• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Морожена риба

Завершена

3 476 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 34 760.00 UAH
Номер: b0847f8c9f474f6c9d05e80794ab2617
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-07-26-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 26.07.2021 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 26.07.2021 15:13 - 17.08.2021 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 26.07.2021 № 471 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 26.07.2021 № 471. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2020-12-18-001699-b, 18.12.2020. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України № 003100-18/9259-2021 від 22.07.2021. В.о.начальника відділу контролю у сфері закупівель Галина ГАВЧАК
Адреса: Ukraine, Львівська, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.), +38 (0 32) 297-02-35, atv.zakup@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу розміщення Замовником інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Руол Стандарт», визначення вказаного учасника переможцем та укладення з ним договору встановлено порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, відповідності тендерної документації вимогам Закону, виконання Управлінням освіти і науки Білоцерківської міської ради рішення № 725-р/пк-пз від 16.01.2021 Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення вимог пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082 та порушень вимог частини сьомої статті 33 Закону у встановленому законодавством порядку, зокрема, але не виключно, письмово звернутися до ТОВ «Руол Стандарт» щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Крім цього, недопускати виявлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо). Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 02 серпня 2021 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, виконання Управлінням освіти і науки Білоцерківської міської ради рішення № 725-р/пк-пз від 16.01.2021 Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - Орган оскарження), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2020-12-18-003202-c), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, скарга щодо тендерної документації ФОП Аврахової Катерини Григорівни, рішення АМКУ від 16.01.2021 № 725-р/пк-пз в частині його виконання Замовником, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ФОП Мальований С.М., ТОВ «МАРІ ФУДС» та фізичної особи-підприємця Випущенко Людмила Миколаївна в частині правомірності відхилення, тендерну пропозицію ТОВ «Руол Стандарт», протоколи розгляду тендерних пропозицій № 1, 2, 3, 4 від 03.02.2021, 05.02.2021, 11.02.2021, 12.02.2021, вимога про усунення невідповідностей до 10.02.2021, повідомлення про намір укласти договір від 12.02.2021, опубліковані переможцем торгів документи на підтвердження відсутності підстав, визначених статтею 17 Закону, договір про закупівлю № 32 від 24.02.2021, додаткову угоду № 1 від 27.07.2021 до вказаного договору, додаткову угоду № 1/2 від 27.07.2021 до вказаного договору, експертний висновок Чернігівської регіональної Торгово-промислової палати № ЧК-392 від 16.07.2021. Відповідно до пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Наказ Мінекономрозвитку №1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника, після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку. За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону. Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис. Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного Закону кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису). Водночас, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, тендерну документацію тощо), на них накладено удосконалений електронний цифровий підпис посадової особи Замовника (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису – удосконалений, сертифікат – кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим порушено вимоги пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082. У відповідності до частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Водночас, проведеним моніторингом розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Руол Стандарт» встановлено, що на порушення вимог частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі ТОВ «Руол Стандарт» у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, не надав Замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3 і 8 частини першої статті 17 Закону. Відповідно до частини сьомої статті 33 Закону у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених цією статтею. Таким чином, на порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Руол Стандарт», яким не надано, як переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, а укладено з ним договір про закупівлю № 32 від 24.02.2021 на суму 2 745 000,00 гривень.
Період усунення порушень: 02.08.2021 16:13 - 17.08.2021 00:00
Дата публікації висновку: 02.08.2021 16:13

