-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
теплова енергія
Завершена
41 449 983.00
UAH з ПДВ
Номер:
efe7cd80231e4972abb92481e3f785f0
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-07-23-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.07.2021 00:00
Період моніторингу:
23.07.2021 13:44 - 14.08.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
23.07.2021 №465
Чернівці
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 190, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291, доручення Держаудитслужби від 22.07.2021 № 003100-18/9259-2021,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель згідно з додатком.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Західного офісу Держаудитслужби
в Чернівецькій області Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку до наказу Західного офісу Держаудитслужби
від 23 липня 2021 року № 465
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
1. UA-2021-01-11-003162-а від 11.01.2021 – Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
В.о. начальника відділу контролю у сфері закупівель
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Чернівецькій області Інна МОШУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель встановлено порушення вимог пункту восьмого частини шостої статті 40 Закону.
За результатами розгляду питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту десятого частини першої статті 10 Закону.
За результатами розгляду питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правомірності обрання та застосування переговорної процедури закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо:
недопущення в подальшому виявленого порушення вимог пункту восьмого частини шостої статті 40 Закону;
усунення порушень вимог пункту десятого частини першої статті 10 Закону шляхом розірвання договору про закупівлю за державні кошти від 25.01.2021 № 680 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 липня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, правомірності обрання та застосування переговорної процедури закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю, оприлюднення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради (далі – Замовник); протокол проведення переговорів між Комунальним підприємством Білоцерківської міської ради «Білоцерківтепломережа» та Замовником від 11.01.2021 № 1; повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) від 11.01.2021 (далі – Повідомлення); договір про закупівлю за державні кошти від 25.01.2021 № 680 (далі – Договір № 680); пояснення Замовника від 28.07.2021, надане через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель встановлено наступне.
Згідно з частиною п’ятою статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю обов’язково безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель протягом одного дня після ухвалення рішення.
Частиною шостою статті 40 Закону визначено, що повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити, зокрема, інформацію про умову застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до частини другої цієї статті та обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Так, Замовник у Повідомленні умову застосування переговорної процедури закупівлі послуг з теплової енергії визначив відповідно до частини другої статті 40 Закону, а саме: відсутність конкуренції з технічних причин.
Проте, на порушення вимог пункту восьмого частини шостої статті 40 Закону, Замовник в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі Повідомлення не зазначив посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування даної переговорної процедури закупівлі.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне.
За результатами проведених переговорів між Замовником та Комунальним підприємством Білоцерківської міської ради «Білоцерківтепломережа» укладено Договір № 680 за ціною 41 449 983,00 гривень.
Відповідно до пункту 12.1 Договору № 680 всі додатки, що застосовуються у договорі є невід’ємною його частиною та перелічені вище по тексту. У разі необхідності можливе застосування інших форм та видів додатків.
Так, у змісті Договору № 680 зазначається про наступні додатки:
пунктом 5.1 визначено, що Учасник (Теплопостачальна організація) передає Замовнику (Споживачу) теплову енергію згідно даних зазначених у ДОДАТКУ № 1, який є невід’ємною частиною даного Договору;
пунктом 5.3 визначено, що Учасник (Теплопостачальна організація) передає Замовнику (Споживачу) теплову енергію на межі балансової належності та експлуатаційної відповідальності теплових мереж. Схема наведена у ДОДАТКУ № 2, який є невід’ємною частиною даного Договору;
пунктом 6.2.2 визначено, що Замовник (Споживач) зобов’язується надавати документи у відповідності з ДОДАТКОМ № 3;
пунктом 6.2.18 визначено, що Замовник (Споживач) зобов’язується при наявності приладів обліку щорічно в строк до 10 (десятого) вересня надавати до відділу збуту прогноз обсягів споживання теплової енергії згідно з ДОДАТКОМ № 5;
пунктом 5.13 визначено, що при відсутності приладів обліку розрахунок за спожиту теплову енергію, гарячу воду, пару проводиться розрахунковим шляхом із застосуванням чинних норм відповідно до ДОДАТКУ № 7, 8;
пунктом 4.2 визначено, що при наявності засобів обліку щомісячно у період з 15 по 25 числа направляється представник Замовника (Споживача) до Учасника (Теплопостачальної організації) для оформлення акту про використану теплову енергію згідно з ДОДАТКОМ № 9, де розрахунковим періодом є період рівний 30 календарним дням.
