-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
Сирні продукти
Умови надання забезпечення тендерних пропозицій : покрита банківська гарантія
Завершена
1 113 420.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 2 062.50 UAH
мін. крок: 0.2% або 2 062.50 UAH
Номер:
383ef91060624120b24f4d00b8e18e72
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-01-29-000024
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.01.2021 00:00
Період моніторингу:
29.01.2021 15:56 - 20.02.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
29.01.2021 № 27
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 29.01.2021 № 27.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2020-12-15-003010-b, 15.12.2020. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення по лоту 1 вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону та по обох лотах вимог частини сьомої статті 33 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема шляхом розірвання договорів по обох лотах з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та недопущення таких порушень в подальшому, а також протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 08 лютого 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Медичного реабілітаційного центру МВС України «Перлина Прикарпаття» (далі – Замовник) на 2020 рік (UA-P-2020-12-15-001251-b), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, опубліковані в електронній системі закупівель звернення до Замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру, а також опубліковані Замовником відповіді на такі звернення, лот 1 – реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ФОП Мартич Любов Миколаївна, протокол засідання тендерного комітету № 38 від 08.01.2021, повідомлення про намір укласти договір від 08.01.2021, опубліковані переможцем торгів документи на підтвердження відсутності підстав, визначених відповідними пунктами статті 17 Закону, договір закупівлі товару за державні кошти № 23/30 від 19.01.2021; лот 2 – реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ФОП Мартич Любов Миколаївна, протокол засідання тендерного комітету № 39 від 06.01.2021, повідомлення про намір укласти договір від 06.01.2021, опубліковані переможцем торгів документи на підтвердження відсутності підстав, визначених відповідними пунктами статті 17 Закону, договір закупівлі товару за державні кошти № 22/30 від 19.01.2021.
Проведеним моніторингом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону Замовником у тендерній документації (підпункт 3 пункту 1.2 Розділу I) не зазначено електронної адреси посадової особи замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками.
Проведеним моніторингом розгляду тендерних пропозицій встановлено, зокрема по лоту 1, що на підтвердження кваліфікаційного критерію щодо наявності в учасника процедури закупівлі документально підтвердженого досвіду виконання договору (договорів), аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі, учасник повинен надати Замовникові документ, складений у довільній формі, який підтверджує наявність в Учасника торгів досвіду з виконання протягом останніх трьох календарних років (2017, 2018, 2019) аналогічного(их) договору(ів) про постачання Товару, що є Предметом даної закупівлі, у обсягах, що протягом одного із трьох попередніх років або протягом кожного із трьох попередніх років є не меншими, ніж 90 % від обсягу даної закупівлі. Крім того, Учасник надає копію(ї) аналогічного(них) договору(ів), укладеного(их) протягом останніх трьох років, та письмовий(і) відгук(и) Замовника(ів) про повноту виконання такого(их) договору(ів)).
Учасником ФОП Мартич Любов Миколаївна у складі тендерної пропозиції на підтвердження вищевказаного надано договори № 22 від 21.02.2019 та № 21/02 від 21.02.2019 у яких загальна сума складає 167 350,00 грн та 455 200,00 грн відповідно, що є меншою 90 % від очікуваної вартості закупівлі по вказаному лоту 1 - 700 920,00 гривень.
Таким чином, учасником ФОП Мартич Любов Миколаївна не підтверджено кваліфікаційного критерію установленого Замовником у відповідності до пункту 3 частини другої статті 16 Закону та його тендерна пропозиція мала бути відхилена Замовником відповідно до пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
Проведеним моніторингом по лотах 1 та 2 встановлено, що на порушення вимог частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі ФОП Мартич Любов Миколаївна у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, не надала Замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3 і 8 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Крім того, моніторингом встановлено, що по обох лотах на підтвердження пункту 13 частини першої статті 17 Закону переможцем торгів ФОП Мартич Любов Миколаївна завантажено в електронну систему закупівель довідку про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, яка оформлена не у відповідності до Порядку №733, довідка не містить підписів відповідальних посадових осіб контролюючого органу, а також відбитку печатки контролюючого органу та, відповідно, не є оригіналом документу або його копією, зробленою з оригіналу; не має накладеного кваліфікованого електронного підпису, що не є електронним документом у розумінні Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», що є неналежним підтвердженням відсутності відповідної заборгованості.
Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи затверджено наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 № 733 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27 вересня 2018 року за № 1102/32554 (далі - Порядок №733).
Згідно з пунктом 7 Порядку № 733, довідка надається за вибором платника у паперовій або електронній формі, довідку у паперовій формі платник (його законний чи уповноважений представник) отримує безпосередньо в органі, до якого було подано заяву, довідку в електронній формі платник отримує у приватній частині електронного кабінету з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Форма довідки містить такі обов’язкові реквізити, як підписи керівника (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу та посадової особи контролюючого органу, а також відбиток печатки контролюючого органу. За вимогою Національного стандарту України «Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлювання документів» ДСТУ 4163-2003 (затверджений наказом Держспоживстандарту України від 07.04.2003 № 55) документи, що їх складають в організації, повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва організації, назва виду документа (не зазначають на листах), дата, реєстраційний індекс документа, заголовок до тексту документа, текст документа, підпис.
Таким чином, підпис - це окремий реквізит, установлений Національним стандартом України ДСТУ 4163-2003 як обов’язковий для всіх без винятку службових документів.
Відповідно до статті 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом.
Оригінал електронного документа повинен давати змогу довести його цілісність та справжність у порядку, визначеному законодавством; у визначених законодавством випадках може бути пред’явлений у візуальній формі відображення, в тому числі у паперовій копії.
Також, слід зазначити, що на сайті https://cabinet.tax.gov.ua/registers/debit за кодом ЄДРПОУ 2036219082, реквізити довідки: від 12.01.2021 № 8, надано витяг зазначеної довідки з QR-кодом, просканувавши який можна підтвердити підписання електронним цифровим підписом довідки проте лише однією посадовою особою контролюючого органу, а саме Слободянюк Н.С., в той же час як електронний цифровий підпис керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу Мельник М.В. – відсутній, що дає підстави вважати про нечинність вказаного документу (довідка не підписана у спосіб, визначений у Законі України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».).
Відповідно до частини сьомої статті 33 Закону у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених цією статтею.
Однак, на порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ФОП Мартич Любов Миколаївна, а укладено із нею договір закупівлі товару за державні кошти № 23/30 від 19.01.2021 на суму 564 276,00 грн (по лоту 1) та договір закупівлі товару за державні кошти № 22/30 від 19.01.2021 на суму 409 530,00 грн (по лоту 2).
Період усунення порушень:
08.02.2021 13:49 - 23.02.2021 00:00
Дата публікації висновку:
08.02.2021 13:49
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідь надано
Дата публікації звіту:
11.02.2021 12:21