-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Мультилотова
-
КЕП
ДК 021:2015 код 15540000-5 "Сирні продукти" (2 лоти): Лот №1 - Сир кисломолочний від 9% жирності; Лот №2 - Сир твердий 50% жирності)
Завершена
13 769 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 11 526.50 UAH
мін. крок: 0.1% або 11 526.50 UAH
Номер:
314ba7f140fa4512829c39c3678ddf48
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-03-26-000051
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.03.2021 00:00
Період моніторингу:
26.03.2021 13:25 - 17.04.2021 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
26.03.2021 № 87
Київ
Про початок
моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
30 UA-2020-12-29-006634-c 29.12.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення пункту 11 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Переяслав-Молпродукт» установлено порушення вимог абзацу другого
пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Фірма «Фавор» (лот 1, 2), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 13 квітня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 28.12.2020 №4301 із змінами від 05.01.2021 № 11, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Переяслав-Молпродукт» (далі – ТОВ «Переяслав-Молпродукт») та товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма «Фавор» (далі – ТОВ «Фірма «Фавор») за лотами 1, 2, протокол розкриття тендерних пропозицій від 11.02.2021, протокол визначення переможця від 11.02.2021 № 176, повідомлення про намір укласти від 11.02.2021, договір від 22.02.2021 № 134 за лотом 1, протокол розкриття тендерних пропозицій від 11.02.2021, протокол розгляду тендерних пропозицій від 11.02.2021 № 177, повідомлення про намір укласти договір від 11.02.2021, договір від 22.02.2021 № 113 за лотом 2, пояснення Замовника на запит Держаудитслужби, надані через електронну систему закупівель 02.04.2021.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник у пункті 4
розділу 3 тендерної документації зазначив, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 120 днів з дати розкриття тендерних пропозицій, чим порушив вимоги пункту 11 частини другої статті 22 Закону, яким встановлено, що строк дії тендерної пропозиції не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Також установлено, що відповідно до підпункту 1 пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та підпункту 1.5 пункту 1 Додатку № 1 до тендерної документації Замовник установив вимогу до учасників торгів щодо надання документів, чинних на 2021 рік, що засвідчують своєчасне проходження повірки засобів вимірювальної техніки (договір на повірку засобів вимірювальної техніки з уповноваженою організацією, акти виконаних робіт відповідно цього договору, погоджений графік проведення періодичної повірки на 2021 рік та свідоцтва про повірку) згідно ЗУ № 1314-VII від 03.07.2019 «Про метрологію та метрологічну діяльність».
Проте, учасник ТОВ «Переяслав-Молпродукт» у складі своєї тендерної пропозиції (лот 1, 2) на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям надав договір на виконання метрологічних робіт і послуг
№ 41064326 від 06.12.2019 термін дії договору до 31.12.2020 року.
Також ТОВ «Переяслав-Молпродукт» (лот 1, 2) надано свідоцтво про повірку законодавчо врегулюваного засобу вимірювальної техніки № 02324420 від 24.04.2020, чинне до 24.04.2021, свідоцтво про повірку законодавчо врегулюваного засобу вимірювальної техніки № 02624420 від 24.04.2020, чинне до 24.04.2021 та висновок за результатами метрологічних характеристик засобу вимірювальної техніки, яке не застосовується у сфері законодавчо врегульованої метрології № MX41М01624420 від 24.04.2020 чинне до 24.04.2021.
Отже учасник ТОВ «Переяслав-Молпродукт» (лот 1, 2) надав документи, термін дії яких до 24.04.2021 (не повний календарний рік), чим не дотримано вимоги підпункту 1 пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та підпункту 1.5 пункту 1 Додатку № 1 до тендерної документації, а саме надання документів, чинних на 2021 рік.
Проте, Замовник на порушення абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Переяслав-Молпродукт» як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, допустив її до аукціону (лот 1, 2) та уклав з ним договір від 22.02.2021 № 113 за лотом 2.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 32 Закону тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 Закону.