У зв’язку із зазначеним вище, в ході моніторингу виникла необхідність в отриманні пояснень від Замовника з питання не оприлюднення Додатків 1-9 до Договору № 680, які відповідно до пункту 12.1 даного договору є невід’ємною його частиною.
Так, Замовник 28.07.2021 оприлюднив пояснення, в якому зазначив наступне: Додатки до договору не були оприлюднені в електронній системі, так як договір, що наданий КП БМР «Білоцерківтепломережа» є типовим та додатки до договору з 1 по 9 стосуються окремо кожної установи Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради та складають понад 100 аркушів, тому тендерним комітетом було прийняте рішення не оприлюднювати додатки в такій кількості.
Таким чином, зважаючи на наявність Додатків 1-9 до Договору № 680, за результатами моніторингу встановлено, що Замовник на порушення вимог пункту десятого частини першої статті 10 Закону не оприлюднив разом із Договором № 680 Додатки 1-9, які відповідно до пункту 12.1 зазначеного договору є невід’ємною його частиною.
Період усунення порушень:
29.07.2021 16:02 - 13.08.2021 00:00
Дата публікації висновку:
29.07.2021 16:02
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Порушення усунено, було оприлюднено договір 680 від 25.01.2021р. з усіма додатками. Зобов'язуємося більше не повторювати дані порушення.
Дата публікації звіту:
03.08.2021 12:10
Запити/Пояснення
Номер:
079a40bfff2f446bae4b95859ac8dcf3
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
27.07.2021 10:51
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
31.07.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Теплова енергія» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-01-11-003162-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступних питань:
1) Чому в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі повідомлення про намір укласти договір відсутні посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування даної переговорної процедури закупівлі?
2) З яких причин Вами не оприлюднено Додатки 1-9 до договору від 25.01.2021 № 680, якщо відповідно пункту 12.1 даного договору, всі додатки, що застосовуються у договорі та перелічені вище по тексту є невід’ємною його частиною?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
cf30aa1f29d646acbee8144334974f9c
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
28.07.2021 14:43
Опис:
Пояснення на запит
(ID моніторингу: ID: UA-М-2021-07-23-000027)
Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради в реагування на запит про надання пояснення в рамках моніторингу процедури закупівлі ДК 021:2015 -09320000-8 Постачання теплової енергії, ідентифікатор закупівлі: UA-2021-01-11-003162-a повідомляє наступне:
В протоколі переговорів від 11.01.2021року № 1 було зазначено, що умови даної процедури обумовлюються відсутністю конкуренції у сфері теплопостачання у м. Біла Церква. КП БМР «Білоцерківтепломережа» займає монопольне становище на ринку постачання теплової енергії у Київській області. Відповідно до п. 2. ч. 2 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі»: переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі: відсутності конкуренції з технічних причин, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи;
Отримані від учасника КП БМР «Білоцерківтепломережа» документи підтверджували відповідність кваліфікаційним вимогам. Також було надано Зведений перелік суб’єктів природних монополій станом на 30.06.2020року. Тому тендерним комітетом було прийнято рішення про проведення переговорної процедури.
Додатки до договору не були оприлюднені в електронній системі, так як договір, що наданий КП БМР «Білоцерківтепломережа» є типовим та додатки до договору з 1по 9 стосуються окремо кожної установи Управління освіти і науки білоцерківської міської ради та складають понад 100 аркушів, тому тендерним комітетом було прийняте рішення не оприлюднювати додатки в такій кількості.