-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт дитячо-спортивного майданчика за адресою вул. Йосипа Сліпого,33» у м. Львові (ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи (45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація))
Завершена
19 860 565.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 99 302.82 UAH
мін. крок: 0.5% або 99 302.82 UAH
Номер:
7ddad2e651a54be19375ac0598d0616b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-04-22-000041
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.04.2021 00:00
Період моніторингу:
22.04.2021 16:53 - 19.05.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
22.04.2021 № 281
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 22.04.2021 № 281.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:UA-2020-12-30-002320-b, 30.12.2020. Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
В.о. начальника відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до вимог Закону встановлено порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Динамо Інвест» та укладення договору з вказаним учасником як переможцем тендеру встановлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
З результатами аналізу відповідності умов договору переможця умовам тендерної пропозиції та тендерній документації Замовника встановлено порушення вимог частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону у встановленому законодавством порядку, зокрема, але не виключно, письмово звернутися до ТОВ «Динамо Інвест» щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, а також у подальшому врахувати норми пункту 9 частини другої статті 21 Закону при заповненні та оприлюдненні оголошення про проведення закупівлі, норми пункту 17 частини другої статті 22 при складанні тендерної документації та норми та частини четвертої статті 41 Закону при укладенні договорів про закупівлю за результатами проведених тендерів. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 травня 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та тендерній документації Замовника, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Львівського комунального підприємства «Спортресурс» управління спорту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради (далі – Замовник) на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Динамо Інвест» (далі – ТОВ «Динамо Інвест»); опубліковану Замовником вимогу про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника ТОВ «Динамо Інвест» та відповідь учасника на вказану вимогу; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТОВ «Динамо Інвест» як переможцем тендеру документи після аукціону, договір №4 від 26.02.2021, додаткову угоду №1 від 01.04.2021 року.
Відповідно до вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
Проведеним моніторингом встановлено, що Замовником у тендерній документації (частина 3.5 розділу 3) встановлено вимогу про надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції у формі безумовної та безвідкличної електронної банківської гарантії, розмір забезпечення тендерної пропозиції – 99 302,83 грн, строк дії забезпечення тендерної пропозиції учасника – не менше 90 календарних днів, з дня розкриття тендерних пропозицій.
Однак, на порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону в оприлюдненому Замовником оголошенні про проведення відкритих торгів відсутня інформація про вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій.
Моніторингом питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення пункту 17 частини другої статті 22 Закону в тендерній документації не зазначені прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб Замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками.
Відповідно до норм абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно з вимогою частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
У пункті 2.3.7 частини 3.2 розділу 3 тендерної документації зазначено, що учасники подають свою пропозицію з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», а саме: з накладенням кваліфікованого електронного підпису уповноваженої особи учасника на підпис документів пропозиції. Функція накладення кваліфікованого електронного підпису на пропозицію реалізована на електронних майданчиках під час або після подачі пропозиції. Замовник під час розгляду пропозиції Учасника перевіряє наявність накладеного кваліфікованого електронного підпису за допомогою відповідних програм.
Отже, Замовником у тендерній документації встановлено вимогу щодо накладення на тендерну пропозицію саме кваліфікованого електронного підпису уповноваженої особи учасника на підпис документів пропозиції.
За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного Закону кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису).
Водночас, проведеною під час моніторингу перевіркою накладеного на тендерну пропозицію ТОВ «Динамо Інвест» електронного підпису (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що на тендерну пропозицію вказаного учасника, накладено удосконалений електронний підпис уповноваженої особи ТОВ «Динамо Інвест», який з врахуванням норм Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом (сертифікат – кваліфікований, тип носія особистого ключа – незахищений, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня).
Таким чином, учасником ТОВ «Динамо Інвест» при поданні тендерної пропозиції недотримано вимог підпункту 2.3.7 частини 3.2 розділу 3 тендерної документації Замовника, вказаний учасник не відповідав встановленим абз.1 частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
За вимогами пункту 4 частини 3.5 розділу 3 тендерної документації банківська гарантія (як забезпечення тендерної пропозиції) має містити, зокрема, назву банку бенефіціара – його назву та адресу.
Однак, проведеним моніторингом питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Динамо Інвест» встановлено, що подана у складі тендерної пропозиції вказаного учасника банківська гарантія №008/30ГР від 13.01.2021 (видана АТ «Європейський промисловий банк») не містить інформації про адресу банку бенефіціара.
Відповідно до вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо, зокрема, учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, а також якщо учасник процедури закупівлі не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції.
Однак, на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Динамо Інвест», який не відповідав встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, та забезпечення тендерної пропозиції якого не відповідало умовам, що визначені Замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції, а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір №4 від 26.02.2021 на суму 19 235 900,00 грн з ПДВ.
Відповідно до частини четвертої статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Окрім того, відповідно до частини шостої статті 33 Закону Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Однак, проведеним моніторингом встановлено, що умови укладеного за результатами тендеру з переможцем ТОВ «Динамо Інвест» договір № 4 від 26.02.2021 (далі – Договір №4) відрізняються від змісту тендерної пропозиції переможця процедури та не відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
Так, в проєкті договору про закупівлю, що наведений у тендерній документації Замовника (Додаток 5), міститься розділ 11 «Інші умови», у якому зазначено перелік випадків, у яких істотні умови договору про закупівлю можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами у повному обсязі, а також розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю.
