-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Електрична енергія
Завершена
508 888.00
UAH з ПДВ
Номер:
2e194e7e5182475fa22897292f15dbdc
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-01-05-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.01.2021 00:00
Період моніторингу:
05.01.2021 13:57 - 29.01.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
05.01.2021 №1
Тернопіль
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 188 (із змінами внесеними наказами Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291, від 21.01.2020 №16),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Євген ДЕРЖЕРУКА
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 05.01.2021 №1
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
2. UA-2020-12-24-015761-с від 24.12.2020 – виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу наявность умов для застосування переговорної процедури встановлено порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону та пункту 2 частини другої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку зокрема, в межах законодавства вжити заходи щодо розірвання договору №602 від 31.12.2020 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 січня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон), оприлюднення інформації про закупівлю, наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Білобожницької сільської ради (далі – Замовник) на 2020 рік, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 24.12.2020, договір №602 від 31.12.2020, додаткову угоду №1 від 31.12.2020, додаткову угоду №2 від 05.01.2021, пояснення Замовника від 25.01.2021 отримане через електронну систему закупівель.
Відповідно до пункту 8 частини 6 статті 40 Закону, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Аналізом повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури встановлено, що Замовником застосовано переговорну процедуру закупівлі відповідно до пункту 2 частини другої статті 40 Закону (відсутність конкуренції з технічних причин), при цьому в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі зазначено: «Прийнято рішення про застосування переговорної процедури на підставі п.2 ч.2 ст.40 Закону України від 25.12.2015 «Про публічні закупівлі» у зв`язку з відсутністю конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку. Оскільки на адміністративній території Тернопільської області здійснює та може здійснювати діяльність лише один постачальник універсальних послуг - ТОВ «Тернопільелектропостач».
Отже, на порушення пункту 8 частини 6 статті 40 Закону обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі не містить посилань на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, який оприлюднено через електронну систему закупівель, Замовник 25.01.2021 зазначив, що у ст.63 Закону України «Про ринок електричної енергії» визначено, що у межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг. ТОВ «Тернопільелектропостач» є єдиним постачальником універсальної послуги у межах території Тернопільської області. Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання енергетики і комунальних послуг №2298 від 02 грудня 2020 року встановлено тариф на послуги послуги постачальника універсальних послуг конкретно для ТОВ «Тернопільелектропостач». Відповідно споживачі електричної енергії, об’єкти яких розташовані у межах території Тернопільської області, можуть укласти «Договір про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг» лише з ТОВ «Тернопільелектропостач».
При цьому необхідно зазначити, що відповідно до частини першої статті 20 Закону відкриті торги є основною процедурою закупівлі, а відповідно до статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток за наявності виключного переліку підстав.
Замовником в повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури зазначено: вид предмету закупівлі: товари; назва предмета закупівлі: електрична енергія; кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг: 130000 кВт*год.
Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями, встановленими цим законом. Постачання електричної енергії у розумінні цього закону не належить до сфери природних монополій та є конкурентним видом діяльності. Відповідно до Ліцензійного реєстру Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, станом на 31.12.2020 видано суб’єктам господарювання близько 854 ліцензій на постачання електричної енергії споживачу.
Отже, Замовник застосував переговорну процедуру закупівлі електричної енергії без наявних підстав, передбачених пунктом 2 частини другої статті 40 Закону.
Період усунення порушень:
26.01.2021 12:08 - 10.02.2021 00:00
Дата публікації висновку:
26.01.2021 12:08
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання вимог зазначених в моніторингу Білобожницькою сільською радою вжито заходи, щодо розірвання договору . Копія додаткової угоди підвантажена.
Дата публікації звіту:
01.02.2021 14:58
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionProcurementMethodType: Так
- corruptionCancelled: Так
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто.
Дата публікації:
20.04.2021 09:24
Запити/Пояснення
Номер:
439b536faeaf49349fac763d50c38a91
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
06.01.2021 09:30
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.01.2021 00:00
Опис:
В межах проведення моніторингу закупівлі «Електрична енергія, ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія», (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2020-12-24-015761-c), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі- Закон), виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
1. З яких підстав умовою для застосування переговорної процедури UA-2020-12-24-015761-c обрано пункт 2 частини другої статті 40 Закону (відсутність конкуренції з технічних причин), в той час, коли існує вільний ринок постачальників електроенергії.
2. Відповідно до пункту 8 частини 6 статті 40 Закону, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
У зв’язку з чим прошу пояснити, чому в повідомленні про намір укласти договір не зазначено посилань на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Відсутність посилань на експертні, нормативні, технічні та інші документи фактично не підтверджує настання умов, щодо застосування переговорної процедури закупівлі внаслідок відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку визначених пунктом 2 частини 2 статті 40 Закону.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
77d4bf7e14774e2993ba3be0bea87bd3
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
25.01.2021 17:07
Опис:
Правові, економічні та організаційні засади функціонування ринку електричної енергії, регулювання відносин, пов’язаних з постачанням електричної енергії споживачам визначаються Законом України «Про ринок електричної енергії» (далі – Закон).
Відповідно до ст.3 Закону визначено, що ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах, крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями, встановленими цим Законом. Тобто конкуренція може бути обмежена нормами Закону.
Зокрема у ст.63 Закону визначено, що у межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг.
ТОВ «Тернопільелектропостач» є єдиним постачальником універсальної послуги у межах території Тернопільської області. Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання енергетики і комунальних послуг №2298 від 02 грудня 2020 року встановлено тариф на послуги послуги постачальника універсальних послуг конкретно для ТОВ «Тернопільелектропостач» (копія Постанови додається).
Відповідно споживачі електричної енергії, об’єкти яких розташовані у межах території Тернопільської області, можуть укласти «Договір про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг» лише з ТОВ «Тернопільелектропостач».