-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 03210000-6 Зернові культури та картопля (картопля)
Завершена
268 875.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 344.38 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 344.38 UAH
Номер:
4a663c8439a24caeae4197d331a618df
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-04-14-000039
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.04.2021 00:00
Період моніторингу:
14.04.2021 15:29 - 08.05.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
14.04.2021 №251
Чернівці
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 190, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Західного офісу Держаудитслужби
в Чернівецькій області Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку до наказу Західного офісу Держаудитслужби
від 14 квітня 2021 року № 251
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
3. UA-2021-01-18-002029-а від 18.01.2021 – Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Чернівецькій області Катерина СКУТАР
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання відповідності тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог пункту 18 частини другої статті 22 Закону.
За результатами розгляду питання відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації установлено порушення вимог абзацу третього пункту 1, абзацу третього пункту 3 частини першої статті 31 Закону.
За результатами розгляду питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю, оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору умовам тендерної пропозиції, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо
недопущення в подальшому виявлених порушень вимог пункту 18 частини другої статті 22 Закону;
усунення порушення вимог абзацу третього пункту 1, абзацу третього пункту 3 частини першої статті 31 Закону шляхом розірвання договору від 09.03.2021 №36 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України
та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 квітня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю, оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору умовам тендерної пропозиції.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік КУ «Чернівецький геріатричний пансіонат» (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням уповноваженої особи від 18.01.2021 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерні пропозиції Фізичної особи підприємця Поклітар Г.В. (далі – ФОП Поклітар Г.В.) та Фізичної особи підприємця Собенко Н.Б. (далі – ФОП Собенко Н.Б.); повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах ФОП Собенко Н.Б. від 05.02.2021; рішення уповноваженої особи від 08.02.2021 (протокол №3); повідомлення про намір укласти договір від 08.02.2021; договір від 09.03.2021 №36; рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 02.03.2021 №3921-р/пк-пз; пояснення Замовника, надане через електронну систему закупівель 20.04.2021.
Моніторинг щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що Замовник у пункті 7 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначив, що учасник повинен надати інформаційну довідку у випадку залучення/незалучення субпідрядних організацій із наданням копій документів субпідрядника, чим порушив норми пункту 18 частини другої статті 22 Закону, оскільки предметом закупівлі є товар.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації установлено, що Замовник визнав переможцем торгів учасника ФОП Поклітар Г.В., пропозиція якого не відповідала умовам тендерної документації.
Так, ФОП Поклітар Г.В. у складі своєї пропозиції не надав листа про те, що учасник самостійно несе всі витрати, пов’язані з підготовкою та поданням його тендерної пропозиції, Замовник у будь-якому випадку не є відповідальним за зміст тендерної пропозиції учасника та за витрати учасника на підготовку пропозиції незалежно від результату торгів (в тому числі і у разі відміни торгів чи визнання торгів такими, що не відбулися), чим недотримав вимог підпункту 2.3 пункту 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації.
Крім того, ФОП Поклітар Г.В, як переможець торгів, не дотримав вимог пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та пункту 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації в частині не розміщення (завантаження) ним в електронній системі закупівель (після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір) документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених частинами першою і другою статті 17 Закону, викладених в розділі ІІ Додатку № 3 до тендерної документації, а саме:
- довідки у вигляді електронного документу із ЕЦП/КЕП особи, яка уповноважена на підписання такої довідки або сканкопії паперової довідки або сканкопії нотаріально завіреної довідки про те, що фізична особа, яка підписала тендерну пропозицію, не знятої чи не погашеної судимості не має;
- довідки в довільній формі, яка містить інформацію, що фізичну особу, яка є учасником, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми;
- довідки в довільній формі, яка містить інформацію про те, що між учасником та замовником раніше не було укладено договорів, або про те, що учасник процедури закупівлі виконав свої зобов’язання за раніше укладеним з замовником договором про закупівлю, відповідно підстав, що призвели б до його дострокового розірвання, і до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків не було, або довідки з інформацією про те, що він надав підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі.
З огляду на зазначене, Замовник на порушення вимог абзацу третього пункту 1, абзацу третього пункту 3 частини першої статті 31 Закону не відхилив пропозицію ФОП Поклітар Г.В., як таку, що не відповідає встановленим тендерною документацією вимогам до учасника, та який не надав у спосіб, зазначений у тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону.
Період усунення порушень:
22.04.2021 12:08 - 12.05.2021 00:00
Дата публікації висновку:
22.04.2021 12:08
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
порушеня усунуто. договір розірвано
Дата публікації звіту:
26.04.2021 11:33
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
Опис:
.
Дата публікації:
29.04.2021 08:55
Запити/Пояснення
Номер:
258d08eb03494f2d93a7c5573b875a6a
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
15.04.2021 10:04
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.04.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 03210000-6 Зернові культури та картопля (картопля)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-01-18-002029-а) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із таких питань:
1) З яких підстав Вами не відхилено пропозицію переможця Фізичної особи підприємця Поклітар Г.В. (далі – ФОП Поклітар Г.В.), який не надав у спосіб, зазначений у пункті 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», у пункті 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації та у Додатку №3 до неї, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених частинами першою і другою статті 17 Закону?
