Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами питання оприлюднення тендерної документації встановлено порушення частини першої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Дякона В.М. встановлено порушення пунктів 1, 3 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону; внесення змін до тендерної документації; укладення договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема вжити заходів відповідно до Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, не допускати виявлені порушення в подальшому, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; оприлюднення тендерної документації; внесення змін до тендерної документації; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); розгляду тендерних пропозицій; укладення договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Стеблівського психоневрологічного інтернату (далі – Замовник); оголошення про проведення процедури відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи 29.12.2020 та оприлюднену на вебпорталі Уповноваженого органу з питань закупівель 05.01.2021, зі змінами, внесеними згідно з рішеннями уповноваженої особи від 05.01.2021 та від 12.01.2021 (далі – тендерна документація); тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Дякона Віталія Максимовича (далі – ФОП Дякон В. М.); рішення уповноваженої особи від 21.01.2021 № 12; повідомлення про намір укласти договір; документи, надані переможцем торгів ФОП Дяконом В. М. відповідно до частини шостої статті 17 Закону та вимог тендерної документації; пояснення, отримані 23.02.2021 та 28.02.2021 від Замовника в електронній системі закупівель; договір про закупівлю від 02.02.2021 № 4; звіт про результати проведення процедури закупівлі.
Аналізом оприлюднення тендерної документації встановлено, що на порушення частини першої статті 22 Закону тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи 29.12.2020, оприлюднена в електронній системі закупівель для загального доступу 05.01.2021, тобто не разом з оголошенням про проведення відкритих торгів.
Аналізом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що на порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію ФОП Дякона В. М. з ціною за результатами аукціону 560 200,00 грн, якщо учасник не відповідає установленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Зокрема, учасник ФОП Дякон В. М. не підтвердив відсутність підстави, передбаченої пунктом 12 частини першої статті Закону, чим не виконав вимоги п.5.4 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації. Так, у довідці на підтвердження відсутності підстав, визначених у частинах першій та другій статті 17 Закону, наданій цим учасником торгів у складі тендерної пропозиції та завантаженій в електронному полі електронної системи закупівель 19.01.2021, зазначено: «Згідно п. 12 ч. 1 ст. 17 Закону, ФОП ДЯКОН ВІТАЛІЙ МАКСИМОВИЧ за даним пунктом не надає інформацію в силу тих обставин, що дані умови стосуються виключно службових (посадових) осіб суб’єкта господарювання – юридичних осіб».
На порушення пункту 3 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Дякон В. М., якщо він як переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, визначений у тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12, 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, для переможця встановлено у пункті 5.5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, зокрема переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати: довідку, видану уповноваженим органом не раніше дати формування повідомлення про намір укласти договір про закупівлю в електронній системі закупівель, про те, що фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за злочин, учинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку, та довідку, складену учасником у довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої пунктом 12 частини 1 статті 17 Закону. У зведеній довідці про відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону, завантаженій до електронної системи закупівель 30.01.2021 переможцем торгів ФОП Дяконом В.М. щодо підстави, визначеної пунктом 12 статті 17 цього Закону, зазначено: «Згідно п. 12 ч. 1 ст. 17 Закону, ФОП ДЯКОН ВІТАЛІЙ МАКСИМОВИЧ за даним пунктом не надає інформацію в силу тих обставин, що дані умови стосуються виключно службових (посадових) осіб суб’єкта господарювання – юридичних осіб». Отже, довідка, надана переможцем процедури закупівлі ФОП Дяконом В.М. 30.01.2021, не підтверджує відсутність підстави, передбаченої пунктом 12 частини 1 статті 17 Закону, тому тендерна пропозиція цього учасника торгів підлягала відхиленню згідно з пунктом 3 частини першої статті 31 Закону. Відповідна позиція Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (далі – Міністерство) щодо відхилення тендерної пропозиції міститься в листі Міністерства від 03.06.2020 № 3304-04/34835-04 «Щодо застосування статті 17 Закону».
