-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з поточного ремонту автошляхів
Завершена
399 968 877.93
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 999 688.78 UAH
мін. крок: 1% або 3 999 688.78 UAH
Номер:
142e8ade23bf4af8836d42194992b275
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-06-18-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.06.2021 00:00
Період моніторингу:
18.06.2021 11:48 - 14.07.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
17.06.2021 № 374
Київ
Про початок моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається).
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Північного офісу
Держаудитслужби
17.06.2021 № 374
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2 UA-2021-01-13-005896-a 13.01.2021
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель;
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу встановлено порушення абзац 5 частини 1 статті 5, частину 12 статті 29, пункт 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесенні змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує розірвати договір з урахуванням вимог Цивільного та Господарського кодексів, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 05 липня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом тендерного комітету від 08.02.2021 № 08/02/2021/2.UA-2021-01-13-005896-a, зі змінами (далі – ТД), тендерні пропозиції ТОВ «ВЕСТАШЛЯХБУД», КОНСОРЦІУМ «ЗА МАЙБУТНЄ», ТОВ «БУДІВЕЛЬНО-ВИРОБНИЧА ФІРМА «ЕЛІТПРОЕКТ» (далі – Переможець), протокол розгляду тендерних пропозицій від 09.04.2021, повідомлення про намір укласти договір від 05.05.2021, договір від 17.05.2021 № 17/05-1, додаткові угоди від 17.05.2021 № 1 та № 2, рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України (далі – АМКУ) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 09.03.2021 № 4367-р/пк-пз, від 05.04.2021 № 6920-р/пк-пз, від 27.04.2021 № 9243-р/пк-пз, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 07.06.2021.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався.
За результатами здійсненого моніторингу встановлено, що Замовником неправомірно відхилено тендерну пропозицію КОНСОРЦІУМУ «ЗА МАЙБУТНЄ» з підстав, зазначених у протоколі від 09.04.2021, зокрема:
- не надано довідки від учасника процедури КОНСОРЦІУМУ «ЗА МАЙБУТНЄ» щодо кожного з учасників такого об’єднання про їх відповідність вимогам, визначеним у статті 17 Закону № 922-VIII;
- не надано копії антикорупційної програми та наказів на призначення уповноважених осіб з антикорупційних програм підприємства «ТОВ «М-БУД ГРУП», ТОВ «МИКОЛАЇВБУДЦЕНТР», ТОВ «ГРАНІТ-001», які входять до об’єднання КОНСОРЦІУМУ «ЗА МАЙБУТНЄ»;
- КОНСОРЦІУМОМ «ЗА МАЙБУТНЄ» розділено свою пропозицію на частини, що не передбачено умовами ТД та не передбачено надання декількох реєстрів складених за формою додатку 1 ТД.
Однак, перевіркою підстав відхилення встановлено:
1) Відповідно до додатку 3 до ТД - у випадку якщо учасником процедури закупівлі є об’єднання учасників, то на кожного з учасників такого об’єднання надається окрема довідка в довільній формі, для підтвердження відповідності кожного з учасників такого об’єднання вимогам, визначеним у статті 17 Закону № 922-VIII.
В складі пропозиції КОНСОРЦІУМУ «ЗА МАЙБУТНЄ» містяться довідки на підтвердження відповідності вимогам, визначених у статті 17 Закону № 922-VIII, зокрема від 09.02.2021 № 29-1, яка видана ТОВ «Миколаівбудцентр», від 09.02.2021 № 10, яка видана ТОВ «М-буд груп», від 09.02.2021 № 45, яка видана ТОВ «Граніт-001». Таким чином, учасником КОНСОРЦІУМ «ЗА МАЙБУТНЄ» виконано умови додатку 3 до ТД в повній мірі.
2) Відповідно до частини ІІ додатку 3 до ТД Учасник торгів на виконання вимог статті 17 Закону № 922-VIII повинен надати таку інформацію, зокрема до довідки про відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону № 922-VIII, надати копію наказу про призначення уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи та копію антикорупційної програми.
В складі пропозиції КОНСОРЦІУМУ «ЗА МАЙБУТНЄ» міститься наказ про затвердження Антикорупційної програми від 01.02.2021 та антикорупційна програма КОНСОРЦІУМУ «ЗА МАЙБУТНЄ», чим виконано умови частини ІІ додатку 3 до ТД. Слід зазначити, що надання вищевказаних документів вимагалась учасником процедури закупівлі, надання наказів та антикорупційних програм окремо кожним підприємством, яке входить до об єднання не вимагалось.
3) Відповідно до пункту 1 частини ІІІ ТД тендерна пропозиція учасника повинна складатися з файлів, які містять наступні документи та інформацію, зокрема реєстру документів, що входять до складу тендерної пропозиції учасника за формою згідно Додатка 1 до Документації.
В складі пропозиції КОНСОРЦІУМУ «ЗА МАЙБУТНЄ» до кожного блоку документів надано реєстр пропозиції, чим виконано вимогу пункту 1 частини ІІІ ТД. Крім цього, відповідно до підпункту 12 пункту 1 частини ІІІ ТД - згідно наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 до формальних помилок відносяться, зокрема подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції в форматі, що відрізняється від формату, який вимагається замовником у тендерній документації, при цьому такий формат документа забезпечує можливість його перегляду.
