• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Природний газ

ДК 021:2015, код 09120000-6 – Газове паливо (Природний газ). Категорія Замовника: відповідно до пункту 3 частини 4 статті 2 Закону: підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої цієї статті, а саме: юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями (крім тих, які визначені у пунктах 1 і 2 цієї частини) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак: юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів; органи державної влади чи органи місцевого самоврядування або інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі управління юридичної особи; у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків. Місцезнаходження:Україна, 31226, Хмельницька обл., Волочиський р-н, село Купіль, вул. Перемоги, будинок 1. Мова складання документів: українська. Розмір, вид та умови тендерного забезпечення: Замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі: банківської гарантії із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених пунктом 3 цього ж Розділу, відшкодувати на рахунок замовника кошти у сумі забезпечення тендерної пропозиції, визначеній в тендерній документації та оголошенні про закупівлю. Гарантія обов’язково має містити реквізити, що передбачені розділом 3 глави 2 Постанови НБУ № 639 від 15.12.2004 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах». А також гарантія обов’язково має містити інформацію про підстави не повернення забезпечення тендерної пропозиції згідно ч.3 ст.25 Закону. Розмір забезпечення тендерної пропозиції – не перевищує 3% очікуваної вартості закупівлі та складає: 15 000,00 грн. (п'ятнадцять тисяч гривень 00 копійок). Строк дії забезпечення тендерної пропозиції – не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Окрім цього, банківська гарантія повинна містити умову, що замовник набуває права стягнення коштів за наслідками настання випадків, що передбачені ч. 3 ст.25 Закону лише у випадку письмового звернення замовника до банку-гаранта в строк, що не перевищує 5 робочих днів з дати, коли замовнику стало відомо про відповідний юридичний факт Гарантія повинна бути видана банком-гарантом на умовах грошового забезпечення (покриття), шляхом списання (бронювання) коштів з поточного рахунку принципала для резервування грошового забезпечення (покриття) гарантії (детально в тендерній документації)

