• Переговорна процедура
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Пара, гаряча вода та пов’язана продукція

Стаття 40 Закону України "Про публічні закупівлі", п.2, п.п.2, аб.4 Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі:відсутність конкуренції з технічних причин, на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.

Завершена

1 510 588.06 UAH з ПДВ
Номер: 24dca568a5c846369457213204dc512f
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-09-06-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 02.09.2021 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40477689
Період моніторингу: 06.09.2021 16:14 - 28.09.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: 02.09.2021 № 463 Дніпро Про початок здійснення моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 02.09.2021 №463 Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № З/П Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 8 UA-2021-01-18-003061-a 18.01.2021 Комунальний заклад "Ліцей №19" Кам'янської міської ради Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Адреса: Ukraine, Дніпро
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 56) 722-22-72, olga.kolecnik@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питання наявності підстав застосування переговорної процедури закупівлі та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 2 частини другої, пункту 8 частини шостої статті 40 Закону. За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5, 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, вжиття заходів щодо розірвання договору від 03.02.2021 №6 шляхом укладання відповідної додаткової угоди з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 27 вересня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального закладу "Ліцей №19" Кам`янської міської ради (далі Замовник) ID: UA-P-2021-01-18-004497-a на 2021 рік, оголошення про проведення процедури закупівлі, повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури), оприлюднені 18.01.2021, договір від 03.02.2021 №6, пояснення замовника, отримані 15.09.2021, 21.09.2021 через електронну систему закупівель. Відповідно до частини першої статті 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) відкриті торги є основною процедурою закупівлі, а відповідно до частини 1 статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі. Виключний перелік підстав для застосування переговорної процедури закупівлі визначено частиною 2 статті 40 Закону. Моніторингом питання обрання процедури закупівлі встановлено, що постачальником послуг, з яким укладено Договір про постачання теплової енергії від 03.02.2021 №6, є Товариство з обмеженою відповідальністю "ТРЕЙД ІНВЕСТ ХОЛДИНГ" (далі ТОВ «ТРЕЙД ІНВЕСТ ХОЛДИНГ»), код за ЄДРПОУ 41430840, яке відповідно до інформації, оприлюдненої на офіційному вебсайті Антимонопольного комітету України за посиланням https://amcu.gov.ua/napryami/konkurenciya/arhiv-zvedenogopereliku-prirodnih-monopolij, Товариство з обмеженою відповідальністю "ТРЕЙД ІНВЕСТ ХОЛДИНГ" є монополістом транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами та у Реєстрі суб’єктів природних монополій у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, розміщеного на офіційному вебсайті НКРЕКП за посиланням https://www.nerc.gov.ua/ станом на 31.01.2021 обліковується під номером 116. Проте, Замовником не надано документальне підтвердження стосовно того, що учасник переговорної процедури є оператором зовнішніх інженерних мереж, наявність яких передбачає пункт 11 частини першої Закону України від 22.06.2017 №2119 «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» із змінами. При цьому, відповідно до рішення Кам’янської міської ради від 27.05.2020 №222 встановлено тариф ТОВ «ТРЕЙД ІНВЕСТ ХОЛДИНГ» як виробнику теплової енергії, що виробляється на установках з використанням альтернативних джерел енергії. Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, Замовником зазначено умову застосування переговорної процедури закупівлі - відсутність конкуренції з технічних причин. Моніторингом встановлено, що на порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури), оприлюднене на веб – порталі Уповноваженого органу, не містить посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Надані в ході моніторингу пояснення замовника не спростовують вказаного порушення, оскільки на дату проведення закупівлі у повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) на порушення вимоги пункту 8 частини шостої статті 40 Закону відсутні посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі. Таким чином, Замовником застосовано переговорну процедуру закупівлі без наявних підстав, передбачених пунктом 2 частини другої статті 40 Закону. Згідно із пунктом 2 частини восьмої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства щодо закупівель. Зазначена норма є імперативною, а отже обов’язковою для виконання Замовником. Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на веб-порталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/ua/kaznachejstvo-informuye/yedinij-reyestr-rozporyadnikiv-ta-oderzhuvachiv-byudzhetnih-koshtiv), та Open Budget - Державний веб-портал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/23372313/info) Замовник є розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня, головний розпорядник – Департамент з гуманітарних питань Кам`янської міської ради (код ЄДРПОУ 02142230). На запит Східного офісу Держаудитслужби від 10.09.2021 про надання пояснень, зокрема, щодо посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовник у своєму поясненні посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів не надав, чим порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень: 28.09.2021 16:07 - 13.10.2021 00:00
Дата публікації висновку: 28.09.2021 16:07

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідь на вимоги моніторингу Держаудитслужби
Дата публікації звіту: 01.10.2021 10:45

Запити/Пояснення