• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з організації безплатного харчування дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи у закладах загальної середньої та професійної освіти, розташованих на радіоактивно забрудненій території Коростенської міської територіальної громади Житомирської області

Закупівля здійснюється на очікувану вартість на 2021 рік.

Завершена

43 637 098.70 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 218 185.49 UAH
Номер: 1ba5b960eb4241ae8f5c23d35ed4ac6f
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-02-10-000013
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 10.02.2021 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 10.02.2021 15:11 - 04.03.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 10.02.2021 № 40 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ Додаток до наказу Державної аудиторської служби України від 10.02.2021 № 40 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 46 UA-2020-12-16-002952-a 16.12.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, marchukm.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу розгляду тендерної пропозиції, учасником Комбінат громадського харчування Коростенської райспоживспілки установлено порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерної пропозиції ПП «Продцентр-плюс», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 02 березня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Коростенської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету, тендерну пропозицію Комбінат громадського харчування Коростенської райспоживспілки та приватного підприємства «Продцентр-плюс» (далі – ПП «Продцентр-плюс»), протокол розкриття тендерних пропозицій від 28.01.2021, протокол засідання тендерного комітету від 29.01.2021, повідомлення про намір укласти договір від 29.01.2021, договір про закупівлю від 10.02.2021 № 4 (далі – договір), пояснення Замовника на запит Держаудитслужби, отримані 23.02.2021 через електронну систему закупівель. За результатами моніторингу установлено, що Замовник відповідно до пункту 6.3 розділу ІІІ Інструкції з підготовки тендерної пропозиції, встановив, що Учасник повинен надати довідку в довільній формі з інформацією, де буде проходити харчування учнів даних закладів, із зазначенням адреси та надати документи, що підтверджують право користування/володіння приміщеннями. Учасник Комбінат громадського харчування Коростенської райспоживспілки у своїй тендерній пропозиції надав копію договору оренди від 04.01.2021 № 1 (далі – договір № 1) у якому зазначено, що харчування дітей Коростенської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 9 буде відбуватися в приміщенні їдальні ТОВ «Гудок» за адресою м. Коростень, вул. Шевченка (Кірова) буд. 52. Також, учасник Комбінат громадського харчування Коростенської райспоживспілки у своїй тендерній пропозиції надав копію договору оренди від 05.01.2021 № 3 (далі – договір № 3) у якому зазначено, що харчування дітей Професійно-технічного училище № 16 буде відбуватися в приміщенні ресторану «TBILISI» за адресою м. Коростень, вул Грушевського, буд. 26. Відповідно до пункту 4.1 договору № 1 та договору № 3 вони набувають чинності з моменту прийняття об’єкта оренди за актом приймання-передачі об’єкта оренди. Проте, учасник Комбінат громадського харчування Коростенської райспоживспілки у своїй тендерній пропозиції не надав актів приймання-передачі. Отже, учасник Комбінат громадського харчування Коростенської райспоживспілки не надав документи для підтвердження на право користування/володіння приміщеннями чим не дотримався вимог пункту 6.3 розділу ІІІ Інструкції з підготовки тендерної пропозиції. Проте на порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника Комбінат громадського харчування Коростенської райспоживспілки, як таку що не відповідає іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Відповідно до пункту 2 частини другої статті 32 Закону тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 Закону.
Період усунення порушень: 05.03.2021 13:46 - 23.03.2021 00:00
Дата публікації висновку: 05.03.2021 13:46

Оскарження висновку в суді

Опис: Справа № 240/4515/21 , ухвала про відкриття провадження в адміністративній справі від 29 березня 2021 року
Дата публікації: 31.03.2021 09:31

