• Відкриті торги
  • Однолотова
  • КЕП

Нафта і дистиляти (бензин і дизельне паливо)

Завершена

352 180.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 760.90 UAH
Номер: 4d04877d9b334e419dc21b8067dd0fb8
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-07-05-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 04.07.2022 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913671
Період моніторингу: 05.07.2022 16:30 - 27.07.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 04.07.2022 № 15-з Луцьк Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 12 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113. НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК Додаток №1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 04.07.2022 № 15-з Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області. Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2021-01-04-003045-c від 04.01.2021. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Луцьк
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 95) 789-29-71, dmytrotkachuk86@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пунктів 2, 3 та 11 частини другої статті 22 Закону, абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, частини п’ятої статті 17 Закону. За результатами моніторингу питання відповідності тендерної пропозиції ТОВ «Кондор логістик» умовам тендерної документації встановлено порушення вимоги абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами моніторингу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог частини четвертої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, своєчасності надання роз’яснень та відповідей на вимоги учасників, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо не допущення у подальшому виявлених порушень, зокрема шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 27 липня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; своєчасності оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті; своєчасності надання роз’яснень та відповідей на вимоги учасників; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції яка діяла на дату проведення процедури відкритих торгів (далі – Закон); розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до договору та своєчасності оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Гуманітарного відділу виконавчого комітету Зимнівської сільської ради (далі – Замовник) на 2021 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи Замовника від 04.01.2021 №18 (далі – тендерна документація); два запитання до процедури звернення за роз’ясненнями від 05.01.2021 та два роз’яснення від 06.01.2021; вимога від 07.01.2021 номер UA-2021-01-04-003045-c.b1 та рішення Замовника від 11.01.2021, вимога від 28.01.2021 номер UA-2021-01-04-003045-c.b2 та рішення Замовника на вимогу від 29.01.2021; тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Кондор логістик»; повідомлення про намір укласти договір від 22.01.2021, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 22.01.2021 №44; договір про закупівлю від 18.01.2022 №16/2021 (далі – Договір), додаткову угоду до Договору від 03.09.2021 №1; відповіді Замовника від 11.07.2022 та від 13.07.2022 на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 06.07.2022 та від 08.07.2022. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що тендерна документація до вищезазначеної процедури закупівлі не відповідає вимогам пункту 3 частини другої статті 22 Закону, згідно яких Замовника зобов’язано зазначати в тендерній документації інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Частинами першої та третьою статті 23 Закону визначено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики, а також технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. Разом з цим встановлено, що Замовником у Додатку №3 при визначенні технічних та якісних характеристик предмету закупівлі (бензин А-92, дизельне паливо) зазначив тільки те, що якість нафтопродуктів повинна відповідати діючим в Україні Держстандартам. Встановлено, що Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 №927 (далі – Технічний регламент), затверджені вимоги до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив. Так позначення автомобільного бензину повинно включати назву і марку бензину та містить такі групи знаків, розташовані у визначеній послідовності через дефіс: перша група - літера А, позначення бензину для автомобільних двигунів з примусовим/іскровим запалюванням; друга група - цифрове позначення октанового числа автомобільного бензину (80, 92, 95, 98) за дослідним методом; третя група - символи екологічного класу: Євро3, Євро4, Євро5; четверта група - символ визначення вмісту біоетанолу: Е5, Е7, Е10. Позначення дизельного палива включає такі групи знаків, розташовані у визначеній послідовності