Період усунення порушень:
14.04.2021 15:26 - 29.04.2021 00:00
Дата публікації висновку:
14.04.2021 15:26
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Заступнику Голови Державної аудиторської служби України
О. ШКУРОПАТУ
Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації на Ваш результат моніторингу UA-M-2021-03-26-000051 від 26.03.2021 р. щодо закупівлі ДК 021:2015 код 15540000-5 "Сирні продукти" (2 лоти): Лот №1 - Сир кисломолочний від 9% жирності; Лот №2 - Сир твердий 50% жирності), надаємо пояснення:
За результатами моніторингу установлено порушення пункту 11 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Переяслав-Молпродукт» установлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
З огляду на зазначені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Вважаємо Висновок необґрунтованим та таким, що порушує права й інтереси управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації, які полягають у здійсненні ним закупівель товарів для забезпечення, зокрема, потреб дитячих садків, з урахуванням наступного.
Заперечення щодо порушення вимоги пункту 11 частини другої статті 22 Закону, яким встановлено, що строк дії тендерної пропозиції не менше 90 днів.
- Пунктом 11 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено що строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Замовником, умовами п. 4. Розділу ІІІ тендерної документації, дотримано вимог п.11 ч.2 ст. 22 Закону, а саме: тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 120 днів з дати розкриття тендерних пропозицій. Тендерні пропозиції розкриваються після дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Тобто, 120 днів з дати розкриття тендерних пропозиції це не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Таким чином, Замовник не порушив вимоги п.11 ч.2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Заперечення щодо порушення абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону
- При розгляді цього питання Державна аудиторська служба України застосувала суто формальний підхід без врахування суті вимоги Замовника та технічних особливостей проведення повірки засобів вимірювальної техніки.
Відповідно до підпункту 1.5 пункту 1 Додатку № 1 до тендерної документації: Учасник повинен надати документи, чинні на 2021 рік, що засвідчують своєчасне проходження повірки засобів вимірювальної техніки ( договір на повірку засобів вимірювальної техніки з уповноваженою організацією, акти виконаних робіт відповідно цього договору, погоджений графік проведення періодичної повірки на 2021 рік та свідоцтва про повірку)згідно ЗУ № 1314-VII від 03.07.2019 «Про метрологію та метрологічну діяльність».
Суть цієї вимоги полягає в тому, що Замовник, отримавши вказані документи Учасника, має впевнитись, що повірка засобів вимірювальної техніки проводиться своєчасно, без порушення графіка повірок, що є запорукою безпеки та встановленої якості продукту, що виробляється, вимірюється, фасується з дотриманням вимог нормативно- технічної документації.
Наданий ТОВ «Переяслав-Молпродукт» погоджений графік проведення періодичної повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки ( оформлений згідно наказу Мінекономіки України від 08.02.2016 № 193) на 2021 рік ( як саме і вимагалось у тендерній документації), свідчить, що перша повірка засобів вимірювальної техніки проводиться у березні 2021 року. А це означає, що всі інші документи, які вимагає Замовник (акти виконаних робіт відповідно цього договору, свідоцтва про повірку) будуть також складені після першої повірки у березні 2021 року, та не можуть бути надані в складі тендерної пропозиції в зв’язку з тим, що кінцева дата подання тендерних пропозицій спливає значно раніше, а саме 29 січня 2021 року.
В такій ситуації, щоб довести Замовнику своєчасність проведення повірки засобів вимірювальної техніки на підприємстві, ТОВ «Переяслав-Молпродукт» надає в складі тендерної пропозиції договір на виконання метрологічних робіт і послуг № 41064326 від 06.12.2019 термін дії договору до 31.12.2020 року, згідно якого виконувалась попередня повірка засобів вимірювальної техніки, та згідно якого і оформлювались необхідні документи: свідоцтво про повірку законодавчо врегульованого засобу вимірювальної техніки № 02324420 від 24.04.2020, чинне до 24.04.2021, свідоцтво про повірку законодавчо врегульованого засобу вимірювальної техніки № 02624420 від 24.04.2020, чинне до 24.04.2021, а також акт здачі- приймання виконаних робіт № 41069831 від 06.03.2020 року, проведених згідно договору № 41064326( що зазначено в акті).
