-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Паливна деревина
Завершена
274 680.00
UAH без ПДВ
Номер:
db832e3a11f149938dc020eaac11db17
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-01-11-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.01.2021 00:00
Період моніторингу:
11.01.2021 17:17 - 02.02.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИСТЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
11.01.2021 №6
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, внесеними наказом Північного офісу Держаудитслужби від 21 грудня 2018 року №250,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 11.01.2021 №6
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
2. UA-2020-12-31-004150-с 31.12.2020 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі установлено порушення вимог пункту 3 частини другої статті 40 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення у встановленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку або аргументовані заперечення до висновку або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 січня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявність підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік відділу освіти Барської міської ради (далі – замовник), обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про намір укласти договір про закупівлю від 31 грудня 2020 року, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівлі, договір від 06 січня 2021 року №14 та пояснення, отримане від замовника через електронну систему закупівель 15 січня 2021 року.
За результатами моніторингу встановлено, що замовником у повідомленні про намір укласти договір умовою застосування переговорної процедури закупівлі визначено пункт 3 частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), а саме: виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендера.
Згідно пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити, обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Однак, у повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури не міститься підтверджень наявності застосування відповідних умов для переговорної процедури закупівлі (посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі, передбачених пунктом 3 частини другої статті 40 Закону).
Отже, замовник не обґрунтував та документально не підтвердив наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, передбачених пунктом 3 частини другої статті 40 Закону.
Період усунення порушень:
20.01.2021 16:47 - 04.02.2021 00:00
Дата публікації висновку:
20.01.2021 16:47
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відділом освіти Барської міської ради здійснено заходи, щодо усуненя виявленого паропорушення у встановленому законом порядку та вжито заходів, щодо розірвання договору та оприлюднено через електронну систему закупівель документів що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
26.01.2021 18:24
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionProcurementMethodType: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом розірвання договору.
Дата публікації:
27.01.2021 13:34
Запити/Пояснення
Номер:
059bc7fe3a6c4f30968dabcbde7084d2
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
12.01.2021 11:22
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.01.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі паливної деревини (ДК 021:2015: 03413000-8 – «Паливна деревина») (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2020-12-31-004150-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (із змінами) (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43 та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення з питань:
1. Що слугувало підставою для прийняття рішення про застосування скороченої переговорної процедури за вказаним предметом закупівлі, посилаючись на пункт 3 частини другої статті 40 Закону, який застосовується лише у випадках нагальної потреби у зв’язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендера чи наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам?
2. Яким чином обґрунтовано технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, розмір бюджетного призначення та очікувану вартість предмета закупівлі?
Відповідне пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
6df8a8910be74777889ee07ca98be9db
Назва:
Пояснення до моніторингу закупівель згідно наказу 11.01.2021 №6
Дата опублікування:
15.01.2021 17:37
Опис:
Пояснення до моніторингу закупівель згідно наказу 11.01.2021 №6
Що слугувало підставою для прийняття рішення про застосування скороченої переговорної процедури за вказаним предметом закупівлі, посилаючись на пункт 3 частини другої статті 40 Закону, який застосовується лише у випадках нагальної потреби у зв’язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендера чи наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам?
Відповідь:
Законом України від 17 листопада 2020 року N 1009-IX (набрав чинності 06.12.2020 року) «Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій» внесені зміни до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» якими розділ V "Прикінцеві та перехідні положення" доповнено пунктами 61 і 62.
Підпунктом 2 пункту 61 зазначених змін встановлено, що у день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною територіальною громадою, територія якої затверджена Кабінетом Міністрів України (далі - сформована територіальна громада), припиняються повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, територія яких включена до території сформованої територіальної громади (далі - розформовані територіальні громади).
Частиною восьмою статті 45 Закону України «Про місцеве самоврядування в України» передбачено, що повноваження місцевої ради, обраної на позачергових, повторних або перших виборах, закінчуються в день відкриття першої сесії відповідної ради, обраної на наступних (чергових або позачергових) виборах.
25 листопада 2020 року проведена перша сесія Барської міської ради VIII скликання на якому відповідною територіальною виборчою комісією були оголошені рішення щодо обрання депутатів та міського голови, а 04 грудня 2020 року прийнято рішення «Про початок реорганізації сільських рад шляхом приєднання до Барської міської ради».
Таким чином, повноваження сільських рад які увійшли до Барської міської територіальної громади припинені 25 листопада 2020 року.
Підпунктом 9 пункту 61 розділу V "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України «Про місцеве самоврядування в України» встановлено, що юридична особа - сільська, селищна, міська рада, розміщена в адміністративному центрі сформованої територіальної громади, є правонаступником прав та обов'язків усіх юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами, з дня набуття повноважень новообраною радою.
