-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Сирні продукти (код ДК 021:2015 15540000-5 )
Усі документи тендерної пропозиції, що підготовлені (створені), безпосередньо, учасником процедури закупівлі, повинні бути складені українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова або російська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) - засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Забезпечення тендерних пропозицій - Страхова гарантія. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій відповідно до тендерної документації .
Завершена
1 011 080.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 100.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 100.00 UAH
Номер:
554fb5b7fffb42498be84afcfc4fcbf2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-04-02-000038
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.04.2021 00:00
Період моніторингу:
02.04.2021 15:02 - 24.04.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
НАКАЗ
02.04.2021 №148
(дата) Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенка П. від 02.04.2021 року.
В.о начальника Владислав КАЛІННІКОВ
Додаток
до наказу Північно-східного
офісу Держаудитслужби
від 02.04.2021№148
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
7 UA-2021-01-18-004556-a 18.01.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель
Північно-східного офісу Павло КОСТЕНКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатом моніторингу питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено порушення пункту 9 частини 2 статті 21 Закону.
За наслідками моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій та відповідності тендерних пропозицій умовам тендерної документації встановлено порушення вимог абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом розірвання зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23.04.2021.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» редакція від 19.04.2020 (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділом освіти Зміївської міської ради Чугуївського району Харківської області (далі - Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів сирні продукти, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 18.01.2021 № 12, тендерна пропозиція Фізичної – особи підприємця Чайковської Наталії Едуардівни (далі – переможець), протокол засідання тендерного комітету від 04.02.2021 № 39, повідомлення про намір укласти договір від 04.02.2021, договір від 15.02.202021 № 32.
За результатом моніторингу питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено, що на порушення пункту 9 частини 2 статті 21 Закону, оголошення про проведення процедури закупівлі не містить інформацію про умови надання забезпечення тендерних пропозицій.
За результатами моніторингу встановлено, що згідно вимог частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій і здійснення їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг».
Водночас, відповідно до вимог частини першої статті 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003
№ 851-IV оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису.
Також, відповідно до вимог пункту «Інформація щодо оформлення документів» розділу «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» тендерної документації під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Проте встановлено, що на порушення пункту «Інформація щодо оформлення документів» розділу «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» тендерної документації на тендерну пропозицію ФОП Чайковської Н. Е. не накладено електронний цифровий підпис, чим порушено вимоги частини третьої статті 12 Закону.
Відповідно до абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, а саме не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Період усунення порушень:
28.04.2021 16:16 - 18.05.2021 00:00
Дата публікації висновку:
28.04.2021 16:16
Оскарження висновку в суді
Опис:
Північно-східному офісу
Держаудитслужби
(Харківської області)
Повідомлення про оскарження в суді Висновку про результати проведеного моніторингу Північно-Східного офісу Держаудитслужби
(ID моніторингу UA-M-2021-04-02-000038)
Відповідно до частини 10 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі - Закон), передбачено, що у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його з дня його оприлюднення.
Враховуючи викладене Замовник у встановлені Законом строки - 17 травня 2021 р. звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом щодо визнання протиправним та скасування висновку Північно-східного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу закупівлі за кодом ДК 021:2015 15540000-5 - Сирні продукти (сир кисломолочний від 9% фасований (код ДК 021:2015: 15542000-9 - Свіжий сир), сир кисломолочний від 9% ваговий (код ДК 021:2015: 15542000-9 - Свіжий сир), сир твердий не менше 45% жирності (код ДК 021:2015: 15544000-3 - Твердий сир), оприлюдненої в електронній системі закупівель за номером UA-2021-01-18-004556-a) в частині виявлених порушень та зобов’язань щодо усунення порушень.
Дата публікації:
20.05.2021 13:43
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За результатами моніторингу закупівлі UA-2021-01-18-004556-a (Інформація про моніторинг UA-M-2021-04-02-000038 ● 554fb5b7fffb42498be84afcfc4fcbf2) проведеного відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VII від 25.12.2015 р. (далі - Закон), пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, розміщено Висновок про результати моніторингу закупівлі (далі – Висновок). За результатом моніторингу питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено порушення пункту 9 частини 2 статті 21 Закону. За наслідками моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій та відповідності тендерних пропозицій умовам тендерної документації встановлено порушення вимог абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
Підставами зазначено наступне:
1. Оголошення про проведення процедури закупівлі не містить інформацію про умови надання забезпечення тендерних пропозицій, чим порушено пункт 9 частини 2 статті 21 Закону.
2. На тендерну пропозицію ФОП Чайковської Н.Е. (далі - учасник), не накладено електронний цифровий підпис, чим порушено вимоги частини третьої статті 12 Закону.
Відповідно до п. 2 Висновку фахівцями відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби встановлені порушення:
- за результатами моніторингу питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено порушення Замовником пункту 9 частини другої статті 21 Закону
- за результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій та відповідності тендерних пропозицій умовам тендерної документації встановлено порушення Замовником абзацу третього пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
Замовник заперечує наявність зазначених у Висновку порушень та надає аргументовані заперечення до висновку, за кожним з пунктів Висновку.
1. Відповідно до ч. 1 ст. 21 Закону зазначено, що оголошення про проведення відкритих торгів безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону зазначено, що Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю.
Відповідно до п. 1 ст. 1 Закону зазначено, що авторизований електронний майданчик - авторизована Уповноваженим органом інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", є частиною електронної системи закупівель та онлайн-сервісом, що забезпечує реєстрацію осіб, автоматичне розміщення, отримання і передання інформації та документів під час проведення закупівель, користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет;
Відповідно до ст. 1 Закону зазначено, що електронна система закупівель - інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", що забезпечує проведення закупівель, створення, розміщення, оприлюднення, обмін інформацією і документами в електронному вигляді, до складу якої входять веб-портал Уповноваженого органу, авторизовані електронні майданчики, між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією та документами.
