-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Природний газ
Завершена
864 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 322.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 322.50 UAH
Номер:
ab05ccaa11fa4ce0951321b0046aecff
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-05-27-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.05.2021 00:00
Період моніторингу:
27.05.2021 16:04 - 18.06.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
27.05.2021 № 345
Хмельницький
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02 липня 2018 року № 189,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник начальника управління -
начальник відділу контролю в галузі
оборони, в правоохоронних органах
та органах влади Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Хмельницькій області Валерій ДЗЮБЛЮК
Додаток до наказу від 27.05.2021 № 345
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа, відповідальна за здійснення моніторингу
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
1 UA-2020-12-22-004685-a 22.12.2020 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель Швець І.Ю.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору встановлено порушення пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатом аналізу питання своєчасності надання пояснень (інформації, документів) у випадках передбачених Законом, встановлено порушення частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель під час визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону, зокрема, привести істотні умови Договору у відповідність до вимог Закону та оприлюднити їх у встановлені законом строки, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 червня 2021.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення, своєчасності надання пояснень (інформації, документів) у випадках передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Зіньківської сільської ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 22.12.2020 №4, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 11.01.2021, тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю СЕРВІС ГРУПП ЛТД (далі – ТОВ «СЕРВІС ГРУПП ЛТД»), протокол розгляду тендерної пропозиції та обрання переможця закупівлі від 12.01.2021 № 11, повідомлення про намір укласти договір від 12.01.2021, договір на постачання природного газу від 01.02.2021 № 433/21/30 (далі – Договір), додаткова угода від 03.03.2021 № 1/60 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору від 03.03.2021, додаткова угода від 12.04.2021 №2 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору від 12.04.2021, пояснення Замовника на запит від 28.05.2021, надане через електронну систему закупівель 03.06.2021.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що при проведенні процедури відкритих торгів між Замовником та ТОВ «СЕРВІС ГРУПП ЛТД» (далі – сторони) укладено Договір постачання природного газу. На дату укладання Договору (01.02.2021) сторони узгодили істотні умови договору, в тому числі, ціну за одиницю товару, а саме: природного газу, яка згідно пункту 3.1 Договору становила 7098,00 грн з ПДВ за 1000 куб. м.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в частині внесення змін до істотних умов договору встановлено, що між Замовником та ТОВ «СЕРВІС ГРУПП ЛТД» (далі – сторони) укладені додаткові угоди від 03.03.2021 № 1 та від 12.04.2021 № 2 до Договору, якими внесено зміни до істотних умов Договору в частині збільшення ціни за одиницю товару на підставі пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону, а саме: - згідно додаткової угоди від 03.03.2021 № 1 ціна газу за 1000 куб. м. склала 7687,40 грн з ПДВ (згідно умов Договору станом на 01.02.20201 ціна складала 7098,00 грн з ПДВ), тобто ціна зросла на 8,3 %; - згідно додаткової угоди від 12.04.2021 № 2 ціна газу за 1000 куб. м. склала 8364,00 грн з ПДВ, тобто ціна зросла на 8,8 %.
Замовником на запит Управління від 28.05.2021 надано через електронну систему закупівель пояснення щодо підстав збільшення ціни природного газу, а також цінові довідки Харківської торгово-промислової палати від 04.02.2021 №268/21, від 01.04.2021 №759/21, які містять інформацію щодо ціни природного газу в лютому 2021 року та у березні-квітні 2021 року, згідно даних, розміщених на офіційному веб сайті Товарної біржі «Українська енергетична біржа» (далі – ТБ «Українська енергетична біржа») за адресою в мережі Internet: https://www.ueex.com.ua.
Відповідно до наданої Замовником цінової довідки Харківської торгово-промислової палати від 04.02.2021 № 268/21, за даними ТБ «Українська енергетична біржа» станом на 03.02.2021 ціна природного газу (ресурс лютого 2021 року, передплата) за результатами електронних біржових торгів на ТБ «Українська енергетична біржа» становила 8215,49 грн з ПДВ за 1000 куб. м.
Тобто, цінова довідка Харківської торгово-промислової палати від 04.02.2021 № 268/21 містить інформацію щодо середньозваженої ціни на природний газ по умовах оплати станом на конкретну дату, а саме: 03.02.2021, не містить інформації про коливання ціни товару на ринку та не підтверджує факту коливання ціни природного газу на ринку, у зв’язку з чим вона не може бути підставою для зміни істотних умов договору.