Таким чином, правонаступником прав та обов'язків сільських рад є Барська міська рада.
Абзацом п’ятим підпункту 12 пункту 61 цього Закону також передбачено, що під час проведення реорганізації юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад та/або їхніх виконавчих комітетів повноваження з управління справами таких юридичних осіб здійснює сільський, селищний, міський голова, обраний сформованою територіальною громадою.
З метою забезпечення безпечних умов навчання відповідно до п. 1 ст. 21 Закону України «Про повну загальну середню освіту» та можливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб територіальної громади 1 сесією Барської міської ради 8 скликання від 04 грудня 2020 року № 21 «Про визначення соціально-гуманітарного відділу Барської міської ради розпорядником коштів та відповідальним виконавцем бюджетних програм, затвердження Положення про відділ в новій редакції» визначено соціально- гуманітарний відділ Барської міської ради розпорядником коштів.
Відповідно до пункту 3 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями (крім тих, які визначені у пунктах 1 і 2 цієї частини) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак:
юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів;
органи державної влади чи органи місцевого самоврядування або інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі управління юридичної особи;
у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків.
Враховуючи пункт 3 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» та рішення 1 сесії Барської міської ради 8 скликання від 04 грудня 2020 року № 21 «Про визначення соціально-гуманітарного відділу Барської міської ради розпорядником коштів та відповідальним виконавцем бюджетних програм, затвердження Положення про відділ в новій редакції», соціально-гуманітарний відділ Барської міської ради міг оголосити відкриті торги на закупівлю товарів лише після визначення його розпорядником коштів, тобто після 04 грудня 2020 року.
Після прийняття рішення 1 сесії Барської міської ради 8 скликання від 04 грудня 2020 року № 21 «Про визначення соціально-гуманітарного відділу Барської міської ради розпорядником коштів та відповідальним виконавцем бюджетних програм, затвердження Положення про відділ в новій редакції», 07 грудня 2020 року соціально-гуманітарним відділом Барської міської ради оголошено відкриті торги на закупівлю «Паливна деревина», на сайті https://prozorro.gov.ua номер оголошення: UA-2020-12-07-006664-b● 58565bbd8db14de89dd824d5ef1785cd. Потреба в кількості товару для закладів освіти згідно аналізу фактичного споживання становить 865 м3 паливної деревинина очікувану вартість – 752 550.00 грн.
Відповідно до звіту про результати проведення процедури закупівлі UA-2020-12-07-006664-b від 23 грудня 2020 року у зв’язку із поданням для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій, останні не відбулись.
28 грудня 2020 року на сайті https://prozorro.gov.ua номер оголошення: UA-2020-12-28-004726-a ● f5b9e9a8ad5749cf9ea57bc8681f239a повторно оголошено відкриті торги на закупівлю «Паливна деревина».
Крім того рішенням 2 сесії Барської міської ради 8 скликання від 17 грудня 2020 року № 7.1. «Про зміну назви соціально-гуманітарного відділу Барської міської ради, затвердження Положення про відділ освіти Барської міської ради» змінено назву соціально-гуманітарний відділ Барської міської ради на Відділ освіти Барської міської ради та затверджено Положення про відділ, що знову потребувало значного часу для проведення відповідної зміни у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Станом на 30 грудня 2020 року Відділом освіти Барської міської ради, на який покладено ряд обов’язків, серед яких забезпечення безпечних умов навчання відповідно до Положення про відділ та Закону України «Про повну загальну середню освіту»(п. 1 ст. 21) та забезпечення належних і безпечних умов праці відповідно до Конституції України (ст. 43), не укладено договору про закупівлю паливної деревини на 2021 рік.
Листом Міністерства статистики України від 11.11.1996 № 14-3/37 «Стосовно визначення терміну «енергоносії» передбачено, що енергоносіями вважаються природні та перетворені енергоресурси, накопичена енергія яких може бути використана у якості джерела корисної теплоти, світла та рушійної сили, тобто паливна деревина являється енергоносієм. В свою чергу видатки по оплаті енергоносіїв відповідно до частини 2 статті 55 Бюджетного кодексу України відносяться до захищених видатків з бюджету.
Станом на 30 грудня 2020 року Відділ освіти Барської міської ради знаходився в неприпустимому та непередбачуваному становищі, процедура закупівлі UA-2020-12-07-006664-b не відбулась, а електронний аукціон по процедурі закупівлі UA-2020-12-28-004726-a ● f5b9e9a8ad5749cf9ea57bc8681f239aпризначено на 14 січня 2021 року, тому з 01.01.2021 заклади освіти Барської міської територіальної громади, які опалюються твердим паливом залишаться без тепла з 01 січня 2021 року до моменту постачання паливної деревини на підставі укладеного договору за результатами процедури закупівлі.