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Керуючись висновком про результати моніторингу процедури закупівлі ДК 021:2015— 15220000-6 «Риба, рибне філе та інше м'ясо риби морожені» (Морожена риба), ідентифікатор закупівлі UA-2020-12-18-001699-b повідомляємо, що Управлінням освіти і науки Білоцерківської міської ради (далі – Замовник) було направлено звернення до Товариства з обмеженою відповідальністю «Руол Стандарт» з проханням розірвати договір про закупівлю від 24 лютого 2021 року № 32 (копія листа додається). Водночасзгідно з матеріалами висновку про результати моніторингу процедури закупівлі ДК 021:2015— 15220000-6 «Риба, рибне філе та інше м'ясо риби морожені» (Морожена риба), ідентифікатор закупівлі UA-2020-12-18-001699-b у відповідності до частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. ТОВ «Руол Стандарт» у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю не надало Замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3 і 8 частини першої статті 17 Закону. Таким чином, згідно з матеріалами висновку, не відхиливши пропозицію ТОВ «Руол Стандарт» через ненадання вищевказаних документів Замовник порушив вимоги частини сьомої статті 33 Закону. Із зазначеними висновками категорично не згодні, оскільки вони суперечать як нормам Закону так і позиції органу оскарження – Антимонопольного комітету України. Вищевказане підтверджуємо наступним: Так, дійсно, частина шоста статті 17 Закону встановлює обов’язок для переможця процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, надати Замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. В той же час вказана норма Закону не містить уточнення, які саме документи (довідку довільної форми, довідку, видану компетентним органом, витяг з електронного реєстру тощо) повинен надати учасник-переможець. Не містить тому, що стаття 22 Закону чітко встановлює саме для Замовника обов’язок визначити перелік таких документів у тендерній документації. Так частина друга статті 22 Закону містить перелік відомостей, які обов’язково зазначаються у тендерній документації, зокрема, відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону, Замовник у тендерній документації зазначає один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені статтею 17 Закону та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Керуючись частиною п’ятою статті 17 Закону, Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, тому нами в тендерній документації не вимагалося надання документального підтвердження підстав, визначених пунктами 2, 3, 8, частини першої статті 17. Отже, виходячи із вищевикладеного, для підтвердження відсутності підстав, визначених статтею 17 Закону, учасник повинен надати тільки ті документи, перелік яких визначив Замовник у тендерній документації. Наголошуємо, що поняття «учасник» включає в себе і поняття «учасник-переможець», що підтверджується визначенням, наведеним у пункті 18 частини першої статті 1 Закону: «переможець процедури закупівлі – учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівлі». Тендерною документацією «Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені» (Морожена риба), яка затверджена рішенням тендерного комітету, згідно протоколу від 18 грудня 2020 року зі змінами, внесеними протоколом тендерного комітету від 22.01.2021 року, не було встановлено для переможця процедури закупівлі обов’язку подавати документи щодо підтвердження обставин, визначених пунктами 2, 3 та 8 частини першої статті 17 Закону (замовник самостійно перевіряє інформацію, що міститься у відкритому реєстрі). Слід зазначити, що такі вимоги тендерної документації, відповідно до висновку, повністю відповідають чинному законодавству у сфері закупівель (за результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону - порушень не встановлено). Враховуючи вищенаведене, не завантаживши документи, що підтверджують відсутність обставин, визначених пунктами 2, 3, 8 частини першої статті 17 Закону ТОВ «Руол Стандарт» не порушило вимог Закону, оскільки обов’язок завантажувати такі документи, відповідно до Закону та тендерної документації, у нього був відсутній. Така позиція Замовника підтверджується рішенням Постійно діючої Адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №15716-р/пк-пз від 18.08.2020 року стосовно розгляду скарги №UA-2020-06-10-002365-c, відповідно до якого органом оскарження резюмовано наступне: «… Разом з тим, Документацією передбачено, що Замовник самостійно перевіряє інформацію щодо пунктів 2,3,8 частини першої статті 17 Закону. Враховуючи вище викладене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави.». Окрім того, наведена позиція підтверджується також листом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 03.06.2020 року №3304-04/34835-06 «Щодо застосування статті 17 Закону», яке відповідно до положень Закону є Уповноваженим органом, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель. Відповідно до наведеного листа Уповноваженим органом зроблено наступний висновок: «Оскільки Законом заборонено вимагати публічну інформацію, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, документальне підтвердження щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 4, 8, 9, 10, 11 частини першої статті 17 Закону не вимагається від переможця процедури закупівлі та перевіряється замовником самостійно під час проведення процедур закупівель.». У зв’язку із вищенаведеним просимо скасувати висновок у цій частині. Стосовно порушення посадовими особами Замовника вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року №1082 (далі – Порядку) повідомляємо, що відповідно до листа-роз’яснення від 16.02.2021р. №1/06-3-1587 Міністерства цифрової трансформації України наданого Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель наголошують на можливості до 31.12.2021 використовувати удосконалені електронні підписи та печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, з дотриманням вимог, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 № 193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів». Посадовою особою Управління освіти і науки був накладений удосконалений електронний цифровий підпис (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису – удосконалений, сертифікат – кваліфікований), тому інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня. Таким чином, Управлінням освіти і науки Білоцерківської міської ради було виконано вимоги висновку. Разом із тим, ми зобов’язуємось робити все від нас залежне, щобнедопускати порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо).
Дата публікації звіту: 06.08.2021 18:34

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionAwarded: Так
  • other: Так
Опис: Замовником усунено порушення шляхом розірвання договору.
Дата публікації: 12.10.2021 16:59