• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Мультилотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015 - 55320000-9 «Послуги з організації харчування» (Забезпечення організації безкоштовним харчуванням учнів (вихованців) у Загальноосвітніх навчальних закладах Святошинського району міста Києва) DК 021:2015-55320000-9 "Catering services» (Provide the organization with a free food of pupils (pupils) in General educational establishments of Sviatoshynskyi district of Kyiv)

Завершена

45 517 648.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.1% або 56 064.80 UAH
Номер: 527a097e6cb14840962276b1d236e24b
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-03-16-000033
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 16.03.2021 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 16.03.2021 16:18 - 07.04.2021 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 16.03.2021 № 78 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 16 UA-2021-01-11-000917-b 11.01.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 96) 938-08-18, gevak.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції КП «Промінь в Святошинському районі м. Києва» установлено порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та внесення змін до неї, своєчасності надання відповіді на звернення, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 02 квітня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та внесення змін до неї, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності надання відповіді на звернення, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель управління освіти Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом засідання тендерного комітету Замовника від 11.01.2021 № 32 зі змінами, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» (далі – ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5») за лотами 1-2, товариства з обмеженою відповідальністю «АТОМСЕРВІС» (далі – ТОВ «АТОМСЕРВІС») за лотами 1-2, товариства з обмеженою відповідальністю «ПОНТЕМ.УА» (далі – ТОВ «ПОНТЕМ.УА») за лотом 1, комунального підприємства «Шкільне харчування Оболонського району м. Києва» (далі – КП «Шкільне харчування Оболонського району м. Києва») за лотом 2, комунальне підприємства «Промінь в Святошинському районі м.Києва» (далі – КП «Промінь в Святошинському районі м.Києва») за лотами 1-2, фізичної особи-підприємця Баластрик Ольга Сергіївна (далі – ФОП Баластрик Ольга Сергіївна) за лотами 1-2, фізичної особи-підприємця Пиндель Сергій Михайлович (далі – ФОП Пиндель Сергій Михайлович) за лотом 2, протокол розгляду тендерних пропозицій, повідомлення про намір укласти договір, договори про надання послуг від 23.03.2021 № 260 та № 261 (далі – Договори), пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 24.03.2021. За результатами здійснення моніторингу установлено, що згідно із вимогами пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації тендерна пропозиція має бути завірена шляхом накладення на неї кваліфікованого електронного підпису (КЕП) уповноваженої особи учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції. Відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги» № 2155 кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Удосконалений електронний підпис - електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис. Учасник КП «Промінь в Святошинському районі м. Києва» подав свою тендерну пропозицію з накладенням електронного цифрового підпису. При цьому, під час перевірки зазначеного електронного цифрового підпису на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) установлено, що тип носія особистого ключа «незахищений/удосконалений», що свідчить про накладення на тендерну пропозицію учасника КП «Промінь в Святошинському районі м. Києва» електронного підпису, який не може вважатися кваліфікованим та, що не відповідає вимогам пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» тендерної документації. Однак, на порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі КП «Промінь в Святошинському районі м. Києва» як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації, та уклав із ним Договори.
Період усунення порушень: 05.04.2021 16:41 - 20.04.2021 00:00
Дата публікації висновку: 05.04.2021 16:41