через дефіс: перша група - літери ДП, позначення дизельного палива для автомобільних дизельних двигунів; друга група - літерне позначення кліматичного періоду: Л (літнє), З (зимове), Арк (арктичне); третя група - символи екологічного класу: Євро3, Євро4, Євро5; четверта група - символ визначення вмісту метилових/етилових естерів жирних кислот: В0 (за їх відсутності), В5, В7. Вищевказане позначення палив встановлено у п.3.4 ДСТУ 7687:2015 (Бензини автомобільні євро), та п.3.3 ДСТУ 7688:2015 (Паливо дизельне євро). Таким чином, не зазначивши в тендерній документації повну інформацію про детальний опис товарів що закуповуються та їх технічні та якісні характеристики або умовні позначення відповідно до технічного регламенту, а саме: відносно автомобільного бензину щодо екологічного класу та вмісту біоетанолу, відносно дизельного палива щодо кліматичного періоду та екологічного класу, Замовником порушено вимоги пункту 3 частини другої статті 22 Закону. Крім цього, Замовником в порушення вимог частини п’ятої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону у пункті 8 додатку 2 Тендерної документації вимагається надання учасниками закупівлі відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, які є відкритими та загальнодоступними, та розміщені на Єдиному державному вебпорталі електронних послуг за посиланням https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search. В порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону Замовником розроблено та затверджено додаток 5 Тендерної документації Нафта і дистиляти 2021 (нова редакція) 2, а саме пункт 10.2. проєкту Договору «Істотні умови договору про закупівлю можуть змінюватися у випадках (згідно з п. 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» - далі Закон) в редакції Закону не чинній на дату оприлюднення замовником Тендерної документації. Відповідно до пункту 11 частини 2 статті 22 Закону строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій Проте, Замовником у пункті 5 розділу ІІІ Тендерної документації визначено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів з дати розкриття тендерної пропозиції. Таким чином, вказана вимога Тендерної документації не відповідає пункту 11 частини другої статті 22 Закону, чим порушено вимоги абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону. Моніторингом питання відповідності тендерної пропозиції учасника-переможця умовам тендерної документації встановлено, що відповідно пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовником встановлена вимога, що пропозиція учасника підписується КЕП (в цілому). За результатом перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу Міністерства цифрової трансформації України (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що на тендерну пропозицію ТОВ «Кондор логістик» накладено електронний підпис Скрипки Надії Борисівни, який має тип підпису – «Удосконалений», тип носія особистого ключа – «Незахищений», тобто не відповідає вимогам частини другої статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» та не є кваліфікованим електронним підписом (КЕП), чим не дотримано вимоги пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації. Таким чином, не відхиливши пропозицію ТОВ «Кондор логістик», Замовник порушив вимоги абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено, що пункт 9.8 Договору закупівлі від 02.02.2021 №16/2021 відрізняється від викладеного тексту пункту 9.8 Проєкту Договору тендерної пропозиції учасника-переможця ТОВ «Кондор логістик». Згідно відповіді Замовника від 13.07.2022 на запит Управління від 08.07.2022 невідповідність викладеного тексту Проєкту Договору тендерної пропозиції учасника-переможця ТОВ «Кондор логістик» та Договору закупівлі від 02.02.2021 № 16/2021, а саме пункту 9.8 Договору, виникла через неуважність уповноваженої особи, була допущена механічна помилка, по необережності стерта дата закінчення договору. Вимогою частини четвертої статті 41 Закону встановлено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі. Так, за нормою частини шостої статті 33 Закону, замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. В свою чергу, згідно з частиною четвертою статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Разом з тим, пунктом 2 частини першої статті 43 Закону передбачено, що договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 Закону. Таким чином, укладення Замовником договору про закупівлю, який відрізняється від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону переможця процедури закупівлі суперечить вимогам частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону, та порушує вимоги пункту 2 частини першої статті 43 Закону.
Період усунення порушень: 01.08.2022 16:18 - 16.08.2022 00:00
Дата публікації висновку: 01.08.2022 16:18