До того ж , чинність наданих свідоцтв про повірку № 02324420 та № 02624420 до 24.04.2021 само по собі підтверджує своєчасність проведення повірки засобів вимірювальної техніки на підприємстві ТОВ «Переяслав-Молпродукт» у відповідності до графіка проведення періодичної повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки на 2021 рік та затвердженого першим заступником генерального директора ДП «Київоблстандартметрологія», в якому встановлений термін наступної повірки- березень 2021 року. Таким чином , повторна повірка в березні 2021 року засобів вимірювальної техніки, чинність повірки яких спливає 24 квітня ( дострокова повірка) унеможливлює перебування вказаних засобів без чинної повірки взагалі.
Отже, надані ТОВ «Переяслав-Молпродукт» документи повністю засвідчують саме своєчасне проходження повірки засобів вимірювальної техніки.
Відповідно, мета Замовника - впевнитись, що повірка засобів вимірювальної техніки на підприємстві ТОВ «Переяслав-Молпродукт» проводиться своєчасно, без порушення графіка повірок, що є запорукою безпеки та встановленої якості продукту, що виробляється, вимірюється, фасується з дотриманням вимог нормативно- технічної документації, досягнута в повному обсязі.
Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника не виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією. На момент проведення закупівлі ДК 021:2015 код 15540000-5 "Сирні продукти" (2 лоти): Лот №1 - Сир кисломолочний від 9% жирності; Лот №2 - Сир твердий 50% жирності) (а саме лютий 2021 р) учасником надано документи, що засвідчують своєчасне проходження повірки засобів вимірювальної техніки, а саме : договір на повірку засобів вимірювальної техніки з уповноваженою організацією, акти виконаних робіт відповідно цього договору, погоджений графік проведення періодичної повірки на 2021 рік та свідоцтва про повірку. Отже, учасником засвідчено своєчасність проходження повірки засобів вимірювальної техніки. Необхідність надання інших засвідчувальних документів була відсутня у зв’язку з чинними документами щодо своєчасності повірки приладів. Таким чином, учасником дотримано вимоги підпункту 1 пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та підпункту 1.5 пункту 1 Додатку № 1 до тендерної документації, а саме надання документів, чинних на 2021 рік. Сумніви щодо чинності документів та/або невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією у Замовника були відсутні.
Проте, слід зазначити що, згідно з ч. 9 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» Учасник процедури закупівлі може виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Таким чином Учасник, ТОВ «Переяслав-Молпродукт» відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Тендерна пропозиція Учасника в повній мірі відповідає умовам тендерної документації Замовника. Отже, Замовник не порушив п 1 частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» коли не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Переяслав-Молпродукт» яка відповідає кваліфікаційним критеріям, допустив її до аукціону (лот 1, 2) та уклав з підприємством договір від 22.02.2021 № 113 за лотом 2.
Заперечення щодо наявності порушень пункту 2 частини другої статті 32 Закону
У Висновку про результати проведення моніторингу закупівлі UA-2020-12-29-006634-с зазначено:
Проте, Замовник на порушення абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Переяслав-Молпродукт» як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, допустив її до аукціону (лот 1, 2) та уклав з ним договір від 22.02.2021 № 113 за лотом 2. Відповідно до пункту 2 частини другої статті 32 Закону тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 Закону
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Підстави для відміни торгів Замовником встановлені ч. 1 ст. 32 ЗУ «Про публічні закупівлі», відповідно до якої:
замовник відміняє тендер (самостійно) у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Наведений перелік підстав відміни тендеру замовником є вичерпним. При цьому, жодної з цих підстав не було, відтак Замовник не мав підстав для відміни торгів.
Також, у Висновку за результатами проведення моніторингу, посадові особи контролюючого органу вказують Відповідно до пункту 2 частини другої статті 32 Закону тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель .
Однак, згідно з ч. 2 ст. 32 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендер АВТОМАТИЧНО ВІДМІНЯЄТЬСЯ ЕЛЕКТРОННОЮ СИСТЕМОЮ ЗАКУПІВЕЛЬ у разі:
1) подання для участі:
у відкритих торгах - менше двох тендерних пропозицій;
у конкурентному діалозі - менше трьох тендерних пропозицій;
у відкритих торгах для укладення рамкових угод - менше трьох тендерних пропозицій;
у кваліфікаційному відборі першого етапу торгів з обмеженою участю - менше чотирьох пропозицій;
2) допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, а в разі застосування конкурентного діалогу, другого етапу торгів із обмеженою участю або здійснення закупівлі за рамковими угодами з кількома учасниками - менше трьох тендерних пропозицій;
3) відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом.
Таким чином, проаналізувавши наведену вище норму, можна дійти висновку про те, що в діях Замовника немає жодних порушень.
Такий висновок можна зробити з огляду на те, що ч. 2 ст. 32 ЗУ «Про публічні закупівлі» регламентує діяльність Електронної системи закупівель, на роботу якої Замовник не має і не може мати жодного впливу.
Щодо визначених у Висновку зобов’язань
Пункт 3 Висновку містить такі положення: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Стаття 19 Конституції України. Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Висновки Держаудитслужби, будучи обов`язковими для виконання, містять вказівку здійснити заходи щодо усунення порушень «шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів».
При цьому, пункт 3 оскаржуваного Висновку також містить посилання на статті 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», однак дані норми визначають завдання органів державного фінансового контролю і спосіб здійснення контролю за дотриманням законодавства у сфері закупівель і жодним чином не визначають повноважень таких органів зобов’язувати замовників припиняти зобов’язання за укладеними договорами (розірвати договір).
- Щодо непропорційності обраного заходу щодо усунення виявлених порушень
Вважаємо, що такий захід реагування у вигляді зобов`язання розірвати укладений договір, що наразі виконується, є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу корупційним діям і зловживанням.
При цьому, мають враховуватися принцип співмірності наслідків такого реагування тим порушенням, які виявлені та ризиків, які вони утворюють, а також дотримання справедливого балансу між інтересами суб`єктів господарювання, безпосередніх отримувачів придбаних товарів (дітей) і публічними інтересами.
Відповідно до Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 43 від 03.02.2016, Держаудитслужба є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Згідно з підпунктом 3 пункту 3 вказаного Положення, одним із основних завданнь Держаудитслужби є здійснення державного фінансового контролю, спрямованого на оцінку ефективного, законного, цільового, результативного використання та збереження державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, досягнення економії бюджетних коштів.
Тобто, втручання органу державного фінансового контролю в публічні закупівлі є виправданим у разі, якщо виявлене порушення має негативний вплив для бюджету (зайве витрачання бюджетних коштів).
Статтею 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства. Проте ні вказаним Законом, ні іншим нормативно-правовим актом безпосередньо не встановлено право органів фінансового контролю вимагати розірвання договорів.
Крім того, відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.
З огляду на такі обставини вважаємо, що зобов`язання Замовника щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель у даному випадку є непропорційним.
Критерій «пропорційності» передбачає, що не було дотримано справедливої рівноваги (балансу) між інтересами держави (суспільства), пов`язаними з втручанням, та інтересами особи, яка так чи інакше страждає від втручання. «Справедлива рівновага» передбачає наявність розумного співвідношення (обґрунтованої пропорційності) між метою, визначеною для досягнення, та засобами, які використовуються.
Даний Висновок за результатами моніторингу не відповідає критерію «пропорційності», оскільки вимога розірвати договір з переможцем публічної закупівлі, який має належний досвід та сумлінно виконує укладений договір, може призвести до безпідставного порушення майнових прав господарюючих суб`єктів - сторін договору.