Відповідно до наданої Замовником цінової довідки Харківської торгово-промислової палати від 01.04.2021 № 759/21, за даними ТБ «Українська енергетична біржа» станом на 01.03.2021 ціна газу: на німецькому хабі NCG становила 8480,38 грн з ПДВ за 1000 куб. м., станом на 01.04.2021 – 9467,34 грн з ПДВ за 1000 куб. м.; рівень коливання ціни між вказаними датами +11,64 %; на німецькому хабі GASPOOL становила 8484,69 грн з ПДВ за 1000 куб. м., станом на 01.04.2021 – 9463,27 грн з ПДВ за 1000 куб. м.; рівень коливання ціни між вказаними датами +11,53%; на нідерландському хабі TTF становила 8342,36 грн з ПДВ за 1000 куб. м., станом на 01.04.2021 – 9392,58 грн з ПДВ за 1000 куб. м.; рівень коливання ціни між вказаними датами +12,59%; на австрійському хабі CEGH становила 8493,32 грн з ПДВ за 1000 куб. м., станом на 01.04.2021 – 9434,16 грн з ПДВ за 1000 куб. м.; рівень коливання ціни між вказаними датами +11,08%.
Відповідно до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії.
Згідно роз’яснення Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24.11.2020 № 3304-04/69987-06 під пропорційністю розуміється збільшення ціни саме на такий відсоток, на який відбулося коливання на ринку, але не більше ніж на 10 відсотків. У разі збільшення ціни має зменшуватися кількість товару. Розрахунок відсотків зміни ціни і кількості здійснюється у додатковій угоді від ціни підписаного договору, а у наступних додаткових угодах за потреби - від останньої зміни ціни та кількості.
Враховуючи викладене, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону безпідставно внесено зміни до істотних умов договору в частині збільшення ціни за одиницю товару шляхом укладання додаткової угоди від 03.03.2021 № 1 до Договору.
Також, під час моніторингу постала потреба в отриманні пояснення від Замовника, про що опубліковано запит від 28.05.2021, проте в порушення частини п’ятої статті 8 Закону Замовник оприлюднив відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель 03.06.2021, чим недотримав терміну (три робочих дні з дня оприлюднення запиту).
Період усунення порушень:
14.06.2021 16:16 - 01.07.2021 00:00
Дата публікації висновку:
14.06.2021 16:16
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання вимог ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» Зіньківською сільською радою Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-12-22-004685-a, розглянуто. З результатами розгляду можемо повідомити наступне.
У зв’язку із неможливістю виконання ТОВ «СЕРВІС ГРУПП ЛТД» умов договору від 01.02.2021 № 433/21/30, сторонами 11.06.2021 укладено додаткову угоду №3 про його розірвання (копія надається). На виконання вимог ст.10 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовником 14.06.2021 в електронній системі закупівель оприлюднено звіт про виконання договору про закупівлю UA-2020-12-22-004685-a.
Дата публікації звіту:
18.06.2021 14:53
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionChanges: Так
Опис:
Усунуто Замовником шляхом розірвання Договору (додаткова угода №3 від 11.06.2021).
Дата публікації:
22.06.2021 10:21
Запити/Пояснення
Номер:
231be24133fd44399c258b09f727e8b2
Назва:
Про надання інформації (пояснень)
Дата опублікування:
28.05.2021 14:43
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.06.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі ProZorro за номером ID: UA-2020-12-22-004685-a та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції від 19.04.2020, далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. №43, постала потреба в отриманні пояснення.
Згідно з пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Водночас, внесення таких змін до договору про закупівлю має бути обґрунтованим та документально підтвердженим.
Водночас, внесення таких змін до договору про закупівлю має бути обґрунтованим та документально підтвердженим. Для прийняття такого рішення у замовника повинні бути обґрунтовані та документально підтверджені підстави, зокрема надані постачальником підтвердження (довідка, експертний висновок тощо) компетентних органів (установ, організацій) щодо коливання цін на ринку відповідної продукції. Інформацію щодо коливання ціни товару на ринку можуть надавати уповноважені на те згідно з законодавством органи, установи, організації.
В зв’язку з вищевикладеним, для уточнення питань, що виникли в ході моніторингу, прошу надати відповідну інформацію (пояснення), а саме:
- які обґрунтування та документи були використані щодо коливання ціни товару при укладанні додаткової угоди від 03.03.2021 №1/60, до Договору від 01.02.2021 за №433/21/30 та додаткової угоди від 12.04.2021 №2 до Договору від 01.02.2021 за №433/21/30?
Пояснення та документальні підтвердження необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту відповідно до статті 8 Закону.
Номер:
1c497cf84adf47b8965aeb8e85489deb
Назва:
Надання пояснення
Дата опублікування:
08.06.2021 15:21
Опис:
На ваш запит щодо обґрунтування та документів, які були використані при укладанні додаткової угоди від 03.03.2021 №1/60, до Договору від 01.02.2021 за №433/21/30 та додаткової угоди від 12.04.2021 №2 до Договору від 01.02.2021 за №433/21/30 надаємо копії відповідних документів
Номер:
5f7aa8ff6c47485ab6aa2b752adf6851
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
03.06.2021 12:07
Опис:
На ваш запит щодо обґрунтування та документів, які були використані при укладанні додаткової угоди від 03.03.2021 №1/60, до Договору від 01.02.2021 за №433/21/30 та додаткової угоди від 12.04.2021 №2 до Договору від 01.02.2021 за №433/21/30 надаємо копії відповідних документів