Аналогічний розділ з відповідними умовами міститься і в проєкті договору про закупівлю, що наданий учасником ТОВ «Динамо Інвест» у складі його тендерної пропозиції (файл «11.Проєкт договору.PDF»).
Проте, в укладеному за результатами тендеру Договорі №4 наведені в розділі 11 «Інші умови» проєкту договору про закупівлю тендерної документації Замовника (Додаток 5) та проекту договору про закупівлю, який надано учасником у складі тендерної пропозиції, умови відсутні.
Таким чином, Замовником на порушення вимог частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону Замовником укладено з переможцем тендеру ТОВ «Динамо Інвест» Договір № 4 не у відповідності до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі та умови якого не відповідають змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Відповідно до частини першої статті 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
07.05.2021 12:56 - 25.05.2021 00:00
Дата публікації висновку:
07.05.2021 12:56
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Управління Західного офісу Держаудитслужби на підставі наказу від 22.04.2021 № 281 здійснило моніторинг публічної закупівлі № UA-2020-12-30-002320-b від 30.12.2020р., за результатними якого складено висновок від 07 травня 2021 року (далі – Висновок). У відповідь на висновок Замовник повідомляє наступне:
1. Щодо забезпечення тендерної пропозиції
Станом на дату оголошення закупівлі майданчиками не реалізовано рядки для заповнення інформації про вид та умови забезпечення, Замовником дана інформація передбачена у ч. 3.5, 3.6 розділу 3 Тендерної документації. Оскільки переможцем торгів було надано всі документи, які вимагалися для надання забезпечення тендерної пропозиції, відсутність інформації жодним чином не вплинуло на результати закупівлі.
Зміни до функціоналу з рядками для заповлення інформації про тендерне забезпечення майданчиками внесено лише у квітні 2021 року.
2. Щодо інформації у тендерній документації про прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника
Оголошення про проведення відкритих торгів, яке є у вільному доступі, містить інформацію контактної особи замовника, тому кожен учасник мав можливість зв’язатись із Замовником. Таким чином, зазначаємо, що жодним чином не було порушено права Учасників на зв’язок із Замовником, а також на участь в даній закупівлі.
3. Щодо кваліфікованого електронного підпису
Тендерна документація не містить імперативної норми про те, що тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана саме КЕП посиленого рівня захисту на захищеному носії.
Замовником шляхом перевірки електронного підпису учасника на сайті Центрального засвідчуваного органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify встановлено наступні відомості:
Отже, підпис є кваліфікованим, удосконаленим на незахищеному носії особистого ключа, що цілком відповідає вимогам документації наведеним вище.
Додатково зазначаємо, що відповідно до Законів "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги" кваліфікований удосконалений електронний підпис - електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов'язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов'язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов'язаний цей електронний підпис.
Відповідно до Постанови КМУ "Про реалізацію експериментального проєкту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів" від 03.03.2020 р. №193 (далі по тексту — Постанова) Удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, можуть використовуватися користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім:
- використання кваліфікованих електронних підписів чи печаток органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної форми власності, державними реєстраторами, нотаріусами та іншими суб'єктами, уповноваженими державою на здійснення функцій державного реєстратора, а також кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг і центральним засвідчувальним органом;
- застосування виключно засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання (захищених носіїв особистих ключів);
- використання кваліфікованих електронних підписів чи печаток на об'єктах критичної інформаційної інфраструктури для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб, якщо використання електронних довірчих послуг для таких цілей пов'язане з високим ризиком для інформаційної безпеки, що визначається власниками відповідних інформаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем;
- вчинення в електронній формі правочинів, що підлягають нотаріальному посвідченню та/або державній реєстрації у випадках, установлених законом.
Також, згідно з вимогами абз. 2 ч. 2 ст. 17 вказаного вище Закону застосовувати виключно засоби кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно- програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання (зберігаються на захищеному носії — токені чи у хмарі) мають:
• органи державної влади,
• органи місцевого самоврядування,
• підприємства, установи та організації державної форми власності,
• державні реєстратори, нотаріуси
• та інші суб'єкти, уповноважені державою на здійснення функцій державного реєстратора для реалізації повноважень, спрямованих на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов'язків фізичної або юридичної особи відповідно до закону.
Тобто, підписання тендерної пропозиції учасником торгів не підпадає під перелік випадків, коли використання удосконаленого сертифікату (КЕП на незахищеному носії) забороняється та під перелік суб’єктів, що зобов’язані використовувати лише КЕП на захищеному носії, а отже - допускається використання КЕП на незахищеному носії (удосконалений сертифікат) згідно з існуючим законодавством до 01 січня 2022 року (абз. 2 п. 1 Постанови КМУ "Про реалізацію експериментального проєкту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів" від 03.03.2020 р. №193).
4. Щодо адреси банку бенефіціара
Згідно п.4 частини 3.5. тендерної документації банківська гарантія повинна бути оформленою відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 639, зокрема, гарантія має містити зокрема назву банку бенефіціара – його назву та адресу.
Оскільки постанова Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 639 не містить прямої норми щодо зазначення у банківській гарантії адреси банку бенефіціара, Замовником при квалікації пропозиції учасника знайдено інформацію про місцезнаходження банку бенефіціара на його офіційному сайті, який є у вільному доступі.
5. Щодо умов договору
Замовником усунено порушення шляхом укладення додаткової угоди від 14.05.2021р. №2 та приведення у відповідність Договір № 4 від 26.02.2021 р. до проекту договору про закупівлю тендерної документації.
Дата публікації звіту:
17.05.2021 14:26