• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з прибирання та підмітання вулиць

Прибирання: проїжджа частина - 97638 м.кв., тротуари - 180417 м.кв., газони - 132665 м.кв.

Завершена

11 700 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1.3% або 150 000.00 UAH
Номер: 4b990e5f47504a8eaeac10293109274a
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-04-21-000022
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 21.04.2021 00:00
Автор: УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ, UA-EDR 40913671
Період моніторингу: 21.04.2021 11:59 - 18.05.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 21.04.2021 № 275 Луцьк Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 184 (із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291).НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК Додаток №1 до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 21.04.2021 №275 Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області. Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2020-12-14-012256-c від 14.12.2020. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Адреса: Ukraine, Волинська, Луцьк
Контактна особа: УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ (Волинська обл.), +38 (0 95) 646-15-30, vitalik_priymatchuk@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій, допущення їх до аукціону та визначення переможця встановлено порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень зокрема, розірвати укладений за результатами тендеру договір з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 26 квітня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Управління капітального будівництва та житлово-комунального господарства виконавчого комітету Ковельської міської ради (далі – Замовник), оголошення про проведення процедури відкритих торгів з публікацією англійською мовою UA-2020-12-14-012256-c, тендерну документацію, тендерні пропозиції учасників торгів Комунального підприємства «Ремонтне житлово-комунальне підприємство №1», Товариства з обмеженою відповідальністю «К.П.ВЕРЕС», Комунального підприємства «Ремонтне житлово-комунальне підприємство №2», протокол розгляду тендерних пропозицій, повідомлення про намір укласти договір від 15.02.2021, договір про надання послуг з прибирання та підмітання вулиць №29 від 05.03.2021. Проведеним моніторингом встановлено, що Замовником протоколом розгляду тендерних пропозицій, який 03.02.2021 опубліковано на вебсайті «Prozorro.gov.ua» допущено до оцінки (аукціону) тендерні пропозиції КП «Ремонтне житлово-комунальне підприємство №1» (далі - КП «РЖКП-1»), ТзОВ «К.П.ВЕРЕС» та відхилено тендерну пропозицію КП «Ремонтне житлово-комунальне підприємство №2» (далі – КП «РЖКП-2»). В протоколі розгляду тендерних пропозицій від 03.02.2021 Замовник, відхилив тендерну пропозицію КП «Ремонтне житлово-комунальне підприємство №2» посилаючись на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 21.06.2018 №6125/пк-пз, оскільки комунальне підприємство є пов’язаною особою з іншим учасником процедури закупівлі (за рішенням органу оскарження – КП «РЖКП-2»). У рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 21.06.2018 №6125/пк-пз, яке Замовником не оскаржувалося та на яке останній посилався, як на підставу для відхилення пропозиції КП «РЖКП-2», констатовано те, що Управлінням капітального будівництва та житлово-комунального господарства виконавчого комітету Ковельської міської ради при проведенні аналогічної процедури закупівлі UA-2018-03-28-001853-а, всупереч вимогам ст.ст. 17, 30 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції, що діяла на момент проведення тендеру), не відхилено пропозиції учасників торгів - КП «Ремонтне житлово-комунальне підприємство №1» та КП «Ремонтне житлово-комунальне підприємство №2», які є пов’язаними особами. Відтак, органом оскарження зобов’язано Замовника скасувати його рішення про допущення до аукціону тендерних пропозицій КП «Ремонтне житлово-комунальне підприємство №1» та КП «Ремонтне житлово-комунальне підприємство №2». Частиною першою статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (дала – Закон) встановлено перелік підстав, за наявності яких замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника (на відміну від положень ч.2 ст.17 Закону, де замовнику надається право відхилити тендерну пропозицію, частина перша указаної статті визначає саме випадки, за яких замовник зобов’язаний прийняти таке рішення). Згідно вимог п. 7 ч. 1 ст. 17 Закону, замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої статті 40 цього Закону) у разі, якщо тендерна пропозиція подана учасником конкурентної процедури закупівлі або участь у переговорній процедурі бере учасник, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника. Замовник не вимагає від учасників та переможця процедури закупівлі документального підтвердження відсутності підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини 1 статті 17 Закону. Поряд з цим, наявність чи відсутність зазначених підстав для відхилення перевіряється безпосередньо замовником під час проведення процедур закупівель (згідно роз’яснень, які містяться у листі Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 03.06.2020 №3304-04/34835-06). Згідно п. 1 частини 1 статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі, серед іншого, не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону. Відповідно до пункту 20 частини першої статті 1 Закону, «пов’язана особа» - особа, яка для цілей цього Закону відповідає будь-якій із таких ознак: - юридична особа, яка здійснює контроль над учасником процедури закупівлі або контролюється учасником процедури закупівлі, або перебуває під спільним контролем з учасником процедури закупівлі; - фізична особа або члени її сім’ї, які здійснюють контроль над учасником процедури закупівлі; - службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, уповноважена здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або припинення цивільно-правових відносин, а також члени сім’ї такої службової (посадової) особи; - фізична особа - уповноважена особа замовника, керівник замовника та/або члени їхніх сімей, які здійснюють контроль над учасниками процедури закупівлі або уповноважені здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або припинення цивільно-правових відносин. При цьому, під здійсненням контролю розуміється можливість здійснення вирішального впливу на господарську діяльність учасника процедури закупівлі. Такий вплив може здійснюватися безпосередньо або через інших фізичних чи юридичних осіб, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма їхніми активами чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу або результати голосування, а також можливість визначати умови господарської діяльності, надавати обов’язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління учасника процедури закупівлі, або володіння часткою (паєм, пакетом акцій), що становить не менше 25 відсотків статутного капіталу учасника процедури закупівлі. Так, КП «РЖКП-1» та КП «РЖКП-2» серед документів, які містяться у тендерних пропозиціях, подано Замовнику витяги з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, з яких вбачається, що обидва учасники є комунальними підприємствами, а їх єдиним засновником виступає Ковельська міська рада (вказана інформація підтверджується також за результатами перевірки відомостей в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань у відкритому доступі на вебсайті Міністерства Юстиції України - https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search. Крім того, у наведених вище витягах зазначено, що розмір статутного капіталу КП «РЖКП-1» складає 6676956,04 грн (розмір внеску Ковельської міської ради – 6676956,04 грн), а КП «РЖКП-2» - 32739663,0 грн (розмір внеску Ковельської міської ради – 32739663,0 грн). Згідно положень Статутів КП «РЖКП-1» та КП «РЖКП-2» (п.п.1.1, 1.2, 4.1, 4.2, 4.4, 6.5.5 та 10.3), вказані комунальні підприємства: - створені за рішеннями Ковельської міської ради на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», чинного цивільного та господарського законодавства України» - засновані на комунальній власності територіальної громади міста Ковеля і підпорядковані міській раді (далі – Засновник), в межах встановлених законодавством України та даними статутами; - майно підприємств становлять виробничі і невиробничі фонди, обігові кошти, а також інші цінності, вартість яких відображається в балансі підприємств. Право власності на закріплене за підприємством майно належить Засновнику. Майно, придбане у процесі господарської діяльності, є власністю територіальної громади міста Ковеля; - майно підприємств є комунальною власністю і закріплюється за ними на праві господарського відання. Підприємства користуються і розпоряджаються зазначеним майном з обмеженням правомочності розпорядження щодо окремих видів майна за згодою Засновника у випадках, передбачених законодавством України; - відчуження майна проводиться за рішенням Засновника; - керівники підприємств за погодженням з Засновником розробляють та затверджують структуру і штатний розпис підприємств, призначають заступників (головних інженерів) та головних бухгалтерів підприємств. Визначають конкретні розміри посадових окладів, тарифних ставок і відрядних розцінок працівникам, а також надбавок, доплат, премій і винагород; - до виключної компетенції Засновника належать: визначення основних напрямків діяльності підприємств; призначення та звільнення керівників підприємств; погодження кандидатур заступників (головних інженерів) та головних бухгалтерів підприємств, структури та штатного розпису підприємств; погодження підприємствам розміщення, реорганізації та ліквідації дочірніх підприємств, філій і представництв; створення ліквідаційних комісій, затвердження ліквідаційних балансів, передавальних актів; затвердження річних фінансових планів підприємств та контроль їх виконання. Відповідно до вимог ст.17 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування. Згідно ст. 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить, в тому числі управління об’єктами житлово-комунального господарства, побутового, торгівельного обслуговування, транспорту та зв’язку, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, забезпечення їх належного утримання та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості послуг населенню. Враховуючи вищевказані обставини та приписи Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» КП «РЖКП-1» та КП «РЖКП-2» є пов’язаними особами в розумінні пункту 20 частини 1 статті 1 Закону, оскільки ці юридичні особи перебувають під спільним контролем одного засновника – Ковельської міської ради, яка відповідно до зазначених вище статутів здійснює контроль над КП «РЖКП-1» та КП «РЖКП-2». Позицію щодо пов’язаності між собою органів місцевого самоврядування та їх комунальних підприємств Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України висловлено у додатку до інформаційного листа від 15.09.2020 №3304-04/56256-06. З урахуванням наведеного та зважаючи на висновки, викладені у рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 21.06.2018 №6125/пк-пз, Замовник при проведенні процедури закупівлі № UA-2020-12-14-012256-c був зобов’язаний відхилити пропозиції двох учасників торгів КП «РЖКП-1» та КП «РЖКП-2». Однак, замовником в порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону не відхилено пропозицію учасника торгів КП «РЖКП-1» визначено його переможцем відкритих торгів та укладено договір від 05.03.2021 №29. Оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю послуги з прибирання та підмітання вулиць Замовником оприлюднено у відповідності до частини 3 статті 10 Закону. Відповідно до пункту 2 частини 2 статті 32 Закону тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів.
Період усунення порушень: 27.04.2021 13:51 - 15.05.2021 00:00
Дата публікації висновку: 27.04.2021 13:51

Оскарження висновку в суді

Опис: Оскаржено до Волинського окружного адміністративного суду 11.05.2021
Дата публікації: 11.05.2021 14:42
Дата відкриття провадження: 18.05.2021 00:00
Номер відкриття провадження: П/140/4894/21