2) Чим обґрунтовується необхідність укладання договору від 09.03.2021 №36 з ФОП Поклітар Г.В. у строк понад 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір? Надайте документ про прийняття рішення щодо продовження строку укладання договору (у разі наявності).
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
78e47b8d72ed4e21a5f594f1a0b8a778
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
20.04.2021 14:33
Опис:
На ваш запит, щодо надання пояснень 1) З яких підстав Вами не відхилено пропозицію переможця Фізичної особи підприємця Поклітар Г.В. (далі – ФОП Поклітар Г.В.), який не надав у спосіб, зазначений у пункті 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», у пункті 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації та у Додатку №3 до неї, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених частинами першою і другою статті 17 Закону?2) Чим обґрунтовується необхідність укладання договору від 09.03.2021 №36 з ФОП Поклітар Г.В. у строк понад 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір?Замовник у встановлені діючим законодавством строки повідомляє наступне:
Замовник за результатами проведеної процедури відкритих торгів, предмет закупівлі: зернові культури та картопля, код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник ” – 03210000-6, очікувана вартість предмету закупівлі: 268 875 грн з ПДВ., ID номер процедури закупівлі в електронній системі публічних закупівель «Prozorro»: UA-2021-01-18-002029-a, керуючись положенням ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (Розгляд та оцінка пропозицій конкурсних торгів)здійснено розгляд тендерних пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною.
Розглянувши пропозицію першого учасника ФОП Собенко Назара Богдановича, встановлено, що пропозиція не відповідає встановленим вимогам до учасника відповідно до законодавства зазначеним у Тендерній документації.
Прийнято рішення відхилити пропозицію учасника ФОП Собенко Назар Богданович, згідно абз. 1, 5 п. 1 та п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Керуючись п. 11 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», у зв’язку з відхиленням пропозиції учасника ФОП Собенко Н. Б., прийнято рішення здійснити розгляд пропозиції наступного за результатами аукціону учасника - ФОП Поклітар Георгій Васильович
Розглянувши пропозицію учасника ФОП Поклітар Георгій Васильович, підстав для відхилення пропозиції учасника у зв’язку з невідповідністю кваліфікаційним критеріям згідно ст. 16 та ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі», а також іншим вимогам та умовам Тендерної документації не встановлено.
За результатами оцінки пропозиції учасника відкритих торів, прийнято рішення про визнання переможцем учасника – ФОП Поклітар Георгій Васильович, пропозиція за результатами аукціону якого складає - 258 750 грн. без ПДВ
Протокол № 3 від 08.02.2021 р. про намір укласти договір з учасником переможцем відкритих торгів оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель через авторизований електронний майданчик.
Учасник якого було відповідно до діючого законодавства відхилено згідно положення ст. 31 Закону, керуючись правом передбаченим ст 18 Закону подав скаргу щодо оскарження дій Замовника, в результаті чого процедура на 8 день була призупинена, що призвело до відсутності технічної можливості додавання будь яких документів учасником переможцем.
Додатково надаємо відповідь, що згідно ч. 17 ст. 18 Закону після подання суб’єктом оскарження скарги до органу оскарження електронна система закупівель автоматично призупиняє початок електронного аукціону та не оприлюднює рішення замовника про відміну тендера чи визнання його таким, що не відбувся, відміну переговорної процедури закупівлі, договір про закупівлю і звіт про результати проведення закупівлі.
Замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо процедури закупівлі, у тому числі приймати рішення про відміну тендера чи визнання його таким, що не відбувся, відміну переговорної процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі.
Таким чином у Замовника була відсутня можливість вчиняти будь які дії.
Наголошуємо, що після розгляду та кваліфікації учасника Замовник керуючись правом ст. 29 здійснено запит учасника переможця, щодо надання пояснення та документального підтвердження щодо відсутності заборгованості, в результаті чого учасник надав довідку та пояснення, що вищезазначена інформація в реєстрі не відповідає дійсності, звіт сформований з помилкою у зв’язку з реструктуризацією заборгованості .
На момент розгляду вищезазначеного питання, Замовник здійснив перевірку інформації розміщеної у відкрити реєстрах, згідно яких були встановлені відомості про не існування заборгованості.
Враховуючи, той факт, що згідно ст. 17 Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель у Замовника були відсутні можливості згідно діючого законодавства відхилити пропозицію.
На підставі викладеного, відхилення пропозиції учасника з підстав, що учасник ФОП Поклітар Георгій Васильович не надав довідку про відсутність заборгованості з технічних причин у період розгляду скарги АМК України відповідно до порядку ст. 18 Закону, суперечить вимогам діючого законодавства зазначеного у ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та принципам здійснення публічних закупівель щодо недискримінації учасників.
Крім того повідомляємо, що договір укладено у встановлені строки, які не перевищують 20 днів, враховуючи загальний строк після відмови органом оскарження в скарзі.