• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Бензин А-92, дизельне паливо

Завершена

432 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 160.00 UAH
Номер: 58478baf334f42c0b8a0edbc467c7bf6
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-06-11-000115
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 11.06.2021 00:00
Автор: УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛ., UA-EDR 40913645
Період моніторингу: 11.06.2021 14:22 - 07.07.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ Н А К А З 11.06.2021 № 382 Хмельницький Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02 липня 2018 року № 189 НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Заступник начальника Західного офісу Держаудитслужби Анатолій МАРЦЕНЮК Додаток до наказу 11.06.2021 № 382 Витяг із переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу; унікальний номер; дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі. Особа, відповідальна за здійснення моніторингу. 8. UA-2020-12-31-000501-b; 31.12.2020 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Микола Волинець. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Адреса: Ukraine, Хмельницька, Хмельницький
Контактна особа: УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛ. (Хмельницька обл.), +38 (0 38) 276-55-94, pushkar.prozorro@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору встановлено порушення пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель під час визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, оприлюднення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, зокрема, привести істотні умови договору у відповідність до вимог Закону та оприлюднити їх у встановлені законом строки, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 17 червня 2021. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Сатанівської селищної ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника протоколом № 53 від 31.12.2020, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 19.03.2021, тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «КРЕЙН ЕНЕРДЖІ» (далі – ТзОВ «КРЕЙН ЕНЕРДЖІ»), протокол розгляду тендерних пропозицій від 19.01.2021, повідомлення про намір укласти договір від 22.01.2021, договір про закупівлю від 02.02.2021 № 3/21 (далі – Договір), додаткова угода від 25.02.2021 № 1 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору від 26.02.2021, додаткова угода від 05.05.2021 № 2 до Договору, повідомлення про внесення змін до Договору від 06.05.2021, пояснення та документи, отримані від Замовника через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель від 11.06.2021. Моніторингом процедури закупівлі встановлено, що за результатами проведення процедури відкритих торгів між Замовником та ТзОВ «КРЕЙН ЕНЕРДЖІ» 02.02.2021 укладено Договір. На дату укладання Договору сторони узгодили істотні умови договору, в тому числі ціну за одиницю товару яка згідно специфікації становила: бензину А-92 - 23,88 грн./л з ПДВ; дизельного палива - 23,88 грн./л з ПДВ. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в частині внесення змін до істотних умов договору встановлено, що між Замовником та ТзОВ «КРЕЙН ЕНЕРДЖІ» укладені додаткові угоди від 25.02.2021 № 1 та від 05.05.2021 № 2 до Договору, якими внесено зміни до істотних умов Договору в частині збільшення ціни за одиницю товару. Відповідно до наданих Замовником пояснень та копій документів, зміни до істотних умов Договору внесені згідно додаткової угоди від 25.02.2021 № 1 на підставі висновку Київської торгово-промислової палати про рівень цін на ринку нафтопродуктів від 26.02.2021 № Ц-238 станом на 25.02.2021 (далі – експертний висновок від 26.02.2021). Так, Додатковою угодою від 25.02.2021 № 1 сторонами збільшено ціну вартості бензину А-92 за одиницю товару на 5,28 % (25,14 грн./л з ПДВ) , та дизельного пального за одиницю товару на 7,79% (25,74 грн./л з ПДВ) на підставі експертного висновку від 26.02.2021. Експертний висновок наданий 26.02.2021, тобто після внесення змін до Договору 25.02.2021. Отже, внесення змін до договору відповідно до додаткової угоди №1 від 25.02.2021 є необґрунтованим та документально не підтвердженим. Аналогічно, Додатковою угодою від 05.05.2021 № 2 внесено зміни до Договору на підставі висновку Київської торгово-промислової палати про рівень цін на ринку нафтопродуктів від 21.04.2021 № Ц-478 станом на 21.04.2021 (далі – експертний висновок від 21.04.2021) та збільшено ціну вартості бензину А-92 за одиницю товару на 9,79 % (27,60 грн./л з ПДВ), а дизельного пального за одиницю товару на 9.56% (28,20 грн./л з ПДВ) на підставі експертного висновку від 21.04.2021. Відповідно до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії. Згідно роз’яснення Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24.11.2020 № 3304-04/69987-06 внесення змін до договору про закупівлю у випадках, які передбачені Законом та умовами такого договору, має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі. Під пропорційністю розуміється збільшення ціни саме на такий відсоток, на який відбулося коливання на ринку, але не більше ніж на 10 відсотків. У разі збільшення ціни має зменшуватися кількість товару. Розрахунок відсотків зміни ціни і кількості здійснюється у додатковій угоді від ціни підписаного договору, а у наступних додаткових угодах за потреби - від останньої зміни ціни та кількості. П.11.11 Договору встановлено спосіб обґрунтування та документального підтвердження зміни істотних умов, а саме: «Документ, що надається Постачальником повинен містити інформацію про ринкову (середньо ринкову) ціну на товар станом на дату укладання договору (попередньої додаткової угоди) та ринкову (середньо ринкову) ціну на товар станом на момент укладання додаткової угоди. У разі документального підтвердження зростання ціни за одиницю товару одночасно здійснюється зменшення кількості товару». Таким чином, вищезазначений висновок Київської торгово-промислової палати від 21.04.2021 № Ц-479 не містить інформації про коливання ціни товару на ринку та відповідно не підтверджує факту коливання ціни бензину А-92 та дизельного палива на ринку, у зв’язку з чим не може бути підставою для зміни істотних умов Договору. Отже, за результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до істотних умов договору про закупівлю встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону та пункту 11.11 Договору укладено додаткові угоди № 1 та №2 до Договору на зміну ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку.
Період усунення порушень: 17.06.2021 14:12 - 06.07.2021 00:00
Дата публікації висновку: 17.06.2021 14:12

