• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт дорожнього покриття вул.Промислова в м.Самборі Львівської області. Коригування» (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)

Місцезнаходження Замовника: 79008, Україна, Львівська область обл., Львів, вул. В. Винниченка, 18. Категорія замовника Департаменту дорожнього господарства Львівській обласної державної адміністрації – відповідно до п.1 ч.4. ст. 2 Закону України "Про публічні закупівлі" в новій редакції від 19.04.2020р.

Завершена

53 863 943.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 269 319.72 UAH
Номер: 4a60d45748bd4df580246680de204b83
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-06-18-000110
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 17.06.2021 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40477689
Період моніторингу: 22.06.2021 08:55 - 15.07.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: 17.06.2021 № 317 Дніпро Про початок здійснення моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, доручення Державної аудиторської служби України від 07.06.2021 № 003100-18/7042-2021, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 17.06.2021 № 317 Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 4 UA-2020-12-23-003121-b 23.12.2020 Департамент дорожнього господарства Львівської обласної державної адміністрації (ЄДРПОУ 43493483) Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Адреса: Ukraine, Дніпропетровська, Дніпро
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби (Дніпропетровська обл.), +38 (0 99) 615-72-12, fintisov@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пунктів 11, 14 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу умов Договору від 05.02.2021 № 06-02/21 на відповідність умовам тендерної пропозиції переможця та тендерної документації встановлено порушення вимог частини шостої статті 33, частини 4 статті 41 Закону. За результатами аналізу питання щодо обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розгляду тендерної пропозиції ТОВ "ШЛЯХОВИК-Т", своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором від 05.02.2021 № 06-02/21 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 01 липня 2021 року. Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета процедури закупівлі, відображення процедури закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо процедури закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: інформацію Департамента дорожнього господарства Львівської обласної державної адміністрації (далі Замовник) про закупівлю, річний план ID: UA-P-2020-12-23-011665-с, оголошення про проведення відкритих торгів, звіт про результати проведення процедури закупівлі, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням тендерного комітету Замовника від 05.01.2021 №399 із змінами, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 15.01.2021, тендерну пропозицію ТОВ "ШЛЯХОВИК-Т", повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене 19.01.2021, договір на закупівлю робіт від 05.02.2021 № 06-02/21. Моніторингом встановлено, що тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог Закону, а саме: - недотримання Замовником у пункті 4 розділу тендерної документації «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» норми пункту 11 частини другої статті 22 Закону в частині визначення строку протягом якого тендерні пропозиції є дійсними; - на порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону Замовником у пункті 1 розділу тендерної документації «Подання та розкриття тендерної пропозиції» не визначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Отже, тендерна документація складена Замовником з порушенням вимог пунктів 11, 14 частини другої статті 22 Закону. Норма частини другої статті 22 Закону є імперативною, отже є обов’язковою до виконання Замовником. Рішенням тендерного комітету Замовника від 18.01.2021 ТОВ "ШЛЯХОВИК-Т" було визначено переможцем торгів та укладено з ним договір на закупівлю робіт від 05.02.2021 № 06-02/21 на суму 45 105 101,00 грн. Відповідно до норми частини шостої статті 33 Закону Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Згідно з частиною четвертою статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі. Моніторингом відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця ТОВ "ШЛЯХОВИК-Т" установлено, що в умовах договору від 05.02.2021 № 06-02/21, зокрема в розділі 3 «Порядок здійснення оплати» зазначені положення, які не були визначені в проекті договору (Додаток 5 до тендерної документації) та у складі тендерної пропозиції переможця (лист погодження учасника із проектом договору про закупівлю згідно предмету закупівлі від 11.01.2021 №24), а саме: пункт 3.3 слідуючого змісту - «замовник може провести попередню оплату (аванс),… розмір якої не може перевищувати 30 відсотків виділеного фінансування на поточний рік…», пункт 3.4 - «…Зарахування авансу здійснюється відповідно до Актів приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в) та Довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форма КБ № 3). Невикористані суми авансу повертаються Замовнику… У разі неподання Актів приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в) та Довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форма КБ № 3) про використання суми попередньої оплати (авансу) Підрядник зобов’язаний повернути надану йому суму попередньої оплати (авансу) з урахуванням індексу інфляціїції…», пункт 3.20 – « ризики пов’язані з наданням послуг (виконання робіт) в розмірі 1,5 відсотка, передбачені в договірній ціні, відшкодовуються підряднику відсотком в акті кб2...», пункт 4.1 доповнено новим змістом – «… - вартість робіт … на 2021 рік; - згідно переліку об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонтів автомобільних доріг…, що є невідємною частиною Договору (Додаток 2)», пункт 13.1 доповнено «… Додаток 1 – Договірна ціна, Додаток 2 – Договірна ціна робіт у 2021 році, Додаток 3 – Графік виконання робіт», чим не дотримано вимоги пункту 4 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації, де Замовником визначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону переможця процедури закупівлі. Таким чином, відповідно до частини першої статті 43 Закону Договір є нікчемним, оскільки він укладений з порушенням вимоги частини четвертої статті 41 Закону.
Період усунення порушень: 05.07.2021 13:19 - 20.07.2021 00:00
Дата публікації висновку: 05.07.2021 13:19