Таким чином, Замовником всупереч вимогам п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону № 922-VIII відхилено пропозицію учасника КОНСОРЦІУМУ «ЗА МАЙБУТНЄ», згідно з протоколом розгляду тендерних пропозицій від 09.04.2021, яка станом на дату відхилення (09.04.2021) відповідала кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону № 922-VIII, у якої відсутні підстави, встановлені частиною першою статті 17 Закону № 922-VIII та яка відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII вимогам до учасника відповідно до законодавства, чим порушено норми абз. 5 ч. 1 ст. 5 Закону, а саме здійснення закупівлі за принципом об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Крім цього слід зазначити, що Замовником тричі розглядалась пропозиція КОНСОРЦІУМУ «ЗА МАЙБУТНЄ», чим порушено частину 12 статті 29 Закону № 922-VIII, оскільки Законом не передбачено можливості повторного розгляду тендерних пропозицій при проведенні відкритих торгів з публікацією англійською мовою.
Період усунення порушень:
05.07.2021 12:28 - 20.07.2021 00:00
Дата публікації висновку:
05.07.2021 12:28
Оскарження висновку в суді
Опис:
15.07.2021 департаментом благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради подано до суду Позовну заяву про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу закупівель
Дата публікації:
15.07.2021 18:05
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
51f90a4fb13a4c4184b1ce52383ae2b0
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
22.06.2021 10:39
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.06.2021 00:00
Опис:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість по даній закупівлі? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
99577fc195084e77a63346b9a95e7a71
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
24.06.2021 16:23
Опис:
У зв’язку із тим, що вся інформація стосовно діяльності департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської (далі- Департамент) розміщується на сайті Дніпровської міської ради (за посиланням https://dniprorada.gov.ua) Департамент не має власного веб-сайту.
Листом від 30.04.2021 № 4/10-496 Дніпровською міською радою рекомендовано виконавчим органам, комунальним підприємствам, установам та закладам міської ради з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:
- обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
- оприлюднення обґрунтування.
Також, запропоновано використовувати можливості офіційного веб-сайту Дніпровської міської ради для відображення закупівель, які оголошені в системі Prozorro.
Таким чином, 25.05.2021 Департамент встановив віджет на сайті dniprorada.gov.ua. для можливості публікації на зазначеному сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Разом з цим, для можливості виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 року № 1266 (далі - ПКМУ від 16.12.2020 № 1266) Департаментом здійснювався моніторинг та аналітика послуг з розробки власного веб-сайту, за результатами якого встановлено, що мінімальна вартість розробки власного веб-сайту складає 56 000,00 грн. (декілька посилань з моніторингу: https://www.seo-design.ua/skolko-stoit-sdelat-sajt/ та https://rubika.com.ua/service/sozdanie-korporativnogo-sajta)
Також необхідно зазначити що супровід веб-сайту включає в себе наступні послуги:
Підтримка, наповнювання даними веб-сайту (штатна одиниця або договір на надання відповідних послуг)
Сплата за Домене ім’я понад 200,00 грн./рік
Сплата за послуги Хостингу понад 7 000,00 грн/рік
Розробка та впровадження комплексної системи захисту інформації веб-сайту, на виконання Закону України «Про інформацію» понад 200 000 грн . (Крім того кожні 5 років потрібно отримувати новий атестат відповідності).
Відповідно до вищезазначеного та у зв’язку із тим, що вся інформація стосовно діяльності Департаменту розміщується на сайті Дніпровської міської ради за посиланням https://dniprorada.gov.ua, не раціонально використовувати такі великі кошти територіальної громади лише для виконання ПКМУ від 16.12.2020 № 1266.
Наразі Департамент розміщує обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на сайті https://dniprorada.gov.ua/uk/page/departament-blagoustroyu-ta-infrastrukturi-dniprovskoi-miskoi-radi, чим повністю виконує рекомендації ПКМУ від 16.12.2020 № 1266.
Обґрунтування розміру бюджетного призначення здійснюється на підставі показників попередніх періодів з урахуванням індексу споживчих цін (рекомендовано листом від 17.07.2020 № 2/13-267) Дніпровської міської ради, та звернень громадян м. Дніпро (на підставі звернень Департаментом проводяться обстеження об’єктів та, відповідно визначення об’ємів необхідних послуг).
Затвердженим кошторисом на 2021 року Департаменту встановлені повноваження на взяття зобов’язань та здійснення платежів для досягнення результатів, визначених відповідно до бюджетних призначень.
Обґрунтування кількісних характеристик здійснювалось на підставі Рішення Дніпровської міської ради від 21.10.2020 № 6/62 «Про внесення змін до програми реформування та розвитку комунального господарства міста Дніпра на 2020 – 2024 роки, з урахуванням звернень громадян м. Дніпро.
Обґрунтування якісних характеристик здійснювалось на підставі
- Наказ Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства «Про затвердження Порядку проведення ремонту та утримання об'єктів благоустрою населених пунктів» від 23.09.2003 р. №154.
ДСТУ 3587-97 «Автомобільні дороги, вулиці та залізничні переїзди»
Закон України «Про автомобільні дороги» від 08.09.2005 № 2862-IV
Обґрунтування очікуваної вартості здійснювалось на підставі методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі Департаменту, яка затверджена наказом від 21.04.2020 № 97.
Замовником направлено 3 письмові запити (електронною поштою) до учасників ринку, та відповідно отримано 3-и цінові пропозиції. Очікувану вартість визначено, як середньоарифметичне за такою формулою: Цод = (Ц1 +… + Цк) / К, де
Ц - очікувана вартість
Ц1 - ціни,
отримані за результатами запитів К – кількість запитів.
Очікувана вартість закупівлі становить: 399 968 877,93 грн з ПДВ