-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
М'ясо
Категорія Замовника - органи державної влади та органи місцевого самоврядування зазначені у п.1 ч.1 ст.2 ЗУ "Про публічні закупівлі". Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції: українська. Надання забезпечення тендерної пропозиції не вимагається. Критерієм оцінки є ціна. Закупівля проводиться на очікувану вартість 2021 року.
Завершена
1 746 067.50
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 730.34 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 730.34 UAH
Номер:
7ee2c439dea44b00bfb305a52522bafe
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-07-15-000007
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.07.2021 00:00
Період моніторингу:
15.07.2021 19:28 - 06.08.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
13.07.2021 № 358
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 13.07.2021 № 358
Перелік процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
26 UA-2020-12-13-000240-c 13.12.2020 Відділ освіти виконкому Металургійної районної у місті ради (ЄДРПОУ 02142313) Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю – порушень не встановлено.
За результатами аналізу дотримання Замовником тендерної документації установлено порушення норм ч. 6 ст. 33та ч. 4 ст. 41 Закон № 922-VІІІ.
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП "Старіцин В.В." встановлено порушення вимог ч. 1 ст. 31 Закону № 922-VIII.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26 січня 1993 року № 2939-XII, Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень встановленому законодавством порядку, зокрема вжити заходи щодо припинення зобов’язань за договором від 25.01.2021 № 3 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 30 липня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти виконкому Металургійної районної у місті ради (далі - Замовник) на 2020 рік UA-P-2020-11-26-002276-b, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію на закупівлю, затверджену рішенням тендерного комітету від 12.12.2020, протокол № 266, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Фізична Особа Підприємець «Старіцин Віталій Вікторович» (далі – ФОП "Старіцин В.В.") звіт про результати проведення процедури закупівлі, повідомлення про намір укласти договір, опубліковане в електронній системі закупівель 05.01.2021, договір від 25.01.2021 № 3, укладений замовником з ФОП "Старіцин В.В.", пояснення Замовника.
Згідно з ч. 6 ст. 33 Закону № 922-VIII, замовник укладає договір з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможеця процедури закупівлі.
Моніторингом встановлено, між Замовником та переможцем – ФОП "Старіцин В.В." укладено договір якій не співпадає в окремих пунктах з Проектом договору та додатками до нього. Так, укладений Договір містить п. 3.1, п.5.3, п.6.4.2 які взагалі за своїм змістом не співпадають з аналогічними пунктами за нумерацію проекту договору, який опубліковано в електронній системі закупівель. (Додаток 3 до тендерної документації).
Зазначене є порушенням ч. 6 ст. 33 та ч. 4 ст. 41 Закону № 922-VІІІ, як наслідок згідно з нормою ст. 43 Закону № 922-VІІІ договір про закупівлю є нікчемним.
Також, пунктами 4.4, 4.5, 4.6, 4.7 Додатку 2 Тендерної документації, Замовником передбачалося підтвердження сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів, що відповідає вимогам ДСТУ ISO 22000-2007.
ФОП "Старіцин В.В." у складі тендерної пропозиції надано лист, що вимога ДСТУ ISO 22000-2007 чинна до 30.06.2021, та надав для підтвердження ДСТУ ISO 22004:2019 ((ISO 22000:2018, IDT)). Однак Замовник вимагав підтвердження ДСТУ ISO 22000-2007 який, на дату оголошення закупівлі був чинний .
Таким чином, тендерна пропозиція учасника ФОП "Старіцин В.В." не відповідає вимогам тендерної документації, та відповідно до пункту 2 частині 1 статті 31 Закону № 922-VIII підлягала відхиленню. Натомість учасника визнано переможцем та з ним укладено договір від 25.01.2021 № 3.
Надані в ході моніторингу пояснення замовника не спростовують виявлених порушень.
Період усунення порушень:
02.08.2021 16:40 - 17.08.2021 00:00
Дата публікації висновку:
02.08.2021 16:40
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відділ освіти виконкому Металургійної районної у місті ради щодо усунення порушень у сфері публічних закупівель, встановлених за результатами моніторингу Східного офісу Державної аудиторської служби України за процедурою закупівлі відкриті торги за предметом закупівлі: «М'ясо», класифікація за кодом ДК 021:2015 - 15110000-2 – М'ясо, ідентифікатор закупівлі: № UA-2020-12-13-000240-c в електронній системі публічних закупівель «ProZorro» повідомляє наступне.
