• Переговорна процедура (скорочена)
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону
  • 1

Закупівля природного газу

Усі документи, які мають відношення до процедури, викладені українською мовою (згідно п.п.1 п 3 ч.2 ст. 40 ЗУ "Про публічні закупівлі".

Завершена

240 000.00 UAH з ПДВ
Номер: 96150367172246f4ac6e329d79e5b52c
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-03-10-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 09.03.2021 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127020
Період моніторингу: 10.03.2021 10:50 - 01.04.2021 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 09.03.2021 № 103 Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Ірина САЛОГУБ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області від 09.03.2021 № 103 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 4. UA-2021-01-18-000848-c, 18.01.2021, інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Начальник Управління Ірина САЛОГУБ
Адреса: Ukraine, Полтавська, Полтава
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби (Полтавська обл.), +38 (0 66) 932-17-85, musiiaka.lina@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) встановлено порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону. За результатами аналізу питання обґрунтування підстав застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення пункту 3 частини другої статті 40 Закону. За результатами аналізу питання правомірності укладення договору встановлено недотримання норм частини четвертої статті 180 Господарського кодексу. За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; правомірності укладення додаткових угод до нього та їх оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законом порядку, зокрема, шляхом припинення зобов’язань за договором (розірвання договору) з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 22 березня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; обґрунтування підстав застосування переговорної процедури закупівлі; відповідності повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); правомірності укладення договору, додаткових угод до нього та їх оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, культури та спорту Мартинівської сільської ради (далі – замовник) на 2021 рік; протокол засідання уповноваженої особи з проведення процедур закупівель замовника від 18.01.2021 № 1; повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури); договір постачання природного газу (для споживачів, які не є побутовими) від 25.01.2021 № 14-GAS-2021 на суму 240000,00 грн. (з ПДВ) з ТОВ «ТРАНСГАЗПРОМ»; додаткова угода від 11.03.2021 № 1; відповідь замовника на запит органу державного фінансового контролю. Необхідно зазначити, що переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток, на що вказує частина перша статті 40 Закону. Моніторингом питання обґрунтування підстав застосування переговорної процедури закупівлі установлено, що замовником у пункті «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі» повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) не дотримано вимоги пункту 8 частини шостої статті 40 Закону в частині обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі. Так, вказаною нормою передбачено, що «Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити таку інформацію:… обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі». При цьому, замовник у пункті «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі» повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) вказав наступну інформацію: «Необхідність закупівлі газу для потреб закладів освіти у зв'язку з неможливістю (недостатньо часу) проведення відкритих торгів, згідно рішення комісії з надзвичайних ситуацій задля уникнення надзвичайної ситуації пов'язаної з припиненням газопостачання у заклади освіти, вирішили не порушуючи чинне законодавство провести переговорну процедуру закупівлі». Вказане свідчить, що в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) замовником не здійснено посилання на нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, якщо у замовника виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у разі: виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендера, на що вказує пункт 3 частини другої статті 40 Закону. Замовником документально не підтверджено наявність вищевказаної підстави для застосування переговорної процедури закупівлі, а саме: виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендера, на що вказує повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури). Вказане свідчить про застосування переговорної процедури закупівлі не у відповідності до пункту 3 частини другої статті 40 Закону. За результатом проведення процедури закупівлі замовником в особі уповноваженої особи із закупівель Ляскало А.М. укладено договір постачання природного газу (для споживачів, які не є побутовими) від 25.01.2021 № 14-GAS-2021 на суму 240000,00 грн (з ПДВ) з ТОВ «ТРАНСГАЗПРОМ». Крім того, моніторингом установлено, що у додатку № 1, який згідно з пунктом 11.6 є невід’ємною частиною даного договору, вказано договірні обсяги постачання природного газу на 2021 рік в кількості 30000 кубічних метрів. В той же час, вказаний додаток містить інформацію про обсяги постачання в розрізі місяців, які не відповідають загальному обсягу, визначеному в договорі та у повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури): січень – 17500 тисяч кубічних метрів, лютий – 12500 тисяч кубічних метрів. Вказаним не дотримано норми частини четвертої статті 180 Господарського кодексу України від 16 січня 2003 року № 436-IV(далі – Господарський кодекс) в частині визначення істотних умов договору. Так, умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості, на що вказують норми частини четвертої статті 180 Господарського кодексу. Під час проведення моніторингу органом державного фінансового контролю було надано запит замовнику щодо обґрунтування підстав проведення переговорної процедури закупівлі від UA-2021-01-18-000848-c. Відповідь замовника отримана на запит не свідчить про відсутність порушень з даного питання.
Період усунення порушень: 22.03.2021 16:25 - 06.04.2021 01:00
Дата публікації висновку: 22.03.2021 16:25

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання рішення моніторингу проведеного ДЕРЖАВНОЮ АУДИТОРСЬКОЮ СЛУЖБОЮ УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ керуючись ст. 651 Цивільного кодексу України, ст.188 Господарського кодексу України, п.9 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі», Сторони дійшли згоди розірвати Договір на постачання природнього газу № 14-GAS-2021 від 25.01.2021 року
Дата публікації звіту: 29.03.2021 19:44

Запити/Пояснення