-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Пара,гаряча вода та повязана продукція (теплова енергія)
Завершена
4 356 826.00
UAH з ПДВ
Номер:
f27d4aa9535446828409b4b9cbd60e41
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-07-19-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.07.2021 00:00
Період моніторингу:
19.07.2021 13:00 - 10.08.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
15.07.2021 № 366
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 15.07.2021 №366
Перелік процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ З/П
ОГОЛОШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ ТА/АБО ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО НАМІР УКЛАСТИ ДОГОВІР НА ВЕБ-ПОРТАЛІ УПОВНОВАЖЕНОГО ОРГАНУ ОПИС ПІДСТАВ ДЛЯ ЗДІЙСНЕННЯ МОНІТОРИНГУ ЗАКУПІВЛІ
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
8 UA-2021-01-15-002528-a 15.01.2021 Відділ освіти виконкому Інгулецької районної у місті ради (ЄДРПОУ 02142276) Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Застосування конкурентного діалогу або торгів з обмеженою участю, або переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання наявності підстав застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення вимог пункту 2 частини другої та пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог частини 4¹ Постанови № 710.
За результатами своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення встановлено порушення частини 7 статті 40 Закону, пункту 4 частини 1 статті 43 Закону.
За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів щодо припинення зобов'язань за договором від 22.01.2021 №211 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 липня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, обґрунтування та наявності підстав застосування процедури закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору та його оприлюднення відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року №710 зі змінами від 16.12.2020 № 1266, (далі Постанова №710), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти виконкому Інгулецької районної в місті ради, (далі Замовник) на 2021 рік, звіт про результати проведення процедури закупівлі, повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) оприлюднене в електронній системі закупівель 15.01.2021, договір про закупівлю теплової енергії від 22.01.2021 №211 (далі Договір).
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовник на порушення вимог пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266) станом на дату проведення моніторингу не оприлюднив інформацію про розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, яка розміщується на сторінці власного веб-сайту.
Відповідно до пункту 4¹ оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) здійснюється протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Моніторингом установлено, що Замовником оприлюднене обгрунтування розміру бюджетного призначення/очікуваної вартості предмета закупівлі 23.07.2021 року, у ході проведення моніторингу.
Окрім того, відповідно до частини першої статті 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) відкриті торги є основною процедурою закупівлі, а відповідно до частини 1 статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі.
Виключний перелік підстав для застосування переговорної процедури закупівлі визначено частиною 2 статті 40 Закону. Відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель Замовником зазначено умову застосування та обґрунтування переговорної процедури закупівлі - відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником за відсутності при цьому альтернативи.
Моніторингом встановлено, що повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури), оприлюднене на веб – порталі Уповноваженого органу, не містить посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, чим порушено норми пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
Також Замовником не підтверджено відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку на дату проведення закупівлі, що суперечить вимогам пункту 2 частини другої та пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
Окрім того, відповідно до частини 7 статті 40 Закону Замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Відповідно до оголошення предметом закупівлі є товар - пара, гаряча вода та пов’язана продукція. Отже, Замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів.
Таким чином, укладений договір від 22.01.2021 №211 на підставі пункту 4 частини 1 статті 43 Закону є нікчемний.
Період усунення порушень:
28.07.2021 08:52 - 12.08.2021 00:00
Дата публікації висновку:
28.07.2021 08:52
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відділ освіти Інгулецької районної у місті ради надає інформацію (Протокол засідання від 03.08.2021 року та Лист від 02.08.2021 року №756) щодо усунення правопорушення
Дата публікації звіту:
04.08.2021 15:51
Запити/Пояснення
Номер:
d234be38d67b4a1183d0b2051eff6522
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
21.07.2021 17:07
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.07.2021 00:00
Опис:
питання у файлі
Номер:
014ea71fd8c64c9c93e937c1f4f3cfbe
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
26.07.2021 11:01
Опис:
Відділ освіти виконкому Інгулецької районної у місті ради надає пояснення :
1.Обгрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: Пара, гаряча вода та пов’язана продукція (теплова енергія) та визначено його очікувану вартість розміщено на офіційному вебпорталі міста Кривого Рогу «Криворізький ресурсний центр» Виконавчий комітет Криворізької міської ради. Обґрунтування технічних та якісних характеристик: Забезпечення постачання теплової енергії для потреб опалення підпорядкованих закладів Інгулецького району. Обґрунтування розміру бюджетного призначення/очікуваної вартості предмета закупівлі: Розрахунок вартості здійснено відповідно до рішення Криворізької міської ради від 16.12.2020 року №701 Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 29.10.2020 №550 «Про встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання,послугу з постачання теплової енергії Акціонерному товариству «Криворізька теплоцентраль». Посилання на сторінку https://krmisto.gov.ua/ua/tenders/manage/foundation/view/id/343.html .
2.В електронній системі закупівель зазначено про відсутність конкуренції з технічних причин (Законом не визначено перелік документів,яким Замовник повинен обґрунтовувати відсутність конкуренції. Проте, це може бути ,наприклад,посиланням на Зведений перелік суб’єктів природних монополій,який підтверджує відсутність конкуренції на відповідному ринку. Оскільки транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами відповідно до статті 5 Закону України «Про природні монополії» є сферою діяльності суб’єктів природних монополій, це є підставою для застосування переговорної процедури закупівлі. Відповідно до Закону України «Про природні монополії» та Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі -НКРЕКП), затвердженим Указом Президента України від 10.09.2014 №715, до повноважень НКРЕКП належить формування та ведення реєстру суб’єктів природних монополій, діяльність,яких регулюється НКРЕКП. Акціонерне товариство «Криворізька теплоцентраль» (код ЄДРПОУ 00130850, м. Кривий Ріг, вул. Електрична,1) включено до реєстру суб’єктів природних монополій,розміщеного на офіційному веб-сайті НКРЕКП (https://www.nerc.gov.ua/data/filearch/litsenziini_reestry/reestr_monopol_teplo-vodo.pdf) та здійснює на території міста Кривий Ріг господарську діяльність з транспортування теплової енергії магістральними та місцевими розподільчими (тепловими) мережами відповідно до ліцензії. Акціонерне товариство «Криворізька теплоцентраль» займає,відповідно,монопольне становище на ринку централізованого постачання теплової енергії у місті Кривий Ріг , що підтверджується номером 105 ст.148 по Дніпропетровській області в Зведеному переліку суб’єктів природних монополій станом на 30.06.2021 року який опубліковано на сайті Єдиного державного веб-порталу відкритих даних (https://data.gov.ua/dataset/b9b1752e-92fc-4277-8f0d-227c40da2eda).Тому поставка предмету закупівлі з технічних причин є неможливою від інших постачальників. Наступними документами підтверджується наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі: - Закон України «Про природні монополії»; - Закон України «Про публічні закупівлі»; - Закон України «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг»; - Закон України «Про житлово-комунальні послуги»; - Зведений перелік суб’єктів природних монополій розміщений на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України https://amcu.gov.ua. Реєстр суб’єктів природних монополій, розміщений на офіційному веб-сайті НКРЕКП за адресою: https://www.nerc.gov.ua.