• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

електрична енергія на 2021

Завершена

795 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 950.00 UAH
Номер: 21571b7e6c6f444d9235fbbb489c45a6
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-10-23-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 22.10.2021 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 23.10.2021 13:09 - 12.11.2021 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 22.10.2021 № 607 Київ Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається). 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку. Начальник Олександр КАРАБАНОВ ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Північного офісу Держаудитслужби від 22.10.2021 № 607 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2 UA-2020-12-29-002761-b 29.12.2020 інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель;
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 73) 103-26-58, vkomisaruk23@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами моніторингу встановлено порушення частини 2 статті 16, частини 6 статті 17, пунктів 2, 11, 19 частини 2 статті 22, частини 5 статті 41 Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розгляді тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, шляхом приведення у відповідність істотних умов договору в частині ціни за одиницю товару, а у випадку неможливості усунення порушення – розірвати договір, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 01.11.2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом засідання тендерного комітету від 11.12.2020 № 1, тендерну пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕРНЕРІНГ» (далі – Переможець), протокол розгляду тендерних пропозицій від 20.01.2021 № 6, повідомлення про намір укласти договір від 20.01.2021, договір від 05.02.2021 № 1 (далі – Договір), додаткові угоди від 15.03.2021 № 1 (далі – ДУ № 1), від 13.08.2021 № 3 (далі – ДУ № 3), відповіді Замовника на запити органу державного фінансового контролю від 26.10.2021. Моніторингом встановлено, що тендерна документація складена не у відповідності до вимог Закону № 922-VIII. Так, відповідно до частини 4 розділу 3 в ТД строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними - 90 днів із дати розкриття тендерних пропозицій, чим не дотримано вимоги пункту 11 частини 2 статті 22 Закону, у відповідності до якого строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними - не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій Поряд з цим, ТД не містить приклади формальних (несуттєвих) помилок, що є порушенням пункту 19 частини 2 статті 22 Закону. Також, відповідно до частини 5 розділу 3 ТД Замовник не встановлює кваліфікаційні критерії та не визначає перелік документів, що підтверджують подану учасниками інформацію про відповідність їх таким критеріям, у разі закупівлі електричної енергії, чим порушено норми частини 2 статті 16 Закону № 922-VIII, відповідно до якої замовник встановлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв. Крім того, ТД складена з порушенням пункту 2 частини 2 статті 22 Закону № 922-VIII, в частині не зазначення кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону. Аналізом інформації встановлено, що відповідно до частини 6 статті 17 Закону № 922-VIII Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Однак, в порушення частини 6 статті 17 Закону № 922-VIII Замовником встановлено строк протягом якого Переможець повинен надати замовнику документи – 5 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Також, моніторингом установлено, що ДУ № 1 змінено істотні умови договору, зокрема збільшено ціну за одиницю товару на 10 %. Відповідно до договору від 05.02.2021 № 1 ціна за одиницю товару складала 1,96 грн з ПДВ. Додатковою угодою від 15.03.2021 № 1 ціну за одиницю товару збільшено до 2,15 грн з ПДВ починаючи з 01.03.2021. При цьому, аналізом даних веб-сайту ДП «Оператор ринку» (https://www.oree.com.ua/) встановлено, що середньозважена ціна електричної енергії на ринку в період з лютого 2021 по березень 2021 зменшилась на 18,9 %, при тому, що Замовником на підставі ДУ № 1 збільшено ціну за одиницю товару на 10 % відносно укладеного договору. Слід зазначити, що частиною 5 статті 41 Закону передбачено виключні випадки зміни істотних умов договору про закупівлю після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, у тому числі збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Враховуючи зазначене, додатковою угодою від 15.03.2021 № 1, Замовником збільшено ціни за одиницю товару не пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку, що є порушенням вимог п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону № 922-VIII.
Період усунення порушень: 01.11.2021 15:03 - 16.11.2021 00:00
Дата публікації висновку: 01.11.2021 15:03

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Лист (додається) про усунення порушень, відповідно висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-12-29-002761-b напрввлено ТОВ "ЕРНЕРІНГ".
Дата публікації звіту: 08.11.2021 17:05

Запити/Пояснення