Частиною 3 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять – у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Відповідно до пунктом 3 частини 2 Закону України «Про публічні закупівлі», переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток якщо у замовника виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у разі виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендера.
31 грудня2020 року з метою безперебійного опалення закладів освіти, забезпечення кожній дитині рівного доступу до якісної освіти та створення оптимальних умов для навчання, оскільки забезпечення паливною деревиною навчальних закладів в зимовий період є визначальним фактором належного їх функціонування, а відсутність паливної деревини призведе до розмороження труб системи опалення закладів освіти, що як наслідок створить надзвичайну ситуацію, Відділом освіти Барської міської ради, як виняток, відповідно до пункт 3 частини другої статті 40 Закону «Про публічні закупівлі» застосовано скорочену переговорну процедуру за предметом закупівлі «Паливна деревина» та розміщено оголошення на сайті https://prozorro.gov.ua номер оголошення: UA-2020-12-31-004150-c ● aa5bd4b029d14687b33a70a9f1fbc3e6.
06 січня 2021 року за результатами скороченої переговорної процедури укладено договір про закупівлю товару № 14 від 06 січня 2021 року. Відповідно до умов договору кількість предмету закупівлі складає 327 м3,, ціна договору – 274 680.00 грн.
Яким чином обґрунтовано технічні та якісні характеристики предмета закупівлі?
Враховуючи, що електронний аукціон по процедурі закупівлі UA-2020-12-28-004726-a ● f5b9e9a8ad5749cf9ea57bc8681f239a призначено на 14 січня 2021 року, а по процедурі UA-2020-12-17-005104-c ● 4f778c40a4a945e8ac683f196265c4ae призначено на 04 січня 2021 року.
Згідно пункту 3 розділу І. «Загальні положення» Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09 червня 2020 р. за № 500/34783, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Відповідно до частини 1 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» разом з оголошенням оприлюднюється тендерна документація. У тендерній документації також зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію.
Відповідно до частини 4 статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі», для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 цього Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації.
Враховуючи положення частини 4 статті 4 Закону, Відділом освіти Барської міської ради проведено аналіз ринку та отримані відповіді щодо вартості паливної деревини, а саме: від Державного підприємства «Барський райагроліс» Вінницького обласного комунального спеціалізованого лісогосподарського підприємства «Віноблагроліс» від 04.12.2020 вих. № 137/1, вартість паливної деревини (дрова твердих порід) для не промислового використання 1-а група (граб, дуб, ясен, акація) довжиною до 1 м складає 900.00 грн. з ПДВ за 1 м3; від фізичної особи-підприємця Жук С.О. від 04.12.2020 вих. № 86, вартість паливної деревини (деревини дров’яної для непромислового використання твердих порід дерев) довжиною 1 м з врахуванням послуг навантаження, розвантаження та доставки складає 870.00 грн за 1 м3.
Пунктами 6 та 7 додатків № 3 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації по процедурах закупівлі процедурі закупівлі UA-2020-12-28-004726-a ● f5b9e9a8ad5749cf9ea57bc8681f239a, UA-2020-12-17-005104-c ● 4f778c40a4a945e8ac683f196265c4ae та UA-2020-12-07-006664-b● 58565bbd8db14de89dd824d5ef1785cd, визначені технічні, якісні характеристики предмета закупівлі.
Пунктом 6 додатків 3 передбачено, що учасник-переможець повинен забезпечити поставку товару, якість якого відповідає вимогам стандартів, а також умовам, встановленим чинним законодавством до товару даного виду та тендерної документації.
На момент проведення закупівлі є чинним ГОСТ 3243-88 «Дрова паливні», не скасованим іншими нормативними документами, тому учаснику-переможцю необхідно забезпечувати поставку товару відповідно до вказано ГОСТу.
Відповідно до ч. 1 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі», переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі.
Якісні характеристики предмета закупівлі визначатися Відділом освіти Барської міської ради з урахуванням недискримінація учасників та рівним ставленням до них.
Враховуючи, що електронний аукціон по процедурі закупівлі UA-2020-12-28-004726-a ● f5b9e9a8ad5749cf9ea57bc8681f239a призначено на 14 січня 2021 року, а по процедурі UA-2020-12-17-005104-c ● 4f778c40a4a945e8ac683f196265c4ae призначено на 04 січня 2021 року та у зв’язку із наявністю обставин викладених вище, Відділом освіти вирахувано середнє споживання паливної деревини закладами освіти на січень 2021 року, яке складає 327 м3 і була предметом закупівлі.
31 грудня 2020 року Відділом освіти Барської міської ради оголошено скорочену переговорну процедуру за предметом закупівлі «Паливна деревина» та розміщено оголошення на сайті https://prozorro.gov.ua номер оголошення: UA-2020-12-31-004150-c ● aa5bd4b029d14687b33a70a9f1fbc3e6.