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Моніторингом встановлено, що тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог Закону, а саме: - недотримання Замовником у пункті 4 розділу тендерної документації «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» норми пункту 11 частини другої статті 22 Закону в частині визначення строку протягом якого тендерні пропозиції є дійсними; - на порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону Замовником у пункті 1 розділу тендерної документації «Подання та розкриття тендерної пропозиції» не визначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Моніторингом відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця ТОВ "ШЛЯХОВИК-Т" установлено, що в умовах договору від 05.02.2021 № 06-02/21, зокрема в розділі 3 «Порядок здійснення оплати» зазначені положення, які не були визначені в проекті договору (Додаток 5 до тендерної документації) та у складі тендерної пропозиції переможця (лист погодження учасника із проектом договору про закупівлю згідно предмету закупівлі від 11.01.2021 №24), а саме: пункт 3.3 слідуючого змісту - «замовник може провести попередню оплату (аванс),… розмір якої не може перевищувати 30 відсотків виділеного фінансування на поточний рік…», пункт 3.4 - «…Зарахування авансу здійснюється відповідно до Актів приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в) та Довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форма КБ № 3). Невикористані суми авансу повертаються Замовнику. У разі неподання Актів приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в) та Довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форма КБ № 3) про використання суми попередньої оплати (авансу) Підрядник зобов’язаний повернути надану йому суму попередньої оплати (авансу) з урахуванням індексу інфляціїції…», пункт 3.20 – « ризики пов’язані з наданням послуг (виконання робіт) в розмірі 1,5 відсотка, передбачені в договірній ціні, відшкодовуються підряднику відсотком в акті кб2...», пункт 4.1 доповнено новим змістом – «… - вартість робіт … на 2021 рік; - згідно переліку об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонтів автомобільних доріг…, що є невід’ємною частиною Договору (Додаток 2)», пункт 13.1 доповнено «… Додаток 1 – Договірна ціна, Додаток 2 – Договірна ціна робіт у 2021 році, Додаток 3 – Графік виконання робіт», чим не дотримано вимоги пункту 4 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації, де Замовником визначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону переможця процедури закупівлі. Таким чином, відповідно до частини першої статті 43 Закону Договір є нікчемним, оскільки він укладений з порушенням вимоги частини четвертої статті 41 Закону. Проте Департамент не погоджується із вищевказаними твердженнями з огляду на наступне. Відповідно до пункту 11 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) у тендерній документації зазначаються такі відомості, як зокрема строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Замовником в пункті 4 Розділу Інструкція з підготовки тендерної пропозиції встановлено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 120 днів, що є не менше 90 днів, отже Замовником було дотримано вимог чинного законодавства в даній частині. Щодо невизначення кінцевого строку подання тендерних пропозицій повідомляємо, що Замовником подано дану інформацію у бланкетній формі, а саме в пункті 1 Розділу Подання та розкриття тендерної пропозиції тендерної документації зазначено, що кінцевий строк подання тендерних пропозицій зазначений в оголошенні про проведення процедури закупівлі. Щодо зміни положень проекту Договору повідомляємо, що Замовником було допущено помилку при укладанні Договору № 06-02/21 на закупівлю робіт від 05 лютого 2021 року. Відповідно до п. 9.3. Всі зміни та доповнення до цього Договору оформлюються у вигляді додаткових угод, складених і підписаних у трьох примірниках, які мають однакову юридичну силу та є його невід’ємною частиною, з яких два примірники залишається у Замовника, один – у Підрядника. На виправлення допущеної помилки Замовником було укладено Додаткову угоду № 1 від 09.02.2021 року до Договору № 06-02/21 від 05.02.2021 року, в якій вилучено пункти, що були відсутні у проекті договору. Щодо доповнення новим змістом пункту 4.1 повідомляємо, що ціна договору коригується відповідно до результату проведеного аукціону, отже Замовник не міг в проекті Договору зазначити ціну Договору. Щодо вартості робіт по даному Договору в межах бюджетного фінансування на 2021 рік зазначаємо, що станом на дату оголошення процедури закупівлі Львівською обласною державною адміністрацією не було затверджено Переліку об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонтів автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам за бюджетною програмою 3131090 у 2021 році, отже у Замовника також не було можливості зазначити даний пункт в проекті Договору при оголошенні процедури закупівлі. З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором від 05.02.2021 № 06-02/21 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Повідомляємо, що відповідно до статті 651 Цивільного Кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. В порядку виконання висновку моніторингу Замовником було вжито заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема нами було надіслано запит Підряднику щодо розірвання договору за згодою сторін. Відтак Замовником було вжито заходи спрямовані на припинення зобов’язань за Договором від 05.02.2021 № 06-02/21 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
Дата публікації звіту: 09.07.2021 09:54