-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Харчування пасажирів Прем`єр VIP зали та бізнес залів
Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідно до вимог, викладених в Додатках №№ 1,9,10,11,12,13,15 Документації
Завершена
166 666 666.67
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 833 335.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 833 335.00 UAH
Номер:
042bfb5673464f33af9e24c17ec0b94f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-09-03-000093
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.09.2021 00:00
Період моніторингу:
06.09.2021 14:29 - 28.09.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
03.09.2021 № 510
Київ
Про початок моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається).
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку.
В.о. начальника Віталій ЗУБЧЕНКО
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказ Північного офісу
Держаудитслужби
03.09.2021 № 510
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
14 UA-2020-12-30-004284-c 30.12.2020
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель;
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу встановлено порушення частини 1 статті 31, частини 2 статті 32 № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства розірвати договір з урахуванням вимог Цивільного та Господарського кодексів України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27.09.2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом тендерного комітету від 04.03.2021 №15-01-20 зі змінами (далі – ТД), тендерні пропозиції ТОВ «САНЕКО ГУРМЕ», ТОВ «ТІДІ ЛТД», ТОВ «УКРАЇНСЬКО-ПОРТУГАЛЬСЬКЕ ТОВАРИСТВО «КАРАВЕЛА», ТОВ «Галерея-Алекс» (далі – Переможець), протокол розгляду тендерних пропозицій від 08.04.2021, вимоги про усунення невідповідностей, повідомлення про намір укласти договір від 22.04.2021, договір від 07.05.2021 № 35.1-14/8.3-013 (далі – Договір), відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю.
За результатами здійсненого моніторингу встановлено невідповідність тендерних пропозицій ТОВ «УКРАЇНСЬКО-ПОРТУГАЛЬСЬКЕ ТОВАРИСТВО «КАРАВЕЛА» та ТОВ «Галерея-Алекс» вимогам ТД.
Відповідно до ч. 1 розділу 3 ТД Учасник повинен накласти кваліфікований електронний підпис (КЕП) (окрім учасників-нерезидентів):
- на пропозицію в цілому (якщо учасник надає в складі тендерної пропозиції хоча б один сканований документ)
або
- на кожен електронний документ тендерної пропозиції окремо (якщо такі документи надані у формі електронного документа).
або
- на кожен документ тендерної пропозиції окремо.
При перевірці ТОВ «УКРАЇНСЬКО-ПОРТУГАЛЬСЬКЕ ТОВАРИСТВО «КАРАВЕЛА» та Переможця на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify/ - було встановлено, що КЕП не накладений на документи, натомість на пропозицію учасників накладено УЕП.
Враховуючи зазначене, ТОВ «УКРАЇНСЬКО-ПОРТУГАЛЬСЬКЕ ТОВАРИСТВО «КАРАВЕЛА» та Переможцем не виконано вимогу ч. 1 розділу 3 ТД.
Відповідно до частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Крім того, встановлено, що відповідно до п. 2.2. ч. 2 Додатку 2 до ТД в підтвердження наявності складського (-их) приміщення (-ь) необхідно надати документ (и), підтверджуючий (-і) право володіння або користування або таке подібне інше.
На виконання вищезазначеної вимоги Переможцем надано договори від 10.01.2021 № 01/2021-1 та від 10.01.2021 № 01/2021 суборенди нерухомого майна (нежитлового приміщення).
Згідно з п. 1.4. зазначених договорів приміщення належить ПП «БЕСТ» (07400, Київська обл., місто Бровари, вул. Підприємницька, 7) на праві власності на нерухоме майно та зареєстровано в Комунальному підприємстві Броварської міської ради «Броварьке бюро технічної інвентеризації 23 червня 2009 року» за реєстраційним номером 25405894, номер запису 674, тип об’єкту – комплекс (Витяг з реєстру прав на нерухоме майно від 23.06.2009 року). Приміщення знаходиться у користуванні ТОВ «РІВЕРПЛЕЙС» на підставі Договору оренди нерухомого майна № 114/2018юр від 26 грудня 2018 року. Дозвіл на передачу в суборенду користування надано власником листом вих. № 70 від 28 грудня 2018 р., копія якого додається.
Однак, в складі пропозиції Переможця відсутній дозвіл власника на передачу в суборенду користування від 28 грудня 2018.
Таким чином, Переможцем не дотримано вимогу п. 2.2. ч. 2 Додатку 2 до ТД, зокрема не підтверджено право користування складським приміщенням.
Відповідно до частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону № 922-VIII.
Отже, на порушення частини 1 статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «УКРАЇНСЬКО-ПОРТУГАЛЬСЬКЕ ТОВАРИСТВО «КАРАВЕЛА» як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, а допустив до аукціону.
Крім цього, на порушення частини 1 статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію Переможця як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону № 922-VIII, а уклав з ним договір від 07.05.2021 № 35.1-14/8.3-013 на суму 135 000 000, 00 гривень.
