• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги їдалень(організація гарячого харчування)

Завершена

1 168 125.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 35 043.75 UAH
Номер: 6378eee88f454dba992e62b4f3efdbff
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-06-02-000035
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 02.06.2021 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40477689
Період моніторингу: 02.06.2021 18:11 - 25.06.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: 02.06.2021 № 276 Дніпро Про початок здійснення моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 02.06.2021 № 276 Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 6 UA-2020-12-18-007280-b 18.12.2020 Відділ освіти Гречаноподівської сільської ради (код ЄДРПОУ 42118373) Інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Адреса: Ukraine, Дніпропетровська, Дніпро
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби (Дніпропетровська обл.), +38 (0 56) 722-22-72, olgavet3012@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення частини 1 статті 4 Закону. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 1 частини 16 статті 29 Закону. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення пунктів 11, 19 частини 2 статті 22 Закону, частини 6 статті 33 Закону, частини 4 статті 41 Закону. За результатами розгляду тендерної пропозиції ФОП Баранюк Є.Д. встановлено порушення пунктів 1, 2 частини 1 статті 31 Закону. За результатами аналізу питання щодо відповідності умов договору вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено порушення частини 4 статті 41 Закону. За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, своєчасності оприлюднення договору, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів щодо припинення зобов'язань за договором від 26.01.2021 № 6 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 24 червня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, обрання процедури закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», розгляд тендерної пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору вимогам Закону та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Гречаноподівської сільської ради (далі Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення процедури закупівлі, тендерну документацію Замовника, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 04.01.2021, тендерну пропозицію ФОП Баранюк Є.Д., протокол засідання тендерного комітету Замовника від 11.01.2021 №3, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 12.01.2021, договір про надання послуг їдалень від 26.01.2021 № 6. Відповідно до частини 1 статті 4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану, річний план та зміни до нього безоплатно орилюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. В електронній системі закупівель Замовником оприлюднено річний план закупівлі послуги їдалень (організація гарячого харчування) UA-P-2020-12-17-018799-c з орієнтованими початком проведення процедури закупівлі у січні 2021 року. На порушення частини 1 статті 4 Закону Замовником не внесено зміни до річного плану закупівлі щодо початку проведення процедури у грудні 2020 року. Моніторингом установлено, що тендерна документація не відповідає вимогам законодавства про закупівлі, а саме: - на порушення пункту 19 частини 2 статті 22 Закону Замовником в тендерній документації не зазначено відомості щодо опису та прикладів формальних (несуттєвих) помилок, затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 (далі Наказ № 710), допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій; - на порушення пункту 11 частини 2 статті 22 Закону Замовником у пункті 1 Додатку № 2 до тендерної документації встановлено вимогу щодо дотримання учасниками умов тендерної пропозиції не менше ніж 90 днів з дня розкриття пропозицій, при цьому вказаною нормою Закону визначено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій; - в Додатку № 1 проекту договору, що є Додатком № 3 до тендерної документації Замовником зазначено, що проект договору не є остаточним і вичерпним, і може бути доповнений і скоригований під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо закупівель за державні кошти. Однак, за нормою частини 6 статті 33 Закону Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів. Згідно з частиною 4 статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону переможця процедури закупівлі. Таким чином, встановлення Замовником у тендерній документації умови щодо можливості коригування умов договору суперечить вимогам частини 6 статті 33 Закону та частини 4 статті 41 Закону. Також Додатком № 4 до тендерної документації Замовником визначено, що організація харчування буде здійснюватися для дітей 1-4 класів та дітей пільгових категорій у закладах загальної середньої освіти, підпорядкованих відділу освіти Гречаноподівської сільської ради. Термін надання послуги до 31 грудня 2021 року. Крім того у Додатку № 4 до тендерної документації зазначено, що учасник повинен надати послуги, якість яких відповідає умовам, викладеним у Постанові Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» (далі Постанова № 1591) та Наказу Міністерства охорони здоров'я України і Міністерства освіти і науки України від 01.06.2005 № 242/329 «Про порядок організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах». Аналізом інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель встановлено, що серед продуктів харчування, вимоги до яких встановлені Замовником у Додатку № 4 до тендерної документації, є перелік ковбасних виробів, а саме: сосиски вищого ґатунку, ковбаса варена вищого ґатунку, ковбаса напівкопчена вищого ґатунку, ковбаса сирокопчена вищого гатунку. Відповідно до Додатку 8 до Постанови № 1591 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 6 серпня 2014 року № 353), продукт «Ковбаса варена» може бути лише продуктом – замінником м’яса (яловичина, свинина нежирна) за енергоцінністю, а отже не основним продуктом харчування. При цьому, відповідно до Додатку 10 Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я від 25.09.2020 № 2205 (далі Наказ № 2205) з 01 січня 2021 року під забороною м'ясні продукти промислового виробництва — ковбаси, сосиски. Отже на порушення Додатку 8 Постанови № 1591 та Додатку 10 Наказу № 2205 Замовником у Додатку № 4 до тендерної документації включено продукти харчування, які під забороною - сосиски вищого ґатунку, ковбасу варену вищого ґатунку, ковбасу напівкопчену вищого ґатунку, ковбасу сирокопчену вищого ґатунку. Також моніторингом установлено, що відповідно до Додатку № 4 до тендерної документації Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції приблизне двотижневе меню, затверджене Управлінням Держпродспоживслужби. На виконання вищезазначених вимог в тендерній пропозиції ФОП Баранюк Є.