-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Спеціалізована хімічна продукція (активоване вугілля)
Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються Учасником, викладаються українською мовою. При цьому, проектна, технічна документація, а також документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям тощо, які викладені в оригіналі російською мовою, не потребують перекладу українською мовою. У випадку, якщо документи, що вимагаються викладені іноземною мовою необхідно надати переклад українською мовою. Справжність підпису перекладача має бути засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законом порядку. Розмір, вид та умови надання забезпечення тендерної пропозиції відповідно до умов тендерної документації
Завершена
17 140 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 171 400.00 UAH
мін. крок: 1% або 171 400.00 UAH
Номер:
aab5544ff28340fdb4fb2faca9acc58d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-06-22-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.06.2021 00:00
Період моніторингу:
22.06.2021 17:09 - 15.07.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
18.06.2021
№ 381
Житомир
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу,
Начальник Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 18.06.2021 № 381.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі,присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
1. UA-2021-01-12-004367-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема, шляхом припинення зобов’язання за договором про закупівлю від 11.03.2021 року № 185 відповідно до норм частини 2 статті 202 Господарського кодексу України, з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 червня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального підприємства «Житомирводоканал» Житомирської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація від 28.01.2021 року, тендерна пропозиція учасника ТОВ «ЕНВІРОТЕХ-ІНЖИНІРІНГ», тендерна пропозиція переможця ТОВ «Техенергохім», протокол розгляду тендерних пропозицій від 15.02.2021, повідомлення про намір укласти договір від 24.02.2021, протокол уповноваженої особи з питань здійснення закупівель від 24.02.2021 № 39, договір про закупівлю від 11.03.2021 року № 185.
За результатами проведеного моніторингу щодо розгляду тендерних пропозицій установлено, що тендерні пропозиції учасників ТОВ «Техенергохім» та ТОВ «ЕНВІРОТЕХ-ІНЖИНІРІНГ» не відповідали умовам тендерної документації.
Так, відповідно до пункту 7 розділу «Загальні положення» тендерної документації, встановлено умову, що «під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються Учасником, викладаються українською мовою. При цьому, проектна, технічна документація, а також документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям тощо, які викладені в оригіналі російською мовою, не потребують перекладу українською мовою. У випадку, якщо документи, що вимагаються викладені іноземною мовою необхідно надати переклад українською мовою. Справжність підпису перекладача має бути засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законом порядку».
Проте, у складі тендерної пропозиції переможця ТОВ «Техенергохім», зокрема, надано паспорт якості на вугілля активоване, виданий виробником товару Silcarbon Aktivkohle GmbH, гарантійний лист від виробника вказаного товару, а також сертифікат системи якості ISO 9001:2015 на запропонований товар, що викладені в оригіналі на англійській мові з перекладом на російську мову, при цьому переклад українською мовою вказаних документів у складі тендерної пропозиції переможця відсутній, чим не дотримано вимоги пункту 7 розділу «Загальні положення» тендерної документації.
Також, моніторингом установлено, що пунктом 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено імперативну умову, що на виконання Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» Учасник повинен накласти кваліфікований електронний підпис (КЕП) особи або представника учасника процедури закупівлі на всю тендерну пропозицію.
Відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 року № 2155-VIII кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Удосконалений електронний підпис -
електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити
електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис.
Слід зазначити, що в листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг, зазначено, що «якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим».
Однак, моніторингом установлено, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «ЕНВІРОТЕХ-ІНЖИНІРІНГ» та тендерна пропозиція переможця ТОВ «Техенергохім» містить накладений електронний підпис Белькова Іллі Львовича (директор) та Лаушкіна Юрія Миколайовича (генеральний директор) відповідно, за результатами перевірки яких на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) засіб кваліфікованого електронного підпису надає інформацію, що тип підписів «удосконалений» на не захищеному носію, тобто вищевказані накладені електронні підписи не можуть вважатися кваліфікованими, чим не дотримано вимоги пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Отже, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерні пропозиції учасників ТОВ «Техенергохім» та ТОВ «ЕНВІРОТЕХ-ІНЖИНІРІНГ», як такі, що не відповідали встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 частини 1 статті 32 Закону встановлено імперативну умову, що Замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Період усунення порушень:
29.06.2021 16:48 - 14.07.2021 00:00
Дата публікації висновку:
29.06.2021 16:48
Оскарження висновку в суді
Опис:
Висновок моніторингу Північного офісу Держаудитслужби (Житомирська область) в межах закупівлі UA-2021-01-12-004367-a код 24950000-8 Спеціалізована хімічна продукція (активоване вугілля) оскаржено до суду. Підтвердження додаються.