На засіданні тендерного комітету 06.08.2021 року уважно розглянуто інформацію Східного офісу Держаудитслужби України про результати моніторингу, оприлюднені в електронній системі.
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов'язав здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Так, тендерним комітетом відділу освіти 06.08.2021 року винесено відповідне рішення № 292 про припинення дії договору про закупівлю товару за державні кошти від 25.01.2021 року №3 року на постачання м’яса до закладів освіти району шляхом укладення додаткової угоди до договору. Зазначене рішення оприлюднене в електронній системі публічних закупівель у цей же день.
Дата публікації звіту:
09.08.2021 15:08
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
- corruptionContracting: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом розірвання договору, додаткова угода від 06.08.2021 №3/1
Дата публікації:
13.08.2021 11:26
Запити/Пояснення
Номер:
1ec8b9e8da7241a9b2c3527f2d985f28
Назва:
Запит про надання пояснень (Інформації, документів)
Дата опублікування:
22.07.2021 08:10
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.07.2021 00:00
Опис:
Відповідно до абз. 2 ст. 2, ст. 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VІІІ «Про публічні закупівлі», із змінами та доповненнями (далі Закон № 922-VІІІ), в межах здійснення Східним офісом Держаудитслужби моніторингу процедури закупівлі товару за кодом ДК 021:2015 - 15110000-2 – М'ясо (UA-2020-12-13-000240-c) очікуваною вартістю 1 746 067,50 грн., яку проведено Відділом освіти виконкому Металургійної районної у місті ради (далі - Замовник) виникла необхідність в отриманні пояснень (інформації, документів).
На порушення вимог Додатку 3 Тендерної документації між Замовником та переможцем – Фізична Особа Підприємець "Старіцин Віталій Вікторович" (далі – ФОП "Старіцин В.В.") укладено договір якій не співпадає в окремих пунктах з Проектом договору та додатками до нього. Так, укладений Договір містить п. 3.1, п.5.3, п.6.4.2 які взагалі за своїм змістом не співпадають з аналогічними пунктами за нумерацію проекту договору, який опубліковано в електронній системі закупівель.
Зазначене є порушенням п. 4 ст. 41 Закон № 922-VІІІ, як наслідок згідно з нормою ст. 43 Закон № 922-VІІІ договір про закупівлю є нікчемним.
Пунктами 4.4, 4.5, 4.6, 4.7 Додатку 2 Тендерної документації, Замовником передбачалося підтвердження сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів, що відповідає вимогам ДСТУ ISO 22000-2007.
ФОП "Старіцин В.В." надано відповідь, що вимога ДСТУ ISO 22000-2007 чинна до 30.06.2021, та надано підтвердження ДСТУ ISO 22004:2019 ((ISO 22000:2018, IDT)), але Замовник вимагав підтвердження ДСТУ ISO 22000-2007, та тендер проводився в грудні 2020 року.
Просимо пояснити чому пропозиція ФОП "Старіцин В.В." не відхилена як така, що не відповідає умовам тендерної документації?
З приводу вищезазначеного необхідно надати пояснення. Поряд з цим повідомляємо, що відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту, що передбачено частиною 5 статті 8 Закону № 922-VІІІ.
Номер:
3d86959c31bc42d6b64cebbc132f86ac
Назва:
ПОЯСНЕННЯ до моніторингу до закупівлі М'ясо (UA-2020-12-13-000240-c)
Дата опублікування:
23.07.2021 16:30
Опис:
ПОЯСНЕННЯ
до моніторингу до закупівлі М'ясо
(UA-2020-12-13-000240-c)
В межах здійснення Східним офісом Державної аудиторської служби України моніторингу процедури закупівлі товару за кодом ДК 021:2015 - 15110000-2 – М'ясо (UA-2020-12-13-000240-c) очікуваною вартістю 1 746 067,50 грн., яку проведено Відділом освіти виконкому Металургійної районної у місті ради (далі - Замовник) , відділ освіти виконкому Металургійної районної у місті ради надає пояснення на запит про надання пояснень (інформації, документів).
1. На порушення вимог Додатку 3 Тендерної документації між Замовником та переможцем – Фізична Особа Підприємець "Старіцин Віталій Вікторович" (далі – ФОП "Старіцин В.В.") укладено договір якій не співпадає в окремих пунктах з Проектом договору та додатками до нього. Так, укладений Договір містить п. 3.1, п.5.3, п.6.4.2 які взагалі за своїм змістом не співпадають з аналогічними пунктами за нумерацію проекту договору, який опубліковано в електронній системі закупівель. Зазначене є порушенням п. 4 ст. 41 Закон № 922-VІІІ, як наслідок згідно з нормою ст. 43 Закон № 922-VІІІ договір про закупівлю є нікчемним.
