-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Послуги з організації шкільного харчування» (ДК 021:2015: 55520000-1 Кейтерингові послуги)
Завершена
1 644 536.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 222.68 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 222.68 UAH
Номер:
62a113f33da34e78aa1106f228ad219e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-03-16-000019
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
16.03.2021 00:00
Період моніторингу:
17.03.2021 11:05 - 08.04.2021 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
16.03.2021 № 181
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 16.03.2021 № 181.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2021-01-18-001079-b, 18.01.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог пункту 3 частини першої статті 31 і частини сьомої статті 33 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються, відповідності тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення в подальшому виявлених порушень вимог частини першої статті 31 та частини сьомої статті 33 Закону шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 березня 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів відповідно до вимог Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), що оприлюднюються, відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Ліцею №93 Львівської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-01-18-001572-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, затверджено рішенням тендерного комітету від 18.01.2021 р., реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію Фізична особа-підприємець Галишич Юрко Васильович (далі- ФОП Галишич Юрко Васильович), повідомлення про намір укласти договір; договір від 16.02.2021 №16022021.
Моніторингом встановлено неузгодженість інформації, що повинна міститись відповідно до норм статті 22 Закону в тендерній документації.
Відповідно до пункту 11 частини другої статті 22 Закону строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
У тендерній документації Замовника пункту 4 розділу 3 вказано, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 календарних днів з кінцевого строку для подання тендерних пропозицій. Згідно, додатку 4 до тендерної документації зазначено 90 календарних днів з дня розкриття тендерних пропозицій.
Згідно, тендерної документації Замовника (Додаток 1 таблиці 3) зазначено, що переможець процедури закупівлі повинен надати довідку, яка видана, Державною податковою службою України про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 р. № 733.
Відповідно до пункту 3 частини першої статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо переможець не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Відповідно до частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Також, відповідно до частини сьомої статті 33 Закону, у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув.
Однак, проведеним моніторингом встановлено, що в недотримання вимог частини шостої статті 17 Закону та вимог Додатку 1 таблиці 3 до тендерної документації Замовника (щодо підтвердження відсутності підстав, вказаних в частині першій статті 17 Закону) переможцем торгів ФОП Галишич Юрко Васильович у визначений Законом термін не надано Замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 8 частини першої статті 17 Закону.
Таким чином, на порушення вимог пункту 3 частини першої статті 31 та частини сьомої статті 33 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію переможця торгів ФОП Галишич Юрко Васильович, яким не надано документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону (в тому числі у спосіб, зазначений у тендерній документації), а укладено з вказаним переможцем договір від 16.02.2021 № 16022021 на суму 1 634 776,00 грн без ПДВ.
Період усунення порушень:
23.03.2021 14:11 - 07.04.2021 01:00
Дата публікації висновку:
23.03.2021 14:11
Запити/Пояснення
Номер:
c987f964970844279637a2b9a48ce1a0
Назва:
Заперечення до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-01-18-001079-b
Дата опублікування:
25.03.2021 14:34
Опис:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ
до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі згідно предмету «Послуги з організації шкільного харчування» (ДК 021:2015: 55520000-1 Кейтерингові послуги (оголошення про проведення закупівлі - UA-2021-01-18-001079-b)
Відповідно до наказу від 16.03.2021 № 181 «Про початок моніторингу закупівель», у зв’язку з виявленням органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, Західним офісом Держаудитслужби здійснено моніторинг процедури закупівлі UA-2021-01-18-001079-b.
За результатами моніторингу процедури закупівлі UA-2021-01-18-001079-b, 23 березня 2021 року Західним офісом Держаудитслужби складено та оприлюднено в електронній системі закупівель висновок про результати моніторингу цієї процедури закупівлі.
Згідно цього висновку органом державного фінансового контролю виявлено наступні порушення, а саме:
• порушення вимог п. 3 ч. 1 ст. 31, ч. 7 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі» (Замовником не відхилено тендерну пропозицію переможця торгів - фізичної особи-підприємця Галишича Юрка Васильовича, яким не надано документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі», а укладено з вказаним переможцем договір № 16022021 від 16.02.2021 року).