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Сатанівською селищною радою Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-12-31-000501-b (далі – Висновок), розглянуто. За результатами розгляду Висновку надаємо аргументовані заперечення до висновку та інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. По-перше, щодо законності підняття ціни за одиницю товару. Так, за результатами проведення відкритих торгів на закупівлю товару «код ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (Бензин А-92, дизельне паливо)» між Замовником та ТзОВ «КРЕЙН ЕНЕРДЖІ» укладено договір №3/21 про закупівлю товарів від 02.02.2021 року (далі – Договір). Зміни до істотних умов Договору внесені додатковою угодою від 25.02.2021 № 1. Варто зауважити, що під час укладання вказаної угоди сторонами було допущено технічну описку в даті її укладання, вірною датою укладання є 26.02.2021. У зв’язку із допущенням технічної описки в угоді №1, Сторонами 01.03.2021 укладено додаткову угоду №1/1 про її виправлення. Вважаємо, що підняття ціни за одиницю товару відбулося на підставі підтверджувального документа – експертного висновку Київської торгово-промислової палати №Ц-238 від 26.02.2021 та у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Збільшення ціни вартості бензину А-92 за одиницю товару на 5,28 % (25,14 грн./л з ПДВ) та дизельного пального за одиницю товару на 7,79% (25,74 грн./л з ПДВ) відбулося із дотриманням пропорційності - саме в межах того відсотку, на який відбулося коливання на ринку. Аналогічно Сторонами було укладено Додаткову угоду №2 від 05.05.2021 на підставі експертного висновку Київської торгово-промислової палати про рівень цін на ринку нафтопродуктів № Ц-478 від 21.04.2021. Збільшення ціни вартості бензину А-92 за одиницю товару на 9,79 % (27,60 грн./л з ПДВ), а дизельного пального за одиницю товару на 9.56% (28,20 грн./л з ПДВ) відбулося із дотриманням пропорційності - саме в межах того відсотку, на який відбулося коливання на ринку. Крім того, експертний висновок Київської торгово-промислової палати про рівень цін на ринку нафтопродуктів № Ц-478 від 21.04.2021 підтверджує коливання ціни бензину на 16%, дизельного палива на 26% у порівнянні із цінами станом на 26.02.2021. Однак, Сторонами було укладено угоду на підняття ціни лише на 9,79 % та 9.56%, відповідно. Відповідно до ч.1 ст.640 Цивільного кодексу України, Договір є укладеним з моменту одержання особою, яка направила пропозицію укласти договір, відповіді про прийняття цієї пропозиції. Пропозицію про підняття ціни за одиницю товару було направлено 23.04.2021, однак відповідь про прийняття такої пропозиції Сатанівською селищною радою було здійснено 05.05.2021 в день підписання додаткової угоди. Таким чином, сторонами дотримано вимог щодо документального підтвердження зростання ціни на ринку. По друге, щодо приведення істотних умов договору у відповідність до вимог Закону. Висновком про результати моніторингу закупівлі ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ зобов’язує селищну раду здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, зокрема, привести істотні умови договору у відповідність до вимог Закону та оприлюднити їх у встановлені законом строки. Разом з тим, згідно ст. 509 Цивільного кодексу України, зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов’язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Статтею 526 ЦК України передбачено, що зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Виконання зобов’язань, реалізація, зміна та припинення певних прав у договірному зобов’язанні можуть бути зумовлені вчиненням або утриманням від вчинення однією із сторін у зобов’язанні певних дій чи настанням інших обставин, передбачених договором, у тому числі обставин, які повністю залежать від волі однієї із сторін. При цьому, відповідно до ст.525 ЦК України, одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Статтею 214 ЦК України встановлено, що особи, які вчинили дво- або багатосторонній правочин, мають право за взаємною згодою сторін, а також у випадках, передбачених законом, відмовитися від нього, навіть і в тому разі, якщо його умови повністю ними виконані. Відмова від правочину вчиняється у такій самій формі, в якій було вчинено правочин. Правові наслідки відмови від правочину встановлюються законом або домовленістю сторін. Таким чином, внесення змін до Договору можливе лише за взаємною згодою сторін. Окрім того, як уже зазначалося, вважаємо, що додаткові угоди укладені у відповідності до вимог чинного законодавства.
Дата публікації звіту: 25.06.2021 14:40

Запити/Пояснення