Пояснення: Відповідно до пункту 31 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерна документація - це документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
У частині п’ятій статті 41 Закону також визначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії; 3) покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 4) продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку; 6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; 8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої цієї статті.
Отже, вказана норма передбачає випадки зміни істотних умов договору, які можуть виникати після його підписання. Звертаємо увагу на частину першу статті 41 Закону, в якій визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Визначення ж істотних умов договору містяться у статті 638 Цивільного кодексу України та означають умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
Також за приписами статті 180 Господарського кодексу України зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов`язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов`язкові умови договору відповідно до законодавства.
Крім того у частині четвертій та п’ятій статті 41 Закону не йдеться мова про тендерну документацію. Натомість є застереження до основних вимог до договору про закупівлю за результатами проведення її процедури та неможливість в подальшому зміни істотних умов договору про закупівлю вже після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, які встановлені в цій же правовій нормі.
До того ж, стаття 22 Закону про відомості тендерної документації не містить імперативної норми, що виражає необхідність чітко встановлювати відповідність проекту договору майбутньому договору про закупівлю, а містить визначення про необхідність включення проекту договору про закупівлю до тендерної документації з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов, що і було зроблено Замовником. Так, проект договору про закупівлю, що міститься у Додатку 3 Тендерної документації Замовника містить розділ «Порядок змін умов договору про закупівлю». Нововведення, які були внесені до договору про закупівлю за предметом закупівлі «М'ясо», код ДК 021:2015 - 15110000-2, укладеним з ФОП «Старіцин В.В.» не становлять істотних умов договору в розумінні статті 638 ЦКУ, а лише розширюють або уточнюють загальні положення проекту договору про закупівлю, що міститься у Додатку 3 тендерної документації Замовника.
2. Пунктами 4.4, 4.5, 4.6, 4.7 Додатку 2 Тендерної документації, Замовником передбачалося підтвердження сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів, що відповідає вимогам ДСТУ ISO 22000-2007. ФОП "Старіцин В.В." надано відповідь, що вимога ДСТУ ISO 22000-2007 чинна до 30.06.2021, та надано підтвердження ДСТУ ISO 22004:2019 ((ISO 22000:2018, IDT)), але Замовник вимагав підтвердження ДСТУ ISO 22000-2007, та тендер проводився в грудні 2020 року. Просимо пояснити чому пропозиція ФОП "Старіцин В.В." не відхилена як така, що не відповідає умовам тендерної документації?
Пояснення: Згідно з Наказом «ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА "УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ"» № 340 від 31.10.2019, виданим відповідно до пункту 2 частини другої статті 11 Закону України «Про стандартизацію», Розпорядження Кабінету Міністрів України від 26.11.2014 № 1163-р «Про визначення державного підприємства, яке виконує функції національного органу стандартизації» та на виконання Програми робіт з національної стандартизації на 2019 рік були прийняті нові національні стандарти, гармонізовані з міжнародними стандартами. Зокрема, було прийнято новий стандарт на заміну ДСТУ ISO 22000:2007:
ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюгу
Пунктом 2 зазначеного наказу скасовано чинність національного стандарту з 01 липня 2021 року:
1. ДСТУ ISO 22000:2007 Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга (ISO 22000:2005, IDT)
Таким чином, починаючи з 31.10.2019 року органи з сертифікації в рамках наглядового аудиту здійснили перехід на нову версію стандарту ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) з видачею сертифікату на новий 3-х річний термін, однак видані сертифікати за зразком стандарту ДСТУ ISO 22000:2007 були чинні до 01.07.2021 року.
Таким чином, учасником ФОП «Старіцин В.В.» було дотримано вимог тендерної документації Замовника та надано чинний сертифікат ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), окрім того завантажено лист-пояснення за вих. № 20 від 01.12.2020 року до документації тендерної пропозиції Учасника з поясненням щодо чинності нового сертифікату ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), який орган з сертифікації почав видавати з 31.10.2019 року замість подання сертифікату за зразком стандарту ДСТУ ISO 22000:2007, дія якого тривала о 01.07.2021 року.
З наказом «ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА "УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ"» № 340 від 31.10.2019 можна ознайомитись за посиланням: http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page.html?id_doc=85977.
Виходячи з вищенаведеного, відділ освіти виконкому Металургійної районної у місті ради просить розглянути зазначені пояснення.