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Заперечення до висновку На виконання вимог ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управлінням праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Коростенської міської ради висновок про результати моніторингу закупівлі UA-2020-12-16-002952-a розглянуто. За результатами розгляду надаємо аргументовані заперечення до висновку та інформацію про причини неможливості усунення виявлених «порушень». По-перше, щодо невідповідності Комбінату громадського харчування Коростенської райспоживспілки умовам тендерної документації. Відповідно до пп.6.3 п.6 розділу ІІІ тендерної документації, у зв’язку з відсутністю у окремих закладах та професійної освіти, а саме: Коростенській міській гімназії (№ 4), Коростенській ЗОШ І–ІІІ ступенів № 9, Професійно - технічному училищі № 16, Коростенській вечірній змінній школі, Бехівській філії опорного закладу загальної середньої освіти Васьковицький ліцей приміщень, (харчоблоків) для надання відповідної послуги, що є предметом закупівлі, Учасник повинен здійснювати (організовувати) харчування дітей поза межами вищезазначених закладів. Тому, у складі тендерної пропозиції, Учасник повинен надати довідку в довільній формі з інформацією, де буде проходити харчування учнів даних закладів, із зазначенням адреси та надати документи, що підтверджують право користування/володіння приміщеннями. При цьому, умовами документації не було встановлено, що право користування має виникнути в учасників на момент подання тендерних пропозицій. На виконання умов тендерної документації, Комбінатом громадського харчування Коростенської райспоживспілки (далі – Комбінат) у складі тендерної пропозиції надано наступні документи: - лист № 22 від 12.01.2021; - інформаційну довідку №25 від 12.01.2021; - договір оренди №1 від 04.01.2021; - договір оренди №3 від 05.01.2021. Так, відповідно до наданої Комбінатом інформації, останній планує надавати послуги із харчування поза приміщеннями закладів освіти, зокрема, в приміщеннях ресторану «TBILISI» (договір № 3 від 05.01.2021) та їдальні ТОВ «Гудок» (договір №1 від 04.01.2021). Відповідно до умов п.2.1 договорів оренди, Орендодавець зобов’язується з дня підписання між Управлінням праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Коростенської міської ради та Комбінату громадського харчування Коростенської райспоживспілки Договору на послуги з організації безоплатного харчування дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи, у закладах загальної середньої та професійної освіти, розташованих на радіоактивно забрудненій території Коростенської міської територіальної громади Житомирської області передати об’єкт оренди з обладнанням згідно Додатку №1 за актом приймання-передачі об’єкта оренди. Згідно п.2.2. договорів оренди, Орендар вступає в строкове платне користування об’єктом оренди з дня підписання Договору на послуги з організації безоплатного харчування дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи, у закладах загальної середньої та професійної освіти, розташованих на радіоактивно забрудненій території Коростенської міської територіальної громади Житомирської області. Підпунктом 3.1.1 п.3.1 договорів оренди встановлено, що Орендодавець зобов’язується передати у користування Орендарю об’єкт оренди на умовах і в строк, передбачені цим Договором. Тобто, між Орендодавцями та Орендарями укладено договори оренди із умовами про передання об’єктів оренди в майбутньому, а не з моменту підписання договорів. Таким чином, права та обов'язки Сторін передбачалися лише на майбутнє. Згідно умов договорів передача об’єктів оренди на момент подання Комбінатом тендерної пропозиції не могла відбутися, так як між Управлінням праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Коростенської міської ради та Комбінатом громадського харчування Коростенської райспоживспілки Договір на послуги з організації безоплатного харчування дітей ще не був укладений. Крім того, умовами договорів оренди не передбачено, що акт приймання-передачі об’єкта оренди є невід’ємною частиною договорів. Так, відповідно до умов договору оренди № 1 від 04.01.2021 додатками до договору є Додаток №1 та Додаток № 2, які надані Комбінатом у складі тендерної пропозиції. Згідно із умовами договору оренди №3 від 05.01.2021 додатком до договору є Додаток №1, який наданий у складі тендерної пропозиції. Таким чином, Комбінатом надано договори оренди в повному обсязі. Враховуючи вищевикладене, подана Комбінатом тендерна пропозиція в повній мірі відповідала вимогам тендерної документації та в Управління були відсутній правові підстави щодо відхилення його тендерної пропозиції та, як наслідок, відміни процедури закупівлі. По-друге, щодо розірвання договору. Висновком про результати моніторингу закупівлі Державна аудиторська служба України зобов’язує Управління здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та /або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Повідомляємо, що ст. 509 Цивільного кодексу України, зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов’язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Статтею 526 ЦК України передбачено, що зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Виконання зобов’язань, реалізація, зміна та припинення певних прав у договірному зобов’язанні можуть бути зумовлені вчиненням або утриманням від вчинення однією із сторін у зобов’язанні певних дій чи настанням інших обставин, передбачених договором, у тому числі обставин, які повністю залежать від волі однієї із сторін. При цьому, відповідно до чт.525 ЦК України, одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Статтею 214 ЦК України встановлено, що особи, які вчинили дво- або багатосторонній правочин, мають право за взаємною згодою сторін, а також у випадках, передбачених законом, відмовитися від нього, навіть і в тому разі, якщо його умови повністю ними виконані. Відмова від правочину вчиняється у такій самій формі, в якій було вчинено правочин. Правові наслідки відмови від правочину встановлюються законом або домовленістю сторін. Таким чином, розірвання укладеного із переможцем процедури можливе лише за взаємною згодою сторін. Окрім того, одностороння відмова від договору та невиконання його умов зі сторони замовника може мати наслідком стягнення із Управління штрафних санкцій та понесення в майбутньому судових та інших витрат. Договір № 4 від 10.02.2021 укладений між Замовником та Виконавцем містить вичерпний перелік обставин за яких договір може бути розірваний в односторонньому порядку за ініціативи Замовника. При цьому, вжиття Замовником неправомірних заходів щодо розірвання договору матиме негативні наслідки для репутації Управління. Аналогічна позиція викладена у постанові Верховного Суду у складі Касаційного адміністративного суду по справі № 120/1297/20-а від 21.01.2021. Так, у п.48 Постанови зазначено, що усунення виявлених під час проведення моніторингу закупівлі недоліків у запропонований в оскаржуваному висновку спосіб, а саме шляхом розірвання договору, призведе до порушення прав та інтересів третьої особи – учасника закупівлі та матиме негативні наслідки для репутації позивача, що є непропорційним у співвідношенні з виявленими недоліками. При цьому, враховуючи, що тендерна пропозиція Комбінату в повній мірі відповідає умовам тендерної документації, то будь які порушення зі сторони замовника відсутній. У зв’язку із вищевикладеним, на сьогоднішній день в Замовника відсутні правові підстави для розірвання договору із Виконавцем.
Дата публікації звіту: 15.03.2021 15:27

Запити/Пояснення