Д. міститься двотижневе меню для учнів КЗО «Степівська СЗШ», КЗО «Калинівська СЗШ», КЗ «Олександрівський ЗЗСО», КЗО «Водянська СЗШ», КЗО «Миролюбівський НВК «ЗНЗ-ДНЗ», в яке під пунктом 2 щопонеділка включено ковбасні вироби відварні, що суперечить Додатку 8 Постанови № 1591 та Додатку 10 Наказу № 2205. Також відповідно до Додатку 10 Наказу № 2205 під забороною знаходяться кондитерські вироби. Проте на порушення Додатку 10 Наказу № 2205 до двотижневого меню, яке знаходиться в тендерній пропозиції переможця торгів ФОП Баранюк Є.Д., під пунктом 3 щоп’ятниці включено кондитерські вироби (промислові вироби). Крім того пунктом 2 Додатку №1 до тендерної документації Замовником визначено, що учасниками надається довідка у довільній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для організації послуг із значенням їх посад, прізвищ і ініціалів, дати проходження останнього медичного огляду та флюрографії, дати останнього проходження курсів гігієнічного навчання. Моніторингом установлено, що в тендерній пропозиції ФОП Баранюк Є.Д. міститься довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, в якій зазначено ПІБ працівника та посада. Проте у зазначеній довідці відсутня інформація щодо дати проходження останнього медичного огляду працівниками та флюрографії, дати останнього проходження курсів гігієнічного навчання, що не відповідає пункту 2 Додатку 1 до тендерної документації в частині підтвердження кваліфікаційного критерію, встановленого Замовником відповідно до пункту 2 частини 2 статті 16 Закону стосовно наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. При цьому в оприлюднених ФОП Баранюк Є.Д. документах відсутня інформація щодо дати останнього проходження курсів гігієнічного навчання працівниками, визначеними у позиціях 1,2,6,7 вищезазначеної довідки. Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону. Проте Замовником не відхилено тендерну пропозицію ФОП Баранюк Є.Д. Відповідно до частини 16 статті 29 Закону, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Пунктом 1 частини 16 статті 29 Закону визначено, що Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону. Замовником на порушення пункту 1 частини 16 статті 29 Закону в електронній системі закупівель не опубліковано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей поданих переможцем документів, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону. Також відповідно до пункту 5.5. переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель (у вигляді передбаченому згідно п. 1.3. цієї документації), що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, а саме: - довідку, видану Департаментом інформатизації МВС України (територіальним органом з надання сервісних послуг МВС України), та щодо (не)притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України, що містить інформацію станом на дату, не раніше дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю в електронній системі закупівель. Зазначена довідка надається щодо осіб (особи), визначених згідно п. 5, 6, частини 1 ст. 17 Закону; - довідку, складену учасником у довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої п.12 частини 1 ст.17 Закону; - довідку, складену учасником у довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої абзацом 1 ч. 2 ст. 17 Закону, або інформацію у довільній формі, що підтверджує вжиття заходів для доведення надійності учасника, згідно абзацу 2 ч. 2 ст. 17 Закону. Моніторингом установлено, що переможцем торгів ФОП Баранюк Є.Д. в електронній системі закупівель 12.01.2021 оприлюднено довідку, видану Департаментом інформатизації МВС України про не притягнення до кримінальної відповідальності станом на 06.01.2021, тобто раніше 12.01.2021 - дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, що не відповідає вимогам пункту 5.5 тендерної документації. Крім того, переможцем торгів ФОП Баранюк Є.Д. в електронній системі закупівель на порушення пункту 5.5 тендерної документації неоприлюднено довідки, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 12 частини 1 статті 17 Закону та абзацами 1, 2 частини 2 статті 17 Закону. Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Проте Замовником не відхилено тендерну пропозицію ФОП Баранюк Є.Д. та укладено з ним договір від 26.01.2021 № 6, умови якого відрізняються від умов проекту договору, що є Додатком № 3 до тендерної документації та відповідно тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі в частині кількості дітоднів для харчування дітей, чим порушено частину 4 статті 41 Закону. Так моніторингом установлено, що калькуляцією (додаток №1) до проекту договору, що є Додатком № 3 до тендерної документації, та калькуляцією (додаток №1) до проекту договору, який міститься в тендерній пропозиції ФОП Баранюк Є.Д., визначено 42525 дітоднів для харчування дітей. Проте в калькуляції (додаток №1) до укладеного договору від 26.01.2021 № 6 визначено кількість дітоднів для харчування дітей 40188. Таким чином, відповідно до частини першої статті 43 Закону договір є нікчемним, оскільки він укладений з порушенням вимоги частини 4 статті 41 Закону.
Період усунення порушень: 29.06.2021 11:49 - 14.07.2021 00:00
Дата публікації висновку: 29.06.2021 11:49

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Тендерним комітетом відділу осівти Гречаноподівської сільської ради,відповідно результату моніторингу закупівлі UA-2020-12-18-007280-b та виявлених порушень, прийнято рішення розірвати договір №6 від 26 січня 2021 року укладеного між відділом освіти Гречаноподівської сільської ради та ФОП Баранюк Є.Д. шляхом укладення додаткової угоди про розірвання договору №6 від 26 січня 2021 року.
Дата публікації звіту: 06.07.2021 14:29