• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

50232000-0 Послуги з технічного обслуговування систем освітлення вулиць і громадських місць та світлофорів Берегівської міської територіальної громади

рішення сесії № 37 від 22.12.2020

Завершена

2 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 25 000.00 UAH
Номер: 256d44dfd71f4a1f94d1e5b357b4f786
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-04-21-000019
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 21.04.2021 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40922492
Період моніторингу: 21.04.2021 17:01 - 18.05.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ Н А К А З 21.04.2021 № 277 Ужгород Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами. НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області Світлана АНІЩЕНКО Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатської області від 21.04.2021 № 277 Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 4 UA-2021-01-05-001153-c 01.05.2021 інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Адреса: Ukraine, Закарпатська, Ужгород
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Закарпатська обл.), +38 (0 66) 050-18-62, aberes431@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів встановлено порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пунктів 2 і 11 частини другої та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції ФОП Лендєл С.В. та визначення його переможцем торгів встановлено порушення пункту 3 частини третьої та шостої статті 25 Закону, абзаців другого та третього пункту 1 частини першої та абзацу третього пункт 3 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема розглянути питання щодо припинення зобов’язань за укладеним договором з ФОП Лендєл С.В. від 15.02.2021 № 10Б/2021, з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України та статті 651 Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 30 квітня 2021 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до тендерної документації та їх оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління міського господарства та благоустрою Брегівської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік; оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 05 січня 2021 №3/2021 та зміни до неї, внесені згідно протоколу від 12 січня 2021 №5/2021; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Лендєл Степана Васильовича (далі - ФОП Лендєл С.В); протокол засідання тендерного комітету від 01.02.2021 №10/2021; повідомлення про намір укласти договір; договір про закупівлю від 15.02.2021 № 10Б/2021. За результатами аналізу питання щодо повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів встановлено порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону, в частині не зазначення інформації про вид та умови надання забезпечення тендерних пропозиції. За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що тендерна документація складена з порушеннями пунктів 2, 11 частини другої та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а саме: - тендерна документація Замовника не містить вимоги щодо надання учасниками інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції, визначених у пунктах 12 і 13 частини першої статті 17 Закону, чим порушено норми частини третьої цієї статті та пункту 2 частини другої статті 22 Закону; - в пункт 4 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції») строк дії тендерної пропозиції визначено 90 робочих днів з дня розкриття тендерних пропозицій, чим не дотримано вимоги пункту 11 частини другої статті 22 Закону, оскільки перебіг строку дії тендерної пропозиції починається із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій; - в порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, тендерна документація містить посилання на нормативно-правові акти, які втратили чинність, а саме: рішення РНБО від 16 вересня 2016 року введено в дію Указом Президента України від 17.10.2016 № 467/2016 «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» згідно додатків ¬– втрата чинності від 17.05.2017 року; Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 14.10.2014р. № 1702-VII ¬– втрата чинності від 28.04.2020 року. Згідно абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Так, Замовником в пункті 3 розділу «Інші документи для учасників» Додатку 2 встановлено вимогу щодо надання листа-гарантія, за підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою (за наявності), щодо дотримання Учасником в своїй діяльності норм чинного законодавства України, в тому числі Закону України “Про санкції” від 14.08.2014 № 1644-VII. Проте, в ході аналізу документів, поданих у складі тендерної пропозиції ФОП Ледєл С.В. та наявних в електронній системі закупівель відсутній лист-гарантія щодо дотримання Учасником в своїй діяльності норм чинного законодавства України, а саме: Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII, що б мало призвести до відхилення тендерної пропозиції Учасника відповідно до абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону. Під час аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Лендєл С.В. встановлено, що Замовником визначено переможцем зазначеного учасника, пропозиція якого не відповідає кваліфікаційному критерію щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, у відповідності до вимог Додатку 1 до тендерної документації Замовника. Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації Замовника щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, встановлена вимога про надання листа в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою (за наявності) з інформацією про виконання аналогічного договору (не менше одного договору) з аналогічним предметом закупівлі, який зазначено в даній тендерній документації, з підтверджуючими документами (копією договору та/або копією видаткової накладної та/або оригіналом листа-відгука контрагента), інформація може надаватися про договір, який виконується. Однак, в ході аналізу документів, наявних в електронній системі закупівель встановлено, що учасником ФОП Лендєл С.В., для підтвердження вищезазначених вимог Замовника, не надано жодного підтверджуючого документа. Таким чином, учасником ФОП Лендєл С.В. документально не підтверджено кваліфікаційний критерій щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору у спосіб, встановлений Замовником у тендерній документації Замовника. Статтею 29 Закону регулюється порядок розгляду та оцінки тендерних пропозицій, при цьому частиною шістнадцятою цієї статті Замовника зобов’язано направляти учасникам повідомлення про усунення виявлених невідповідностей в інформації та/або документах (далі – повідомлення про усунення невідповідностей), що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією на підтвердження відповідності учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону та/або на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Однак, Замовником за результатами розгляду тендерної пропозиції ФОП Лендєл С.В. не виявлено невідповідності в документах, поданих учасником на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону та, як наслідок, в порушення частини шістнадцятої статті 29 Закону не розміщено повідомлення про усунення невідповідностей, що спричинило порушення абзацу другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону, а саме визначення переможцем учасника, пропозиція якого не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону відповідно до умов тендерної документації. Окрім того, за результатами моніторингу закупівлі, з питання надання переможцем ФОП Лендєл С.В. підтверджуючих документів щодо відсутності підстав передбачених статтею 17 Закону у строки та в спосіб встановлений Додатком 2 до тендерної документації Замовника встановлено наступне. Так, за результатами розгляду документів, наявних в електронній системі закупівель переможцем ФОП Лендєл С.В. не подано підтверджуючих документів щодо відсутності підстав передбачених статтею 17 Закону, а саме: -оригінал або нотаріально завірена копія документа (-ів), виданого відповідним органом, який має такі повноваження, з інформацією про те, що фізичну особу, яка є переможцем, до кримінальної відповідальності не було притягнуто, засуджено (за кримінальними справами), що вона не значиться та в розшуку не перебуває. Документ повинен бути не більше тридцятиденної давнини відносно дати подання документа; -оригінал або нотаріально завірена копія довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів), видана відповідним органом Державної фіскальної служби, що діє станом на дату подання документа. Враховуючи зазначене, тендерна пропозиція учасника ФОП «Лендєл С.В» підлягала відхиленню у відповідності до абзацу другого та третього пункту 1 та абзацу третього пункту 3 частини першої статті 31 Закону. Водночас, Замовником в тендерній документації встановлена вимога щодо надання забезпечення тендерної пропозиції в розмірі 50 000,00 гривень, шляхом надання банківської гарантії. Разом з тим, пунктом 3 частини третьої статті 25 Закону встановлено, що забезпечення тендерної пропозиції не повертається у разі: ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону. Відповідно до частини шостої статті 25 Закону кошти, що надійшли як забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, якщо вони не повертаються учаснику у випадках, визначених цим Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а в разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких замовників. Враховуючи вищезазначене, Замовником в порушення абзацу третього пункту третього частини першої статті 31 Закону, не відхилено переможця процедури закупівлі ФОП Лендєл С.В., не скасовано рішення про намір укласти договір про закупівлю у відповідності до вимог частини сьомої статті 33 Закону, та як наслідок в порушення пункту 3 частини третьої статті 25 Закону та частини шостої статті 25 Закону не вжито заходів щодо не повернення банківської гарантії учаснику – переможцю ФОП Лендєл С.В. (банківська гарантія № IG/21139/800) та перерахування коштів у відповідний бюджет у розмірі 50 000,00 гривень, у зв’язку з неподанням переможцем процедури закупівлі у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, а укладено договір на закупівлю послуги з технічного обслуговування систем освітлення вулиць і громадсьоких місць та світлофорів Берегівської міської тереторіальної громади від 15.02.2021 № 10Б/2021 на суму 2 490 000,00 гривень.
Період усунення порушень: 30.04.2021 12:16 - 20.05.2021 00:00
Дата публікації висновку: 30.04.2021 12:16

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Усунення порушення неможливе у зв’язку з тим, що у провадженні Господарського суду Закарпатської області перебуває господарська справа № 907/255/21 за позовом Закарпатської обласної прокуратури , яка діє в інтересах держави в особі Західного офісу Держаудитслужби, до Управління міського господарства та благоустрою Берегівської міської ради Закарпатської області та фізичної особи-підприємця Лендєл Степана Васильовича про визнання недійсним протоколу про визначення переможця відкритих торгів 50232000-0 Послуги з технічного обслуговування систем освітлення вулиць і громадських місць та світлофорів Берегівської територіальної громади ( UA-2021-01-05-001153-c ) та розірвання договору про закупівлю послуг за державні кошти. Копія клопотання про відкладення підготовчого судового засідання у справі додається.
Дата публікації звіту: 12.05.2021 12:07