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Північний офіс Держаудитслужби Аргументовані заперечення до висновку за результатами процедури моніторингу № UA-M-2021-03-16-000033 Тендерною документацією Замовника встановлено вимогу , що тендерна пропозиція має бути завірена шляхом накладення на неї кваліфікованого електронного підпису (КЕП) уповноваженої особи учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції. Учасник КП «Промінь в Святошинському районі м. Києва» подав свою тендерну пропозицію з накладенням електронного підпису. При цьому, під час перевірки зазначеного цифрового підпису на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) установлено, що Підписувач: директор Ковганич Інна Анатоліївна Організація: КП "Промінь", підпис кваліфікований, посилений. Законом “Про довірчі електронні послуги” нормативно встановлено, що всі сертифікати (документ, виданий центром сертифікації ключів, який засвідчує чинність і належність ключа підписувачу), випущені після 7 листопада 2018 року, прирівнюються до кваліфікованих. Заміна сертифікатів має відбуватися планово, в залежності від закінчення їхнього строку дії. Враховуючи, що послуги з організації харчування учнів у закладах загальної середньої освіти відносяться до соціально значущих та враховуючи відповідальність сторін за порушення умов договору у частині зобов’язань організувати безперервне харчування здобувачів освіти в закладах освіти відповідно та на підставі Законів України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми», «Про охорону дитинства», «Про державну допомогу малозабезпеченим сім’ям», «Про освіту» , «Про загальну середню освіту», Постанов Кабінету Міністрів України від 02.02.2011 № 116, «Про затвердження Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість», від 19.06.2006 № 856 «Про організацію харчування окремих категорій учнів у загальноосвітніх навчальних закладах», від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» та інших діючих актів законодавства у сфері харчування не є можливим розірвання договору, укладеного між управлінням освіти Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації та Комунальним підприємством "Промінь в Святошинському районі м. Києва". Вважаємо за необхідне зазначити і звернути увагу, що розірвання договору, а також проведення повторної закупівлі призведе до того, що діти закладів освіти Святошинського району м.Києва будуть позбавлені на півтора - два місяці такого важливого для підростаючого організму харчування, яке згідно Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податку на додану вартість (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №116 від 02.02.2011 р) є обов’язковим. Неможливість розірвання укладеного договору зумовлена тим, що це призводить до необхідності оголошення і проведення нової закупівлі, що матиме наслідком позбавлення дітей на значний час (до 2 місяців) необхідного харчування, враховуючи строки проведення закупівлі. Так відповідно до ст.10 ЗУ «Про публічні закупівлі»: 1. Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: 1) оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель, тендерну документацію та проект договору про закупівлю: оголошення про проведення відкритих торгів - не пізніше ніж за 15 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі не перевищує межі, встановлені у частині третій цієї статті, та не пізніше 30 днів у разі перевищення таких меж; оголошення про проведення конкурентного діалогу - не пізніше ніж за 15 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі не перевищує межі, встановлені у частині третій цієї статті, та не пізніше 30 днів у разі перевищення таких меж; оголошення про проведення торгів з обмеженою участю - не пізніше ніж за 30 днів до кінцевої дати отримання документів, поданих на кваліфікаційний відбір; Згідно положень ч.12 ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі»: Якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації до проведення оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів. Крім того, відповідно ч. 5, 6 ст. 33 ЗУ «Про публічні закупівлі»: 5. З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. 6. Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів. Відтак, реальний час на оголошення і проведення нової закупівлі та укладення договору за її результатами може сягати більше 60 днів, протягом яких постачання послуги харчування не буде відбуватися, що є неприпустимим з огляду на позбавлення дітей необхідного харчування на такий великий термін без вагомих на те підстав. Таким чином, позбавлення дітей харчування на підставі виявленої технічної невідповідності, при реальній наявності в Переможця досвіду виконання аналогічних договорів, коли вся ця інформація в повній мірі знаходиться у відкритому доступі у системі Prozorro Замовник не вважає за можливе і пропорційним. У зв’язку із вищевикладеним, Управління освіти Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації вважає, що Висновок моніторингу є протиправним і неможливим до виконання у встановлений спосіб. Принагідно повідомляємо, що невідповідність підпису КЕП, виявлена ДЕРЖАВНОЮ АУДИТОРСЬКОЮ СЛУЖБОЮ УКРАЇНИ ( обл.) під час моніторингу, обов’язково буде враховано тендерним комітетом управління освіти Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації при подальшій роботі.
Дата публікації звіту: 12.04.2021 15:21

Запити/Пояснення