-
Переговорна процедура
-
Мультилотова
-
КЕП
-
Без аукціону
послуги з постачання пари та гарячої води (теплопостачання)
Завершена
3 839 247.00
UAH без ПДВ
Номер:
f4c6399a1d4b43a38929cb29f38c0a72
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-07-26-000026
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.07.2021 00:00
Період моніторингу:
26.07.2021 15:14 - 17.08.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
26.07.2021 № 471
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 26.07.2021 № 471.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2021-01-12-003204-a, 12.01.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України № 003100-18/9259-2021 від 22.07.2021.
В.о.начальника
відділу контролю у сфері закупівель Галина ГАВЧАК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення Замовником інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082.
За результатами аналізу питання правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону встановлено порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону при зазначенні у повідомленні про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури) обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі та вимог Наказу Мінекономрозвитку №1082 при розміщенні інформації про закупівлю. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 липня 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель управління освіти і науки Білоцерківської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-01-12-002391-c), оприлюднені в електронній системі закупівель обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, протокол розкриття тендерних пропозицій; опубліковані 12.01.2021 повідомлення про намір укласти договір (по Лотах 1, 2, 3, 4); договори від 25.01.2021: №5 з ТзОВ «Тепло – макс» (Лот 1); №4 з ТзОВ «Хорс БЦ» (Лот 2); №6 з ТзОВ «Теплоспеценерго» (Лот 3) та №7 з ТзОВ «Теплобуд БЦ» (Лот 4).
Відповідно до вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893 (далі – Наказ Мінекономрозвитку №1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника, після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного Закону кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису).
Водночас, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури тощо), на них накладено удосконалений електронний цифровий підпис посадової особи Замовника (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису – удосконалений, сертифікат – кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим порушено вимоги пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082.
За нормою частини першої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі.
Одночасно, відповідно до вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Проведеним моніторингом встановлено, що в опублікованих Замовником повідомленнях про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) UA-2021-01-12-003204-a (за Лотами 1 - 4) умовою застосування переговорної процедури закупівлі вказано відсутність конкуренції з технічних причин.
При цьому, як обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі вказано, що через відсутність конкуренції з технічних причин на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи, з огляду на абзац 3 п. 2 ч. 2 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі», можна застосувати переговорну процедуру закупівлі, яка є найбільш прийнятною в даній ситуації.
Проте, на порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону у повідомленнях про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) UA-2021-01-12-003204-a (за Лотами 1 - 4) відсутнє посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Період усунення порушень:
28.07.2021 11:37 - 12.08.2021 00:00
Дата публікації висновку:
28.07.2021 11:37
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-01-12-003204-a інформуємо, що 06.12.2020 року набрав чинність Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій», яким внесено зміни до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», зокрема, пункт 10 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» доповнено новим абзацом такого змісту:
«Правонаступник районної ради району, ліквідованого Верховною Радою України, після припинення відповідних районних рад як юридичних осіб, але не пізніше 1 липня 2021 року, зобов’язаний передати у комунальну власність територіальних громад усі об’єкти спільної власності територіальних громад району, які знаходяться на території цих територіальних громад, відповідно до розмежування видатків між бюджетами, встановлених Бюджетним кодексом України».
Отже, з початку січня 2021 року йшов тривалий процес передачі, зокрема закладів освіти, їх майна, документації тощо до новоствореної Білоцерківської міської територіальної громади. Проте, питання забезпечення теплом дітей та працівників закладів освіти, що передалися до Управління освіти і науки стояло особливо гостро у зв’язку з погодними умовами та було терміновим.
Переговорна процедура закупівлі зумовлена відсутністю конкуренції з технічних причин, а саме, котли, що забезпечують теплом переданих нам закладів освіти є власністю фізичних та юридичних осіб (переможців процедури), які перебувають у приміщеннях закладів освіти на підставі договорів оренди (скан-копії додаються), що були укладені між цими юридичними або фізичними особами та попередніми власниками (засновниками) закладів освіти.
Водночас керуючись пунктом 3 Висновку, оскільки вказані недоліки є результатом форс-мажорних об’єктивних обставин, що склались не з нашої вини, зобов’язуємось здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону при зазначенні у повідомленні про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури) обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі та вимог Наказу Мінекономрозвитку №1082 при розміщенні інформації про закупівлю.
Відповідно до листа-роз’яснення від 16.02.2021р. №1/06-3-1587 Міністерства цифрової трансформації України наданого Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель наголошують на можливості до 31.12.2021 використовувати удосконалені електронні підписи та печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, з дотриманням вимог, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 № 193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» (скан-копія листа додається). Посадовою особою Управління освіти і науки був накладений удосконалений електронний цифровий підпис (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису – удосконалений, сертифікат – кваліфікований), тому інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня.
Дата публікації звіту:
30.07.2021 15:21