Дата публікації:
12.07.2021 13:35
Дата відкриття провадження:
15.07.2021 00:00
Номер відкриття провадження:
240/14569/21
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Ознайомившись з висновком Північного офісу Держаудитслужби (Житомирська область) в межах закупівлі UA-2021-01-12-004367-a код 24950000-8 Спеціалізована хімічна продукція (активоване вугілля), КП «Житомирводоканал» не вбачає підстав для її задоволення з огляду на таке.
У висновку ДАСУ зазначено, що в пункті 3 листа Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 Щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг, зазначено, що «якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим»
Відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 року № 2155-VIII кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Удосконалений електронний підпис - електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис.
В листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг, зазначено дослівно:
“3. Якщо при перевірці електронного цифрового підпису на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип носія – незахищений, тип підпису – удосконалений, чи може такий підпис вважатися кваліфікованим електронним підписом?
Якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим. Звертаємо увагу на те, що згідно з абзацом другим пункту 2 Порядку використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.09.2018 № 749, захищений носій особистих ключів – засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки, що призначений для зберігання особистого ключа та має вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на ньому даних від несанкціонованого доступу, безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання.”
Звертаємо увагу, що термін “захищений носій особистих ключів” визначений лише в Порядку використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2018 р. № 749. Зазначений термін відсутній в нормативному акті якій є вищим, саме в законі «Про електронні довірчі послуги».
Крім відповідно до п. 2 зазначеного Положення підписувач це представник державної установи - працівник державної установи, що створює електронний підпис для реалізації повноважень, спрямованих на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків фізичної або юридичної особи відповідно до закону тобто зазначене положення не розповсюджується на комерційні установи та комунальні підприємства.
З іншого боку відповідно до Положення про Міністерство цифрової трансформації України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 вересня 2019 р. № 856 в повноваження вищезазначеного міністерства не входить роз'яснення законодавства.
Одночасно звертаємо Вашу увагу, КП «Житомирводоканал” що закупівля UA-2021-01-12-004367-a вже є завершеною, відповідно до ст. 19 Закону України “Про публічні закупівлі” після оприлюднення Замовником підписаного договору про закупівлю електронною системою формується Звіт про результати проведення процедури та закупівля набирає статус завершеної. Після цього жодних змін в закупівлі законодавством не передбачено, оскільки при підписання договору та його виконанні сторони керуються нормами Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, з урахуванням особливостей, визначених Законом України “Про публічні закупівлі”.
Щодо наданого ТОВ “Техенергохім” паспорту якості на вугілля активоване, виданий виробником товару Silcarbon Aktivkohle GmbH, гарантійного листа від виробника вказаного товару, а також сертифікат системи якості ISO 9001:2015 на запропонований товар, що викладені в оригіналі на англійській мові з перекладом на російську мову повідомляємо, що зміст документів є цілком зрозумілий та не впливає на зміст пропозиції, оскільки Учасником підтверджені всі кваліфікаційні критерії та якість товару цілком задовольняє вимогам Замовника.
Звертаємо Вашу увагу, що Цивільний та Господарські кодекси України не дають можливості припинити зобов’язання за договором оскільки при належному виконанні сторонами договірних зобов’язань, їх припинення в односторонньому порядку не допускається.
Окремо звертаємо увагу що ч. 2 ст. 2020 ГК України на які посилається Північний офіс Держаудитслужби стосується: припинення господарського зобов’язання у разі його розірвання або визнання недійсним за рішенням суду. Як вже наголошувалося підстав для розірвання діючого договору який виконується наразі належним чином КП «Житомриводоканал» не має.
На підставі вищевикладеного, вимоги, викладені у висновку Управління Північного офісу держаудитслужби в Житомирській області є необґрунтованими та протиправними, тому задоволенню не підлягають.
Дата публікації звіту:
06.07.2021 16:18