За змістом абзацу 2 ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Замовник, Ліцей № 93 Львівської міської ради, не погоджується з вказаним висновком органу державного фінансового контролю, виходячи з наступного.
Щодо відсутності порушення вимог п. 3 ч. 1 ст. 31, ч. 7 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
За змістом ч. 7 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі» у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію/пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених цією статтею.
За приписами ч. 6 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Поряд з цим, ч. 5 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Використовуючи своє право щодо визначення способу надання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі», яке узгоджується з положеннями ч. 5 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовником у таблиці 3 Додатку 1 до тендерної документації було встановлено наступні способи надання переможцем процедури закупівлі інформації про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, а саме:
- на підтвердження відсутності підстав, визначених п.п. 2, 3 ч. 1 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» - перевіряється безпосередньо замовником у Єдиному державному реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, документи від переможця не вимагаються;
- на підтвердження відсутності підстав, визначених п.п. 5, 6, 12 ч. 1 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» - довідка, видана Міністерством внутрішніх справ України, для надання фізичним особам відомостей про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України. Документ повинен бути не більше тридцятиденної давнини від дати подання документа;
- на підтвердження відсутності підстав, визначених п. 8 ч. 1 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» - перевіряється безпосередньо замовником у Єдиному реєстрі підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, документи від переможця не вимагаються;
- на підтвердження відсутності підстав, визначених п. 13 ч. 1 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» - інформація, яка автоматично формується в електронній системі закупівель в результаті інтеграції електронної системи закупівель з інформаційними системами Державної фіскальної служби України (правонаступник Державна податкова служба України);
- на підтвердження відсутності підстав, визначених ч. 2 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» - переможці, що перебувають в обставинах, зазначених у частині другій статті 17 Закону, у складі тендерної пропозиції подають підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, а саме сплати в повному обсязі накладених замовником штрафних санкцій та відшкодування завданих збитків.
На виконання вимог Закону та тендерної документації переможцем процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, було надано Замовнику через електронну систему закупівель довідку Департаменту інформатизації МВС України серії ІІА №2331565 станом на 29.01.2021 року – на підтвердження відсутності підстав, визначених п.п. 5, 6, 12 ч. 1 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі».
Також, на підтвердження відсутності підстав, визначених п. 13 ч. 1 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовником була використана публічна інформація, що є доступною в електронній системі закупівель. Такою публічною інформацією є відповідь на запит ДП ««ПРОЗОРРО» станом на 08.02.2021 року щодо надання інформації про відсутність або наявність заборгованості (податкового боргу) із сплати податків, зборів, платежів, контроль за якими покладено на органи Державної фіскальної служби, згідно якої в переможця процедури закупівлі фізичної особи-підприємця Галишича Юрка Васильовича відсутня заборгованість із сплати податків, зборів, платежів.
Водночас, на підтвердження відсутності інших підстав, зокрема, визначених п.п. 2, 3, 8 ч. 1 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» - документи від переможця не вимагалися, така публічна інформація була перевірена Замовником у тому числі у відкритих єдиних державних реєстрах та ним підтверджена.
Таким чином, переможець процедури закупівлі в порядку та на умовах, визначених законом та тендерною документацією, належним чином підтвердив відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі». Як наслідок, у Замовника були відсутні законні підстави відхилити тендерну пропозицію переможця торгів фізичної особи-підприємця Галишича Юрка Васильовича.
Отже, вважаємо, що Замовником дотримано вимоги п. 3 ч. 1 ст. 31, ч. 7 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі» під час проведення процедури закупівлі UA-2021-01-18-001079-b.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
З огляду на наведене, Замовник вважає висновок органу державного фінансового контролю необґрунтованим, без повного і всебічного дослідження наявних в електронній системі закупівель документів, а викладені у ньому доводи помилковими, про що зазначено вище.
За таких обставин, вважаємо, що у діях Замовника відсутні ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі UA-2021-01-18-001079-b.
Враховуючи вищенаведене, на підставі ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» просимо орган державного фінансового контролю надати роз’яснення щодо оприлюдненого висновку з врахуванням наданого нами заперечення.