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: «Вжити заходів щодо недопущення виявлених порушень у подальшому», повідомляємо, що виявлені порушення проаналізовані: • Тендерна документація до процедури закупівлі не відповідає вимогам пункту 3 частини другої статті 22 Закону, згідно яких Замовника зобов’язано зазначати в тендерній документації інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Частинами першої та третьою статті 23 Закону визначено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики, а також технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. • Замовником порушено вимоги пункту 3 частини другої статті 22 Закону, не зазначивши в тендерній документації повну інформацію про детальний опис товарів що закуповуються та їх технічні та якісні характеристики або умовні позначення відповідно до технічного регламенту, а саме: відносно автомобільного бензину щодо екологічного класу та вмісту біоетанолу, відносно дизельного палива щодо кліматичного періоду та екологічного класу. • Замовником в порушення вимог частини п’ятої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону у пункті 8 додатку 2 Тендерної документації вимагається надання учасниками закупівлі відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, які є відкритими та загальнодоступними, та розміщені на Єдиному державному вебпорталі електронних послуг за посиланням https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search • Замовник порушив вимогу абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Замовником розроблено та затверджено додаток 5 Тендерної документації Нафта і дистиляти 2021 (нова редакція) 2, а саме пункт 10.2. проєкту Договору «Істотні умови договору про закупівлю можуть змінюватися у випадках (згідно з п. 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» - далі Закон) в редакції Закону не чинній на дату оприлюднення замовником Тендерної документації. • Відповідно до пункту 11 частини 2 статті 22 Закону строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій Проте, Замовником у пункті 5 розділу ІІІ Тендерної документації визначено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів з дати розкриття тендерної пропозиції. Таким чином, вказана вимога Тендерної документації не відповідає пункту 11 частини другої статті 22 Закону, чим порушено вимоги абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону. • Замовник порушив вимоги абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону, не відхиливши пропозицію ТОВ «Кондор логістик», так як питання відповідності тендерної пропозиції учасника-переможця умовам тендерної документації встановлено, що відповідно пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовником встановлена вимога, що пропозиція учасника підписується КЕП (в цілому). За результатом перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу Міністерства цифрової трансформації України (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що на тендерну пропозицію ТОВ «Кондор логістик» накладено електронний підпис Скрипки Надії Борисівни, який має тип підпису – «Удосконалений», тип носія особистого ключа – «Незахищений», тобто не відповідає вимогам частини другої статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» та не є кваліфікованим електронним підписом (КЕП), чим не дотримано вимоги пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації. • Також за результатами аналізу відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено, що пункт 9.8 Договору закупівлі від 02.02.2021 №16/2021 відрізняється від викладеного тексту пункту 9.8 Проєкту Договору тендерної пропозиції учасника-переможця ТОВ «Кондор логістик». Згідно відповіді Замовника від 13.07.2022 на запит Управління від 08.07.2022 невідповідність викладеного тексту Проєкту Договору тендерної пропозиції учасника-переможця ТОВ «Кондор логістик» та Договору закупівлі від 02.02.2021 № 16/2021, а саме пункту 9.8 Договору, виникла через неуважність уповноваженої особи, була допущена механічна помилка, по необережності стерта дата закінчення договору. Вимогою частини четвертої статті 41 Закону встановлено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі. Так, за нормою частини шостої статті 33 Закону, замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. В свою чергу, згідно з частиною четвертою статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Повідомляємо, що в майбутніх закупівлях виявлені порушення будуть враховані та будуть здійснені заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому, а саме: щоб не призвести до нових можливих порушень, тендерна документація складатиметься за вимогами Закону «Про публічні закупівлі». Замовник буде дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель. Статті Закону України «Про публічні закупівлі» проаналізовані, а саме: стаття 17 (підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі), стаття 22 (тендерна документація), стаття 23 (Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності) Закону, стаття 41 (основні вимоги до договору про закупівлю та внесення змін до нього), стаття 43 (нікчемність договору про закупівлю) (договір про закупівлю є нікчемним у разі: укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону (умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі)). Усунути виявлені порушення на даний момент ми не можемо, договір укладений ще 18 січня 2021 року. У січні 2022 року договір не був завершений у зв’язку з тим, що триває судовий процес (матеріали подані до Володимир-Волинської окружної прокуратури) щодо повернення коштів за невикористані талони. Виплати станом на 05.08.2022 року не здійснюються за договором, який укладено з порушенням законодавства.
Дата публікації звіту: 05.08.2022 11:54

Запити/Пояснення