Вищевказане призвело до порушення частини 2 статті 32 Закону № 922-VIII, відповідно до якої тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом.
Період усунення порушень:
30.09.2021 13:14 - 19.10.2021 00:00
Дата публікації висновку:
30.09.2021 13:14
Оскарження висновку в суді
Опис:
Направлено Позовну заяву про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-12-30-004284-с від 13.10.2021 №35-28/7-118.
(Номер накладної 0830105618576).
Дата публікації:
19.10.2021 16:21
Дата відкриття провадження:
26.10.2021 00:00
Номер відкриття провадження:
П/320/13720/21
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
78895846933c4ca6aef4ce13823d9168
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
08.09.2021 08:45
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.09.2021 00:00
Опис:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість по даній закупівлі? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
3314bb83bfa14226a3a7a297b426c145
Назва:
Відповідь на запит Держаудитслужби України 08.09.2021 08:46
Дата опублікування:
13.09.2021 17:49
Опис:
У зв’язку з проведенням моніторингу закупівлі «Харчування пасажирів Прем`єр VIP зали та бізнес залів, код ДК 021:2015 - 55320000-9 Послуги з організації харчування» (оголошення про проведення закупівлі UA-2020-12-30-004284-c) та оприлюдненням запиту про надання пояснень (дата публікації: 2021-09-08 08:45:30) Державне підприємство «Міжнародний аеропорт «Бориспіль» (далі - Замовник) надає наступні пояснення.
Послуги з харчування пасажирів включають в себе постачання продуктів харчування та алкоголю, приготування блюд, забезпечення технологічним обладнанням та організацією обслуговування з харчування пасажирів в Прем’єр VIP залі та бізнес залах, цілодобову роботу персоналу надавача послуг, виходячи з норм робочого часу, працівники в аеропорту працюють в 4 зміни (день/ніч).
Послуги з харчування у бізнес залах та Прем'єр VIP залі передбачають індивідуальний підхід до кожного клієнта: ознайомлення клієнтів з актуальним асортиментом, подача страв, обслуговування у барі, прибирання посуду у залах.
Послуги з харчування пасажирів є однією із складових переліку комплексу послуг Прем’єр VIP зали, діючих договорів з авіакомпаніями та контрагентами.
Аеропорт "Бориспіль" є членом Міжнародної асоціації повітряного транспорту (ІАТА), Міжнародної організації цивільної авіації (ІСАО) та Міжнародної ради аеропорті (АСІ Europe), є лідером на авіаційному ринку України та приймає рейси майже з усіх країн світу.
На сьогодні понад 30 авіакомпаній здійснюють регулярне сполучення по всьому світові. Технічні можливості аеропорту дозволяють приймати та відправляти повітряні судна цілодобово протягом року.
Відповідно до статуту одним з основних видів діяльності є надання послуг з обслуговування пасажирів, в тому числі VIP пасажирів та пасажирів бізнес класу. Тому, якість послуг, які аеропорт "Бориспіль" пропонує VIP та бізнес пасажирам має бути бездоганною.
Відповідальність за якість наданих послуг в кінцевому випадку несе ДП МА "Бориспіль".
Відмінність аеропорту від інших закладів харчування полягає в наступному.
Бізнес зали аеропорту територіально знаходяться за межею митного та паспортного контролю. Опинившись в бізнес залі пасажир знаходиться в так званій «стерильній зоні», тобто вже за кордоном України.
Аеропорт має свою особливу специфіку роботи, відмінну від будь-яких інших закладів, яка включає в себе знання режимних вимог, вимог авіаційної безпеки щодо використання колючих та ріжучих предметів тощо, зокрема, правила перевезення через кордон продуктів харчування (починаючи з того, що необхідно знати розмір палети, в яку упаковуються напої, щоб вони могли пройти догляд на рентгено-телевізійному інтроскопі, час, якій необхідний для контролю продуктів харчування, закінчуючи особливостями взаємодії з іншими службами та хендлінговими (іншими обслуговуючими) компаніями, що задіяні в процесі обслуговування пасажирів).
Аеропорт "Бориспіль" є стратегічним об'єктом. Тому, безпека – головний пріоритет в авіації. З метою захисту аеропортів від актів незаконного втручання всі працівники, що працюють на території аеропорту повинні знати та виконувати вимоги Додатка 17 до Конвенції про міжнародну цивільну авіацію "Безпека. Захист міжнародної цивільної авіації від актів незаконного втручання", Керівництва з авіаційної безпеки (Doc 8973), Закону України «Про Державну програму авіаційної безпеки цивільної авіації» від 21.03.2017 № 1965 - VIII, а також інших міжнародних актів та актів законодавства України.