У висновку про результати моніторингу закупівлі взагалі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове тощо використання бюджетних коштів, що не узгоджується із вимогою Держаудитслужби про припинення укладеного за результатами закупівлі договору.
Також, у висновку про результати моніторингу закупівлі відсутні будь-які застереження щодо вартості товару, що дає підстави зробити висновок про підтвердження відповідності такої вартості ринковим цінам. Також не висувається претензій до запропонованої переможцем торгів пропозиції в частині не відповідності реаліям ринку, тобто запропоновану пропозицію можна вважати прийнятною та такою, що не призведе до завдання збитків бюджету.
Запропонований спосіб усунення недоліків за даних обставин є беззмістовним та позбавленим сенсу, оскільки наслідком матиме виключно часові, матеріальні втрати та ін.
Враховуючи вищезазначене, Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації , повідомляє що, процедуру відкритих торгів на закупівлю ДК 021:2015 код 15540000-5 "Сирні продукти" (2 лоти): Лот №1 - Сир кисломолочний від 9% жирності; Лот №2 - Сир твердий 50% жирності), було проведено відповідно до Вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Підстави для розірвання договору від 22.02.2021 № 113 за лотом 2 з ТОВ «Переяслав-Молпродукт» відсутні.
Дата публікації звіту:
21.04.2021 16:53
Запити/Пояснення
Номер:
ae45f2418ba5462cba2fe6b401bda680
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
31.03.2021 16:32
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.04.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі товарів молоко пастеризоване (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-12-29-006634-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного
веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
76abd9d3d51f4cda9cd2a3404dcbb2d3
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
02.04.2021 18:44
Опис:
Заступнику Голови Державної аудиторської служби України
О. ШКУРОПАТУ
Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації на Ваш запит «Про надання пояснень» щодо моніторингу UA-M-2021-03-26-000051 від 06.11.2020 на закупівлю ДК 021:2015 код 15540000-5 "Сирні продукти" (2 лоти): Лот №1 - Сир кисломолочний від 9% жирності; Лот №2 - Сир твердий 50% жирності), у відповідності до ч.5 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» надаємо пояснення:
1.Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено на підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2004р. №1591 "Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах" (додаток 4) щодо організації харчування вихованців шкіл-інтернатів, виконання денних натуральних продуктових норм на одну дитину (по віковим групам), з метою упорядкування контролю за постачанням продукції в навчальні та оздоровчі заклади товар повинен відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, які встановлено нормативно-правовими актами України, ТУ та ДСТУ (Наказ МОН України та МОЗ України від 17.04.2006 року № 298/ 227 «Про затвердження інструкції з організації харчування дітей у дошкільних закладах», Наказ МОН України та МОЗ України від 15.08.2006 року №620/563 «Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах», ДСП «Влаштування, обладнання, утримання дошкільних навчальних закладів та організації життєдіяльності дітей» затверджені Наказом МОЗ України від 01.08.2013 року № 678, Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 року №771/97-ВР (зі змінами)), “Інструкції з організації харчування дітей в дошкільних навчальних закладах ” від 17.04.2006 р. №298/227
2. Розмір бюджетного призначення предмета закупівлі.
Згідно Річного плану закупівель на 2021 р. по КЕКВ 2230, на закупівлю товару заплановано кошти в сумі 13 769 500,00 грн. (тринадцять мільйонів сімсот шістдесят дев’ять тисяч п’ятсот грн. 00 коп.) з ПДВ.
3. Очікувана вартість предмета закупівлі
При визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі Замовник керувався даними Головного управління статистики у місті Києві Державної служби статистики України за жовтень 2020р., відповідно до кількості дітей, які перебувають в закладах освіти Дарницького району, кількості днів відвідування та враховуючи норми Постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004р. № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах». За даними довідки Головного управління статистики у місті Києві Державної служби статистики України від 10.11.2020 № 07.2-03/3228-20, середньоринкова ціна на сир кисломолочний від 9 % жирності за один кілограм складала 127,38 грн. сир твердий 50% жирності за один кілограм складала 230,53грн Розрахунок вартості предмета закупівлі:
сир кисломолочний від 9 % жирності 127,38 грн/кг*90000кг=11464200,00 грн.;
сир твердий 50% жирності 230,53 грн/кг*10000 кг=2305300,00 грн.
4. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі знаходиться за посиланням http://druo.inet.ua/index.php/3744-obgruntuvannya-tekhnichnikh-ta-yakisnikh-kharakteristik-predmeta-zakupivli-rozmiru-byudzhetnogo-priznachennya-ochikuvanoji-vartosti-predmeta-zakupivli
Номер:
6b05a1f21bdb455f8c7a41650b252067
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
02.04.2021 15:50
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.04.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі товарів ДК 021:2015 код 15540000-5 «Сирні продукти» (2 лоти): Лот № 1-Сир кисломолочний від 9% жирності; Лот № 2 – Сир твердий 50 % жирності) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-12-29-006634-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного
веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
c0937d913dcb4ef8a99ef669d7a00e37
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
02.04.2021 18:44
Опис:
Заступнику Голови Державної аудиторської служби України
О. ШКУРОПАТУ
Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації на Ваш запит «Про надання пояснень» щодо моніторингу UA-M-2021-03-26-000051 від 06.11.2020 на закупівлю ДК 021:2015 код 15540000-5 "Сирні продукти" (2 лоти): Лот №1 - Сир кисломолочний від 9% жирності; Лот №2 - Сир твердий 50% жирності), у відповідності до ч.5 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» надаємо пояснення:
1.Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено на підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2004р. №1591 "Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах" (додаток 4) щодо організації харчування вихованців шкіл-інтернатів, виконання денних натуральних продуктових норм на одну дитину (по віковим групам), з метою упорядкування контролю за постачанням продукції в навчальні та оздоровчі заклади товар повинен відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, які встановлено нормативно-правовими актами України, ТУ та ДСТУ (Наказ МОН України та МОЗ України від 17.04.2006 року № 298/ 227 «Про затвердження інструкції з організації харчування дітей у дошкільних закладах», Наказ МОН України та МОЗ України від 15.08.2006 року №620/563 «Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах», ДСП «Влаштування, обладнання, утримання дошкільних навчальних закладів та організації життєдіяльності дітей» затверджені Наказом МОЗ України від 01.08.2013 року № 678, Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 року №771/97-ВР (зі змінами)), “Інструкції з організації харчування дітей в дошкільних навчальних закладах ” від 17.04.2006 р. №298/227
2. Розмір бюджетного призначення предмета закупівлі.
Згідно Річного плану закупівель на 2021 р. по КЕКВ 2230, на закупівлю товару заплановано кошти в сумі 13 769 500,00 грн. (тринадцять мільйонів сімсот шістдесят дев’ять тисяч п’ятсот грн. 00 коп.) з ПДВ.
3. Очікувана вартість предмета закупівлі
При визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі Замовник керувався даними Головного управління статистики у місті Києві Державної служби статистики України за жовтень 2020р., відповідно до кількості дітей, які перебувають в закладах освіти Дарницького району, кількості днів відвідування та враховуючи норми Постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004р. № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах». За даними довідки Головного управління статистики у місті Києві Державної служби статистики України від 10.11.2020 № 07.2-03/3228-20, середньоринкова ціна на сир кисломолочний від 9 % жирності за один кілограм складала 127,38 грн. сир твердий 50% жирності за один кілограм складала 230,53грн Розрахунок вартості предмета закупівлі:
сир кисломолочний від 9 % жирності 127,38 грн/кг*90000кг=11464200,00 грн.;
сир твердий 50% жирності 230,53 грн/кг*10000 кг=2305300,00 грн.
4. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі знаходиться за посиланням http://druo.inet.ua/index.php/3744-obgruntuvannya-tekhnichnikh-ta-yakisnikh-kharakteristik-predmeta-zakupivli-rozmiru-byudzhetnogo-priznachennya-ochikuvanoji-vartosti-predmeta-zakupivli