Замовником через авторизований електронний майданчик zakupki.prom.ua 18 січня 2021 року були оголошені відкриті торги на закупівлю за кодом ДК 021:2015 15540000-5 - Сирні продукти (сир кисломолочний від 9% фасований (код ДК 021:2015: 15542000-9 - Свіжий сир), сир кисломолочний від 9% ваговий (код ДК 021:2015: 15542000-9 - Свіжий сир), сир твердий не менше 45% жирності (код ДК 021:2015: 15544000-3 - Твердий сир)), ідентифікатор закупівлі - UA-2021-01-18-004556-a.
Під час оприлюднення оголошення про закупівлю було заповнено усю інформацію, що було доступно створити, розмістити та оприлюднити на етапі оголошення процедури закупівлі, що було передбачено електронною системою закупівель через авторизовані електронні майданчики на день оголошення процедури закупівлі, в тому числі була зазначена інформація про розмір забезпечення тендерної пропозиції - 30 000,00 грн. Інформація щодо умов надання забезпечення тендерних пропозицій була зазначена в примітках до Оголошення, у зв’язку з відсутністю відповідного функціоналу для надання зазначеної інформації. Оновлений функціонал щодо зазначення умов надання забезпечення тендерних пропозицій з’явився на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель лише з 16 квітня 2021 року. Тобто, на момент проведення зазначеної процедури закупівлі була відсутня строка для заповнення інформації щодо умов надання забезпечення тендерних пропозицій.
Враховуючи вищевикладене та приймаючи до уваги, що на момент проведення зазначеної процедури закупівлі була відсутня технічна можливість для оприлюднення на майданчиках інформації щодо умов надання забезпечення тендерних пропозицій та зазначення інформації у примітках до Оголошення, Замовником не порушено вимоги пункту 8 частини другої статті 21 Закону.
2. Відповідно до ч. 3 ст. 12 Закону та умов тендерної документації, під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій /пропозицій та їх оцінки документа та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» № 851-15 від 22.05.2003 р. (далі - Закон № 851-15).
При цьому, згідно з ч. 1 ст. 5 Закону № 851-15, електронний документ - це документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов’язкові реквізити документа. Водночас для ідентифікації автор документа електронного документа може використовувати електронний підпис (ч. 1 ст. 6 Закону № 851-15).
Хочемо зазначити, що в Законі законодавець не уточнює, в якій саме частині має бути враховано положення Закону № 851-15 при поданні учасником тендерних пропозицій. При цьому Закон не містить вимог про те, що тендерна пропозиція має створюватися саме як електронний документ у розумінні Закону № 851-15 та вона обов’язково повинна містити електронний цифровий підпис.
З огляду на вищезазначене, законодавець не встановлює обов’язкових вимог щодо накладення ЄЦП на тендерну пропозицію. Вимога про обов’язковість накладення електронного цифрового підпису на пропозицію тендерною документацією закупівлі № UA-2021-01-18-004556-a не встановлювалась, у зв’язку з чим відсутність ЕЦП на тендерній пропозиції ФО-П Чайковської Н.Е. не є підставою для відхилення у розумінні тендерної документації та Закону.
Аналогічна правова позиція викладена і в роз’ясненнях Мінекономрозвитку на питання «Чи обов’язкове накладення електронного цифрового підпису учасником при поданні тендерної пропозиції в електронному вигляді через електронну систему закупівель?», яка була викладена у відповіді 281/2016.
Також, на сьогодні, склалась певна практика, яка знаходить своє відображення і у рішеннях адміністративної колегії АМК України, які виносяться за результатами розгляду скарг, де фігурує питання не накладення/накладення ЕЦП на пропозицію учасника. Рішення полягає у наступному. Якщо в тендерній документації міститься вимога щодо накладення на тендерну пропозицію ЄЦП, учасник повинен накладати ЄЦП, в іншому випадку його тендерна пропозиція не відповідатиме умовам тендерної документації (рішення АМКУ № 199-р/пк-пз від 14.09.2017 р. за номером оголошення № UA-2017-07-28-000262-a).
Якщо тендерна документація не містить окремих вимог щодо необхідності накладення на документи, надані у складі пропозиції, електронного цифрового підпису учасника та не містить вимоги, що документи тендерної пропозиції мають бути надані у вигляді електронних документів та відсутня вимога щодо накладення на тендерну пропозицію ЄЦП, учасник не зобов’язаний накладати електронний цифровий підпис (рішення АМКУ № 6396/пк-пз від 14.09.2017 р. за номером оголошення № UA-2017-07-28-000262-a).
Таким чином, безпідставним є твердження висновку, що Замовником у тендері UA-2021-01-18-004556-a порушено вимоги частини третьої статті 12 Закону. Підстав для відхилення тендерної пропозиції ФОП Чайковської Н.Е., керуючись абзацом 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону у Замовника не було.
Враховуючи вищевикладене, підстав для відхилення тендерної пропозиції ФОП Чайковської Н.Е., керуючись абзацом 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону у Замовника не було. Замовником не порушено вимог Закону з підстав, зазначених у Висновку.
Враховуючи вищезазначене, Замовник, за кожним з пунктів надав аргументоване заперечення висновку, кожний з пунктів містив посилання на нормативно-правові акти, що законодавчо підкріплюють аргументацію.
Дата публікації звіту:
06.05.2021 16:56