, відповідно до частини сьомої статті 33 Закону, у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув.
Однак, в недотримання вимог частини шостої статті 17 Закону переможцем торгів ФОП Микита Іван Степанович у визначений Законом термін не надано Замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 8 частини першої статті 17 Закону.
Таким чином, на порушення вимог пункту 3 частини першої статті 31 та частини сьомої статті 33 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію переможця торгів ФОП Микита Іван Степанович, яким не надано документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону (в тому числі у спосіб, зазначений у тендерній документації), а укладено з вказаним переможцем договір від 24.02.2021 №03-12/9 на суму 467 850,00 грн без ПДВ.
Період усунення порушень:
26.03.2021 15:39 - 10.04.2021 01:00
Дата публікації висновку:
26.03.2021 15:39
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Щодо електронної адреси однієї чи кількох посадових осіб, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками.
В тендерній документації не зазначено електронної адреси однієї чи кількох посадових осіб, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками, натомість електронна адреса міститься в оголошенні про проведення відкритих торгів. Вважаємо, що дане упущення не є підставою для розірвання договору та зриву процесу повноцінного харчування учнів та вихованців закладів загальної середньої та дошкільної освіти.
Щодо строку дії тендерної пропозиції.
Згідно нової редакції Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено те, що строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними, повинен бути не менше 90 днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Дану вимогу взято до уваги, та зобов’язуємось в подальшому не допускати таких неточностей. Звертаємо Вашу увагу на те, що закупівля проведена з дотриманням Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, своєчасності укладення договору про закупівлю та оприлюднення, відповідності умов договору умовами тендерної пропозиції переможця.
Щодо підтвердження відповідності вимогам ст..17 Закону України «Про публічні закупівлі»
В тендерній документації передбачалось надання учасником довідок у довільній формі для підтвердження відсутності підстав зазначених у пунктах 2,3,4,8,10,11,12 частини першої статті 17 Закону №922, хоча вони могли і не надаватись у відповідності до ч.5 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі». Дані вимоги учасник виконав, подавши у своїй пропозиції довідки та інформацію у довільній формі, а саме вся ця інформація міститься у поданих документах Учасника з назвою « Відповідність ст.17», «Лист гарантія щодо відповідності по ст.17», а також, Учасник подав окремо довідки, щодо кожного пункту статті 17. Тобто, вважаємо, що свою відповідність статті 17 Учасник підтвердив повністю.
Згідно вимог Замовника, а саме додаток 2 тендерної документації містить таблицю з документами на підтвердження відповідності пропозиції Учасника вимогам визначеним в статті 17 Закону, де міститься інформація про те, що повинен подати Учасник і Переможець. Оскільки інформація, що міститься у пунктах 2,3,8 частини першої та частини другої статті 17 міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, Замовник перевіряє дану інформацію самостійно, без жодного підтвердження Переможцем, що зазначено у додатку 2 тендерної документації . Щодо пунктів 5,6, 12 та 13 статті 17 Закону вимагалося документальне підтвердження Переможцем в термін, що не перевищує десяти днів. Звертаємо Вашу увагу, що переможцем ФОП Микита І.С. визнаний 11.02.2021 року, а довідку МВС та довідку про відсутність податкової заборгованості подано 12.02.2021 р. Таким чином Переможцем дотримано термін подання документального підтвердження по ст.17, як цього вимагає Закон.
Щодо подання довідки на підтвердження пункту 12 статті 17 Закону:
По-перше, давайте з’ясуємо, яка відповідальність настає за скоєння даного порушення. Статтями 149-150 Кримінального Кодексу України (далі - ККУ)передбачено кримінальну відповідальність за торгівлю людьми (стаття 149 ККУ) та експлуатацію дітей (стаття 150 ККУ). Адміністративної відповідальності за такі дії не передбачено. Тобто, людина, що здійснила такі дії не обійдеться просто сплатою штрафу. Особа, що здійснила злочин по статтях 149-150 ККУ, якщо її провина буде доведена, матиме судимість. Тож, для підтвердження інформації про те, що службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі/фізична особа, яка є учасником, не було притягнуто до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми достатньо довідки про відсутність судимості, що завантажена Переможцем торгів в електрону систему закупівель 12.02.2021 р.
Що стосується підтвердження відповідності частині другій статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» Учасником подана довідка у довільній формі про те, що усі зобов’язання за раніше укладеним договором виконані, про що свідчить поданий Учасником аналогічний договір, накладні до нього та лист відгук про співпрацю.
Таким чином, повідомляємо, що нами в подальшому буде вжито заходів щодо запобігання порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Просимо, також, взяти до уваги, що закупівля проводилася з метою забезпечення процесу харчування учнів, що є обов’язковим згідно Закону України «Про освіту». Нас, як Замовників закупівлі, цікавить якість поставленої продукції в результаті виконання договору. Дана закупівля проведена із дотримання законодавства, в результаті якої укладено договір, який станом на сьогодні успішно виконується, тому Замовник немає можливості розірвати укладений Договір. Звертаємо Вашу увагу на те, що розірвання договору призведе до зриву повноцінного харчування дітей шкільного та дошкільного віку тривалий час. Разом з тим інформуємо, що при повторному оголошенні відкритих торгів на закупівлю, враховуючи коливання цін на ринку, можливе збільшення ціни за одиницю товару, що може призвести до негативного впливу на бюджет.
Дата публікації звіту:
02.04.2021 14:46