Період усунення порушень:
05.03.2021 11:52 - 23.03.2021 00:00
Дата публікації висновку:
05.03.2021 11:52
Опис звіту:
У відповідь на Ваш Лист про надання інформації 262331-14/1182-2021 від 09.03.2021 року (далі по тексту - Лист), зазначаємо наступне.
Відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII року зі змінами «Моніторинг закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю). Моніторинг закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладання договору про закупівлю та його виконання. Моніторинг закупівлі не проводиться на відповідність тендерної документації вимогам частини четвертої статті 22 цього Закону».
Згідно оприлюдненої інформації в системі електронних закупівель Prozorro Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області прийнято рішення про початок моніторингу закупівлі 19 лютого 2021 року (17:19) (інформація за ідентифікатором UA-M-2021-02-19-000020 ● c3d1376fae7a4d74bc05a147f97d2ff0).
Висновок про результати вказаного моніторингу закупівлі було оприлюднено в електронній системі 05 березня 2021 року. Згідно оприлюдненого Висновку за пунктом 2 констатуючої частини встановлено: «За результатами питання оприлюднення тендерної документації встановлено порушення частини першої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Дякона В.М. встановлено порушення пунктів 1, 3 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону; внесення змін до тендерної документації; укладення договору про закупівлю – порушень не встановлено.». Разом з тим, згідно пункту 3 тієї ж частини Висновку, встановлено зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема вжити заходів відповідно до Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, не допускати виявлені порушення в подальшому, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Поряд з тим, варто зауважити, що початок проведення та відповідний висновок моніторингу закупівлі зі сторони органу фінансового контролю був оприлюднений після укладання договору про закупівлю 4 від 02.02.2021 року. Відтак, враховуючи можливості функціоналу електронної системи закупівель та сервісу майданчика на якому обслуговується Замовник, з упевненістю стверджуємо про відсутність технічної можливості вжити заходів, котрі Вами рекомендувались за Висновком.
Тому, єдиним можливим заходом щодо усунення виявлених Вами порушень, відповідно до Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, на думку Замовника є розірвання Договору про закупівлю 4 від 02.02.2021 року, що послугувало надання відповіді на моніторинг у вигляді наступного тексту: «Замовник ретельно ознайомився з висновком моніторингу закупівлі та зобов'язується дотримуватись позиції Органу фінансового контролю в подальшому.»
Отже, задля вжиття заходів щодо усунення виявлених порушень Замовником було ініційовано укладання додаткової угоди щодо розірвання договору про закупівлю 4 від 02.02.2021 року. Про відповідні заходи оприлюднено належну інформацію в електронній системі закупівель.
Тому, враховуючи все вище описане Замовник вважає, що ним вжито достатньо заходів, котрі унеможливлюють завдання можливої шкоди для бюджетних коштів на потребу котра відповідає предмету закупівлі, а відтак відсутній склад адміністративного правопорушення згідно статті 16414 КУпАП, що в свою чергу виключає потребу в наданні персональних даних уповноваженої особи з питань публічних закупівель Смілянського дитячого будинку інтернат.
Поряд з тим, згідно частини 9 статті 8 Закону №922, у разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавству сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку. Отже, органу фінансового контролю в особі управління північного офісу держаудитслужби в Черкаській області, в передбачені строки, надано достатньо доказів про вжиття Замовником заходів щодо усунення виявлених порушень за результатом моніторингу UA-M-2021-02-19-000020 ● c3d1376fae7a4d74bc05a147f97d2ff0, що забезпечує відсутність підстав по притягненню до адміністративної відповідальності уповноваженої особи Замовника.
Вжиті заходи щодо усунення виявлених порушень до процедури закупівлі:
- Додаткову угоду №1 до договору про закупівлю №4 від 02.02.2021 року про розірвання;
- та сформовано звіт про розірвання договору за результатом закупівлі UA-2020-12-29-009062-a.
Дата публікації звіту:
12.03.2021 15:11