Забезпечення харчування затверджено згідно наступних документів, які є невід’ємною частиною Тендерної документації:
1. Технологія забезпечення клієнтів харчуванням в барі Прем’єр VIP зали від 23.11.2020 №28.1-06-2;
2. Асортимент продукції бару Прем`єр VIP зали №28.1-25-12 від 22.12.2020;
3. Стандарт забезпечення клієнтів та пасажирів харчуванням у Прем’єр VIP залі та бізнес залах, затверджений наказом від 29.01.2018 №01-07/1-49
4. Технологія з забезпечення пасажирів харчуванням в бізнес залах ДП МА «Бориспіль» від 18.11.2020 №28.2-35-3
5. Асортимент продукції бару бізнес залу рейсів по Україні від 22.12.2020 №28.2-25-20;
6. Асортимент продукції бару бізнес залу міжнародних рейсів від 22.12.2020 №28.2-25-21;
Обсяг надання послуг сформований на основі фактичних даних щодо кількості обслугованих пасажирів Прем’єр VIP зали та бізнес залів у 2019 та 2020 роках та на підставі позитивної динаміки зростання пасажиропотоку у Прем’єр VIP залі та бізнес залах.
Загальна кількість обслугованих клієнтів у 2019 році становить 532 393.
У період з 14.08.2019 по 31.12.2020 загальна кількість осіб, яким було надано послуги харчування становить 378 723.
Також, у період з 17.03.2020 по 14.06.2020 включно, послуги з харчування пасажирів Прем'єр VIP зали та бізнес залів взагалі не надавалася, і на жаль ніхто не міг передбачити такої форс-мажорної обставини, але плануємо впровадження різних програм обслуговування VIP та бізнес пасажирів, тобто маємо наміри збільшувати обсяги, які маємо зараз під час карантину, тому при плануванні закупівлі послуги «Харчування пасажирів Прем`єр VIP зали та бізнес залів» згідно аналізу динаміки зростання пасажиропотоку за попередні роки була запланована кількість пасажирів для обслуговування у Прем’єр VIP залі та бізнес залів на 2021 рік - 500 000.
Під час формування очікуваної вартості закупівлі було враховано визначений рівень професійної підготовки персоналу, імпортну складову структури ціни товару, індекс інфляції, умови оплати, логістику, місце надання послуги (режимна і нережимна зони аеропорту - враховано додаткові витрати на проходження обов`язкового навчання з авіаційної безпеки, отримання сертифікатів від психіатра та нарколога кожному працівнику для можливості отримання перепустки), середній обмінний курс гривні 29.1 грн, зростання індексу споживчих цін у порівнянні до попереднього року – 108.1%.
Також, з урахування практики попередніх років та покращення асортименту продукції барів бізнес залів та Прем`єр VIP зали, було визначено орієнтовні середні очікувані витрати продукції на 1 пасажира:
Середні очікувані витрати продукції на 1 пасажира в Прем’єр VIP залі за добу:
Вино – 100 мл
Пиво – 80 мл
Міцні алкогольні напої – 80 мл
Безалкогольні напої – 750 мл
Закуски – 2 порц.
Сніданки – 0,5 порц.
Перші страви – 0,5 порц.
Гарячі страви – 1 порц.
Десерти – 1 порц.
Гарячі напої – 2 порц.
Фрукти – 50 гр.
Цукераки та щоколад – 1 порц.
Середні очікувані витрати продукції на 1 пасажира в бізнес залах на добу:
Вино – 100 мл
Пиво – 80 мл
Міцні алкогольні напої – 50 мл
Безалкогольні напої – 800 мл
Закуски – 0,4 порц.
Сніданки – 0,5 порц.
Перші страви – 0,4 порц.
Гарячі страви – 0,6 порц.
Випічка – 1 порц.
Гарячі напої – 1,5 порц.
Фрукти – 50 гр.
Цукерки – 1 шт.
На підставі вищезазначеного та згідно отриманих комерційних пропозицій було сформовано вартість послуги на 1 пасажира, що становить 400,00 грн. з ПДВ.
Тому з урахуванням запланованої кількості пасажирів для обслуговування у Прем’єр VIP залі та бізнес залів визначено очікувану вартість по закупівлі послуги «Харчування пасажирів Прем`єр VIP зали та бізнес залів» на 2021 рік, що становить 200 000 000,00 грн. з ПДВ (500 000 пасажирів х 400,00 грн.).
Обґрунтування технічних і якісних характеристик предмету закупівлі, розмір витрат та очікуваної вартості розміщено веб-сайті ДП МА «Бориспіль» за посиланням: https://kbp.aero/wp-content/uploads/2021/01/Obgruntuvannya-tehnichnoyi-spetsyfikatsiyi-ta-ochikuvanoyi-vartosti-zakupivli-poslug-zabezpechennya-harchuvannyam-pasazhyriv-Prem-yer-VIP-zaly-ta-biznes-zaliv.pdf.