Завершена

529 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.9% або 5 000.00 UAH
Номер: 9570c31c5b80436dba31262ae0e2c215
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-06-03-000065
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.06.2021 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913645
Період моніторингу: 03.06.2021 16:14 - 26.06.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ Н А К А З 03.06.2021 № 364 Хмельницький Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02 липня 2018 року № 189, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Заступник начальника управління - начальник відділу контролю в галузі оборони, в правоохоронних органах та органах влади Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області Валерій ДЗЮБЛЮК Додаток до наказу від 03.06.2021 № 364 Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа, відповідальна за здійснення моніторингу унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. 1 UA-2020-12-03-009884-b 03.12.2020 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель Швець І.Ю. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Адреса: Ukraine, Хмельницька, Хмельницький
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Хмельницька обл.), +38 (0 38) 265-15-33, innamonarch@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору встановлено порушення пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. За результатом аналізу питання своєчасності надання пояснень (інформації, документів) у випадках передбачених Законом, встановлено порушення частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель під час визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує: - здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону, зокрема, привести істотні умови Договору у відповідність до вимог Закону та оприлюднити їх у встановлені законом строки, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень; - врахувати виявлені порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону щодо ненадання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, та вжити заходів щодо недопущення їх в подальшому.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 22 червня 2021. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення, своєчасності надання пояснень (інформації, документів) у випадках передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Опорного навчального закладу «Купільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Волочиської районної ради Хмельницької області (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету згідно з протоколом від 03.12.2020 №б/н, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 21.12.2020, тендерну пропозицію учасника - переможця торгів ТОВ «АЛЬЯНСГАЗЕНЕРГО», протокол засідання тендерного комітету від 22.02.2020 № 3, повідомлення про намір укласти договір від 22.02.2020, договір на постачання природного газу від 05.01.2021 № 163(21)АГ/2 (далі – Договір), додаткова угода від 18.01.2021 №1 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору від 18.01.2021, додаткова угода від 20.04.2021 №3 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору від 20.04.2021, додаткова угода від 07.06.2021 №5 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору від 08.06.2021, пояснення Замовника на запит від 08.06.2021, надане через електронну систему закупівель 14.06.2021. Моніторингом процедури закупівлі встановлено, що за результатами тендеру Замовником укладено Договір з переможцем процедури закупівлі ТОВ «АЛЬЯНСГАЗЕНЕРГО». На дату укладання Договору (05.01.2021) сторони узгодили істотні умови договору, в тому числі ціну за одиницю товару, згідно пункту 7.1 до Договору становила 7800,00 грн з ПДВ за 1000,00 куб.м газу. Додатковими угодами від 18.01.2021 № 1, від 20.04.2021 № 3 та від 07.06.2021 № 5 до Договору внесено зміни до істотних умов договору, а саме: збільшено ціну за одиницю товару на підставі пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону: - додатковою угодою від 18.01.2021 № 1 до Договору збільшено ціну за одиницю товару з 18.01.2021, а саме: ціна за 1000,00 куб.м газу склала 8554,98 тобто ціна зросла на 9,67 %; - додатковою угодою від 20.04.2021 № 3 до Договору збільшено ціну за одиницю товару з 20.04.2021, а саме: за 1000,00 куб.м газу склала 9384,00 тобто ціна зросла на 9,69 %; - додатковою угодою від 07.06.2021 № 5 до Договору збільшено ціну за одиницю товару з 07.06.2021, а саме: за 1000,00 куб.м газу склала 10296,00 тобто ціна зросла на 9,71 %. Відповідно до наданих Замовником пояснень та копій документів, підстава внесення змін до істотних умов Договору Замовником обґрунтовується листом ТОВ «АЛЬЯНСГАЗЕНЕРГО» від 06.01.2021 № 16-12, щодо внесення змін до договору на закупівлю та довідкою Державного підприємства «Державний інформаційно-аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних ринків» (далі – ДП «Держзовнішінформ) щодо відпускних цін на природний газ для установ та організації, що фінансуються з державного та місцевих бюджетів на території України від 05.01.2021 № 122/304, станом на 04.01.2021. Крім того, відповідно до наданого Замовником експертного висновку Черкаської торгово-промислової палати від 04.01.2021 № О-2, за даними ТБ «Українська енергетична біржа» станом на 04.01.2021 ціна природного газу (ресурс грудня 2020 року, післяплата) за результатами електронних біржових торгів на ТБ «Українська енергетична біржа» становила 6344,48 грн з ПДВ за 1000 куб. м., (ресурс січня 2021 року, післяплата) – становила 7573,23 грн з ПДВ за 1000 куб.м. На дату укладання сторонами Договору (05.01.2021) узгоджено ціну 7800 грн з ПДВ за 1000 куб. м. Відповідно до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії. Згідно роз’яснення Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24.11.2020 № 3304-04/69987-06 під пропорційністю розуміється збільшення ціни саме на такий відсоток, на який відбулося коливання на ринку, але не більше ніж на 10 відсотків. У разі збільшення ціни має зменшуватися кількість товару. Розрахунок відсотків зміни ціни і кількості здійснюється у додатковій угоді від ціни підписаного договору, а у наступних додаткових угодах за потреби - від останньої зміни ціни та кількості. Таким чином, вищезазначений експертний висновок Черкаської торгово-промислової палати від 04.01.2021 № О-2 та довідка ДП «Держзовнішінформ» від 05.01.2021 № 122/304 не містять інформації про коливання ціни товару на ринку, а відображають лише ціну на газ станом на окрему дату та передують даті укладання Договору, та відповідно не підтверджують факту коливання ціни природного газу на ринку, у зв’язку з чим не можуть бути підставою для зміни істотних умов Договору. Враховуючи викладене, укладання додаткової угоди від 18.01.2021 № 1, до Договору суперечить вимогам пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання законодавства в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону, укладено додаткову угоду від 18.01.2021 № 1 про зміну ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку. Під час моніторингу постала потреба в отриманні пояснення від Замовника, про що опубліковано запит від 08.06.2021, проте в порушення частини п’ятої статті 8 Закону Замовник оприлюднив відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель 14.06.2021, чим недотримав терміну (три робочих дні з дня оприлюднення запиту).
Період усунення порушень: 22.06.2021 16:35 - 08.07.2021 00:00
Дата публікації висновку: 22.06.2021 16:35

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідь на висновок Західного офісу Державної аудиторської служби України
Дата публікації звіту: 24.06.2021 16:17

Запити/Пояснення